Releases 2010

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door r1Co » do dec 09, 2010 3:01 pm

uiteindelijk is dit em geworden, ik voorzie niet dat er nog een betere release bijkomt, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk ;p:

Top 10 van 2010

Dit zijn jouw inzendingen:
1. Crippled Black Phoenix - I, Vigilante
2. Rosetta - A Determinism of Morality
3. Agalloch - Marrow of the Spirit
4. Alcest - Ecailles de Lune
5. Les Discrets - Septembre et ses dernières pensées
6. Ihsahn - After
7. Year of No Light - Ausserwelt
8. Enslaved - Axioma Ethica Odini
9. October Falls - A Collapse of Faith
10. Kylesa - Spiral Shadow

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 09, 2010 6:31 pm

Vergeet godverdomme de nieuwste Motörhead niet, jongens!




















:mrgreen:
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Dimas » do dec 09, 2010 6:50 pm

Uiteindelijk is dit mijn lijst geworden, in random volgorde:

1. Overkill - Ironbound
2. Heathen - The Evolution of Chaos
3. Shining - Blackjazz
4. Enslaved - Axioma Ethica Odini
5. Dark Fortress - Ylem
6. Atheist - Jupiter
7. Watain - Lawless Darkness
8. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Ihsahn - After

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Lennert » za dec 11, 2010 10:47 pm

Voorlopige top 9:

1. Seventh Wonder – The Great Escape
2. Blind Guardian – At The Edge Of Time
3. Heathen – The Evolution Of Chaos
4. Heidevolk – Uit Oude Grond
5. Iron Maiden – The Final Frontier
6. Star One – Victims Of The Modern Age
7. Jon Oliva’s Pain – Festival
8. Virgin Steele – The Black Light Bacchanalia
9. Gamma Ray – To The Metal

De komende dagen zullen moeten uitwijzen of Forbidden nog begint te groeien, als dat niet zo is wordt de tiende plaats voor Lord Volture, zo ja, dan krijgt hij ergens nog een plaatsje en zullen er wel wat platen opschuiven.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Woutjinho » zo dec 12, 2010 2:18 am

Vandaag de nieuwe Pathology besluisterd, ik denk dat die net niet in de top 10 terecht komt. Ik ga de top 20 morgen weer af en kijk nog wel of er nog geruild wordt. Morgen trouwens de nieuwe van Suicidal Angels beluisteren voor metal-exposure.com . Ik ken daar een paar nummers van door optredens, maar ik denk dat de rest van het album ook zo'n niveau zal hebben en buiten de top 10 zal vallen.

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Metalhead » zo dec 12, 2010 12:31 pm

Dit zijn jouw inzendingen:
1. Heathen - Evolution of Chaos
2. Enslaved - Axioma Ethica Odini
3. Watain - Lawless Darkness
4. Alcest - Ecailles de lune
5. Demiurg - Slakthus Gamleby
6. Misery Index - Heirs to thievery
7. Nachtmystium - Addicts Black Meddle Pt. II
8. Death Angel - Relentless Retribution
9. Ihsahn - After
10. Atheist - Jupiter

In compleet willekeurige volgorde overigens.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Releases 2010

Bericht door Crises » zo dec 12, 2010 3:25 pm

Dit zijn jouw inzendingen:
1. Les Discrets - Octobre et ses dernières pensées
2. Heathen - The evolution of chaos
3. Sabaton - Coat of Arms
4. Death Angel - Relentless retribution
5. Volbeat - Above Hell, Beyond Heaven
6. Melechesh - The Epigenesis
7. God Dethroned - Under the Sigh of the Iron Cross
8. Alcest - Ecailles de lune
9. Overkill - Ironbound
10. Enslaved - Axioma Ethica Odini


Ook in compleet willekeurige volgorde.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2010

Bericht door Eru Iluvatar » zo dec 12, 2010 3:55 pm

Qua metalreleases is 2010 een uitermate productief jaar. Nog nooit heb ik een jaar meegemaakt waarin zo veel van mijn favoriete metalbands met nieuwe albums kwamen. Dit zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de nieuwe albums. Over het algemeen was het niveau erg goed, maar juist een paar gevestigde waarden stelden mij een beetje teleur.

Een overzicht:

Qua gevestigde waarden die al jarenlang mee gaan: Blind Guardian maakte met 'At The Edge Of Time' een ijzersterke return na het middelmatige 'A Twist In The Myth' van vier jaar geleden. Hun nieuwste langspeler is voor mij misschien wel het album van het jaar. 'The Obsidian Conspiracy' van Nevermore viel mij dan weer een beetje tegen na vijf jaar te hebben gewacht op een nieuw album. Veel mooie songerichte nummers, maar ook een paar lelijke fillers en weinig vernieuwends. Iron Maidens 'The Final Frontier' was ook een beetje een tegenvaller: een paar enthousiaste snelle nummers en een paar geslaagde epics, maar ook een evenredig aantal mislukkingen op de nieuwe plaat van de Britten. Helloween blijft met 'Seven Sinners' een degelijke Duitse band en Accept maakte een prima comeback met 'Bloof of the Nations'. De landgenoten van Gamma Ray stelden mij echter teleur met hun 'To The Metal' , net als college-powermetalband Virgin Steele met het matige 'The Black Light Bacchanalia'. Op het gebied van gevestigde heavy/powermetalbands dit jaar dus enkele verassingen (Accept, Blind Guardian), maar ook een hoop teleurstellingen.

Qua herenigde thrashbands: 2010 was wat mij betreft vooral het jaar van de comeback van klassieke thrashmetalbands. De speerpunt van de reuniegolf in thrashmetalland, Death Angel, leverde hoogstaand kwaliteitswerk met 'Relentless Retribution'; een zeer technisch en brutaal album met hier en daar paar aangename, frisse verassingen. Mekong Delta en Flotsam & Jetsam kwamen keihard terug met muzikale hoogstandjes die niet meer in een thrashhokje te stoppen zijn. Overkill maakte met 'Ironbound' hun beste album sinds begin jaren negentig. Hetzelfde geld natuurlijk voor de geruineerde Bay Area-bands Forbidden en Heathen. Vooral die eerste verasten vriend en vijand met hun lekkere progresseve geluid.

Qua neo-olschoolmetal: Dit jaar zagen we natuurlijk ook weer een aantal albums verschijnen van jonge Amerikaanse en Europese bandjes die graag het oldschoolgeluid van weleer ten gehore laten brengen. Het Zweedse Enforcer kwam met 'Diamonds' met een zeer pakkend en herkenbaar tweede album. Landgenoten Steelwing deden het wat minder met hun debuutplaat 'Lord Of The Wasteland'. Het Amerikaanse Stryker debuteerde met 'Eyes Of The Night' , een mooie collectie van verslavende heavymetalsongs in de stijl van Priest. Datzelfde geld voor de plaat 'Crisis In Utopia' van Holy Grail. Deze ex-leden van White Wizzard weten hun voormalige bandgenoten met weinig moeite te overtreffen.

Qua progressieve blackmetal: Uit Noorwegen kwamen dit jaar weer een paar schitterende pareltjes op het gebied van grensverleggende metal die zijn oorsprong in de blackmetal had. Wat te denken wat het schitterende 'Axioma Ethica Odini' van Enslaved, een band die ook steeds meer fans buiten de metalcircuits weten te krijgen, a lá Opeth. Dit jaar leverde Solefald weer een uitstekend experimenteel album af met 'Norron Livskunst' en zette Vulture Industries met 'The Malefactor's Bloody Register' weer een perfect voorbeeld neer van geslaagde theatrale avant-gardemetal.

Qua metal-gerelateerde bands: Ook binnen de grensgebieden van metal kwamen dit jaar een hoop aangename verassingen, op deze website vaak gerecenseerd door Ruud. Ik denk bijvoorbeeld aan bands als Lord Greyhound en het psychedelische Quest For Fire. Andere toppers waren Titan met hun neo-krautrock en Electric Wizard, die met 'Dead Masses' het beste album uit hun carrierse afleverden.

Uiteindelijk dan toch maar een Top 10:

1. BLIND GUARDIAN - At The Edge Of Time
2. ENSLAVED - Axioma Ethica Odini
3. MEKONG DELTA - Wanderer At The Edge Of Time
4. FLOTSAM AND JETSAM - The Cold
5. FORBIDDEN - Omega Wave
6. DEATH ANGEL - Relentless Retribution
7. QUEST FOR FIRE - Lights From Paradise
8. ENFORCER - Diamonds
9. STRYKER - Eyes Of The Night
10. NEVERMORE - The Obsidian Conspiracy

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Jeroen » zo dec 12, 2010 4:19 pm

Top, sowieso Enslaved, Mekong Delta, Forbidden, Flotsam And Jetsam en Death Angel duiken ook op in mijn top 10 :) .

Zo zal het zijn, gok ik. Wellicht dat het misschien hier en daar wat vreemd lijkt naast bepaalde cijfers in recensies, maar daar komt ook nog een zekere poging tot objectiviteit bij kijken. Deze top 25 is vooral gebaseerd op persoonlijke smaak.

Beste 25 albums 2010
1. Enslaved - Axioma Ethica Odini
2. Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
3. Heathen - The Evolution Of Chaos
4. Flotsam And Jetsam - The Cold
5. Forbidden - Omega Wave
6. Vandenplas - The Seraphic Clockwork
7. Death Angel - Relentless Retribution
8. Atheist - Jupiter
9. Seventh Wonder - The Great Escape
10. Agalloch - Marrow Of The Spirit
-------------------------------------------------------
11. Dimmu Borgir - Abrahadabra
12. Overkill - Ironbound
13. Exodus - Exhibit B: The Human Condition
14. Iron Maiden - The Final Frontier
15. Fatal Embrace - The Empires Of Inhumanity
16. Watain - Lawless Darkness
17. Imagika - Portrait Of A Hanged Man
18. Annihilator - Annihilator
19. Borknagar - Universal
20. Helstar - Glory Of Chaos
21. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
22. Divinity - The Singularity
23. Demiurg - Slakthus Gamleby
24. Drudkh - Handful Of Stars
25. Burzum - Belus
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Woutjinho » ma dec 13, 2010 11:56 am

Milking The Goatmachine - Seven... A Dinner For One eindelijk beluisteren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Lennert » ma dec 13, 2010 1:13 pm

1. Seventh Wonder - The Great Escape
Gewoonweg de beste progressieve power metal band die er op het moment rondloopt. Technisch, maar altijd staat het lied centraal. De zang is kippenvel opwekkend, de leads zijn prachtig en nimmer vervalt men in standaard power metal geraas. Een fijne rol voor de basgitaar is trouwens altijd een pluspunt. Niet zo goed als Mercy Falls, maar het scheelt niet veel. Met recht een eerste plaats.

2. Blind Guardian - At The Edge Of Time
Een van de eerste power metal bands waar ik naar begon te luisteren en nog steeds een van de beste. De band slaagt er hier in alle stijlen die ze ooit gespeeld hebben samen te smeden tot een mooi geheel: bombastisch zoals Wheel Of Time, folky zoals Curse My Name en zwaar rossend zoals Voice In The Dark, alles klopt gewoon. Typisch een band die nooit slecht is, maar toch ineens uitzonderlijk aangenaam kan verrassen.

3. Heathen - The Evolution Of Chaos
Beste thrashrelease van de afgelopen decennium, boven andere favorieten als Megadeth's Endgame of Exodus' Tempo Of The Damned. Sterker nog, dit album is stukken beter dan de eerste twee albums die de band ooit uitbracht door de sublieme productie, gitaarleads, hakkende riffs en fantastische zang. Ook nog eens een van de gaafste optredens die ik afgelopen jaar heb meegemaakt.

4. Heidevolk - Uit Oude Grond
Al die blije Scandinavische huppelfolk kan me gestolen worden, het beste komt van eigen bodem/oude grond. Misschien net een tandje minder dan Walhalla Wacht, maar de productie en zang worden steeds beter. Mijn ouders als folkliefhebbers zijn er ook helemaal weg van en noemen de band een metal-versie van Fungus (ja, dat horen jullie te kennen!): ik kan het er alleen maar mee eens zijn!

5. Iron Maiden - The Final Frontier
Ieder jaar is er wel een release van een gevestigde naam die voor een splitsing zorgt. Geen Metallica of Slayer dit jaar, maar Iron Maiden die de ene groep fans dood verveelden met uitgesponnen passages en recycling, maar mij persoonlijk zeer aangenaam verrasten met een veelvoud aan stijlen. Snel en klassiek als The Alchemist, hardrockend zoals The Final Frontier, melancholisch als Coming Home, verrassend progressief zoals Isle Of Avalon en Starblind (sterke Rush invloeden) en een zeer behoorlijke Harris epic in de vorm van When The Wild Wind Blows (prachtige tekst). Objectiviteit is een leugen, het is de mening die altijd zal regeren en naar mijn mening is TFF een prachtalbum.

6. Star One - Victims Of The Modern Age
Net iets minder dan Space Metal, maar over de algemene lijn wel een stuk meer uitschieters (en leukere films als onderwerpen). Eindelijk krijgt een van mijn favoriete series Firefly een grote eer door vereeuwigd te worden in een van mijn favoriete nummers van 2010, Earth That Was. Hoogtepunt is echter toch Human See, Human Do, waar vooral Dan Swano behoorlijk uitblinkt: zijn zangprestatie is vele malen gaver dan hij op het vorige album was.

7. Jon Oliva's Pain - Festival
Dat het live qua zang niet altijd even briljant is, neemt niet weg dat Jon Oliva nog steeds prachtige muziek schrijft. Niet zo goed als de vorige twee albums, maar nog steeds zovele malen beter dan het gros van de bands die bombastische metal proberen te schrijven. Laat de beste man vooral doorgaan!

8. Virgin Steele - The Black Light Bacchanalia
In eerste instantie een teleurstelling, maar na vele luisterbeurten openbaarde zich uiteindelijk een toch wel erg fijne plaat. To Crown Them With Halos blijft een van de beste liederen die ze ooit geschreven hebben en By The Hammer Of Zeus (And The Wrecking Ball Of Thor) is met recht een van de gaafste titels van het hele jaar. Uiteindelijk toch weer een erg fijn product!

9. Lord Volture - Beast Of Thunder
Derde top 10 plaats van eigen bodem: Lord Volture slaagt er in een klassiek heavy metal product neer te zetten wat tegelijkertijd oh zo eigentijds klinkt. Fans van Cage en Iced Earth moeten deze plaat eigenlijk gewoon hebben, al zou het alleen maar voor de fantastische solo's en Halfordiaanse zang. De productie is daarnaast ook nog eens wonderbaarlijk zwaar, en dat zonder een grootse studio of platencontract! Hopelijk krijgt de band ook in het buitenland wat aandacht, want in Duitsland moeten ze dit kunnen waarderen.

10. Gamma Ray - To The Metal
Een vreemde plaat voor Gamma Ray begrippen. Ik miste eerst epics, maar raakte uiteindelijk toch verslaafd aan de meer uitgeklede, maar oh zo lekkere power metal stampers. To The Metal is met recht de beste metal anthem die de band ooit geschreven heeft, terwijl nummers als Deadlands heerlijk ouderwets klinken en een song als No Need To Cry heerlijk Queen-achtig aandoet. Niet zo goed als het vorige album, maar nog steeds een bovengemiddelde release.

Andere fijne platen van onder andere Juvaliant, Forbidden,Thunderstone en zelfs Freedom Call slaagde er in me eens echt te bevallen. Helaas ben ik niet toegekomen aan werk van Flotsam & Jetsam, Helstar of Annihilator, maar je kunt niet alles hebben.

Beste nummers van het jaar:
Seventh Wonder: Wiseman, The Great Escape
Iron Maiden: Starblind
Blind Guardian: Wheel Of Time
Star One: Human See, Human Do
Virgin Steele: To Crown Them With Halos Part I & II
Laatst gewijzigd door Lennert op wo dec 15, 2010 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » ma dec 13, 2010 7:01 pm

Hm, ik twijfel nog tussen 16 platen [waaronder van Blaze Bayley, Exodus, twee van The Ocean en Accept] en ik moet wel snel een streep trekken en mijn definitieve top 10 maken.
Één ding weet ik wel; 'Marrow of the Spirit' van Agalloch is de onbetwiste nummer 1 van mijn lijstje!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Woutjinho » di dec 14, 2010 3:23 pm

1. Immolation - Majesty And Decay
2. Disentomb - Sunken Chambers Of Nephilim
3. Defeated Sanity - Chapters Of Repugnance
4. Autopsy - The Tomb Within
5. Vomitous - Surgical Abominations Of Disfigurement
6. Gorgatron - Torturetorium
7. Envenomation - Pyogenic Harvest
8. Inhume - Moulding The Deformed
9. Sodomy Torture - Exterminamorgue
10. Burial Invocation - Rituals Of The Grotesque

ingezonden... Hoe worden die cd's eigenlijk verloot? Is dat onder alle inzendingen of alleen onder diegene die de meeste platen goed hebben geraden?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Releases 2010

Bericht door Johan » do dec 16, 2010 3:22 pm

Even een voorlopig lijstje. Ik moet toch nog een aantal albums (beter) luisteren.

1 Avantasia - The Wicked Symphony
2 Blind Guardian - At the Edge of Time
3 Star One - Victims of the Modern Age
4 Avantasia - Angel of Babylon
5 Heathen - The Evolution of Chaos
6 Overkill - Ironbound
7 Death Angel - Relentless Retribution
8 Iron Maiden - The Final Frontier
9 Anathema - We're Here because We're Here
10 Helloween - 7 Sinners
11 Jon Oliva's Pain - Festival
12 Gamma Ray - To The Metal!
13 Exodus - Exhibit B: The Human Condition
14 Halford - Made of Metal

Nog (vaker) luisteren:

Annihilator - Annihilator
Flotsam & Jetsam - The Cold
Masterplan - Time to be King
Forbidden - Omega Wave
Vanden plas - The Seraphic Clockwork
Seventh Wonder - The Great Escape
Lord Volture - Beast of Thunder

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Releases 2010

Bericht door goddethroned » vr dec 17, 2010 12:05 pm

Mijn voorlopige top 20, misschien dat hier en daar nog wat albums verschuiven.

1. Cephalic Carnage - Mislead by certainty
2. Sabaton - Coat of arms
3. Negură Bunget - Virstele Pamintului
4. Misery Index - Heirs To Thievery
5. The Crown - Doomsday King
6. Darkthrone - Circle the wagons
7. Enslaved - Axioma Ethica Odini
8. Immolation - Majesty & Decay
9. Death Angel - Relentless retribution
10. Fear Factory - Mechanize
11. Orphaned Land - The Never Ending Way of ORwarriOR
12. Sodom - In War and Pieces
13. High on fire - Snakes for the divine
14. Belenos - Yen sonn gardis
15. Overkill - Ironbound
16. Malevolent Creation - Invidious Dominion
17. Soulfly - Omen
18. 1349 - Demonoir
19. Volbeat - Beyond Hell/Above Heaven
20. Pro-Pain - Absolute Power

Tegenvallers:
Iron Maiden, Dimmu Borgir, Dark Fortress, Rhapsody of fire, Blind Guardian.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Flipjack
Berichten: 483
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 8:20 pm
Locatie: Groningen

Re: Releases 2010

Bericht door Flipjack » vr dec 17, 2010 12:52 pm

Gezien je username, waar is de nieuwe God Dethroned?

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Releases 2010

Bericht door ketter » vr dec 17, 2010 3:42 pm

Dit is 'm geworden:

1. Watain - Lawless Darkness
2. Ghost - Opus Eponymous
3. Nachtmystium - Addicts
4. Burzum - Belus
5. Dimmu Borgir - Abrahadabra
6. 1349 - Demonoir
7. Shining - Blackjazz
8. Nox - Blood, Bones & Ritual Death
9. Black Label Society - Order Of The Black
10. Finntroll - Nifelvind

Opvallend veel black erin dit jaar.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Releases 2010

Bericht door yowannuzz » vr dec 17, 2010 7:23 pm

goddethroned schreef:Mijn voorlopige top 20, misschien dat hier en daar nog wat albums verschuiven.

1. Cephalic Carnage - Mislead by certainty
2. Sabaton - Coat of arms
3. Negură Bunget - Virstele Pamintului
4. Misery Index - Heirs To Thievery
5. The Crown - Doomsday King
6. Darkthrone - Circle the wagons
7. Enslaved - Axioma Ethica Odini
8. Immolation - Majesty & Decay
9. Death Angel - Relentless retribution
10. Fear Factory - Mechanize
11. Orphaned Land - The Never Ending Way of ORwarriOR
12. Sodom - In War and Pieces
13. High on fire - Snakes for the divine
14. Belenos - Yen sonn gardis
15. Overkill - Ironbound
16. Malevolent Creation - Invidious Dominion
17. Soulfly - Omen
18. 1349 - Demonoir
19. Volbeat - Beyond Hell/Above Heaven
20. Pro-Pain - Absolute Power

Tegenvallers:
Iron Maiden, Dimmu Borgir, Dark Fortress, Rhapsody of fire, Blind Guardian.
Frappant dat je de titel van je nummer 1 fout schrijft.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Releases 2010

Bericht door goddethroned » vr dec 17, 2010 11:43 pm

Flipjack schreef:Gezien je username, waar is de nieuwe God Dethroned?
Die moet ik nog beter beluisteren, al bevalt het album mij prima tot nu toe. Het is nog een voorlopige lijst.

@yowannuzz: kan gebeuren toch?
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Releases 2010

Bericht door yowannuzz » vr dec 17, 2010 11:58 pm

goddethroned schreef: @yowannuzz: kan gebeuren toch?
Dat blijkt, maar het viel me toch ff op.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Releases 2010

Bericht door Den » za dec 18, 2010 11:58 am

Dit zijn jouw inzendingen:
1. Red dons - Fake meets failure
2. Blaze Bayley - Promise and terror
3. The crimson ghosts - Generation gore
4. The creepshow - They all fall down
5. The brains - Zombie nation
6. Skull crusher - Blinded by illusion
7. The gaslight anthem - American slang
8. Akelei - De zwaarte van het doorstane
9. In vain - Mantra
10. True colors - Consider it done

Dit jaar heb ik vooral veel punk en hardcore geluisterd. Iets was je dan ook terugziet in mijn jaarlijstje. Eervolle vermeldingen verder voor Iron maiden, Something inside, Get the most, Sunpower, The other, The real danger, War from a harlots mouth, Cornered en nog een aantal bandjes die mijn jaarlijstje net mislopen.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » wo dec 22, 2010 8:33 pm

Endlich fertig!

MIJN TOP 10!

10. Ozzy Osbourne - Scream
9. Equilibrium - Rekreatur
8. Electric Wizard - Black Masses
7. Atheist - Jupiter
6. Rotting Christ - AEALO
5. God is an Astronaut - Age of the Fifth Sun
4. Flotsam & Jetsam - The Cold


3.
Afbeelding
NEGURÂ BUNGET - VÎRSTELE PAMÎNTULUI


2.
Afbeelding
ANATHEMA - WE'RE HERE BECAUSE WE'RE HERE


1.
Afbeelding

AGALLOCH - MARROW OF THE SPIRIT
Tuurlijk, het was min of meer wennen; de blastbeats, de 'nieuwe' doch verfrissende stem in 'Black Lake Niðstång', de langdradigheid van meeste nummers (daarom ook maar 6 nrs op 't album), maar toch heeft mij dit album bij mijn eerste luisterbeurt volledig overrompeld en kunnen 'moven'. Iets wat de andere albums niet hebben kunnen doen.
Vandaar deze DIK verdiende nummer 1 voor Agalloch voor het jaar tweeduizendentien!



Met PIJN in mijn hart heb ik MOTÖRHEAD - THE WÖRLD IS YOURS nét buiten de lijst moeten zetten.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door thomaster87 » do dec 23, 2010 11:50 am

Mijn top 10:

1. Anathema – We are here because we’re here
Schitterend comeback album. Was de band een beetje uit het oog verloren, maar wat wil je als er 7 jaar geen studio-album uitkomt (op een niet onaardig akoestisch verzamel werkje na). De heren mogen dan wel van de drugs af zijn en tegenwoordig wat positiever in het leven staan, dat wil niet zeggen dat ze geen schitterende muziek meer mogen maken. De drie gebroeders Cavanagh + aanhang (mét de nieuwe zangeres Lee Douglas) hebben weer een geweldig album gemaakt. Ik zou het omschrijven als een mix tussen alternatieve rock en postrock met een hoog kippenvelgehalte. Luistertip: Thin Air, Angels Walk Among Us.
2. Johnny Cash – American Recordings VI: Ain’t no grave
Dit schijnt dan toch echt het laatste album te zijn van wijlen countryheld J.R. Cash, die dit album opnam terwijl hij net zijn vrouw verloren had en ook wist dat hij stervende was. Dat dit de laatste is, is misschien maar goed ook, want een beter afscheid had er bijna niet kunnen zijn. Toen Cash overleed was het grootste deel van de instrumenten en gitaren nog niet opgenomen, een taak die (voornamelijk) zoon John Carter Cash op zich heeft genomen. Veel trage, melancholische nummers in de stijl van de voorgaande American Recordings met de doorleefde stem van een bejaarde Johnny Cash. Ik vind de eerste helft van het album wel duidelijk beter dan het tweede deel. Luistertip: For the Good Times, Ain't no Grave
3. Hurts – Happiness
De muziek van Hurts brengt mij echt zo'n 25 jaar terug in de tijd, in de gloriedagen van bands als Spandau Ballet, Simple Minds en Tears for Fears. Dit Britse duo maakt synthpop die zo uit 1985 had kunnen komen, zowel qua zang als instrumentatie. De electronische drumbeats hebben hierbij eerder een meerwaarde dan dat ze me storen. Zanger Theo Hutchcraft doet ook zeker niet onder voor de zangers van bovengenoemde bands, ik vind hem zo mogelijk nog beter. Het album heeft zijn uitschieters (Stay is echt een van mijn lievelingsnummers geworden) maar kent ook zeker zijn mindere momenten. Luistertip: Stay, Wonderful Life
4. Volbeat – Beyond Hell/Above Heaven
Ik heb ook weer erg uitgekeken naar een nieuwe Volbeat. De Denen stellen mij op Above Heaven/Beyond Hell niet echt teleur, maar ik moet toch helaas concluderen dat hij het voor mij niet haalt bij zijn voorganger, wat mijn favoriete Volbeat-plaat was. Beyond Hell/Above Heaven kent een aantal zeer sterke nummers, maar heeft voor mij ook zijn minder momenten. Het recept (een mix van Metal, Punk, Rockabilly en Country) is inmiddels vertrouwd, maar toch blijft het Volbeat geluid weer evolueren. Wat mij betreft nog steeds een van de beste en meeste originele bands uit de hedendaagse metalscene. Luistertip: 7 Shots, Fallen
5. De Jeugd van Tegenwoordig – De lachende derde
Ik moest even wennen aan het nieuwe (naar mijn mening meer poppy) geluid dat de JvT op dit album laat horen, maar inmiddels ben ik om. Live doen veel nummers het zeer goed en ook op plaat kan het me goed vermaken. De JvT heeft op deze manier zijn houdbaarheidsdatum toch wel weer verlengd en dat vind ik knap, want ze zijn toch ontstaan vanuit een soort gimmick. Luistertip: Tante Lien, Sterrenstof
6. Psychopunch – The Last Goodbye
Zeker geen slecht album, maar het recept begint hier een beetje uit te werken, gewoonweg omdat ik al een groot aantal schijven van deze Zweedse Punk 'n Rollers in de kast heb staan. Omdat het geluid ten opzichte van de laatste paar albums niet echt meer doorgegroeid is (en er bijna elk jaar wel een nieuwe komt) heeft een nieuw album simpelweg niet zoveel meerwaarde meer voor me. Niettemin klinkt hij weer lekker swingend en catchy en vindt hij toch weer erg vaak zijn weg naar mijn radio. Luistertip: Not over You, The Way She's Kissing
7. Murderdolls – Women and Children Last
Na 8 jaar is er dan toch een opvolger van het debuutalbum van Horrorpunk project Murderdolls. Deze samenwerking tussen zanger Wednesday 13 en Slipknot's Joey Jordison heeft wederom een lekker schijfje opgeleverd. Het geluid refereert nog steeds aan Glamrock bands van de jaren 80 en Punk-acts als the Misfits, maar is wel een stuk meer Metal dan zijn voorganger. De refreintjes zijn gemiddeld genomen iets minder catchy en over het geheel heeft het album en lager feest gehalte dan zijn voorganger. Dat vind ik jammer, hoewel ook hier weer een aantal zeer lekkere songs op staan. Luistertip: Nowhere, Summertime Suicide
8. Massive Attack – Heligoland
Naar dit album van de godfathers of trip-hop heb ik echt heel lang uitgekeken. En hij valt gewoon tegen. Dat hij mijn top 10 heeft gehaald is te danken aan drie zeer goede nummers (Paradise Circus met Hope Sandoval op zang, Rush Minute met 3D op zang en Girl I Love You met oudgediende Horace Andy). Opener Pray for Rain vind ik een compleet baggernummer, opvolger Babel klinkt aardig maar wordt verneukt door zangeres Martina Topley-Bird, net als Psyche wat ik uberhaupt een kutnummer vond, en Flat of the Blade vind ik ook een dieptepunt. De andere drie nummers zijn matig, maar niet bijzonder. Veel van het materiaal dat Massive Attack in de 6 jaar tussen deze plaat en zijn voorganger heeft uitgebracht vind ik stukken beter dan hetgene wat er op Heligoland terecht is gekomen. Ook is Massive Attack er dit keer niet in gestrekt om zangeressen te strikken van het kaliber Sinead o' Connor, Elizabeth Fraser of Shara Nelson, die de matige nummers misschien nog naar een hoger niveau hadden kunnen tillen. Luistertip: Paradise Circus, Rush Minute
9. Gazpacho – Miss Atropos
Gazpacho was één van mijn ontdekkingen van het vorige jaar. Ik heb Miss Atropos nog niet vaak genoeg beluisterd om er echt een goed beeld van te krijgen, maar het eerste beeld dat ik heb is dat hij het niet bij zijn twee voorgangers haalt. Niettemin maken de schitterende zang en sfeer dit toch weer een aangename luisterervaring. Gazpacho laat ook hier een mix met progressieve rock, postrock, folk en alternatieve rock horen, maar met een iets meer song gerichte benadering dan op zijn voorgangers.
10.Heidevolk – Uit Oude Grond
Leuk om te zien dat Heidevolk ook nog steeds bezig is, en ze hebben wederom een leuk werkje afgeleverd. De zang wordt steeds beter, en hoewel de nummers iets meer basic zijn dan op vorige plaat (weinig viool) klinken ze gewoon net zo goed. Wederom een mix tussen Folk en Metal met Nederlandse teksten. Vooral opener Nehallenia is leuk.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 23, 2010 10:09 pm

Ah, Hurts. Ik schrok me al een vingerhoedje..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Orklord » do dec 23, 2010 11:08 pm

Hurts? ik vind dat echt verschrikkelijke mierzoete muziek,

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » vr dec 24, 2010 10:45 am

Ik ken 't niet, maar Hurt weer wel. Het zou mij wel verbazen als Thomas het eerder zou weten dan ik dat Hurt een nieuw album uit heeft.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Releases 2010

Bericht door kneuz » vr dec 24, 2010 3:13 pm

1 Lights Out Asia - In The Days Of Jupiter (US, experimental/electronic/post-rock)
2 Massive Attack - Heligoland (UK, electronic/trip hop)
3 The Future Sound of London - Environments 3 (UK, ambient/experimental)
4 Mortiis - Perfectly Defect (NO, nu-metal)
5 The Orb feat. David Gilmour - Metallic Spheres (UK, ambient/dub)
6 Harvestman - In A Dark Tongue (US, experimental/psychedelic)
7 Gonjasufi - A Sufi And A Killer (US, hip hop)
8 Scorn - Refuse; Start Fires (UK, dubstep/electronic)
9 Ufomammut - Eve (IT, stoner metal)
10 Solefald - Norron Livskunst (NO, metal)

Eervolle vermeldingen en/of diepe teleurstellingen:
Borknagar, Brian Eno, Nevermore, Dimmu Borgir, Autechre, Burzum, Finntroll, etc. etc. etc.
thomaster87 schreef:8. Massive Attack – Heligoland
Naar dit album van de godfathers of trip-hop heb ik echt heel lang uitgekeken. En hij valt gewoon tegen. Dat hij mijn top 10 heeft gehaald is te danken aan drie zeer goede nummers (Paradise Circus met Hope Sandoval op zang, Rush Minute met 3D op zang en Girl I Love You met oudgediende Horace Andy). Opener Pray for Rain vind ik een compleet baggernummer, opvolger Babel klinkt aardig maar wordt verneukt door zangeres Martina Topley-Bird, net als Psyche wat ik uberhaupt een kutnummer vond, en Flat of the Blade vind ik ook een dieptepunt. De andere drie nummers zijn matig, maar niet bijzonder. Veel van het materiaal dat Massive Attack in de 6 jaar tussen deze plaat en zijn voorganger heeft uitgebracht vind ik stukken beter dan hetgene wat er op Heligoland terecht is gekomen. Ook is Massive Attack er dit keer niet in gestrekt om zangeressen te strikken van het kaliber Sinead o' Connor, Elizabeth Fraser of Shara Nelson, die de matige nummers misschien nog naar een hoger niveau hadden kunnen tillen. Luistertip: Paradise Circus, Rush Minute
Het is een echte groeiplaat! In het begin vond ik geen enkel nummer goed, maar na een (groot) aantal luisterbeurten vind ik het een meesterwerk van begin tot eind. Het enige wat ik een beetje te veel van het goede vind, zijn die trompetten vlak voor het einde van "Girl I Love You". En het is jammer dat ze de album-versie van "Marrakesh", dat nu "Atlas Air" heet, nogal om zeep geholpen hebben. Live klinkt het zo veel beter! Was echt ongelooflijk teleurgesteld dat ze niet in Nederland speelden tijdens de afgelopen tour :(
Had nog m'n twijfels om mijn lijst hier te posten, maar wel mooi om van nog een andere Metalfan zo'n gevarieerde top 10 lijst te zien :D
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door fetuskiller » vr dec 24, 2010 3:22 pm

Dit zijn jouw inzendingen:
1. Misery Index - Heirs To Thievery
2. The Acacia strain - Wormwood
3. Bring Me The Horizon - There Is A Hell, Believe Me I've Seen It... There Is A Heaven Let's Keep It A Secret
4. Cerebral Bore - Maniacal Miscreation
5. Black Country Communion - Black Country Communion
6. Within The Ruins - Invade
7. The Eyes Of A Traitor - Breathless
8. De Jeugd Van Tegenwoordig - De Lachende Derde
9. Comeback Kid - Symptoms + Cures
10. Kvelertak - Kvelertak
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door CTTS » vr dec 24, 2010 3:27 pm

kneuz schreef: 9 Ufomammut - Eve (IT, stoner metal)
10 Solefald - Norron Livskunst (NO, metal)
Die Ufomammut komt bij mij ook erg hoog. Geweldige plaat.
Solefald vond ik juist wat tegenvallen en geforceerd 'kijk eens hoe raar we nog steeds zijn' overkomen, maar misschien ligt dat wel aan mij.

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Releases 2010

Bericht door NIBDEM » vr dec 24, 2010 5:18 pm

1. The National - High Violet
2. Akelei - De zwaarte van het doorstane
3. Procession - Destroyers of the Faith
4. Mar De Grises - Streams Inwards
5. Ophis - Withered Shades
6. Agnes Obel - Philharmonics
7. Shattered Hope - Absence
8. Woven Hand - The Threshingfloor
9. Johnny Cash – Ain’t no grave
10. Motorpsycho - Heavy Metal Fruit

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Releases 2010

Bericht door Bleek No. 1 » zo dec 26, 2010 1:14 pm

Godmiljaar! De nieuwste Rob Zombie glad vergeten, ondanks dat ik 'm meteen aanschafte na release en vorige maand nog had gedraait.
Gister ook gedraaid en toe herinnerde ik mij plots dat 'ie dit jaar was uitgekomen. Mja, geen gigantisch ramp, want de vraag of 'ie dan de top 10 had gehaald, is nog altijd de vraag.. 9? 10?
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Releases 2010

Bericht door number_17 » di dec 28, 2010 12:29 am

Mijn top 10:

1. Electric Wizard - Black Masses
2. Alcest - Écailles De Lune
3. Triptykon - Eparistera Daimones
4. Mar De Grises - Streams Inwards
5. COUGH - Ritual Abuse
6. Demiurg - Slakthus Gamleby
7. Inhume - Moulding The Deformed
8. Rhapsody Of Fire - The Frozen Tears Of Angels
9. Pathfinder - Beyond The Space, Beyond The Time
10. Melechesh - The Epigenesis

Nu natuurlijk de grote vraag hoelang het gaat duren voordat ik me voor mijn hoofd ga slaan omdat ik van alles ben vergeten.
Opmerkelijk dat er in de laatste dagen toch nog twee powermetal albums in zijn gekropen.

Beste EP van 2010: Burn the Iris - Sovereign
De beste live albums van 2010:
Neurosis - Live AT Roadburn 2007
Wino - Live At Roadburn 2009
Candlemass - Ashes to Ashes
Mono - Holy Ground
Asphyx - Live Death Doom

Beerput van 2010:
Eclectika - Dazzling Dawn
TrafficjaM - Headstrong
Deleterious - Highly Recommended
Suada - Timedrops
Evil's Desire - Initium
Frostfall - Dark Torment & Beyond The Dusk
+ talloze labelloze blackmetal die hier binnen viel als promo
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Releases 2010

Bericht door innuendo » di dec 28, 2010 9:14 am

number_17 schreef:Mijn top 10:

1. Electric Wizard - Black Masses
2. Alcest - Écailles De Lune
3. Triptykon - Eparistera Daimones
4. Mar De Grises - Streams Inwards
5. COUGH - Ritual Abuse
6. Demiurg - Slakthus Gamleby
7. Inhume - Moulding The Deformed
8. Rhapsody Of Fire - The Frozen Tears Of Angels
9. Pathfinder - Beyond The Space, Beyond The Time
10. Melechesh - The Epigenesis

Nu natuurlijk de grote vraag hoelang het gaat duren voordat ik me voor mijn hoofd ga slaan omdat ik van alles ben vergeten.
Opmerkelijk dat er in de laatste dagen toch nog twee powermetal albums in zijn gekropen.

Beste EP van 2010: Burn the Iris - Sovereign
De beste live albums van 2010:
Neurosis - Live AT Roadburn 2007
Wino - Live At Roadburn 2009
Candlemass - Ashes to Ashes
Mono - Holy Ground
Asphyx - Live Death Doom

Beerput van 2010:
Eclectika - Dazzling Dawn
TrafficjaM - Headstrong
Deleterious - Highly Recommended
Suada - Timedrops
Evil's Desire - Initium
Frostfall - Dark Torment & Beyond The Dusk
+ talloze labelloze blackmetal die hier binnen viel als promo

Haha, hoe dat toch kan lopen. Triptykon is bij mij niet meer gaan groeien. Dat je Electric Wizard op 1 zet verbaast me eveneens. Zeker geen slecht album hoor, maar in mijn ogen zeker de toppositie niet waard. Genoeg doom/stonerbands die beter spul hebben uitgebracht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Releases 2010

Bericht door number_17 » di dec 28, 2010 5:10 pm

Mja, Triptykon is gewoon een vreemd verhaal. Dat album heeft ook het meeste aandacht gekregen van alles dus dan groeit het sowieso sneller.
Electric Wizard heb ik nog niet al te vaak gehoord. Die gasten van Rise Above doen er nu al een maand over om een pakketje van Engeland naar hier te krijgen.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Woutjinho » di dec 28, 2010 7:31 pm

number_17 schreef:Mja, Triptykon is gewoon een vreemd verhaal. Dat album heeft ook het meeste aandacht gekregen van alles dus dan groeit het sowieso sneller.
Metallica teert daar ook 2 decennia op.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Releases 2010

Bericht door Draconian » di dec 28, 2010 8:07 pm

Op muzikaal gebied (dat is overigens ook het enige) is het een geweldig jaar geweest. Dit is mijn top 25 - en dan heb ik de liveplaat van Neal Morse niet eens op één gezet omdat het geen regulier album is.

1. Watain – Lawless Darkness

2. Enslaved - Axioma Ethica Odini

3. Svarti Loghin – Drifting Through The Void

4. Pain Of Salvation – Road Salt One

5. Spock’s Beard - X

6. Nachtmystium – Addicts: Black Meddle Pt. II

7. Volbeat - Beyond Hell, Above Heaven

8. Thulcandra – Fallen Angel’s Dominion

9. Agalloch – Marrow Of The Spirit

10. Alcest – Ecailles De Lune

11. Twilight – Monument To Times End

12.. Cradle Of Filth – Darkly, Darkly, Venus Aversa

13.. Avantasia - Angel Of Babylon

14. Overkill – Ironbound

15. Nevermore - The Obsidian Conspiracy

16. Finntroll – Nifelvind

17. Audrey Horne - Audrey Horne

18. Ihsahn – After

19. Kalmah - 12 Gauge

20. Les Discrets – Septembre et ses Derniers Pensées

21. Equilibrium – Rekreatur

22. Avantasia - The Wicked Symphony

23. Burzum – Belus

24. Keep Of Kalessin – Reptilian

25. Rhapsody Of Fire - The Frozen Tears Of Angels

De volgende albums moeten ook nog een plekje krijgen:

Nokturnal Mortum – The Voice Of Steel
God Dethroned – Under The Sign Of The Iron Cross
Lantlos - .Neon
Death Angel - Relentless Retribution
An Autumn For Crippled Children – Lost
11 As In Adversaries – The Full Intrepid Experience Of Light
Negura Bunget - Virstele pamintului

En nog niet voldoende beluisterd:

Aborym - Psychogrotesque
Deathspell Omega - Paracletus
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Jeroen » di dec 28, 2010 8:53 pm

The Voice Of Steel is van december 2009, anders had ie hier ook hoog in de top 10 gestaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Releases 2010

Bericht door number_17 » di dec 28, 2010 9:32 pm

Woutjinho schreef:
number_17 schreef:Mja, Triptykon is gewoon een vreemd verhaal. Dat album heeft ook het meeste aandacht gekregen van alles dus dan groeit het sowieso sneller.
Metallica teert daar ook 2 decennia op.
Ben blij dat ik die ook niet hoef te behandelen voor een review :P
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Orklord » wo dec 29, 2010 3:56 pm

Omdat ik tijd over heb, wil ik wel weer eens kijken wat de uitslag is van het forum en hoe die verschilt met die van de frontpage, dus als je, je definitieve lijstje hier nog niet gepost heb, doe dat dan nog even :wink: (sluitingsdatum is net als die van de frontpage)

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Re: Releases 2010

Bericht door enemy of reality » wo dec 29, 2010 6:01 pm

Mijn Top 10:

1. Kylesa - Spiral Shadow
2. Gifts from Enola - Gifts from Enola
3. Asylum on the Hill - Passage to the Puzzle Factory
4. Deftones - Diamond Eyes
5. Ihsahn - After
6. Negură Bunget - Virstele Pamintului
7. The dead Weather - Sea of Cowards
8. Heathen - Evolution of Chaos
9. The Ocean - Heliocentric
10.The National - High Violet

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Lennert » do dec 30, 2010 4:48 pm

Ik hoop en denk dat Heathen dit jaar de top 10 gaat halen op de frontpage.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Releases 2010

Bericht door MetalJan » do dec 30, 2010 9:56 pm

Mijn jaarlijst:

01. Winterfylleth – The Mercian Sphere
02. Malevolent Creation – Invidious Dominion
03. Finntroll – Nivelfind
04. Galar – Til Alle Heimsens Endar
05. Keep Of Kalessin – Reptillian
06. Immolation – Majesty And Decay
07. Carach Angren – Death Came Through A Phantom Ship
08. Misery Index – Heirs To Thievery
09. Dimmu Borgir – Abrahadabra
10. Kylesa – Spiral Shadow
11. Equilibrium – Rekreatur
12. Severe Torture – Slaughtered
13. Annotations Of An Autopsy – II: The Reign Of Darkness
14. Volbeat – Beyond Hell / Above Heaven
15. Fear Factory - Mechanize
16. Insidious Disease – Shadowcast
17. Aeon – Path Of Fire
18. Heidevolk – Uit Oude Grond
19. Brain Drill – Qauntum Catastrophe
20. Akelei – De Zwaarte Van Het Doorstane

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Re: Releases 2010

Bericht door iscariah » do dec 30, 2010 10:01 pm

Den schreef:Dit zijn jouw inzendingen:
1. Red dons - Fake meets failure
Goede plaat.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Releases 2010

Bericht door Gilbert » vr dec 31, 2010 10:57 am

Lennert schreef:Ik hoop en denk dat Heathen dit jaar de top 10 gaat halen op de frontpage.
Ik denk dat Heathen niet bekend genoeg is om de Top 10 te halen, maar we zullen zien. In de huidige "thrash" poll op de frontpage doet hun album het in elk geval verrassend goed, al staan ze inmiddels niet meer bovenaan.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door XnegativeX » vr dec 31, 2010 11:29 am

Nadat ik er ZEER hard over nagedacht heb moet dit hem dan ongeveer worden:

1- Deathspell omega - Paracletus
2- Burzum - Belus
3- Blood revolt - Indoctrine
4- Ihsahn - After
5- Haken - Aquarius
6- Bleeding through - Bleeding through
7- The Dillinger escape plan - Option paralysis
8- Barren earth - Curse of the red river
9- Abigor - Time is the sulphur in the veins of the saint
10- Whitechapel - A new era of corruption
11- Demiurg - Slakthus gamleby
12- Damn the empire - With trends like these...
13- The empire shall fall - Awaken
14- Immolation - Majesty and decay
15- Terzij de horde - A Rage of Rapture Against the Dying of Light
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Releases 2010

Bericht door Draconian » vr dec 31, 2010 11:57 am

Ik hoor toch veel mensen over die laatste Immolation, maar ben ik dan de enige die hem vind tegenvallen ten opzichte van zijn laatste twee voorgangers?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door XnegativeX » vr dec 31, 2010 12:00 pm

Waarschijnlijk 8)
Ik vind het de beste plaat sinds Unholy cult. Voor mij is het zelfs de beste Immolation plaat op Unholy cult na.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door Satyr » vr dec 31, 2010 12:03 pm

Satyr schreef:Mijn voorlopige lijst, in willekeurige volgorde:

Burzum - Belus
Carach Angren - Death Came Through a Phantom Ship
Abigor - Time is the sulphur in the veins of the saint
Negură Bunget - Virstele Pamintului
Keep Of Kalessin - Reptilian
Limbonic Art - Phantasmagoria
Abigail Williams - In the Absence of Light
Enslaved - Axioma Ethica Odini
Cradle of Filth - Darkly, Darkly, Venus Aversa
Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall

Tegenvallers:
Dark Fortress - Ylem
Dimmu Borgir - Abrahadabra

Dit is 'm dan geworden, Opeth zou op 3 hebben gestaan als live-albums mee telden.

1. Burzum - Belus
2. Enslaved - Axioma Ethica Odini
3. Cradle of Filth - Darkly, Darkly, Venus Aversa
4. Limbonic Art - Phantasmagoria
5. God Dethroned - Under the Sign of the Iron Cross
6. Carach Angren - Death Came Through a Phantom Ship
7. Abigor - Time is the Sulphur in the Veins of the Saint
8. Negura Bunget - Virsetele Pamintului
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Aborym - Psychogrotesque

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Releases 2010

Bericht door CTTS » vr dec 31, 2010 12:25 pm

Mijn lijstje van dit jaar:

1. The National - High Violet
2. Eibon - Entering Darkness
3. Ufomammut - Eve
4. Yakuza - Of Seismic Consequence
5. U.S. Christmas - Run Thick In The Night
6. Heirs - Fowl
7. The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis
8. Starkweather - This Sheltering Night
9. Atheist - Jupiter
10. Liars - Sisterworld
11. Withered - Dualitas
12. Salem - King Night
13. Kylesa - Spiral Shadow
14. Black Mountain - Wilderness Heart
15. Arcade Fire - The Suburbs
16. Julie Christmas - The Bad Wife
17. Mike Patton - Mondo Cane
18. I Like Trains - He Who Saw the Deep
19. Envy - Recitation
20. Zola Jesus - Stridulum II

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Re: Releases 2010

Bericht door wall » vr dec 31, 2010 5:08 pm

Deze vond ik dit jaar de moeite waard,in willekeurige volgorde.

Byfrost - Black Earth
Heathen - The Evolution of Chaos
Vanderbuyst - Vanderbuyst
Motörhead - The World is Yours
Ghost - Opus Eponymus
Black Tusk - Taste the Sin
Place of Skulls - As a Dog Returns
Overkill - Iron Bound
Triosphere - The Road Less Travelled
Black Mountain - Wilderness Heart

Allemaal het beste voor 2011!

Plaats reactie