Death Angel

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste plaat?

The Ultra-Violence
11
34%
Frolic Through The Park
1
3%
Act III
6
19%
The Art Of Dying
5
16%
Killing Season
7
22%
Nee
2
6%

Totaal aantal stemmen: 32

innuendo
Lult over cdtjes

Re: Death Angel

Bericht door innuendo » di jan 04, 2011 5:33 pm

Frolic Through The Park ken ik niet, maar de overige platen zijn stuk voor stuk aanraders. Act III en The Art of Dying liggen regelmatig voor weinig geld in de schappen en zijn ook zeker de moeite waard.
Laatst gewijzigd door innuendo op di jan 04, 2011 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 04, 2011 5:33 pm

Van Death Angel kun je gerust alles aanschaffen, zit geen zwakke broeder tussen. Daarbij gezegd dat de funky stijl van Act III je moet liggen en de wat experimentele stijl van Frolic Through The Park ook niet ieders favoriet is. The Ultra-Violence is gewoon een lekkere beukplaat, spontaan, rauw en toch best vooruitstrevend als het op songstructuren aankomt. De productie is wel wat rommelig, maar de enthousiaste uitvoering en de goede composities maken het dubbel en dwars goed.

Ik raad je aan om de Archives & Artifacts boxset eens op te snorren. Daarin zitten de eerste twee albums met wat bonusmateriaal. Zo heb je ze voor weinig, want de bedragen die ze op ebay vragen voor de Restless en Enigma persingen zijn vrij asociaal. (of je moet lieve jongens zoals Daeminion en Oblivion tegen het lijf lopen :P )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di jan 04, 2011 5:39 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik vind 'Relentless Retribution' overigens beter te pruimen dan 'Killing Season'. Dat vond ik toch een tegenvallende plaat.
Ik heb Relentless Retribution zelf nog niet in mijn bezit, maar ik heb de indruk dat de meesten er net andersom over denken. Killing Season scoorde erg goed bij de Metalfan.nl Top 10 verkiezing in 2008. Bij de recente poll op de frontpage, waarbij gevraagd werd naar het favoriete thrash (gerelateerde) album uit 2010, scoorde Relentless Retribution daarentegen vrij slecht. De nieuwe nummers die Death Angel op de Eindhoven Metal Meeting speelde, maakten op mij op het eerste gehoor ook weinig indruk, terwijl ik Killing Season eigenlijk van begin tot eind erg gaaf vind. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di jan 04, 2011 5:44 pm

Ik vind Killing Season zonder twijfel beter dan RR. De laatste heb ik nauwelijks geluisterd sinds ik de promo kreeg.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 04, 2011 5:52 pm

Daar wringt de schoen, volgens mij. Relentless Retribution is echt een groeiplaat, ondanks dat er wel degelijk wat zwakke kanten zijn (zoals de reeds genoemde zang). Geef het wat tijd. Het is inderdaad niet zo pakkend en furieus spontaan als Killing Season, maar Relentless Retribution heeft zeker wel de kwaliteit die je van een band van dit kaliber mag verwachten.

Noensie

Bericht door Noensie » di jan 04, 2011 5:54 pm

Ok, bedankt allemaal :)
Dis-order heeft wel enkele albums voor goeie prijzen, dus daar moet ik dan maar eens een keuze uit maken :)

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jan 04, 2011 6:25 pm

Ik vind RR momenteel toch een tikkeltje beter dan killing season (al kan dat over een half jaar weer andersom zijn).
Nog wat gevarieerder qua zang. En dat vind ik dus geen min-punt.
Met elke luisterbeurt wordt hij ook weer gaver (reeds genoemd: een zogenaamde groeiplaat).
Zeker één van de betere releases van het afgelopen jaar.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 04, 2011 6:29 pm

Wat ik wilde zeggen is dat ik de plaat juist niet gevarieerd vind qua zang. Slechts heel af en toe zet Mark zijn melodieuzere stem in en de echte melodieuze zang komt van Cavestany (wel erg gaaf trouwens). Dat vind ik wel jammer, want Mark kan cleaner ook zo verdomd gaaf voor de dag komen.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jan 05, 2011 8:27 pm

Die 2e stem van Cavestany is inderdaad erg gaaf.
Live (in Trix) kwam het helaas echter wat minder tot zijn recht. Toen klonk Cavestany niet heel zuiver.
Dat was dan ook het enige, zeer kleine, minpuntje tijdens die show.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 05, 2011 9:31 pm

als je meer Cavestany wil horen, moet je The Organization maar eens luisteren (de band die na Death Angel kwam, inderdaad genoemd naar het gelijknamige DA nummer). Daar zingt hij alleen in, met af en toe een keer Andy op backing vocals.

Eddy the Eagle

Re:

Bericht door Eddy the Eagle » ma jan 10, 2011 1:09 pm

innuendo schreef:absoluut, die gaat zeker in mijn jaarlijkse top 10 komen.
Bij mij op zeker ook [headbang]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jan 10, 2011 1:28 pm

Dat was een post uit 2004. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het toen over the art of dying had :P

Eddy the Eagle

Bericht door Eddy the Eagle » di jan 11, 2011 4:04 pm

innuendo schreef:Dat was een post uit 2004. Ik hoop dat je begrijpt dat ik het toen over the art of dying had :P
.... en je uitspraak is nu al weer van toepassing :lol:

Jij bedoelde toen TAOD, en ik doel nu op RR: voor mij het beste van Death Angel tot nu toe. Maar daar verschillen de meningen over :mrgreen:

Plaats reactie