King's X
King's X
Volgens veel internationale critici en rockmuziek-fijnproevers behoort de progressieve metalband King’s X tot de meest ongebruikelijke groepen in de geschiedenis van de rockmuziek. De technische muzikale vaardigheden en de creativiteit van de bandleden Tabor (gitaren, zang), Doug Pinnick (bas, zang) en Jerry Gaskill (drums, zang) dragen hier zorg voor. Naast King’s X en Rush zijn er geen trio’s die zulke sterke en dynamische composities kunnen produceren.
Deze tournee staat in het teken van de nieuwe DVD 'Live Love in London', opgenomen in januari 2009 in Londen. Op deze DVD staat het beste van het gehele ouvre van King's X en veel materiaal van het vijftiende King's X album 'XV'.
30 april: Boerderij - Zoetermeer
1 mei: Effenaar - Eindhoven
Deze tournee staat in het teken van de nieuwe DVD 'Live Love in London', opgenomen in januari 2009 in Londen. Op deze DVD staat het beste van het gehele ouvre van King's X en veel materiaal van het vijftiende King's X album 'XV'.
30 april: Boerderij - Zoetermeer
1 mei: Effenaar - Eindhoven
Re: King's X
Nooit gehoord van Primus?fsleeking schreef: Naast King’s X en Rush zijn er geen trio’s die zulke sterke en dynamische composities kunnen produceren.

Motörhead joh!lampje schreef:Nooit gehoord van Primus?fsleeking schreef: Naast King’s X en Rush zijn er geen trio’s die zulke sterke en dynamische composities kunnen produceren.

Leuke band. Gretchen Goes to Nebraska ken ik alleen als geheel album.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- innuendo
- Lult over cdtjes
Hoe zijn Ear Candy en Faith, Hope, Love? Die twee albums zie ik regelmatig voor weinig geld liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Faith, Hope, Love vind ik een echte aanrader. Maar dat is natuurlijk wel een mening ...innuendo schreef:Hoe zijn Ear Candy en Faith, Hope, Love? Die twee albums zie ik regelmatig voor weinig geld liggen.
Sterke, pakkende en goed gearrangeerde songs die niet overlopen van technische vaardigheden. Lekker album!
Faith, Hope, Love staat ook op mijn lijstje qua King's X albums die ik nog wil luisteren
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik heb 'm vandaag aangeschaft. Leuke hardrockplaat. Ik had alleen wat meer funkinvloeden verwacht eigenlijk. Zal wel door die negert komen 

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.