Inschrijving voorronde Metalbattle Gelderland

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
metalteacher
Contacteer:

Inschrijving voorronde Metalbattle Gelderland

Bericht door metalteacher » wo nov 03, 2010 10:58 pm

De inschrijving van de Metalbattle 2011 gaat weer van start!! De voorronde voor de provincie Gelderland wordt ook dit jaar weer gedaan door Noord Geldersch Metaal. Komt jullie band uit Gelderland of bestaat de band voor het merendeel uit personen uit Gelderland geef je dan op via info@noordgelderschmetaal.nl

Meer informatie over de metalbattle kan gevonden worden via http://www.metalbattle.nl Daar staat ook een bestand wat je kunt downloaden met alle regels omtrent de Metalbattle.
http://www.noordgelderschmetaal.nl

EricMaiden

Re: Inschrijving voorronde Metalbattle Gelderland

Bericht door EricMaiden » vr nov 05, 2010 1:59 am

de gitarist van me band heeft ons ingeschreven! :D

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » do dec 30, 2010 2:23 pm

We worden letterlijk bedolven onder de aanmeldingen voor de Metalbattle, en dat is zeer positief nieuws. Ook zeer positief is dat we onder de aanmeldingen zeer veel echt goede bands vinden. Niettemin zijn we toch genoodzaakt een kleine voorselectie te maken. Op dit moment hebben zeventien bands zich al aangemeld en de inschrijving loopt nog twee dagen. Om het een en ander goed te laten verlopen, hebben we een verzoek gestuurd naar de EHBO om in onze voorronde maar liefst zes bands te laten optreden. Dit om recht te doen aan het aantal aanmeldingen. Zodra we hiervan bericht terug hebben, gaan we over tot het uitkiezen van de bands. Mocht het verzoek doorgang vinden, dan kan eenieder zich de borst(en) natmaken want kiezen tussen deze bands wordt moeilijk in onze ogen, zeker gezien het aantal echt kwalitatief goede aanmeldingen. Voor nu willen we alvast de volgende bands bedanken voor hun aanmeldingen:
- Descile
- Aperture
- Impalement
- De Grote Boodschap
- Der Nimwegen Metal Allianz
- Carved In Gold
- Prima-Nocte
- Songs To Kill Zombies To
- Nymeria
- Sutekhmetal
- Armithrea
- Curse Of The Forgotten
- Explored
- Masquerade
- Left In Agony
- The Sin Comittee
- Nailking

Namens het gehele bestuur van NGM een enorm dankjewel richting alle bands voor jullie overweldigend enthousiasme!!

bloeding

Bericht door bloeding » di jan 04, 2011 11:12 am

EricMaiden schreef:de gitarist van me band heeft ons ingeschreven! :D
kennelijk niet helemaal goed gedaan?
zie het niet staan in het lijstje hieronder;)
www.portall.net
www.myspace.com/portall

EricMaiden

Bericht door EricMaiden » di jan 04, 2011 4:52 pm

Is inderdaad niet goed gegaan maar we zijn nu alsnog op tijd en correct ingeschreven :wink:

King of Beer
Contacteer:

Bericht door King of Beer » di jan 04, 2011 6:57 pm

Zitten gave bands bij.
Ik hoop dat De Grote Boodschap erdoor komt, erg gave band is dat.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » do jan 13, 2011 11:36 pm

De geselecteerde bands voor de provincie Gelderland:
- Primanocte
- Curse Of The Forgotten
- Nymeria
- Sutekh
- Carved IN Gold
- The Sin Committee

4 februari in poppodium Estrado in Harderwijk (parkweg 3)
Aanvang 19.30 Zaal open: 19.00 uur

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » vr jan 14, 2011 9:49 am

Waarom geen Impalement? Leek mij juist een van de beste bands uit het lijstje.

bloeding

Bericht door bloeding » vr jan 14, 2011 2:22 pm

weet niet wat voor band inpalement is hoor, maar het gaat wel om nieuwe ''talentvolle'' bands een kans te geven. als impalement een beetje bekendere band is of al een vrij goed album heeft neergezet dan is het niet meer eerlijk t.o.v andere bands.
ken enkel cotf van het lijstje en ik hoop ook persoonlijk dat die jongens door komen.

wat ik wel jammer vind is dat er nu entree gevraagd wordt, dacht altijd dat dit gebeuren gratis was om binnen te komen.
weet iig nog dat de finales altijd wel gratis waren. op deze manier zullen er ook mensen zijn die niet komen (ja ook al is het maar 5 fucking euro) wat dus weer zorgt dat er minder publiek is voor de bands. jammer.
als ik vrij ben kom ik uiteraard wel gewoon ff buurten.

Afbeelding
www.portall.net
www.myspace.com/portall

nightwing

Bericht door nightwing » vr jan 14, 2011 2:34 pm

Is nog nooit gratis geweest toch? En de keren dat ik naar de finale ben geweest zat het bij de busreis ticket in naar mijn weten. Volgens mij koste die voorronde met FullFilled me toen 4 euri. Boeie, die paar euro boeit ook niet. Houdt het kleine grut weg wat 5 euro zakgeld per week krijgt.
www.last.fm/user/robenroll

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » vr jan 14, 2011 4:06 pm

bloeding schreef:
wat ik wel jammer vind is dat er nu entree gevraagd wordt, dacht altijd dat dit gebeuren gratis was om binnen te komen.
weet iig nog dat de finales altijd wel gratis waren. op deze manier zullen er ook mensen zijn die niet komen (ja ook al is het maar 5 fucking euro) wat dus weer zorgt dat er minder publiek is voor de bands. jammer.
als ik vrij ben kom ik uiteraard wel gewoon ff buurten.
De plaatselijke organisatie bepaalt of er entree gevraagd wordt of niet. De MetalBattle voorrondes van NGM zijn volgens mij nog nooit gratis geweest.

bloeding

Bericht door bloeding » vr jan 14, 2011 6:05 pm

aaah oke,
nooit geweten haha.
hoop in ieder geval nog even langs te kunnen komen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » vr jan 14, 2011 9:34 pm

Gezellig! Ik zal er ook wel zijn vermoed ik :)

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » zo jan 23, 2011 11:05 pm

bij NGM werkt het altijd heel simpel, alle onkosten moeten vergoed worden door de inkomsten aan de deur. dat lukt niet altijd, en heel soms blijft er ook wel eens wat over. nietemin van dat geld krijgen de bands een tegemoetkoming in de gemaakte kosten. er wordt een prijsje van aangeschaft, de juryleden krijgen hiervan een tegemoetkoming en dan moeten we nog geld afdragen aan de organisatie van de metalbattle zelf. al met al als je alle kosten op een rij zet drukt dat nog behoorlijk door.

het kan heel goed zijn dat andere organisaties een betere sponsordeal hebben. persoonlijk ben ik dan weer van mening dat als er iets georganiseerd wordt dat je er ook wel iets aan mag bijdragen. dat lijkt me toch ook een goed principe

impalement staat wel bij de reservebands, dus als er wat bands uitvallen, staan ze er alsnog bij. niettemin maak je hierbij een keuze, en die wordt genomen door 8 mensen, dat lijkt me genoeg om tot een evenwichtige keuze te komen. persoonlijk vond ik dat er dit jaar heel veel goede aanmeldingen waren, en dan is t toch op een gegeven moment gezamelijk plussen en minnen.

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » do jan 27, 2011 11:24 pm

schopje

bloeding

Bericht door bloeding » zo jan 30, 2011 1:08 pm

morgen ga ik horen of ik er gezellig bij kan zijn.
zoals het er nu naar uitziet kan dat gewoon.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

metalteacher
Contacteer:

Bericht door metalteacher » zo jan 30, 2011 9:26 pm

De Geldersche voorrondes voor de MetalBattle zal op de 4e van Februari in de Estrado plaats gaan vinden. Hier zullen 4 bands tegen elkaar strijden om mee te dingen voor de prijzen en voor de halve finales van de landelijke MetalBattle.
Er zullen uit de 6 bands 2 winnaars gekozen worden. Eén zal er gekozen worden door het publiek en de ander door de Jury. De Jury zal o.a. kijken naar podiumprestatie, originaliteit en skills van de bandleden. De bands die zullen battlen zijn Curse of the Forgotten, Prima Nocte, Nymeria, The Sin Committee, Carved in Gold en Sutekh.

Curse of the Forgotten kan het beste gezien worden als een logge melodische thrashmetal band. De gitaarriffs zijn langzaam maar krachtig. Grunts zijn bruut met kracht en de bass en drums zorgen ervoor dat de trein genaamd Curse of the Forgotten kan blijven doordenderen.

Prima Nocte is daarentegen een wat stevigere meer upspeed old-school death metal band. Dit wordt neergezet met hele diepe zware grunts op een snelle aggressieve gitaarriff. Echter is het gitaarriff niet het enige wat upspeed blijft. De drummer bepaald het werkelijke tempo van de muziek en dat is bij deze band duidelijk te horen.

Voor de afwisseling zet Nymeria een wat bombastischere black-metal geluid neer, begeleid door een sterk orchestraal klinkend geluid. De vocalen zijn afwisselend van felle aggressieve blackmetal screams tot een wat diepere grunt. Ook elektronische beats worden naast snelle blackmetalriffs niet geschuwd.

The Sin Committee weet een progressievere vorm van nu-metal neer te zetten met clean vocals en diepe grunts. Gitaarlijnen spelen een log spel en veranderen constant van tempo, daar waar de vocalen heldere zang afwisseld met diepe grunts, voor een mooi contrast. Een band waar de melodie en de nieuwigheid van het geluid voor afwisselende reacties bij het publiek kunnen zorgen.

Aan een compleet andere boeg hebben we vanavond ook nog Carved in Gold. Deze band speelt een progressieve vorm van Heavy Metal met zeer rauwe vrouwelijke vocalen. De muziek wordt zeer melodisch neer gezet en heeft de rustige en snelle momenten goed afgewisseld.

En als laatste van de strijders hebben we Sutekh. Deze nu-metal georiënteerde Death Metalband weet hoe ze bruut en hard moeten klinken, zonder enigszins in te leveren in de melodie en strakheid. Verwacht hier snelle riffs, diepe grunts, schelle screams en mooie technische gitaarsolo’s. Dit allemaal begeleid onder strakke drums.

Ook de drie juryleden zijn inmiddels bekend. Voor het beoordelen van al dat metalgeweld hebben we drie oer Gelderse mastodonten bereid gevonden deze zware taak op zich te nemen, namelijk:
Erik Mensinga (The Lucifer Principle)
Nathalia Hoogkamer (Thronar, Alerion)
Niels Donninger (Izegrim, Goddess Of Desire)

bloeding

Bericht door bloeding » vr feb 04, 2011 3:30 pm

straks dus!
www.portall.net
www.myspace.com/portall

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » za feb 05, 2011 1:36 am

En de (in mijn ogen terechte) winnaar: Curse of the Forgotten !

Plaats reactie