Iced Earth
- Iced Earth
Re: Iced Earth
Heb zin in deze DVD.
En ook wel een beetje verwachting dat Iced Earth weer op Wacken gaat staan, nu ze ook Graspop bevestigd hebben.
Overigens slaan de 'ten thousand fans' natuurlijk gewoon op het nummer Ten Thousand Strong.
En ook wel een beetje verwachting dat Iced Earth weer op Wacken gaat staan, nu ze ook Graspop bevestigd hebben.
Overigens slaan de 'ten thousand fans' natuurlijk gewoon op het nummer Ten Thousand Strong.
-
Voor wat het waard is.
Ik heb op de Facebook-pagina van Iced Earth de vraag achter gelaten of er dit jaar een nieuwe cd kwam. Het antwoord dat ik kreeg was: Yes.
Ik heb op de Facebook-pagina van Iced Earth de vraag achter gelaten of er dit jaar een nieuwe cd kwam. Het antwoord dat ik kreeg was: Yes.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Als hij beter is dan de vorige sowieso.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Als het (tekstueel) maar niet teveel naar de Sons of Liberty kant gaat hangen.
Albumnieuws:
U.S. power metallers ICED EARTH are hard at work on their tenth studio album, due later this year via Century Media Records.
Unlike 2008's "The Crucible Of Man" and 2007's "Framing Armageddon", the new CD won't be a conceptual effort. Instead, band leader Jon Schaffer promises a return to the raw-and-heavy sound of ICED EARTH's classic fan-favorite albums.
"I can tell you from the riffs and the attitude behind it," he said, "this is going to be a bad-ass record. This is inspired, focused, and to the point. This is really heavy stuff. It's a kick in the nuts."
He added: "People probably think I don't have it in me any more. But they're going to be proved wrong about that. I can tell you this: we're coming back with a vengeance. We're out for blood."
U.S. power metallers ICED EARTH are hard at work on their tenth studio album, due later this year via Century Media Records.
Unlike 2008's "The Crucible Of Man" and 2007's "Framing Armageddon", the new CD won't be a conceptual effort. Instead, band leader Jon Schaffer promises a return to the raw-and-heavy sound of ICED EARTH's classic fan-favorite albums.
"I can tell you from the riffs and the attitude behind it," he said, "this is going to be a bad-ass record. This is inspired, focused, and to the point. This is really heavy stuff. It's a kick in the nuts."
He added: "People probably think I don't have it in me any more. But they're going to be proved wrong about that. I can tell you this: we're coming back with a vengeance. We're out for blood."
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
dat is wel nice nieuws
- alicecooper
hij kan moeilijk zeggen:
"we're working on an album right now. And it is ok. The stuff is not as heavy as it used to be, but I like it."
"we're working on an album right now. And it is ok. The stuff is not as heavy as it used to be, but I like it."
Haha, nee. Maar dit is toch iets anders, zeggen dat het old-school gaat klinken. Of nou ja, hij zegt zoals de 'fan favorites'... ik neem aan dat hij de oude cd's bedoeld, maar denk toch wel dat de fanbasis zo breed is dat er evenveel liefhebbers van het nieuwe als het oude werk zijn.Joris schreef:hij kan moeilijk zeggen:
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Zolang het qua agressie bijvoorbeeld al in de buurt van The Horror Show ligt ben ik tevreden. Framing Armaggedon blijft erg gaaf, The Crucible Of Man heb ik niet veel meer geluisterd.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ik denk dat Jon Schaffer het niet meer in zich heeft.Rene schreef:He added: "People probably think I don't have it in me any more."

- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik vond ook The Crucible Of Man best goed eigenlijk. Een paar maanden geleden heb ik dat album van Sons Of Liberty gekocht, wat beter is in mijn optiek. Als het kwalitatief op gelijke hoogte staat, ben ik al dik tevreden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
het houdbaarheids gehalte van Sons of Liberty is wat minder, imo.
Ik heb het album al een tijdje, maar ik vind hem al minder gaaf dan in het begin.
Ik heb het album al een tijdje, maar ik vind hem al minder gaaf dan in het begin.
-
Ik denk wel dat ik deze ga kopen.
Haha, twee maanden geleden plaatste ik de cover. Ik had die primeur dus eerder dan de officiële site

Benieuwd wat dit gaat kosten.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
he verdomd, je hebt gelijk.Rene schreef:
Haha, twee maanden geleden plaatste ik de cover. Ik had die primeur dus eerder dan de officiële site![]()
naja, die stond 2 1/2 jaar terug al op de t-shirts:

- KoenM
- Contacteer:
Op 2 van de 3 shows was ik erbij, alleen Rock Hard niet. Ook wel opvallend dat er zowel 2 Barlowshows als 1 Rippershow bij zit.
Vergelijkingsmateriaal om te laten zien dat Barlow toch echt veel meer op het podium thuishoortKoenM schreef:Op 2 van de 3 shows was ik erbij, alleen Rock Hard niet. Ook wel opvallend dat er zowel 2 Barlowshows als 1 Rippershow bij zit.

Maar de Ripper nummers ook gruwelijk verkracht 

Luister nu naar de civil war trilogie, blijft toch onwijs gaaf!!!
Trotse vader sinds 25/02/10.
- King of Beer
- Contacteer:
Deze dvd komt hier zoiezo.
Rock Hard optreden was echt magisch.
Rock Hard optreden was echt magisch.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
- RadiumAngel
Barlow gaat weer weg bij Iced Earth. Zie voor statement:
http://www.bravewords.com/news/157267
http://www.bravewords.com/news/157267

- EricMaiden
das mooi kut!!
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Jammer maar helaas. Had graag nog een echt goed album met hem als zanger gehoord. Je weet maar nooit, misschien dat hij toch nog besluit om het nieuwe album in te zingen.
Ripper's antwoord:

De oude zanger van Dragonforce is beschikbaar 

-
- Contacteer:
Godver!
Edit: O de festivaloptredens gaan deze keer dus wel nog door, dat scheelt.
De shows op 70,000 waren in ieder geval ultiem, dus erg jammer dat er (alweer) een einde aan gaat komen.

Edit: O de festivaloptredens gaan deze keer dus wel nog door, dat scheelt.
De shows op 70,000 waren in ieder geval ultiem, dus erg jammer dat er (alweer) een einde aan gaat komen.
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op do mar 03, 2011 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Je was me net voor.MetalTuupLimburg schreef:Godver! :@
Misschien toch maar naar graspop dan
Nee.MetalTuupLimburg schreef:Gaan ze nu dan ook weer alle festivaloptredens voor komende zomer afzeggen?
-
- Contacteer:
Zag 't al, was al begonnen met vloeken voordat ik 't artikel gelezen had. Deze keer een minder abrupt afscheid, dat scheelt. Dan maar proberen nog zoveel mogelijk shows mee te pakken deze zomer.
Erg jammer. het eerste wat ik dacht was: "kut, nou worden graspop en wacken in 1 klap een stukje minder leuk".
Maar gelukkig gaan die shows (zoals het er nu naar uit ziet) nog gewoon door MET Barlow.
Benieuwd wie de vervanger wordt. Dan kan daarna een nieuwe dimensie worden toegevoegd aan de eeuwige "wie is nou beter voor Iced Earth"-discussies: "Barlow, Owens of die nieuwe". Of zou Owens nog terug kunnen/willen komen? Dat zou weer een mooie pleister op de wond zijn.
Laat het speculeren maar beginnen
Maar gelukkig gaan die shows (zoals het er nu naar uit ziet) nog gewoon door MET Barlow.
Benieuwd wie de vervanger wordt. Dan kan daarna een nieuwe dimensie worden toegevoegd aan de eeuwige "wie is nou beter voor Iced Earth"-discussies: "Barlow, Owens of die nieuwe". Of zou Owens nog terug kunnen/willen komen? Dat zou weer een mooie pleister op de wond zijn.
Laat het speculeren maar beginnen

-
- Contacteer:
Niet dat ik dat erg zou vinden, maar het zou wel een lachertje van Anthrax-formaat zijn.
- Metalheank
Wat moet ik hier nou weer van zeggen? Het maakt me eigenlijk niks meer uit. Ik ben er haast blij mee want ik ben erg benieuwd met welke zanger ze komen. Een beetje verandering op zijn tijd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Eens met Teun, al had ik graag nog een echte kraker gehoord met Barlow, een beetje verandering hoeft niet slecht te zijn. Benieuwd welke mensen Schaffer in gedachten heeft.
-
Ik vind het erg jammer. Ik had eigenlijk gehoopt op een kraker van formaat met Barlow, maar misschien dat dat zonder Barlow ook gaat lukken. Een terugkeer van Owens naar Iced Earth zou ik ook erg toejuichen. Ik vind de albums met Owens erg gaaf.
Dit haha.MetalTuupLimburg schreef:Niet dat ik dat erg zou vinden, maar het zou wel een lachertje van Anthrax-formaat zijn.
Ook ik zou graag Owens terug zien, maar ik denk dat Schaffer diep door het stof zal moeten voor zoiets kan gebeuren.
-
- Contacteer:
Zeker als hij nu al het album klaar heeft met nummers die eigenlijk voor Barlow geschreven zijn, wat dan net als de vorige plaat gaat tegenvallen omdat het toch een andere stem is dan de bedoeling was.
Of ze gaan dat vorige album opnieuw opnemen met Owens, net zoals ze die trilogie over gedaan hebben met Barlow...
Of ze gaan dat vorige album opnieuw opnemen met Owens, net zoals ze die trilogie over gedaan hebben met Barlow...

-
- Contacteer:
Hoe graag ik het ook zou willen, ik denk niet dat Owens staat te springen om terug te keren in Iced Earth, hoeveel Schaffer ook op z'n knieën gaat. Hij zou wel gek wezen ook, na zo genadeloos gedumpt te zijn. Plus, als hij het zou doen, bestaat de kans dat hij er binnen een jaar of wat weer uit ligt omdat Schaffer hem toch weer kwijt wilt, om wat voor reden dan ook.Johan schreef:Dit haha.MetalTuupLimburg schreef:Niet dat ik dat erg zou vinden, maar het zou wel een lachertje van Anthrax-formaat zijn.
Ook ik zou graag Owens terug zien, maar ik denk dat Schaffer diep door het stof zal moeten voor zoiets kan gebeuren.
Tja, had 'ie hem er maar nooit uit moeten gooien...
- metallicattim
- Contacteer:
Als Ripper weer terugkomt bij IE, is de band voor mij klaar, meest waardeloze zanger die IE ooit heeft kunnen hebben. Heb ze 1x live gezien met ripper en ben nog net niet weggelopen zo saai is die kerel kwa stem. gelukkig gaat de show op WOA gewoon door, dus dan kan ik die slechte herrinering van een paar jaar terug hopelijk vervangen door Matt op zang!
Echt diep triest dat Matt weer weggaat, mjah zijn gezin gaat voor natuurlijk, daar valt niks over te zeggen. Maar het is jammer dat de industrie zo in mekaar zit, maar volgens mij is dat niks nieuws?
Echt diep triest dat Matt weer weggaat, mjah zijn gezin gaat voor natuurlijk, daar valt niks over te zeggen. Maar het is jammer dat de industrie zo in mekaar zit, maar volgens mij is dat niks nieuws?
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
-
Ik vind dat jij Owens veel tekort doet. Het is een prima zanger, misschien is hij live geen frontman à la Bruce Dickinson, maar dat doet geen afbreuk aan zijn zangkwaliteiten.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Mee eens. Ik vind die twee platen met Owens prima te doen, met als enige echte misser 'When The Eagle Cries'. Bij Winters Bane en Beyond Fear was hij ook goed en bij Priest vond ik die twee albums met hem best te doen (al houd ik simpelweg niet van de manier waarop Priest nummers schrijft). Die soloplaat vond ik dan wel weer wat minder, maar ach, als hij daar gelukkig van wordt. Bij Malmsteen heb ik em nog niet gehoord.
Ik zie het wel weer. Barlow is mijns inziens de ideale zanger voor Iced Earth, maar als ze met de zanger van het tweede album verder zouden gaan
zou ik dat ook niet erg vinden 
Ik zie het wel weer. Barlow is mijns inziens de ideale zanger voor Iced Earth, maar als ze met de zanger van het tweede album verder zouden gaan

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- metallicattim
- Contacteer:
Hij kan de "feel" van de IE nummers gewoon niet overbrengen op me, dat bedoelde ik met saai, hij hoeft niet als een gek over het podium te rennen á la Brucie.Iron Maiden schreef:Ik vind dat jij Owens veel tekort doet. Het is een prima zanger, misschien is hij live geen frontman à la Bruce Dickinson, maar dat doet geen afbreuk aan zijn zangkwaliteiten.
Hij zingt het wel, hij zingt het ook goed, hij kan zeker goed zingen, maar zijn stem hoort niet bij IE.
Barlow daarentegen is gemaakt voor deze muziek, zoveel gevoel dat die kerel in een nummer kan leggen, prachtig!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik hoop dat ze iemand als Michael Grant kunnen aantrekken. Hij lijkt me echt de persoon met wie Iced Earth weer echt gave albums kan maken. Crescent Shield is daarbij geen heel actieve band, al begin ik langzamerhand wel weer op een nieuw album te hopen.
Wat Barlow betreft. Ik kan er wel mee leven eigenlijk. Zijn hoofdstuk bij Iced Earth was wat mij betreft al in 2003 afgesloten.
Wat Barlow betreft. Ik kan er wel mee leven eigenlijk. Zijn hoofdstuk bij Iced Earth was wat mij betreft al in 2003 afgesloten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Metalheank
James Rivera? 

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Tim Aymar van Pharaoh lijkt mij een heel goede.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Wade Black of John Cyriis!Metalheank schreef:James Rivera?