Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » wo feb 23, 2011 6:09 pm

Shit, hadden ze daar nou maar dezelfde redenatie als bij de 013 toegepast :-( Nou goed, een kaartje voor komende zondag heb ik al. Over een maand dan maar eens kijken of we dan nog een keer gaan, het ziet er in ieder geval uit als een heel mooi pakketje bands.

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eddy the Eagle » do feb 24, 2011 3:37 pm

MetalJan schreef:Nevermore speelt wel erg lang in Tilburg :roll:
hahaha ... :mrgreen:
das nog eens waar voor je geld [headbang]

Ik ga voor 013: vette line up !

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Johan » vr feb 25, 2011 3:18 pm

Die line-up is overal hetzelfde hoor ;)

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Latebloomer » zo feb 27, 2011 8:42 am

Gisteravond gezien in Oberhausen, Turbinenhalle. Aparte zaal trouwens, industrieel erfgoed - zeer geschikt voor metalconcerten en ook goed te berijden vanuit NL (gewoon de A12 afrijden en je bent er). Thaurorod heb ik laten schieten - niet echt mijn ding. Mercenary was aardig, heeft een aantal goede nummers. Tempo had wel wat hoger gemogen. Psychotic Waltz: goede set, heel bijzondere metal - die gasten hebben echt een eigen stijl, maar voor mij te traag. Dan het absolute hoogtepunt (ook getuige de reacties in de zaal): Symphony X. Vooraf had ik verwacht dat Nevermore dat zou worden (hun muziek spreekt mij ook het meest aan), maar nee, het was SX dat er met kop en schouders boven uit stak. Live (gelukkig) beduidend meer metal dan op CD. Geweldige uitstraling (vooral de zanger), en absolute topmuzikanten. De zaal ging uit z'n dak. Nevermore had de eerste helft van de set te kampen met een belabberd geluid. Vooral de zang was dramatisch afgesteld. (Overigens deed de zanger mij aan Axl Rose denken, maar dan een wat sympathiekere uitstraling. Die Crocodile Dundee hoed kan trouwens echt niet....) De tweede helft was het geluid iets beter, maar nog steeds niet top. Daardoor viel het optreden van Nevermore wat mij betreft, ondanks dat ze een lekkere setlist hadden samengesteld, toch wat tegen. De avond als totaal geef ik een 7.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Johan » ma feb 28, 2011 2:23 pm

Ik ben gisteren in Antwerpen geweest. Ik vond het een meer dan geslaagde avond, waarbij geen enkele band slecht was, maar Symphony X verreweg het beste was. Was is het een genot om Russell Allen live aan het werk te horen! Psychotic Waltz vond ik ook gaaf om eens te zien. Die 45 minuten vlogen echt voorbij! Vreemd om een gitarist in een rolstoel te zien spelen. Is hij gehandicapt of toch gewoon geblesseerd? Warrell Dane leek er niet heel veel zin in te hebben, gelukkig konden we bij Nevermore in ieder geval naar de mooie invaldame op basgitaar kijken. De band op zich speelde prima. Met Mercenary kon ik nog het minste. Thaurorod kende ik nog niet, maar maakte best leuke power metal.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Dimas » ma feb 28, 2011 2:28 pm

Brian McAlpin zit al jaren in een rolstoel na een auto-ongeluk.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Iron Maiden » ma feb 28, 2011 3:39 pm

Setlists van Nevermore en Symphony X?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » ma feb 28, 2011 3:40 pm

Gisteren met Johan in Antwerpen geweest. Thaurorod was wel een aardige opener. Bij Mercenary was ik even verbaasd om een compleet andere band op het podium te zien. Vreemd genoeg was het me helemaal ontgaan dat er al een hele tijd geleden drie man vertrokken zijn, terwijl ik die band in de periode 2004-2009 heel vaak live heb gezien en heel sterk vond. Een beetje een teleurstelling dus, al moet ik toegeven dat het niet eens zo heel anders klinkt. Vooral de zang lijkt weinig veranderd, terwijl die toch altijd bepalend was. Misschien gewoon even wennen dus en de nieuwe plaat een kans geven. Psychotic Waltz was heel gaaf om een keer live te zien. Het klonk echter af en toe een beetje rommelig, waar het niet al te beste geluid iets mee te maken zou kunnen hebben. Nog aparter dan een gitarist in een rolstoel vond ik een zanger die met zijn voorhoofd probeert te zingen, maar dat terzijde. Nevermore was weer erg sterk. Alleen jammer dat Warrel Dane de teksten van het laatste album blijft vergeten. Tijdens de vorige tour, toen de reünie van Sanctuary was aangekondigd, verklootte hij het al keer op keer. Op 70,000 Tons, waar hij ook met Sanctuary speelde, zijn me geen fouten opgevallen, maar nu ze weer alleen met Nevermore op tour zijn gaat het toch steeds weer fout. Een verband? Tjah en wat Johan zegt, maar hij heeft altijd al een chagrijnige kutkop gehad dus ik weet niet of dat veel te betekenen heeft. Dan als afsluiter Symphony X, inderdaad wel de sterkste band van de avond en veel te snel voorbij. Waarschijnlijk de shows in Tilburg en Londen ook nog maar mee pakken, want dit is toch wel een heel sterk pak bands bij elkaar.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Gilbert » ma feb 28, 2011 8:03 pm

Iron Maiden schreef:Setlists van Nevermore en Symphony X?
Op setlist.fm vind je van beide bands setlists voor de huidige tournee (evenals van Mercenary en Psychotic Waltz), al weet ik niet in hoeverre die setlists correct zijn.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Iron Maiden » ma feb 28, 2011 10:21 pm

Die had ik gevonden. Beide hoofdacts maken geen schokkende keuze.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eus » ma feb 28, 2011 10:32 pm

Hierbij nog wat foto's van de optredens van zondag in Antwerpen.

Thaurorod
Afbeelding

Mercenary
Afbeelding

Psychotic Waltz
Afbeelding

Nevermore
Afbeelding

Symphony X
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door XnegativeX » za mar 19, 2011 8:34 am

Verdomme!!! Wat was ik morgen graag naar Tilburg gekomen. Maar ik kan niemand meekrijgen. :(
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Sorcha » za mar 19, 2011 8:35 am

Dan ga je toch (alleen)?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door XnegativeX » za mar 19, 2011 8:55 am

Zou kunnen, maar echt gezellig is het natuurlijk niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Sorcha » za mar 19, 2011 9:39 am

Tsja, als je een band echt graag wilt zien dan zou ik gewoon gaan, of er nu mensen met je meegaan of niet. Ik ga zelf ook wel eens ergens alleen heen en je komt negen van de tien keer toch wel bekenden tegen.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Trakadan » za mar 19, 2011 10:03 am

godverdomme, wat een geweldig tijdschema:O
Was dat maar vaker zo.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door POS » za mar 19, 2011 10:07 am

Gisteren in Amsterdam vooral heel erg genoten van Psychotic Waltz. Echt met afstand de beste band van de avond met de beste sound. En ook de publieksreactie was prima. Vooral Symphony X viel me tegen. Matig geluid en net als Nevermore hebben ze zoveel betere nummers als wat ze nu speelden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door innuendo » za mar 19, 2011 10:12 am

Sorcha schreef:Tsja, als je een band echt graag wilt zien dan zou ik gewoon gaan, of er nu mensen met je meegaan of niet. Ik ga zelf ook wel eens ergens alleen heen en je komt negen van de tien keer toch wel bekenden tegen.

+1

Sterker nog. Ik ga meestal alleen naar concerten en ik heb me eigeniijk op locatie nog nooit verveeld.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eru Iluvatar » za mar 19, 2011 10:13 am

Hee Ruud, ga jij eigenlijk morgenmiddag naar Tilburg?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door innuendo » za mar 19, 2011 10:29 am

Nog niet 100% zeker. Ga er maar van uit van niet eigenlijk
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door XnegativeX » za mar 19, 2011 1:04 pm

Sorcha schreef:Tsja, als je een band echt graag wilt zien dan zou ik gewoon gaan, of er nu mensen met je meegaan of niet. Ik ga zelf ook wel eens ergens alleen heen en je komt negen van de tien keer toch wel bekenden tegen.
Hmm, zit opzich wel wat in.
Maar ik weet 99% zeker dat ik geen bekenden ga tegenkomen. Ik heb al mijn bekenden namelijk al gevraagd...en die gaan niet :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Noensie
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 10:28 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Noensie » za mar 19, 2011 1:34 pm

Ik ben gisteren ook alleen gegaan naar Overkill, heb me uitstekend geamuseerd.
Nee, ik zou geen goeie band laten schieten omdat ik alleen moet gaan :)

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door King of Beer » za mar 19, 2011 2:33 pm

Morgen alweer.
Gaat hopelijk een mooi middagje/avondje worden.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door st. evil » za mar 19, 2011 3:21 pm

Trakadan schreef:godverdomme, wat een geweldig tijdschema:O
Was dat maar vaker zo.
tijdschema vond ik flink zuigen, veel te vroeg begonnen waardoor ik pas vlak voor Nevermore binnenkwam en Symphony X was alweer om kwart voor 11 afgelopen waardoor ik echt het gevoel had dat de avond nog moest beginnen.

Overigens vond ik Nevermore vet, maar Symphony X vond ik één van de minste bands die ik ooit live heb gezien. Die zanger met z´n homo erotische bewegingen was ook niet om aan te zien, en de muziek op enkele nummertjes na is uitermate saai
Thrash till Death

Noensie
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jan 03, 2011 10:28 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Noensie » za mar 19, 2011 5:03 pm

Homo erotische bewegingen?
Kan ik mij toch niks van herrineren toen ze in Antwerpen speelden...

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Latebloomer » za mar 19, 2011 5:52 pm

st. evil schreef:
Trakadan schreef:godverdomme, wat een geweldig tijdschema:O
Was dat maar vaker zo.
tijdschema vond ik flink zuigen, veel te vroeg begonnen waardoor ik pas vlak voor Nevermore binnenkwam en Symphony X was alweer om kwart voor 11 afgelopen waardoor ik echt het gevoel had dat de avond nog moest beginnen.

Overigens vond ik Nevermore vet, maar Symphony X vond ik één van de minste bands die ik ooit live heb gezien. Die zanger met z´n homo erotische bewegingen was ook niet om aan te zien, en de muziek op enkele nummertjes na is uitermate saai
SX de minste band ooit live? Ik denk dat je naar een andere band hebt zitten kijken.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door XnegativeX » za mar 19, 2011 8:03 pm

Het is toch "aan". De kaartjes zijn binnen!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Sorcha » zo mar 20, 2011 12:09 pm

It giet oan, mooi man! Veel plezier!

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Stoeptegel » zo mar 20, 2011 12:14 pm

Straks komt mijn lift me ophalen.
Mooi man! Nu moet de alchohol van gisteren (Overkill) maar eens mijn lichaam gaan verlaten!
Geen.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door st. evil » zo mar 20, 2011 4:27 pm

Latebloomer schreef:
st. evil schreef:
Trakadan schreef:godverdomme, wat een geweldig tijdschema:O
Was dat maar vaker zo.
tijdschema vond ik flink zuigen, veel te vroeg begonnen waardoor ik pas vlak voor Nevermore binnenkwam en Symphony X was alweer om kwart voor 11 afgelopen waardoor ik echt het gevoel had dat de avond nog moest beginnen.

Overigens vond ik Nevermore vet, maar Symphony X vond ik één van de minste bands die ik ooit live heb gezien. Die zanger met z´n homo erotische bewegingen was ook niet om aan te zien, en de muziek op enkele nummertjes na is uitermate saai
SX de minste band ooit live? Ik denk dat je naar een andere band hebt zitten kijken.
Misschien wat overdreven, maar op dat moment was ik gewoon totaal niet in de stemming voor dergelijke muziek, daarbij vond ik een hoop nummers gewoon erg saai
Thrash till Death

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Gilbert » ma mar 21, 2011 2:24 am

De artiest van de avond was Blaze Bayley, maar dat heeft maar een man of veertig meegemaakt. De opkomst bij de "afterparty" in Little Devil was derhalve wat teleurstellend. Zowel Blaze als de prima support-act Lord Volture hadden daar echter maling aan en leken met veel plezier te spelen. Bij de Power Of Metal toer in 013 zelf zat het wel bijna vol. Persoonlijk vond ik Nevermore het sterkst, gevolgd door Psychotic Waltz en Mercenary. De beide andere acts, Symphony X en Thaurorod, doen me minder (lees: zijn me iets te homoseksueel).

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Johan » ma mar 21, 2011 1:17 pm

Gisteren ook weer geweest. Deze keer waren we te laat voor Thaurorod, al konden we ze later helaas alsnog zien ;).

Mercenary was wel in orde, maar ik vond het geluid maar ruk. Psychotic Waltz lijkt me nu veel beter op elkaar ingespeeld dan vorige maand in Antwerpen. Een hele goeie show met inderdaad ook het beste geluid van de avond. Gave publieksreactie ook. Nevermore vond ik ook beter dan in Antwerpen. Warrell leek in beter humeur en vergat blijkbaar zelfs geen lyrics meer. Symphony X vond ik iets minder dan vorige maand. Misschien wat te hard met Overkill gefeest zaterdagnacht? De streakactie van Thaurorod tijdens de show van SX maakte de concentratie er al niet beter op, haha.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 21, 2011 2:46 pm

Power of Metal-tour: Symphony X, Nevermore, Psychotic Waltz, Mercenary, Thaurorod – 013 Tilburg – Zondag 20 maart 2011

Afgelopen zondag trokken liefhebbers van progressieve en gevoelige metal en masse naar de 013 in Tilburg, één van de grootst en best verzorgde clubzalen van ons land. De Brabantse stad heeft al een tijdje een naam als het gaat om aantrekkelijke metal-affiches op de zondagmiddag. De optredens begonnen om 16:00 en eindigden rond een uur of 21:00. Dankzij deze gunstige tijden zagen veel mensen kans om per openbaar vervoer naar huis te keren. Deze laatste editie van de Europese ‘Power of Metal’-tour was dan ook bijzonder goed bezocht: de zaal zat tot de nok toe vol.

Allereerst traden de mannen van Thaurorod aan. Deze sympathieke en enthousiaste Finnen brachten symfonische metal ten gehore met een lekkere groove. Deze Europese band refereerde met hun geluid niet alleen naar de continentale grootmeesters van weleer, maar deed ook denken aan US Metal zoals we die later op de dag in zijn puurste vorm zouden horen. Zeker de moeite waard om eens op plaat te horen.

Daarna was de beurt aan Mercenary, naast Thaurod de enige niet-Amerikaanse band op het affiche van deze tour. Deze Denen begonnen hun carrière destijds met een behoorlijk originele combinatie van power- en deathmetal. De laatste paar jaren koos de band meer voor een typische progpowermetal-aanpak, maar na een grondige wijziging in de line-up is Mercenary teruggekomen met een steviger geluid dan ooit. Deze nieuwe aanpak sloeg goed aan bij het publiek; de Denen werden enthousiaster dan ooit in dit land verwelkomt. Een schril contrast met 2008, toen ze tijdens de tour met Death Angel in Utrecht nog bekogeld werden met ijsklontjes.

Het goddelijke moment was daar: Psychotic Waltz trok het podium op! Na meer dan dertien jaar stonden de herenigde progmetallers uit San Diego weer op de Nederlandse planken. En hoe! Met verve leidde frontman/zanger Devon Graves (voorheen bekend als Buddy Lackey) de originele line-up met hun ultra-originele en zeer organisch aandoende progmetal. Hier geen kille keyboard-rock à la Dream Theater, maar integere, authentieke muziek die je naar hogere sferen doet zweven. Als een ware mysticus uit de psychedelische sixties memoreerde Grapes de bands van weleer, zoals Jefferson Airplane en Jethro Tull; een tijd waarin rock ‘n’ roll nog eerlijk, puur en bovenal magisch was. De Amerikanen werden tijdens dit optreden in de 013 niet geplaagd door een rommelig geluid, zoals eerder het geval was. De productie, de uitvoering, de setlist: alles was fantastisch! US Metal in zijn puurste vorm. Als slagroom op de taart verkondigde Psychotic Waltz dat ze snel met een nieuw album zouden komen, ondersteund door een headlinetour!

Evenals Psychotic Waltz ontstond Nevermore aan de West Coast van de VS, eind jaren tachtig. Niet onder de huidige naam, maar onder de naam Sanctuary. Ook zij brachten technische, progressieve US Metal ten gehore, met een emotioneel randje. Het was dan eigenlijk ook een natuurlijk gegeven dat metal-grootheid Nevermore het herenigde Psychotic Waltz tijdens een Europese tour op sleeptouw zou nemen. De band uit Seattle liet gistermiddag vooral nummers van het nieuwe album The Obsidian Conspircay horen, aangevuld door de fan-favorites van de Nevermore-klassieker Dreaming In Neon Black. De nieuwe nummers kwamen aanvankelijk wat rommelige uit de verf. Misschien kwam dit doordat de originele bassist niet aanwezig was (vanwege een blessure) en vervangen werd door een enthousiaste Griekse bassiste. Zanger Warrel Dane was in ieder geval niet in topvorm: hij was goed bij stem, maar lied nogal eens steekjes vallen door bepaalde stukken van nieuwe nummers niet te zingen. Bij de klassiekers was dat godzijdank niet het geval: nummers als The Heart Collecter, The River Dragon en afsluiter Enemies of Reality waren dan ook de onbetwiste hoogtepunten van de show.

Symphony X had de eer om deze metal-matinee af te sluiten. En al hoewel het publiek al wat geslonken was, deden ze dat uitstekend. De symfonische metal van de Amerikanen wordt vaak getypeerd door ellenlang gitaargepiel, maar dat bleef nu grotendeels achterwege. De band klinkt live sowieso een stuk steviger dan op de studio-albums. De setlist bestond vooral uit nummers van het meest recente album, Paradise Lost uit 2007. Erg pakkende nummers, waarop Russel Allen zich totaal kon uitleven. Daar is hij bijzonder goed in, ook toen een aantal Finse mannelijke streakers het podium overvielen. ‘Why are you leaving, we’re just getting started!’, aldus Allen toen de naaktlopers haastig weer verdwenen. Symphony X speelde ook nog twee nummers van hun nieuwe, nog te verschijnen album. Stevige nummers met een lekkere groove. Dat belooft nog wat!

Een zeer geslaagde muzikale zondagmiddag met een goed opkomst. Vijf bands voor vijfentwintig euro. Een prima deal, waaruit veel tour operators en concertzalen lering kunnen trekken. Het publiek was alleen een beetje tam, maar een sunny afternoon is dan ook niet voor iedereen even rock ‘n’ roll!
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op ma mar 21, 2011 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Metalheank » ma mar 21, 2011 4:10 pm

Devon Graves.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2011 4:15 pm

:lol:


En ThauroROd ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Johan » ma mar 21, 2011 4:21 pm

Graves klinkt ook een stuk meer metal dan Grapes :P

Ik hoorde eerst dat die invalbassiste van Nevermore Mexicaans is, nu weer Grieks, maar even op internet zoeken leert dat mevrouw uit Polen komt.

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Stoeptegel » ma mar 21, 2011 4:35 pm

Eru Iluvatar schreef:

Een zeer geslaagde muzikale zondagmiddag met een goed opkomst. Vijf bands voor vijfentwintig euro. Een prima deal, waaruit veel tour operators en concertzalen lering kunnen. Het publiek was alleen een beetje tam, maar een sunny afternoon is dan ook niet voor iedereen even rock ‘n’ roll!


Touroperator
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Een touroperator, ook wel reisorganisatie genoemd, is een bedrijf dat dan wel complete vakantiereizen samenstelt uit de individuele onderdelen, zoals een vlucht met een chartermaatschappij, een hotelverblijf, vervoer van de bestemmingsluchthaven naar het hotel en de diensten van een plaatselijke vertegenwoordiger van de reisorganisator, allemaal voor één prijs. Deze reizen worden ook wel pakketreizen genoemd. Ook kunnen dagtochten, een huurauto en andere keuzes deel uitmaken van het pakket.

Sommige touroperators specialiseren zich in bepaalde bestemmingen, of bepaalde activiteiten zoals skiën of golf. Ook zijn sommige touroperators gespecialiseerd in het organiseren van congressen, etc. Een voorbeeld hiervan is de specialist naar Portugal Dominotravel.nl, of naar Zuid-Amerika Optimotravel.nl . Deze bieden vaak de mogelijkheid aan om zelf je reis samen te stellen of op een pakketreis aan te passen aan uw eigen wensen.

Vroeger gaven veel vakantiegangers de voorkeur aan het kopen van complete vakanties, en lieten de moeilijkheden verbonden met het arrangeren van hotelaccommodatie en vervoer in het verre en vreemde buitenland liever aan touroperators over. Met de komst van het internet stellen nu veel mensen hun eigen vakantiepakket samen. Wat veel mensen niet realiseren is dat men op deze wijze niet onder de dekking valt van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Ook is het vaak zo dat men uiteindelijk duurder uit is, omdat Touoperators vaak scherpere prijzen hebben. Het kan dus lonen bij de directsellers (specialisten) te informeren naar hun prijzen. Dit kan dus een bedreiging vormen voor de touroperators, maar is, zo lang de Touroperators blijven innoveren, dit nog niet gebleken. Touroperators worden dus nog steeds veel gebruikt door mensen die niet zelf hun reis willen of kunnen samenstellen en verzekerd willen zijn van een goed georganiseerde en verzekerde vakantie
Geen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2011 4:39 pm

hahaha, wat zijn we flauw allemaal :lol:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 21, 2011 5:21 pm

Hmm, achteraf is duidelijk te zien dat ik die tekst relatief kort na de optredens heb getypt. :) Die notie van die 'touroperators' is geniaal; het impliceert tenminste dat je de tekst wel gelezen hebt. 8)

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » ma mar 21, 2011 5:23 pm

Johan schreef:Ik hoorde eerst dat die invalbassiste van Nevermore Mexicaans is, nu weer Grieks, maar even op internet zoeken leert dat mevrouw uit Polen komt.
Hmm dat zou zo ongeveer het laatste zijn als ik zou moeten raden, ze oogt en klinkt nou niet bepaald Pools :P

Ook voor een tweede keer was het erg gaaf. Thaurorod deze keer gemist, maar voor de rest grotendeels dezelfde indruk als vorige keer: Mercenary blijft een beetje wennen in de nieuwe bezetting. De niet al te makkelijke muziek van Psychotic Waltz heeft goed geluid nodig om fatsoenlijk over te komen, en gelukkig was dit nu beter in orde dan in Antwerpen. Ook Nevermore was erg goed bezig, Warrel Dane kon zelfs z’n teksten onthouden. En afsluiter Symphony X had het publiek geheel terecht weer volledig op z’n hand.

Symphony X ga ik morgen nog een keer bekijken, maar dan helaas zonder de raffel topbands in het voorprogramma. Hopelijk spelen ze dan wel een langere set.
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op ma mar 21, 2011 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Eru Iluvatar » ma mar 21, 2011 5:27 pm

@ MetalTuupLimburg: stond jij trouwens vooraan met een zwarte Nevermore-pet? Als ik niet zo'n 'nobody' was op Metalfan had ik je wel even aangesproken. Volgens mij heb ik Johan ook nog gezien.

De respons van het publiek op Nevermore viel me wat tegen. Daarentegen was het bij Symphony X ook niet bepaald een feest. Bij de laatste was er volgens mij sowieso minder publiek.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » ma mar 21, 2011 5:31 pm

Klopt, ik was met Johan daar. Ik heb voor de rest geen andere Nevermore petten of Mercenary shirts gezien, dus ik was makkelijk te identificeren denk ik.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Johan » di mar 22, 2011 10:43 am

Stoeptegel was er ook weer. Die mij 2 dagen achter elkaar herkende in Enschede en Tilburg. Hulde!

@ schepper uit The Silmarillion:

Ik heb nooit een foto van je gezien dus ik zou je nooit herkennen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door Iron Maiden » di mar 22, 2011 1:19 pm

Ik vond het een gave dag. Nevermore en Symphony X waren erg gaaf. Zo'n laatste show van de tour heeft ook wel iets.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » wo mar 23, 2011 10:23 am

Een troost voor degenen die baalden van de korte speeltijd van Symphony X door het uitgebreide voorprogramma: op de huidige tour met slechts een B-band (Power Quest) als support spelen ze maar twee of drie nummers meer. Wel weer erg goed overigens.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nevermore, Symphony X en Psychotic Waltz tour in 2011

Bericht door King of Beer » do mar 24, 2011 12:50 pm

Dat was een mooie avond.

Thaurorod begon na 2 nummers goed te lopen en werd het een stuk beter en klonk het wel aardig al klinken ze wel heel erg als Sonata Arctica.

Mercenary vond ik niet bijster interessant, bij hun heb ik het wel gehoord na 3 nummers.

Psychotic Waltz heb ik erg van genoten.
Ik ben erg blij dat ze deze reunie hebben gedaan en dat ze van de zomer op de verschillende festivals staan.

Nevermore was helemaal te gek.
Ik zelf vond het een mooie afwisseling van de nieuwe met de oude nummers.
En die bassiste deed het erg goed en zag er ook nog eens leuk uit.

Symphony X had duidelijk voor een hardere set gekozen wat goed uitpakte en de 2 nieuwe nummers klonken veelbelovend voor het nieuwe album.

video's staan op http://www.youtube.com/videosofrob

Enkele foto's

Symphony X
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nevermore
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Psychotic Waltz
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mercenary
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thaurorod
Afbeelding
Afbeelding
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Plaats reactie