Paradise Lost, 29 maart 2011, Draconian Times integraal
Paradise Lost, 29 maart 2011, Draconian Times integraal
Sony Music brengt de klassieker Draconian Times (1995) van Paradise Lost opnieuw uit, als onderdeel van de Legacy-serie. Het gaat om een digipak-boxset met een opnieuw gemasterde versie van het album, inclusief een 5.1 Dolby Surround mix. Ter gelegenheid van de re-release zal de Engelse gothic metal formatie Draconian Times integraal gaan opvoeren bij een zevental Europese concerten. Ook in Nederland zal zo'n speciaal optreden plaatsvinden, namelijk op 29 maart in Tivoli (Utrecht). Voor de die-hard fans zullen er via de website van de band, vanaf a.s. vrijdag, bovendien VIP-pakketten beschikbaar zijn.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Re: Paradise Lost, 29 maart 2011, Draconian Times integraal
Damn, het is dat ik nu met mijn baanloze status even voorzichtig ben met kaartjes aanschaffen, maar dit is eigenlijk wel een must voor mij. Draconian Times blijft een van mijn favoriete gothic/doom metal albums ooit en verreweg het mooiste wat Paradise Lost heeft uitgebracht (met uitzondering van het feit dat Embers Fire niet op dit album staat dan).
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Dat is wel erg gaaf!
Lennert schreef:Damn, het is dat ik nu met mijn baanloze status even voorzichtig ben met kaartjes aanschaffen, maar dit is eigenlijk wel een must voor mij. Draconian Times blijft een van mijn favoriete gothic/doom metal albums ooit en verreweg het mooiste wat Paradise Lost heeft uitgebracht (met uitzondering van het feit dat Embers Fire niet op dit album staat dan).
Helemaal mee eens, niet die baanloze status dan

al bekend wanneer de vvk begint? hier moet ik bij zijn. Laatste keer in Atak was echt dramatisch slecht, maar de 2x daarvoor in Tivoli waren geweldig. Ik hoop daar dus nu ook weer op, en met DT integraal is een groot deel van de setlist alvast geweldig 

Het concert vindt plaats op de locatie Oudegracht en tickets kosten 20 euro. Het lijkt er op dat je ze al kunt bestellen, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd (omdat ik eerst wil afwachten wat er in die periode nog meer aan interessante concerten is). Zie de site van Tivoli.
Op mijn verjaardag!
Kaarten zijn reedsch binnen!

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Via de Tivoli site kan je prima bestellen. De kaartjes krijg je via de mail, de betaling is via Ideal. Ondanks die wat onhandige dinsdagavond heb ik toch maar besloten erheen te gaan. Is er een voorprogramma ook eigenlijk?Gilbert schreef:Het concert vindt plaats op de locatie Oudegracht en tickets kosten 20 euro. Het lijkt er op dat je ze al kunt bestellen, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd (omdat ik eerst wil afwachten wat er in die periode nog meer aan interessante concerten is). Zie de site van Tivoli.
Ghost verzorgt het voorprogramma.
Over een paar dagen alweer. Op de frontpage staat de komende week een bijpassende poll: "Wat is je favoriete studio-album uit 1995?" (met Draconian Times als één van de keuze-opties). Stemmen kan via deze link: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=180.
Heb er zin in! Draconian Times is een topplaat, dus lekker om een avondje te luisteren. Ghost ben ik niet bekend mee, dus dat is afwachten.
- KoenM
- Contacteer:
Kijk er naar uit! Ze zullen waarschijnlijk na Draconian Times nog wel wat nieuw werk spelen.
Ghost is een aparte bende, maar ook wel de moeite waard vermoed ik.
Ghost is een aparte bende, maar ook wel de moeite waard vermoed ik.
- KoenM
- Contacteer:
In de poll heb ik overigens gestemd op Slaughter of the Soul.
- thomaster87
- Contacteer:
Morgen al. Zin in!
Ik heb Draconian Times weer een paar keer geluisterd de afgelopen tijd, wat een geniale plaat is het toch ook!

...en het geld hebben we lekker toch gehad!
Ik heb lang zitten twijfelen, omdat mijn eerste keer Paradise Lost een paar jaar geleden erg tegenviel (op het Rock Hard festival 2008) en ik ze dit jaar op Fortarock ook al ga zien. Uiteindelijk toch gegaan, omdat het met de trein voor mij goed te doen was, de ticketprijs acceptabel was, de band hun beste langspeler integraal zou gaan spelen en ik de afgelopen dagen bovendien ontdekt had dat het debuutalbum van voorprogramma Ghost zeer aanstekelijk is. Het was de juiste beslissing. Ghost maakte een uitstekende indruk en ook Paradise Lost klonk fantastisch (althans, voor degenen die al bekend waren met hun muziek).
De songs van Draconian Times, alsmede de zes nummers die ze als toegift speelden, klonken live gewoon nog een stuk vetter dan op cd. De band was voor mijn gevoel erg goed op dreef. Het enige persoonlijke minpunt was dat ik aan het begin van het optreden van Paradise Lost slecht nieuws kreeg per telefoon/sms. Hoewel dat nieuws niet geheel onverwachts kwam, was het wel lastig om me daarna volledig op het concert te richten. In elk geval hoop ik dat Paradise Lost op Fortarock ook weer zo op dreef is als vanavond.
De songs van Draconian Times, alsmede de zes nummers die ze als toegift speelden, klonken live gewoon nog een stuk vetter dan op cd. De band was voor mijn gevoel erg goed op dreef. Het enige persoonlijke minpunt was dat ik aan het begin van het optreden van Paradise Lost slecht nieuws kreeg per telefoon/sms. Hoewel dat nieuws niet geheel onverwachts kwam, was het wel lastig om me daarna volledig op het concert te richten. In elk geval hoop ik dat Paradise Lost op Fortarock ook weer zo op dreef is als vanavond.
De nummers van Draconian Times zijn dan ook wel zo goed dat zelfs als je het hier en daar wat laat haperen het alsnog te verteren is.
Zang kwam bij het openingsnummer wat slecht op gang wat gek is want Enchantment spelen ze vaker live. Je zou denken eerste nummer, ok, maar dit kwam bij meerdere nummers voor. Gaf verder niets, na een minuutje ofzo was elk nummer toch weer vet. Solos liepen in het begin wat verkeerd, maar die van shadowkings was dan weer als op CD en ook voor de rest niets te klagen. Jaded was qua zanglijnen wat haperig maar zoals ie zelf aangaf: nog nooit eerder live gespeeld. Nam niet weg dat de ze het nummer, en eigenlijk de hele CD, zeer goed wisten te brengen.
Een van de beste concerten die ik de afgelopen tijd zo niet jaren gezien heb, maar dit is dan ook mijn favoriete band dus a la. De heren waren zelf ook in een prima stemming of wisten mij daar op zn minst van te overtuigen. Publiek reageerde enthousiast, uiteraard zonder ge-pogo en shit maar respons was zeker bovenmatig. Dat verdienden ze ook zeker.
Toegiften waren true belief, one second, say just words, sweetness(!), as i die. En nog een nummer wat ik niet kende, the five elements that hold us together of zoiets.
Zang kwam bij het openingsnummer wat slecht op gang wat gek is want Enchantment spelen ze vaker live. Je zou denken eerste nummer, ok, maar dit kwam bij meerdere nummers voor. Gaf verder niets, na een minuutje ofzo was elk nummer toch weer vet. Solos liepen in het begin wat verkeerd, maar die van shadowkings was dan weer als op CD en ook voor de rest niets te klagen. Jaded was qua zanglijnen wat haperig maar zoals ie zelf aangaf: nog nooit eerder live gespeeld. Nam niet weg dat de ze het nummer, en eigenlijk de hele CD, zeer goed wisten te brengen.
Een van de beste concerten die ik de afgelopen tijd zo niet jaren gezien heb, maar dit is dan ook mijn favoriete band dus a la. De heren waren zelf ook in een prima stemming of wisten mij daar op zn minst van te overtuigen. Publiek reageerde enthousiast, uiteraard zonder ge-pogo en shit maar respons was zeker bovenmatig. Dat verdienden ze ook zeker.
Toegiften waren true belief, one second, say just words, sweetness(!), as i die. En nog een nummer wat ik niet kende, the five elements that hold us together of zoiets.
Dat was het titelnummer van hun meest recente cd, Faith Divides Us - Death Unites Us.ZK1 schreef:Toegiften waren true belief, one second, say just words, sweetness(!), as i die. En nog een nummer wat ik niet kende, the five elements that hold us together of zoiets.
Was een fijn avondje in Tivoli. Ik ben er heen gegaan omdat Draconian Times mijn favo Paradise Lost plaat is. Inderdaad de zang liet hier en daar wat te wensen over, maar over het algemeen genomen speelden ze erg strak. Het was voor mijn gevoel ook al weer snel afgelopen.
Ghost had ik nog nooit gezien en hoef ik ook nooit meer te zien. Wat een slappe hap en een idiote uitdossingen, nee dat is duidelijk niet mijn ding.
Ghost had ik nog nooit gezien en hoef ik ook nooit meer te zien. Wat een slappe hap en een idiote uitdossingen, nee dat is duidelijk niet mijn ding.
- KoenM
- Contacteer:
Was een gaaf avondje Utrecht!
Ghost was echt ontzettend gaaf. Catchy muziek met een lekker duister sfeertje, een soort jaren '70 versie van Mercyful Fate. En wat een act, haha, Satanklaas met de Nazgül. Na de show een shirtje gaan halen.
Het was mijn eerste keer Paradise Lost, om verschillende redenen de muziek vroeger altijd links laten liggen. Maar wat was dit gaaf zeg! De band had er overduidelijk enorm veel zin in. Heb dan ook erg genoten van de show, moet duidelijk andere albums van deze band ook eens uitgebreid gaan checken.
Het was ook mijn eerste keer Tivoli Oude Gracht. Zeer mooie zaal. Deed me een beetje denken aan een kleine uitvoering van een kruising tussen de Vooruit in Gent en de AB in Brussel. Zeer goed geluid ook. En lekkere biertjes. Voor herhaling vatbaar!
Het doet toch wel altijd ff pijn als je in de parkeergarage aankomt en 13,20 moet ophoesten voor een avondje parkeren. De tering.
Ghost was echt ontzettend gaaf. Catchy muziek met een lekker duister sfeertje, een soort jaren '70 versie van Mercyful Fate. En wat een act, haha, Satanklaas met de Nazgül. Na de show een shirtje gaan halen.
Het was mijn eerste keer Paradise Lost, om verschillende redenen de muziek vroeger altijd links laten liggen. Maar wat was dit gaaf zeg! De band had er overduidelijk enorm veel zin in. Heb dan ook erg genoten van de show, moet duidelijk andere albums van deze band ook eens uitgebreid gaan checken.
Het was ook mijn eerste keer Tivoli Oude Gracht. Zeer mooie zaal. Deed me een beetje denken aan een kleine uitvoering van een kruising tussen de Vooruit in Gent en de AB in Brussel. Zeer goed geluid ook. En lekkere biertjes. Voor herhaling vatbaar!
Het doet toch wel altijd ff pijn als je in de parkeergarage aankomt en 13,20 moet ophoesten voor een avondje parkeren. De tering.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Zo, dat was een mooi avondje.
Ghost vond ik echt geweldig, precies zoals Koen zegt: een soort jaren '70 Mercyful Fate. Supermuziek en ik hou nu eenmaal van dat soort show.
Paradise Lost was ook te gek, zeker omdat Draconian Times mijn favoriete album van de heren is. En ook nog eens 6 nummers erachteraan; de heren gaven zich zichtbaar moeite voor een mooie avond.
Ook leuk dat voor de verandering het metalgebeuren een keer gewoon in de Oudegracht en niet in de Helling was. Dit is toch duidelijk een sfeervollere zaal.
Ghost vond ik echt geweldig, precies zoals Koen zegt: een soort jaren '70 Mercyful Fate. Supermuziek en ik hou nu eenmaal van dat soort show.
Paradise Lost was ook te gek, zeker omdat Draconian Times mijn favoriete album van de heren is. En ook nog eens 6 nummers erachteraan; de heren gaven zich zichtbaar moeite voor een mooie avond.
Ook leuk dat voor de verandering het metalgebeuren een keer gewoon in de Oudegracht en niet in de Helling was. Dit is toch duidelijk een sfeervollere zaal.
לֹא אעבוד
- thomaster87
- Contacteer:
Ik heb er ook van genoten
Helaas sprong er tussen Ede-Wageningen en Utrecht iemand voor de trein, wat mij 2 uur vertraging opleverde. Ik heb Ghost in zijn geheel gemist hierdoor (want moest ook nog eerst even langs mijn slaapplek), maar was nog net op tijd voor het begin van Paradise Lost.
Ze hadden er inderdaad zin in, en dat was maar goed ook, want PL is in mijn opinie toch wel wat wisselvallig. Ik heb geweldige maar ook matige optredens gezien, en gelukkig viel deze in de eerste categorie. Ik vond het zo gaaf om heel Draconian Times live te zien en horen, geweldig album! Toegiften waren leuk, al vind ik True Belief toch wel overrated en hoor ik liever een ander nummer van Icon. Vet dat ze Sweetness speelden, One Second vind ik altijd één van de beste nummers live en FDUDUU was live echt geweldig intens!
Het geluid was niet super, maar ook niet echt slecht naar mijn mening. De solo's kwamen er goed uit, maar ik vond het ritmegitaargeluid soms een beetje te modderig, had wat helderder gemogen. Echt vet trouwens dat ze die toetsenist mee hadden genomen. Speelde prima en had ook nog eens een prima strot. Beter zo dan het bandje dat ze normaal gesproken laten meelopen.

Ze hadden er inderdaad zin in, en dat was maar goed ook, want PL is in mijn opinie toch wel wat wisselvallig. Ik heb geweldige maar ook matige optredens gezien, en gelukkig viel deze in de eerste categorie. Ik vond het zo gaaf om heel Draconian Times live te zien en horen, geweldig album! Toegiften waren leuk, al vind ik True Belief toch wel overrated en hoor ik liever een ander nummer van Icon. Vet dat ze Sweetness speelden, One Second vind ik altijd één van de beste nummers live en FDUDUU was live echt geweldig intens!
Het geluid was niet super, maar ook niet echt slecht naar mijn mening. De solo's kwamen er goed uit, maar ik vond het ritmegitaargeluid soms een beetje te modderig, had wat helderder gemogen. Echt vet trouwens dat ze die toetsenist mee hadden genomen. Speelde prima en had ook nog eens een prima strot. Beter zo dan het bandje dat ze normaal gesproken laten meelopen.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!
- zwarte krijser
Aha duidelijk, dacht eigenlijk dat het een cover was ofzo. Klonk echter wel goed, rustig zoals je kan verwachten maar alsnog motiverend om de rest van de cd eens te beluisteren.Gilbert schreef:Dat was het titelnummer van hun meest recente cd, Faith Divides Us - Death Unites Us.ZK1 schreef:Toegiften waren true belief, one second, say just words, sweetness(!), as i die. En nog een nummer wat ik niet kende, the five elements that hold us together of zoiets.
Was ook voor mij de eerste keer in Tivoli, doet inderdaad aan de Vooruit denken, tikje kleiner dat wel.
Overigens KoenM, dat de parkeerplaats 13 euro kost, ok, wou dat dat voor mij het enige was.
Dat parkeerhok in hoog catherijne was verdomme afgesloten met mijn auto er nog in toen ik daar zo rond half 12 aan kwam. Uiteindelijk helemaal rondgelopen om via de auto-ingang tegen die praatpaal aan te klagen waarop eao troela met de hand een deurtje voor me kwam openzetten bij eoa ludieke service ingang.
Uiteindelijk dus met nog een uur vertraging ook 13 euro afgerekend. Wat dus eigenlijk minder had moeten zijn

- KoenM
- Contacteer:
Mooi kut. Heb je volgens mij zien lopen gisteren, buiten na het concert, maar twijfelde.
- zwarte krijser
Geeft niks ik zou jou ook niet herkennen :p Maar had eigenlijk ook sowieso niet verwacht half-bekenden tegen te komen zo op 1 dinsdag helemaal in utrecht.