Enslaved + Negura Bunget 28 april in W2Poppodium
Enslaved + Negura Bunget 28 april in W2Poppodium
meer info hier: http://www.w2.nl/index.cfm?art_id=10&ac ... yDates=628
Blackmetal avond met een van de twee meest experimentele en verdiepende bands in het genre van de laatste paar jaar.
ENSLAVED
myspace.com/enslavedmusic
Het veelgeroemde Noorse Enslaved is de belichaming van het duistere, meer experimentele gezicht van het (black)metal genre.
In de begindagen was Enslaved lang vaandeldrager van de viking-metal. Maar de band ontwikkelde zich door het accent te verleggen naar een meer progressief (black)metal geluid. Door de jaren heen is de band dan ook steeds melodischer en psychedelischer geworden. In 2005 ontving Enslaved zelfs een Noorse Grammy Award.
De organisatie van Roadburn 2010 vroeg Enslaved als 'artists in residence'. Gedurende het festival verzorgden deze Noren meerdere optredens waarin artistiek gezien de breedte werd opgezocht.
NEGURA BUNGET
myspace.com/negurabunget
Transsylvanië, de donkere bosstreek in Roemenië dankt haar bekendheid aan het verhaal van graaf Dracula. Sinds 1995 wordt deze verlaten streek in Europa echter weer opgeschrikt door een ander duister fenomeen: Negurã Bunget.
Een absolute must voor liefhebbers van experimentele en psychedelische black metal à la Celtic Frost of Enslaved maar ook niet te versmaden voor eenieder die de geluidstapijten van Neurosis, Cult of Luna of Red Sparowes kan waarderen.
Blackmetal avond met een van de twee meest experimentele en verdiepende bands in het genre van de laatste paar jaar.
ENSLAVED
myspace.com/enslavedmusic
Het veelgeroemde Noorse Enslaved is de belichaming van het duistere, meer experimentele gezicht van het (black)metal genre.
In de begindagen was Enslaved lang vaandeldrager van de viking-metal. Maar de band ontwikkelde zich door het accent te verleggen naar een meer progressief (black)metal geluid. Door de jaren heen is de band dan ook steeds melodischer en psychedelischer geworden. In 2005 ontving Enslaved zelfs een Noorse Grammy Award.
De organisatie van Roadburn 2010 vroeg Enslaved als 'artists in residence'. Gedurende het festival verzorgden deze Noren meerdere optredens waarin artistiek gezien de breedte werd opgezocht.
NEGURA BUNGET
myspace.com/negurabunget
Transsylvanië, de donkere bosstreek in Roemenië dankt haar bekendheid aan het verhaal van graaf Dracula. Sinds 1995 wordt deze verlaten streek in Europa echter weer opgeschrikt door een ander duister fenomeen: Negurã Bunget.
Een absolute must voor liefhebbers van experimentele en psychedelische black metal à la Celtic Frost of Enslaved maar ook niet te versmaden voor eenieder die de geluidstapijten van Neurosis, Cult of Luna of Red Sparowes kan waarderen.
- Latebloomer
Re: Enslaved + Negura Bunget 28 april in W2Poppodium
Geweldige band, Enslaved. Ben erbij! Hoe is de W2 trouwens? Is dat een beetje zaal? Hoeveel capaciteit?
kunnen 450 man in
Mooie zaal !!Latebloomer schreef:Geweldige band, Enslaved. Ben erbij! Hoe is de W2 trouwens? Is dat een beetje zaal? Hoeveel capaciteit?
En, inderdaad, Enslaved is een fantastische band.
Helaas valt ook dit vreselijk in mijn vakantie.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Waarschijnlijk wel aanwezig, twee gave bands 

- Draconian
- Lult over cdtjes
Aanwezig en ontzettend veel zin in! 

We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Draconian
- Lult over cdtjes
Overmorgen alweer! Blij dat ik toch een kaartje heb gehaald. Nog meer Metalfanners aanwezig?
Ik zal er ook zijn, met Marlous! Mini-EMM-reünie dus 

Ik land morgen al in Nederland , maar weet niet of ik hier bij ga zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ah, gezelligSorcha schreef:Ik zal er ook zijn, met Marlous! Mini-EMM-reünie dus

En gezellig was het inderdaad
Veel bekenden gesproken en beide bands waren ouderwets goed. Erg jammer dat Negura maar 30 minuten speelde. Palm voor twee euro maakte dan wel weer een hoop goed. Dat er in de toekomst maar meer metal geprogrammeerd mag worden in de W2.

- Draconian
- Lult over cdtjes
Geslaagde avond inderdaad
Er moet zeker nog maar meer metal komen, dan kan ik mijn muntjes opmaken 

- cataclysm child
Goede optredens gezien gisteren in Antwerpen. Negura Bunget was in orde, veel sfeer en zowaar al veel volk aanwezig. De focus lag op de laatste 2 albums, Virstele Pamintului en Om.
En Enslaved is een uitstekende live band. Vooral nummers van de laatste 4 albums, maar op het einde speelden ze dan toch Allfadr Odinn en Slaget I Skogen Bortenfor.
En Enslaved is een uitstekende live band. Vooral nummers van de laatste 4 albums, maar op het einde speelden ze dan toch Allfadr Odinn en Slaget I Skogen Bortenfor.
Faustian Spirit of the Earth
@Draconian en @Sorcha Sowieso iedere eerste zondag van de maand de Heavy Hangout met 5 juni Bliksem (Be) en 4 september Ethereal.
Meer info op http://www.w2.nl
Meer info op http://www.w2.nl
Er komen best wel aardige namen daar. Had ik maar geld... Fiction Plane (1 juni), Firewind (15 september) en natuurlijk dus Heavy Hangout.
Joww dude ga 1 dag later (2 juni) naar Jera On Air. Staat Fiction Plane en nog veel meer. Bijvoorbeeld PPS en Pendulum voor bijna hetzelfde geldGijscoman schreef:Er komen best wel aardige namen daar. Had ik maar geld... Fiction Plane (1 juni), Firewind (15 september) en natuurlijk dus Heavy Hangout.
Maar ik ga na beide niet, want heb geen geld als ik ook naar Heidenfest wil. EN Heidenfest in 013 gaat voor!
Okee dan had ik het verkeerd begrepen