Architects
- XnegativeX
- Contacteer:
Architects
Een tijdje geleden wees een mede-metalliefhebber mij op dit Britse Architects. Intussen heb ik mij verdiept in deze band en ik heb direkt 2 albums aangeschaft. Te weten Ruins en Hollow crown.
Architects heeft intussen 3 albums uit:
Nightmares (2006)
Ruins (2007)
Hollow crown (2008)
De muziek moet je zien als zeer technische metalcore. Men is duidelijk beinvloed door de mathcore van een Dillinger escape plan maar Architects leidt hun muziek in strakkere banen. Het is woest, technisch en agressief maar het ontspoort nooit in gefreak. Dit komt vooral door het ultra strakke drumwerk en de heavy, beukende riffs.
Nightmares is nog een echte natte droom voor fans van technisch gefreak. Op Ruins sluipen er wat postcore invloeden in de muziek en op Hollow crown steken zelfs invloeden van Thrice hier en daar de kop op.
Dus als je alleen fan bent van techniek moet je Nightmares echt even gaan checken. Maar als je ook (net als ik) houdt van goede songs dan kun je je zeker geen buil vallen aan Ruins en Hollow crown. Die laatste blijft mijn favoriet.
Check:
http://www.myspace.com/architectsuk
Architects heeft intussen 3 albums uit:
Nightmares (2006)
Ruins (2007)
Hollow crown (2008)
De muziek moet je zien als zeer technische metalcore. Men is duidelijk beinvloed door de mathcore van een Dillinger escape plan maar Architects leidt hun muziek in strakkere banen. Het is woest, technisch en agressief maar het ontspoort nooit in gefreak. Dit komt vooral door het ultra strakke drumwerk en de heavy, beukende riffs.
Nightmares is nog een echte natte droom voor fans van technisch gefreak. Op Ruins sluipen er wat postcore invloeden in de muziek en op Hollow crown steken zelfs invloeden van Thrice hier en daar de kop op.
Dus als je alleen fan bent van techniek moet je Nightmares echt even gaan checken. Maar als je ook (net als ik) houdt van goede songs dan kun je je zeker geen buil vallen aan Ruins en Hollow crown. Die laatste blijft mijn favoriet.
Check:
http://www.myspace.com/architectsuk
Laatst gewijzigd door XnegativeX op za jun 13, 2009 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Gave band ja. Ruins is mijn favoriet, lekker bruut en ongeremd. Leerde ze kennen toen een maat die naar Sikth in Engeland (afscheidsconcert) ging mij de band aanraadde, die in het voorprogramma stond. Nog steeds spijt dat ik niet gegaan ben toen, gelukkig is Architects nog wel dikwijls te aanschouwen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Jaaa enorme liefhebber hier! Beide albums ook in de collectie. Ik heb ze vorig jaar in Tivoli gezien. Ik had er nog nooit van gehoord maar dat is gelijk na dat concert veranderd. Ik vind de combi van het ruige technische samen met de ietwat softere passages subliem. De zang past ook geweldig. Architects is voor mij een plaatje dat gewoon klopt.
[edit @ Neg]
Je moet eigenlijk wel even de topictitel aanpassen
[edit @ Neg]

"What is it with you and banging monsters"
- XnegativeX
- Contacteer:
Oeps. DoneOrphe schreef: [edit @ Neg]

Orphe schreef:De zang past ook geweldig.
Ik word echt bloed agressief van die zang. En dat bedoel ik positief.
...IT'S TIME TO TEACH YOU A LESSON....THAT YOU'RE NEVER....GONNA FUCKING...FOOOOOOORRRGGGGGEEEEEEEEETTTT!!!!
Maar ik moet wel zeggen dat ik, tot nu toe, Hollow crown met kop en schouders boven de andere albums uit vind steken. Nightmares en Ruin zijn misschien technischer maar de songwriting op Hollow crown is echt superieur.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Architects
Nieuwe schijf is weer uit heren en dames.
The Here And Now (2011):

01. Day In Day Out
02. Learn To Live
03. Delete, Rewind
04. BTN
05. An Open Letter To Myself
06. The Blues
07. Red Eyes
08. Stay Young Forever
09. Heartburn
10. Year In Year Out/Up And Away
11. Day In Day Out (Big Chocolate Remix)
Heb hem nu hier op staan, daar ik hun vorige werk wel kan waarderen kan ik nog niet echt een oordeel vellen.
Wat wel direct opvalt is dat de vocals en gitaarriffs wat minder "chaotisch" zijn geworden, ook hoor ik iets meer hardcore invloeden.
Maar goed nog maar een paar keer luisteren voordat ik een definitief oordel vel.
The Here And Now (2011):

01. Day In Day Out
02. Learn To Live
03. Delete, Rewind
04. BTN
05. An Open Letter To Myself
06. The Blues
07. Red Eyes
08. Stay Young Forever
09. Heartburn
10. Year In Year Out/Up And Away
11. Day In Day Out (Big Chocolate Remix)
Heb hem nu hier op staan, daar ik hun vorige werk wel kan waarderen kan ik nog niet echt een oordeel vellen.
Wat wel direct opvalt is dat de vocals en gitaarriffs wat minder "chaotisch" zijn geworden, ook hoor ik iets meer hardcore invloeden.
Maar goed nog maar een paar keer luisteren voordat ik een definitief oordel vel.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]
Re: Architects
Ik heb 'm vaak genoeg geluisterd om te zeggen, dat ie goed is!