5/5 Kabaal Am Gemaal, Wageningen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Basement
Contacteer:

Re: 5/5 Kabaal Am Gemaal, Wageningen

Bericht door Basement » wo mei 19, 2010 11:34 am

ggd en tnx
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

kabaalamgemaal
Contacteer:

Bericht door kabaalamgemaal » vr apr 29, 2011 1:39 pm

Ook dit jaar weer een editie van Kabaal am Gemaal op 5 mei in Wageningen!
De line up van dit jaar:

Bodybags
Dead Elvis and his One Man Grave
Gewapend Beton
De Hardheid
The Monolith Deathcult
No Turning Back
Sugar Ray Dogs
Vanderbuyst
Vicitimizer
Beermace
Jos en de tosti's
Skandaal

Meer info:
Begin 12:00 - Einde 00:00
Entree: geen

FB page
Hét hardste podium voor en door jongeren op het gelderse bevrijdingsfestival

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » vr apr 29, 2011 2:22 pm

Vorig jaar weer eens geweest, wel een sfeervol gebeuren. Dit jaar helaas geen vrije dag, dus dat wordt lastig. Bovendien staan er wat mij betreft ook niet zulke interessante namen (alleen TMDC, Victimizer, Vanderbuyst). De rest spreekt me niet echt aan.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » vr apr 29, 2011 2:53 pm

Tsja, alleen maar metal spreekt een heleboel andere mensen weet niet aan. Dit jaar is gepoogd wat meer variatie aan te brengen in de line up en dat is wat mij betreft prima gelukt. Aanwezig dus!

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » vr apr 29, 2011 3:23 pm

The Monolith Deathcult, Vanderbuyst, Gewapend Beton en vooral De Hardheid! En Jos & De Tosti's waren zelfs nog even in het nieuws zag ik, omdat Mussolini van de Lage Landen te schokkend zou zijn. Wat een onzin zeg, de organisatie is vast niet getipt over TMDC's Kindertoteslied, die zouden dan helemaal verbannen worden hehe. Trouwens, voor de Beats liefhebbers is er ook nog het parallel-podium Kabaal Digitaal, en in de rest van Wageningen zijn onder andere (voor mij iig) Triggerfinger, Def P & Beatbusters en Rapalje interessant. Zin in!

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » vr apr 29, 2011 6:06 pm

Sorcha schreef:Tsja, alleen maar metal spreekt een heleboel andere mensen weet niet aan.
Vandaar ook dat ik schreef: "wat mij betreft". :P

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » vr apr 29, 2011 7:12 pm

En ik dus 'andere mensen' ;)

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » vr mei 06, 2011 11:37 am

Nou, het was weer gezellig! Jammer van de strenge security dus ik heb mijn fles rosé maar weggegeven. Bandjes op het podium van Kabaal am Gemaal waren aardig, maar het geluid was wel ontiegelijk slecht. Plus dat ik me afvraag of het wel zo slim was van The Monolith Deathcult om Kindertodeslied te spelen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr mei 06, 2011 11:49 am

Tjah, ik kan me voorstellen dat het als smakeloos wordt ervaren, maar waarom zouden ze het niet moeten spelen? De tekst is zeker niet verheerlijkend, maar alleen vanuit het gehersenspoelde perspectief van de Duitse kindsoldaten geschreven.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » vr mei 06, 2011 1:01 pm

Nee, maar als je al kijkt naar de media-aandacht voor 'Mussolini van de lage landen', dan kan dit nog wel wat meer ophef veroorzaken en ik zou het jammer vinden als Kabaal am Gemaal en de boeker hiervan de dupe worden. Bovendien kijkt niet iedereen naar de achterliggende betekenis van de lyrics. Een intro als 'Mein Führer, die erfolgreichsten Panzerjäger der Berliner Hitlerjugend, angetreten." "Wir werden die Stellung halten bis zum letzten Mann. Wir werden zurückschießen. Wir haben es dem Führer geschworen.' kwam tijdens de show toch wel erg dubieus over voor wie de band en het nummer verder niet kent.

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » vr mei 06, 2011 7:49 pm

Was weer een gezellig dagje, lekker weer ook. Weer veel minder bands gezien dan gepland, omdat er weer teveel bekenden rondliepen haha. Maar idd, het Bevrijdingsfestival heeft wel aardig aan charme ingeboet dit jaar door de security (gelukkig had ik mijn drank al in halve liter petflesjes gedaan) en door de lelijke professionele dranktenten van Heineken, waar eerst kroegen en podia hun eigen tentje mochten opzetten. En welke aap heeft bedacht dat het slim is om midden op de markt, die toch al niet zo groot is, ook nog eens dranktenten neer te gaan zetten?

Maar ik denk dat TMDC zich er weinig van aantrekt, volgens mij houden ze wel van provoceren, en alle positieve danwel negatieve aandacht zullen ze wel mooi meegenomen vinden. Ook al gaat dat misschien over de rug van de programmering. Maar de organisatie wist van tevoren wie ze in huis haalden, zeker aangezien TMDC al eerder in Wageningen heeft gespeeld.

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » vr mei 06, 2011 8:06 pm

Dufniall schreef: het Bevrijdingsfestival heeft wel aardig aan charme ingeboet dit jaar door de security
Die security was dan dit jaar voor het eerst? Ik kan het me van voorgaande jaren niet herinneren eigenlijk (dit jaar was ik er niet).

Wordfuhrer TMDC

Bericht door Wordfuhrer TMDC » za mei 07, 2011 9:10 am

Dat nota bene een punkband zelf besluit om zichzelf te censureren druist, hoe leuk media aandacht ook moge zijn, natuurlijk tegen alles in waar punk voor staat.

Kindertodeslied is uiteraard geschreven om mensen om het verkeerde been te zetten. Het is een opstapeling van factoren zoals loeiend Duits, massaal Wagneriaans geschetter en militante beats.Op deze mannier kun je zelfs de voetbaltoto voordragen alsof het in Circus Krone is opgenomen. De reacties van enkele punkers waren onbetaalbaar. Verder weet de organisatie natuurlijk van te voren wat ze in huis halen.

Overigens heb ik van niemand een onvertogen woord gehoord over Kindertodeslied

Wordfuhrer TMDC

Bericht door Wordfuhrer TMDC » za mei 07, 2011 10:21 am

Precies, maar dat waren ze niet van plan.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » za mei 07, 2011 10:46 am

Een beetje jammer dat je mijn eerdere reacties niet goed hebt geïnterpreteerd. Althans, op Zware Metalen moet ik lezen dat 'op Metalfan zijn er toch een paar die menen dat hij niet door de beugel kon'. Er is hier niemand die vindt dat het niet kan. Ik was hier de enige die er mijn vraagtekens bij had en dan met name omdat niet iedereen de moeite neemt om verder te kijken dan zijn neus lang is. Persoonlijk vind ik het een gaaf nummer en censuur op Bevrijdingsdag is natuurlijk tegenstrijdig. Maar je moet toegeven dat het op het eerste gehoor de tekst vrij dubieus is. En ik zie het zo gebeuren dat het comite 4 en 5 mei of andere niet-metalminded mensen hier wel over struikelen en dit gevolgen zou hebben voor verdere programmering op Kabaal am Gemaal en de boeker. Ik ben overigens blij dat dit niet het geval is en er verder geen onvertogen reacties op gekomen zijn :-) Wat ik me nog wel afvraag: spelen jullie dit nummer altijd live of wisselt dat maar is nu bewust ervoor gekozen om dat nummer wél te spelen?

Dat de organisatie weet wat ze in huis halen is ook maar deels waar. Er is nu een andere boeker geweest dan andere jaren. Bovendien moet je eerst de hele discografie van een band luisteren voor je ze boekt?

Wordfuhrer TMDC

Bericht door Wordfuhrer TMDC » za mei 07, 2011 12:43 pm

je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Ik pas het zo even aan.

We hebben de booker ook gevraagd of hij op ons had gegoogled en dat had hij niet. Dat was ook niet nodig geweest, maar we hadden het niet vreemd gevonden als men er over was begonnen. Censuur op een bevrijdingsfestival kan zeker wel als er haatdragende/discriminerende teksten worden gebezigd of er in de muziek opgeroepen wordt tot geweld. Een bevrijdingsfestival is iets anders dat Neurotic Deathfest. Ik kan mij dan ook voorstellen dat de Gemeente de vinger aan de pols houdt.

Wij hebben de schijn natuurlijk tegen door een nummer als Kindertodeslied, maar dat dwingt de luisteraar ook om inderdaad verder te kijken dan de neus lang is. Wij noemen dit zelf de Laibach methode. Het klinkt vreselijk en meteen gaan alle alarmbellen af. Dan heb je de attentie waarna blijkt dat er geen sprake is van wat voor fout dubieus gedachtengoed dan ook.

Als we het niet hadden gespeeld had men ons terecht een laffe band mogen noemen. Altijd bla bla en als het eropaan komt de keutel intrekken

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » za mei 07, 2011 1:27 pm

Check, maar staat dit nummer altijd op de setlist of hebben jullie het speciaal voor deze gelegenheid gespeeld? En haatdragende/discriminerende/geweld oproepende teksten zijn wat mij betreft sowieso al overbodig, of het nu 5 mei is of niet.

Wordfuhrer TMDC

Bericht door Wordfuhrer TMDC » za mei 07, 2011 1:59 pm

Het staat al 3 jaar op de setlist.

Plaats reactie