7 Mei: Katatonia | Kade - Zaandam
7 Mei: Katatonia | Kade - Zaandam
DATUM: zaterdag 07 mei
AANVANG: 20.30
OPEN: 20.00
PRIJS: vvk: €14 deur: €16
ARTIESTEN/BANDS: Katatonia
BESCHRIJVING
De Zweedse doom-metal band Katatonia viert hun 20 jarig jubileum met een serie zeer speciale optredens. Het enige optreden op Nederlandse en Belgische bodem vindt plaats in De Kade te Zaandam. Met twee verschillende sets op één avond, zullen de fans niet teleurgesteld worden tijdens deze “Last Fair Day Gone Night” tour.
Tijdens de eerste set zal de band het volledige album “Last Fair Deal Gone Down” spelen uit 2001, waarmee de band zichzelf definitief op de muzikale kaart heeft gezet. De tweede set zal bestaan uit zorgvuldig geselecteerde nummers uit hun gehele repertoire. De totale show zal in totaal twee uur aan live muziek bevatten.
De voorverkoop start woensdag 19 januari.
AANVANG: 20.30
OPEN: 20.00
PRIJS: vvk: €14 deur: €16
ARTIESTEN/BANDS: Katatonia
BESCHRIJVING
De Zweedse doom-metal band Katatonia viert hun 20 jarig jubileum met een serie zeer speciale optredens. Het enige optreden op Nederlandse en Belgische bodem vindt plaats in De Kade te Zaandam. Met twee verschillende sets op één avond, zullen de fans niet teleurgesteld worden tijdens deze “Last Fair Day Gone Night” tour.
Tijdens de eerste set zal de band het volledige album “Last Fair Deal Gone Down” spelen uit 2001, waarmee de band zichzelf definitief op de muzikale kaart heeft gezet. De tweede set zal bestaan uit zorgvuldig geselecteerde nummers uit hun gehele repertoire. De totale show zal in totaal twee uur aan live muziek bevatten.
De voorverkoop start woensdag 19 januari.
Re: 7 Mei: Katatonia | Kade - Zaandam
En dat op mijn verjaardag. Waarschijnlijk wel aanwezig. Komt er nog iets van een voorprogramma?
Volgens mij niet, aangezien ze twee verschillende sets zullen spelen.
Ah oke, in dat geval moet ik zeker de laatste trein naar Nijmegen kunnen halen 

Ah oke, in dat geval moet ik zeker de laatste trein naar Nijmegen kunnen halen 

- Draconian
- Lult over cdtjes
Erg gaaf, eens kijken of ik hierbij kan zijn!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Aanwezig!
edit: Last Fair Deal Gone Down in zijn geheel lees ik dus, niet verkeerd
edit: Last Fair Deal Gone Down in zijn geheel lees ik dus, niet verkeerd
Ticket = binnen! 

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Jammer dat er niet ook een show is die minder dan 3 uur reizen is voor mij. Als het in Eindhoven o.i.d. was was ik wel gekomen denk ik.
Op mijn verjaardag. En veel te ver weg helaas. Kijken of ik een andere show mee kan pakken.
"What is it with you and banging monsters"
Maastricht - Keulen is èèècht geen 3 uur! Prima te doen toch?Johan schreef:Jammer dat er niet ook een show is die minder dan 3 uur reizen is voor mij. Als het in Eindhoven o.i.d. was was ik wel gekomen denk ik.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
Bekijk eerst dat album eens voordat ik beslis 

Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]
MadTinus schreef:Maastricht - Keulen is èèècht geen 3 uur! Prima te doen toch?Johan schreef:Jammer dat er niet ook een show is die minder dan 3 uur reizen is voor mij. Als het in Eindhoven o.i.d. was was ik wel gekomen denk ik.

Ik heb niet gecheckt of er toevallig een Duitse show in de buurt was. Bedankt voor de tip! Weet je zo wanneer die show is?
Een dag eerder, in Londen, wordt er een DVD geschoten.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
Ah, Sideways (je avatar), goeie film!
Aha, Köln is een goede optie. Even kijken of de agenda en de tijd het toelaten.
De laatste keer vond ik het weer erg goed. Alleen dat geleuter van die Nijmeegse/ NL fans in Doornroosje was afschuwelijk. Misschien hebben Duitse fans meer respect
- jammer genoeg is dat vaak wel zo...
op http://www.rockportaal.nl stond de recensie. Bovendien ook wat argumenten van mensen die pro praten en luidruchtige gezelligheid zijn tijdens concerten
Zo zie je maar, meningen verschillen.
De laatste keer vond ik het weer erg goed. Alleen dat geleuter van die Nijmeegse/ NL fans in Doornroosje was afschuwelijk. Misschien hebben Duitse fans meer respect

op http://www.rockportaal.nl stond de recensie. Bovendien ook wat argumenten van mensen die pro praten en luidruchtige gezelligheid zijn tijdens concerten

Zo zie je maar, meningen verschillen.
Donderdag 5 meiJohan schreef:MadTinus schreef:Maastricht - Keulen is èèècht geen 3 uur! Prima te doen toch?Johan schreef:Jammer dat er niet ook een show is die minder dan 3 uur reizen is voor mij. Als het in Eindhoven o.i.d. was was ik wel gekomen denk ik.
Ik heb niet gecheckt of er toevallig een Duitse show in de buurt was. Bedankt voor de tip! Weet je zo wanneer die show is?

Last.fm
Last.fm
Volgens een Peaceville advertentie in de nieuwe Aardschok is De Kade in Amsterdam...
Vonden ze zeker beter klinken 

Aanwezig! @Sorcha: gaat t lukken met die laatste trein?
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl
Goeie gelegenheid om een biertje te doen! Ik ga met een vriendin uit Utrecht en blijf bij haar slapen, dus met die treinen moet dat wel goed gaan komen 

Zaterdag!
Vanavond dus!Sorcha schreef:En dat op mijn verjaardag. Waarschijnlijk wel aanwezig. Komt er nog iets van een voorprogramma?
Gefeliciteerd met jullie beider verjaardag, Sorcha en Orphe.
Katatonia is aan mij echter niet besteed, voornamelijk vanwege de irritante zang.
Katatonia is aan mij echter niet besteed, voornamelijk vanwege de irritante zang.
Was een waanzinnige show!
Last.fm
Last.fm
Prima show!
Minpunten:
- warmte en gebrek aan ventilatie
-dronken kaalkop van 1.90m + die alles en iedereen omverliep om vooraan te geraken.
Pluspunt:
-eerder genoemde kaalkop stootte niet al het bier uit m'n handen, de rest kreeg hij netjes in z'n gezicht gedeponeerd
Minpunten:
- warmte en gebrek aan ventilatie
-dronken kaalkop van 1.90m + die alles en iedereen omverliep om vooraan te geraken.
Pluspunt:
-eerder genoemde kaalkop stootte niet al het bier uit m'n handen, de rest kreeg hij netjes in z'n gezicht gedeponeerd
Laatst gewijzigd door funeral op ma mei 09, 2011 4:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
funeral schreef: Pluspunt:
-eerer genoemde kaalkop stootte niet al het bier uit m'n handen, de rest kreeg hij netjes in z'n gezicht gedeponeerd

- Draconian
- Lult over cdtjes
Oei, was dat dit weekend al? Oeps...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Als je nu Facebook had gehad dan was je vast wel op de hoogte geweest
En thanks @ Gilbert!
Ik vond het ook een gave show, al was het geluid (zeker in het begin) toch wel erg beroerd. Jammer ook dat De Kade blijkbaar geen oordopjes verkoopt. Wel een goede les voor me om ze bij komende shows niet te vergeten. De eerste set lag mij iets beter dan de tweede, vooral ook omdat ik Evidence erg miste. Vraag me wel af waarom het programma zo erg is uitgelopen? Voor ons niet zo'n probleem want we kwamen wel terug in Utrecht (al waren we daar ook pas om kwart voor twee), maar een kennis die met de trein uit Groningen kwam heeft een groot deel van de tweede set moeten missen.

Ik vond het ook een gave show, al was het geluid (zeker in het begin) toch wel erg beroerd. Jammer ook dat De Kade blijkbaar geen oordopjes verkoopt. Wel een goede les voor me om ze bij komende shows niet te vergeten. De eerste set lag mij iets beter dan de tweede, vooral ook omdat ik Evidence erg miste. Vraag me wel af waarom het programma zo erg is uitgelopen? Voor ons niet zo'n probleem want we kwamen wel terug in Utrecht (al waren we daar ook pas om kwart voor twee), maar een kennis die met de trein uit Groningen kwam heeft een groot deel van de tweede set moeten missen.
Normaal verkopen we wel oordoppen, maar ze waren niet tijdig aangevuld, daardoor dus niet beschikbaar.
En waarom het programma zo uitliep kwam door de band. Om half 9 was hun geluidsman niet klaar, waardoor ze besloten later te beginnen.
En waarom het programma zo uitliep kwam door de band. Om half 9 was hun geluidsman niet klaar, waardoor ze besloten later te beginnen.
Ik heb ze in Luxemburg gezien, en daar begonnen ze ook een half uur te laat. Lijkt me bijna geen toeval.
Show en geluid in de Kulturfabrik waren overigens érg goed, geweldige show!
Show en geluid in de Kulturfabrik waren overigens érg goed, geweldige show!
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh