vr 13-5-11 | Children of Bodom + 2 | Atak, Enschede
vr 13-5-11 | Children of Bodom + 2 | Atak, Enschede
Children of Bodom + Machinae Supremacy + Ensiferum
Met trots mogen wij aankondigen dat de Finse metalband Children of Bodom in mei een uniek concert doet in Poppodium Atak. Tijdens de wereldtour doet de groep maar twee shows in Nederland en het concert wat zij in onze Grolsch Zaal gaan geven is wel een hele speciale. Geen groot stadionconcert maar een optreden in een zaal voor maar 800 man. Een unieke kans voor alle metal liefhebbers om deze band in een uitzonderlijke setting te zien spelen.
Met een mooie kruisbestuiving tussen deathmetal, klassieke muziek en andere metalstromingen is COB één van de meest succesvolste bands in de metalscène. De band staat dan ook garant voor ruwe zang, keiharde en scherpe drums, keyboards en extreem snelle gitaarsolo´s.
Momenteel bevinden de mannen zich in de studio’s voor het opnemen van de nieuwe plaat die begin 2011 verschijnt. Uiteraard wordt er tijdens het concert veel nieuw materiaal gespeeld maar zullen de oudere nummers niet ontbreken.
Met in het voorprogramma de Scandinavische bands Machinae Supremacy en Ensiferum verwachten we een verpletterende metalavond.
Informatie
Zalen: Grolsch Zaal
Zaal open: 19:00
Aanvang: 19:45
Genre: Metal
Ticket: €30,00 (e-ticket hier!
Aan de deur: €32,00
Prijzen zijn exclusief € 1,00 servicekosten
http://www.atak.nl/agenda/1331/
Met trots mogen wij aankondigen dat de Finse metalband Children of Bodom in mei een uniek concert doet in Poppodium Atak. Tijdens de wereldtour doet de groep maar twee shows in Nederland en het concert wat zij in onze Grolsch Zaal gaan geven is wel een hele speciale. Geen groot stadionconcert maar een optreden in een zaal voor maar 800 man. Een unieke kans voor alle metal liefhebbers om deze band in een uitzonderlijke setting te zien spelen.
Met een mooie kruisbestuiving tussen deathmetal, klassieke muziek en andere metalstromingen is COB één van de meest succesvolste bands in de metalscène. De band staat dan ook garant voor ruwe zang, keiharde en scherpe drums, keyboards en extreem snelle gitaarsolo´s.
Momenteel bevinden de mannen zich in de studio’s voor het opnemen van de nieuwe plaat die begin 2011 verschijnt. Uiteraard wordt er tijdens het concert veel nieuw materiaal gespeeld maar zullen de oudere nummers niet ontbreken.
Met in het voorprogramma de Scandinavische bands Machinae Supremacy en Ensiferum verwachten we een verpletterende metalavond.
Informatie
Zalen: Grolsch Zaal
Zaal open: 19:00
Aanvang: 19:45
Genre: Metal
Ticket: €30,00 (e-ticket hier!
Aan de deur: €32,00
Prijzen zijn exclusief € 1,00 servicekosten
http://www.atak.nl/agenda/1331/
Re: vr 13-5-11 | Children of Bodom + 2 | Atak, Enschede
Kaart gekocht net voor in de 013.
- EricMaiden
Children Of Bodom & Ensiferum! Nice! 

Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Echt ontzettend sympathiek van de band dat ze dit keer voor zo'n klein zaaltje kiezen ipv een Gelredome of ArenA waar ze normaal gesproken spelenZTR schreef:Met trots mogen wij aankondigen dat de Finse metalband Children of Bodom in mei een uniek concert doet in Poppodium Atak. Tijdens de wereldtour doet de groep maar twee shows in Nederland en het concert wat zij in onze Grolsch Zaal gaan geven is wel een hele speciale. Geen groot stadionconcert maar een optreden in een zaal voor maar 800 man. Een unieke kans voor alle metal liefhebbers om deze band in een uitzonderlijke setting te zien spelen.

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Een stadion zouden ze natuurlijk ook volkrijgen.ZTR schreef: Geen groot stadionconcert maar een optreden in een zaal voor maar 800 man.
CoB, daar was ik vroeger een behoorlijk grote fan van. Gezien op de AYDY? tour in december 2005 in de 013, en The Unholy Alliance II tour met Slayer en In Flames in oktober 2006 in de Brabanthallen. Waren leuke tijden, maar hier ben ik toch echt "overheen" gegroeid. Tof om te zien dat ze nog zo populair zijn, al denk ik wel dat de gemiddelde leeftijd bij die concerten <18 zal zijn (wat ik trouwens ook was toen ik fanatiek naar hun muziek luisterde). Niks mis mee, natuurlijk.
Voor de duidelijkheid, de concerten zijn dus op:
woensdag 30 maart @ 013, Tilburg
vrijdag 13 mei @ Atak, Enschede
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
En als we dan toch volledig willen zijn: voor onze zuiderburen of anderen voor wie het dichterbij is: op 15 mei in Hof ter Lo (Antwerpen)
Idd, was er vroeger ook behoorlijk fan van. Hun eerste 3 albums vind ik nog net best, daarna werd het allemaal wat minder imo.kneuz schreef:CoB, daar was ik vroeger een behoorlijk grote fan van. Gezien op de AYDY? tour in december 2005 in de 013, en The Unholy Alliance II tour met Slayer en In Flames in oktober 2006 in de Brabanthallen. Waren leuke tijden, maar hier ben ik toch echt "overheen" gegroeid. Tof om te zien dat ze nog zo populair zijn, al denk ik wel dat de gemiddelde leeftijd bij die concerten <18 zal zijn (wat ik trouwens ook was toen ik fanatiek naar hun muziek luisterde). Niks mis mee, natuurlijk.
Zag ze denk voor het eerst op Graspop, in 2002 geloof ik.
Prijzig.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Nou, afhankelijk van het nieuwe album denk ik toch dat ik dan de ouwe lul ga uithangen in de 013.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Voor Atak; kaarten raken snel op. Wees snel voor de laatste kaarten!
Ik wist niet dat die jongens nog zo populair waren!
- KoenM
- Contacteer:
Atak is niet zo groot als de zalen waar ze een jaar of 5 geleden speelden he. Ik denk dat CoB effectief wel een stuk minder populair is dan pakweg in 2005/2006.
- alicecooper
Een jaar of 5 geleden speelden ze in zalen als de Melkweg, poppodium Hardenberg, Paradiso etc.
Zit hem in de capaciteit dan zoveel verschil?
Zit hem in de capaciteit dan zoveel verschil?
800 man kan er in de Atak.
- alicecooper
Dan gaan er minder mensen in dan ik verwacht had... Dacht altijd dat er een kleine 1200 man in kon.
-
800 grote zaal
300 kleine zaal
96 zittend cafe/200 staand cafe
En de kinderen zijn net begonnen met spelen.
Lekker druk dagje, en ik heb mijn triple A-pasje ook weer binnen.
Altijd leuk om te bewaren.
300 kleine zaal
96 zittend cafe/200 staand cafe
En de kinderen zijn net begonnen met spelen.
Lekker druk dagje, en ik heb mijn triple A-pasje ook weer binnen.
Altijd leuk om te bewaren.
Geen.
- Latebloomer
Was wel aardig om ze een keer te zien. Wel errug cliché en 'metalbandje spelen' allemaal. Geluid heb ik wel 'ns beter meegemaakt in Atak.
Vergeet niet dat ze twee maanden terug ook in de 013 hebben gestaan en hoewel het niet uitverkocht was, was de zaal behoorlijk goed gevuld.KoenM schreef:Atak is niet zo groot als de zalen waar ze een jaar of 5 geleden speelden he. Ik denk dat CoB effectief wel een stuk minder populair is dan pakweg in 2005/2006.
-
Ze hebben niet eens gesoundcheckt! Settings van een eerder concert pakken, wat tweaken en hop, spelen maar!Latebloomer schreef:Was wel aardig om ze een keer te zien. Wel errug cliché en 'metalbandje spelen' allemaal. Geluid heb ik wel 'ns beter meegemaakt in Atak.
Ze waren de hele dag al erg loom, ze hadden de dag ervoor in Luxemburg flink doorgezakt.
Geen.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb me in ieder geval vermaakt. De tijd dat ik CoB helemaal te gek vond, ligt al enige tijd achter me, maar in het kader van sentimenten en de hoeveelheid vette songs (hoewel ook de laatste albums niet slecht zijn verder) is het toch prima toeven. Zweterige drukte, maar wel erg gezellig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!