FortaRock - The Festival 2011
Re: FortaRock - The Festival 2011
Ah kut, ik schrijf die bandnaam bijna altijd fout, hehe.
Valient Thorr is ook vet, net als Kvelertak! En wat te denken van Sacred Reich en Ghost!MetalJan schreef:De line-up doet me, op Immortal en Gjiora na dan, eigenlijk niet zoveelGijscoman schreef:Waarom? Leuke editie dit jaar!MetalJan schreef:Voor de 3e keer op rij niet aanwezig!
- fetuskiller
- Contacteer:
Wat hij dus eigenlijk bedoeld is dat de bands die jij noemt hem niet zoveel doen... Duidelijk toch?
Wel duidelijk, maar ik blijf doorzeiken!fetuskiller schreef:Wat hij dus eigenlijk bedoeld is dat de bands die jij noemt hem niet zoveel doen... Duidelijk toch?

Kaartjes in de pocket! Zin in!!!!
Volgens mij gaan er best wat forumleden naar Fortarock! xD
Tja. Een van de weinig grote open air festivals in NL lijkt me.
Dokk'm Open Air toch ook?
Dokkem, Stonehenge, Occultfest en Elsrock zijn volgens mij aardig wat kleiner dan Fortarock
Jup dat klopt.
Zal ik nu flauw zijn om dan open air niet metalfestivals te noemen, omdat je die niet uitsluit?
Overigens heb je de zaterdag van De-Affaire (onderdeel vierdaagsefeesten) de hele dag metal bij een der podia en ook de rest van de week heb je soms wel wat. Dit jaar is Black Breath al bevestigd. En op Lowlands komt vaak ook wat, net als Pinkpop. (als is Pinkpop vaak wel met wat voordehandliggende metalacts)
Overigens heb je de zaterdag van De-Affaire (onderdeel vierdaagsefeesten) de hele dag metal bij een der podia en ook de rest van de week heb je soms wel wat. Dit jaar is Black Breath al bevestigd. En op Lowlands komt vaak ook wat, net als Pinkpop. (als is Pinkpop vaak wel met wat voordehandliggende metalacts)
Ja, maar vanuit de kern en de bedoeling niet volledig, of grotendeels, metalgericht. En dat weet je zelf ook wel.
Tuurlijk! Helaas is Waldrock weg. En Dynamo al lang. Wacken is ook niet in de buurt, laat staan Hellfest. Wij Nederlanders moeten voor iets echt groots naar Graspop.Bolhoed schreef:Ja, maar vanuit de kern en de bedoeling niet volledig, of grotendeels, metalgericht. En dat weet je zelf ook wel.
België rost Nederland er rechthoekig uit. Maar mensen zijn er in Nederland aan gewend om ver te reizen voor een festival, denk ik. Het is niet raar als je naar Metalcamp gaat bijvoorbeeld, dus ik denk dat daarom minder initiatieven zijn om zoiets grootschaligs naar de Nederlandse bodem te brengen.
België heeft zo even uit het hoofd: Dour, Pukkelpop, Ieperfest, Graspop en Groezrock.
België heeft zo even uit het hoofd: Dour, Pukkelpop, Ieperfest, Graspop en Groezrock.
Alleen De Zwarte Cross is er dan in Nederland nog.
2 gave edities van Fortarock meegemaakt.
Dit jaar na de bekendmaking van Sacred Reich en Immortal meteen tickets gekocht.
Ontzettend gave line-up dit jaar!
Dit jaar na de bekendmaking van Sacred Reich en Immortal meteen tickets gekocht.
Ontzettend gave line-up dit jaar!
Tja, "vroeger" kwam half metal minnend Belgie en Duitsland naar Eindhoven voor Dynamo Open Air, nu moeten Nederlanders de omgekeerde weg bewandelen. Waar is het toch misgegaan???
Het feit dat de gemiddelde Nederlander niet begrijpt dat wat wij beleven bij een metalfestival hetzelfde is als zij met het Mega Piraten Festijn of Pinkpop.lampje schreef:Tja, "vroeger" kwam half metal minnend Belgie en Duitsland naar Eindhoven voor Dynamo Open Air, nu moeten Nederlanders de omgekeerde weg bewandelen. Waar is het toch misgegaan???
Dat lijkt me niet echt relevant. Juist dat "anders zijn", het undergroundaspect zorgde voor de bloeiende scene.
Het Megapiratenfestijn is ook wel enigszins undergroundlampje schreef:Dat lijkt me niet echt relevant. Juist dat "anders zijn", het undergroundaspect zorgde voor de bloeiende scene.

Wij Nederlanders? Weet je hoe racistisch dat zou zijn als we allemaal bruin zouden zijn?Gijscoman schreef:Wij Nederlanders moeten voor iets echt groots naar Graspop.
Maar serieus; het is niet dat ''wij nederlanders'' naar Graspop gaan volgens mij. Ik kan nu in ieder geval geen bekende van me noemen die erheen gaat.
Ik zou toch liever wat meer festivals zien op nederlandse bodem. Het reizen naar het buitenland heb ik er dan wel voor over, maar toch. Vooral soortgelijke open air gebeuren als Deathfeast of Party San ontbreken in Nederland. (We hebben dan wel Neurotic waar echt lui van de hele wereld op af kwamen)
- Latebloomer
Zwarte Cross/Metalweide, Elsrock, Fortarock, Dokk'em. Heb ik er al 4, (bijna) alle in de zomer. Lijkt me wel voldoende toch?
Ik vind dat er over het algemeen dezelfde bands staan... Bands die ik niet perse hoef te zien.
Ik ben nog niet vaak overtuigd om naar zoiets heen te gaan terwijl organisaties in Duitsland dat wel lukt. Wellicht omdat brutal death metal nu levendiger is in Duitsland?
Ik ben nog niet vaak overtuigd om naar zoiets heen te gaan terwijl organisaties in Duitsland dat wel lukt. Wellicht omdat brutal death metal nu levendiger is in Duitsland?
Allereerst, sorry voor onhandige woordkeuze.Woutjinho schreef:Wij Nederlanders? Weet je hoe racistisch dat zou zijn als we allemaal bruin zouden zijn?Gijscoman schreef:Wij Nederlanders moeten voor iets echt groots naar Graspop.
Maar serieus; het is niet dat ''wij nederlanders'' naar Graspop gaan volgens mij. Ik kan nu in ieder geval geen bekende van me noemen die erheen gaat.
Ik zou toch liever wat meer festivals zien op nederlandse bodem. Het reizen naar het buitenland heb ik er dan wel voor over, maar toch. Vooral soortgelijke open air gebeuren als Deathfeast of Party San ontbreken in Nederland. (We hebben dan wel Neurotic waar echt lui van de hele wereld op af kwamen)
Ten tweede komen voor Roadburn ook mensen van de hele wereld.
Met EMM, Roadburn en Neurotic hebben we drie aardig bekende indoor-festivals.
- Latebloomer
Er is geen enkele band die op meer dan 1 van genoemde festivals speelt.Woutjinho schreef:Ik vind dat er over het algemeen dezelfde bands staan... Bands die ik niet perse hoef te zien.
Misschien heb jij gewoon iets met Duitschland, oder?
- Spirit In Black
nieuwe PRIJSVRAAG staat online. Tevens het antwoord op de vorige.
Is goed te doen, heb zo op het eerste gezicht 9 artisten herkend. Morgen ff een goede wakkere blik op werpen
Bij nummer vier zie ik echt alleen maar Eminem voor me, maar die zullen ze wel niet bedoelen.
Haha, ik ook.
Net soort van tapcursus gehad, en het getapte bier moest ook op.
Ik herken er nu 8, morgen als ik wat helderder ben nog eens kijken.

Ik herken er nu 8, morgen als ik wat helderder ben nog eens kijken.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Ben ik dus niet de enigeSorcha schreef:Bij nummer vier zie ik echt alleen maar Eminem voor me, maar die zullen ze wel niet bedoelen.
Het is er om ons er in te luizen. Het is dus zeker EminemCjmormon schreef:Ben ik dus niet de enigeSorcha schreef:Bij nummer vier zie ik echt alleen maar Eminem voor me, maar die zullen ze wel niet bedoelen.

1, 2, 8, 9, 11, 14, 15, 16 weet ik zeker.
3 naam vergeten.
10 en 13 bijna zeker
rest moet ik ff nog nadenken.
6 is toch wel erg onduidelijk en verder heb ik nog geen naam bij 12. Over 7 heb ik nog wel wat twijfels. Er zijn niet zoveel mannen met een omgekeerd kruis op hun voorhoofd, dus zo moeilijk hoeft 3 niet te zijn
(hint: Deicide)

Laatst gewijzigd door Sorcha op do mei 26, 2011 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
HintSorcha schreef:6 is toch wel erg onduidelijk en verder heb ik nog geen namen bij 12 en 16. Er zijn niet zoveel mannen met een omgekeerd kruis op hun voorhoofd, dus zo moeilijk hoeft 3 niet te zien(hint: Deicide)
Thanks, maar 16 heb ik inmiddels al gevonden (shame on me dat ik die niet eerder herkende), maar 12 is nog steeds een groot vraagteken.
-
- fetuskiller
- Contacteer:
Niet voorzeggen joh!
-
- fetuskiller
- Contacteer:
Nou wel een een beetje hoor... Nu kan iedereen zien dat het Jamey Jasta is.

-
Oepserdepoeps! Heb je zomaar je mondje voorbij gepraat!fetuskiller schreef:Nou wel een een beetje hoor... Nu kan iedereen zien dat het Jamey Jasta is.![]()
Dikke Foei Foetusmoordenaar!
Geen.
- fetuskiller
- Contacteer:
Ach verdorie, nu je het zegt... Ik zal de volgende keer beter opletten.Stoeptegel schreef:Oepserdepoeps! Heb je zomaar je mondje voorbij gepraat!fetuskiller schreef:Nou wel een een beetje hoor... Nu kan iedereen zien dat het Jamey Jasta is.![]()
Dikke Foei Foetusmoordenaar!
- KoenM
- Contacteer:
Kun je over 4 ook es een hint geven dan? Echt geen énkel idee.
ik zie trouwens dat je nummer 6 ook niet weet.Sorcha schreef:6 is toch wel erg onduidelijk en verder heb ik nog geen naam bij 12. Over 7 heb ik nog wel wat twijfels. Er zijn niet zoveel mannen met een omgekeerd kruis op hun voorhoofd, dus zo moeilijk hoeft 3 niet te zijn(hint: Deicide)
Hint! Als ik het goed gezien heb tenminste
-
Nou, nummer 4 dan maar!
(echt, ik moet gewoon eens meedoen met die quiz, maar ja, dan moet het me wel boeien

(echt, ik moet gewoon eens meedoen met die quiz, maar ja, dan moet het me wel boeien

Geen.
HEEEY niet Eminem haha
Dank voor de hints, maar had 'm al gevonden. Ik denk dat we allebei dezelfde dude bedoelen, dus moet wel de goeie zijn (plus dat ik de foto gevonden heb die ze gebruikt hebben voor de fotosoep).Cjmormon schreef:ik zie trouwens dat je nummer 6 ook niet weet.Sorcha schreef:6 is toch wel erg onduidelijk en verder heb ik nog geen naam bij 12. Over 7 heb ik nog wel wat twijfels. Er zijn niet zoveel mannen met een omgekeerd kruis op hun voorhoofd, dus zo moeilijk hoeft 3 niet te zijn(hint: Deicide)
Hint! Als ik het goed gezien heb tenminste
- KoenM
- Contacteer:
Dat was een lastige. 16 ben ik nog steeds niet uit, de rest ongeveer wel.