Gij barbaar!Krimhild schreef:Ik snap deze band niet.
Verder; sinds een vriend van me de band 'Opa Ed' noemde, is dat het enige wat ik lees als ik de naam ergens zie staan. Dientengevolge luister ik het nooit. Luisteren naar Opa Ed, kom nou.
Opeth
Re: Opeth
Luister je wel eens naar At The Gates? Luister vanaf nu dan voortaan naar Get The AidsKrimhild schreef:Ik snap deze band niet.
Verder; sinds een vriend van me de band 'Opa Ed' noemde, is dat het enige wat ik lees als ik de naam ergens zie staan. Dientengevolge luister ik het nooit. Luisteren naar Opa Ed, kom nou.
- Krimhild
- Altijd welkom
Er moeten er meer zijn!Tho schreef:Luister je wel eens naar At The Gates? Luister vanaf nu dan voortaan naar Get The Aids
“Een samenstelling is opgebouwd uit twee of meer woorden die ieder zelfstandig kunnen voorkomen (vb: bladhark, zakkenwasser) en wordt in het Nederlands altijd aan elkaar geschreven. Het gebruik van een spatie in het samengestelde woord is altijd fout.”
En als je fan bent van Dimmu Borgir moet je Gimme More Beer eens proberen. Geldt overigens ook voor Luisterfout, mocht je Fluisterwoud leuk vinden. En het album Balletles in the North van Immortal is ook wel te pruimen.
Maar goed Opeth, nee ik kan er ook vrij weinig mee, op enkele prachtige nummers op Damnation na (vooral de eerste drie tracks).
Maar goed Opeth, nee ik kan er ook vrij weinig mee, op enkele prachtige nummers op Damnation na (vooral de eerste drie tracks).
Eindelijk, na 10 jaar valt het kwartje bij mij bij 'My Arms, Your Hearse'. Ik vind het nog steeds de zwakste plaat die ze hebben gemaakt, maar ik kan er nu ten minste naar luisteren.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Copy/paste:
Per Wiberg verlaat Opeth
Geplaatst op 06-04-2011 om 19:03
Onderwerp: Algemeen metal nieuws
Per Wiberg heeft Opeth per direct verlaten, zo verklaart de band. Er is geen reden opgegeven, maar duidelijk is dat de man achter de knoppen al langer met het idee worstelde. Na overleg is Per Wiberg dan ook uit de groep gestapt. Momenteel werkt Opeth hard aan de opvolger van het succesvolle, in 2008 uitgebrachte, Watershed. Dit nog titelloze album moet in de herfst van dit jaar verschijnen. De identiteit van de huidige toetsenist wordt nog even geheim gehouden.
Per Wiberg verlaat Opeth
Geplaatst op 06-04-2011 om 19:03
Onderwerp: Algemeen metal nieuws
Per Wiberg heeft Opeth per direct verlaten, zo verklaart de band. Er is geen reden opgegeven, maar duidelijk is dat de man achter de knoppen al langer met het idee worstelde. Na overleg is Per Wiberg dan ook uit de groep gestapt. Momenteel werkt Opeth hard aan de opvolger van het succesvolle, in 2008 uitgebrachte, Watershed. Dit nog titelloze album moet in de herfst van dit jaar verschijnen. De identiteit van de huidige toetsenist wordt nog even geheim gehouden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- cataclysm child
Opeth komt met een nieuwe:
Dat laatste zinnetjeOPETH: New Album Title Revealed - May 25, 2011
Swedish progressive metallers OPETH have set "Heritage" as the title of their tenth album, due in September via Roadrunner Records. The CD was recorded earlier this year at Atlantis studios (formerly Metronome studios) in Stockholm. Jens Bogren (SOILWORK, KATATONIA, PARADISE LOST, BLOODBATH) engineered the effort while mixing duties were handled by Steven Wilson (PORCUPINE TREE). The new material has been described by the band as "good."
Faustian Spirit of the Earth
Na de eerste schok vind ik het nu toch wel een mooi plaatje. Al hadden de gezichten van die gasten in die boom echt niet gehoeven.. Maar het gaat om de muziek, hopen dat ze er weer wat moois van weten te maken.
Ben benieuwd of het snerend bedoeld is dat ze Per uit de boom laten vallen
Ben benieuwd of het snerend bedoeld is dat ze Per uit de boom laten vallen
- Antonio Montana
Mooi Bijbels hoesje. Geen probleem dat het progrock wordt, juist goed, het helpt de heren hun inspiratie kwijt te kunnen. Wat mij betreft hebben ze nog nooit een slecht album afgeleverd. Ik luister nu Morningrise, Briljant. Maar het lichtere Watershed doet me ook nog steeds veel. Een van de weinig progbands die daadwerkelijk prog is.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
- innuendo
- Lult over cdtjes
Een nieuw album in de stijl van Damnation zou ik geen koerswijziging vinden. Het zou me ook niks verbazen (en behoorlijk verheugen) wanneer Opeth inderdaad die kant op gaat.
- cataclysm child
Mja... we zien wel. Ghost Reveries vond ik nogal hapklaar en Watershed heeft me nooit echt gepakt. Alles voordien deze twee platen luister ik nog steeds met plezier.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik ben wel benieuwd dan hoe deze over het algemeen ontvangen gaat worden. Ongetwijfeld heel slecht, want dat was met Damnation eigenlijk ook zo. Ik kijk dan wel weer met plezier uit naar de interviews met Akerfieldt met zijn galgespuw over conservatieve metalheads
Het death metal-gedeelte verpest de muziek voor mij altijd, dus deze nieuwe kan ik mooi een kans geven.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Damnation werd volgens mij alleen aanvankelijk slecht ontvangen. Ik denk dat het bij veel Opethfans ondertussen in hun top-3 (van de band) is beland, en terecht Fantastisch en ontspannend album is dat.innuendo schreef:Ik ben wel benieuwd dan hoe deze over het algemeen ontvangen gaat worden. Ongetwijfeld heel slecht, want dat was met Damnation eigenlijk ook zo. Ik kijk dan wel weer met plezier uit naar de interviews met Akerfieldt met zijn galgespuw over conservatieve metalheads
- cataclysm child
Wat jij zegtBart schreef:Damnation werd volgens mij alleen aanvankelijk slecht ontvangen. Ik denk dat het bij veel Opethfans ondertussen in hun top-3 (van de band) is beland, en terecht Fantastisch en ontspannend album is dat.innuendo schreef:Ik ben wel benieuwd dan hoe deze over het algemeen ontvangen gaat worden. Ongetwijfeld heel slecht, want dat was met Damnation eigenlijk ook zo. Ik kijk dan wel weer met plezier uit naar de interviews met Akerfieldt met zijn galgespuw over conservatieve metalheads
Mijn top 3:
1) Blackwater park. Dit niveau zullen ze wel nooit meer behalen: alles is hier zo goed in balans. Sublieme songwriting en de teksten kan ik ook erg goed waarderen.
2) Still Life. Vooral de sfeer vind ik fantastisch op dit album.
3) Damnation. Opeth volledig gestript van alle deathmetal elementen. Ik zet het vaak op na een drukke dag, lekker rustgevend.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rest van de discografie een stuk minder vind. Watershed zet ik nog geregeld op, maar het is toch heb ik het gevoel dat er op dat album iets ontbreekt. Maar er staan zeker goede nummers op.
1) Blackwater park. Dit niveau zullen ze wel nooit meer behalen: alles is hier zo goed in balans. Sublieme songwriting en de teksten kan ik ook erg goed waarderen.
2) Still Life. Vooral de sfeer vind ik fantastisch op dit album.
3) Damnation. Opeth volledig gestript van alle deathmetal elementen. Ik zet het vaak op na een drukke dag, lekker rustgevend.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de rest van de discografie een stuk minder vind. Watershed zet ik nog geregeld op, maar het is toch heb ik het gevoel dat er op dat album iets ontbreekt. Maar er staan zeker goede nummers op.
Laatst gewijzigd door ketter op do jun 09, 2011 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still life wil je bedoelenBart schreef:Mijn top 3:
2) The Moor. Vooral de sfeer vind ik fantastisch op dit album.
The Moor is het eerste nummer van die plaat
- jellhammer
Opeth kan bij niet veel fout doen. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de grunts niet meer aanwezig zullen
zijn. Maar goed, eerst het album maar eens luisteren en dan oordelen.
zijn. Maar goed, eerst het album maar eens luisteren en dan oordelen.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Of het nu weer de typische Opethhumor is of serieus, het maakt me niet zoveel uit. Ik mag alles van Orchid tot Watershed graag horen en daarbij verdient Damnation wat mij betreft toch al een speciale vermelding. Ik had graag alleen dat die plaat iets steviger was, dus wellicht komt dat nu.
Anderszijds hoop ik niet dat Opeth ook die trendy retropatronen vervalt zoals zoveel bands doen tegenwoordig.
Anderszijds hoop ik niet dat Opeth ook die trendy retropatronen vervalt zoals zoveel bands doen tegenwoordig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Wat ik zo sterk vind aan Opeth is de opbouw, de wissel van hard naar zacht, waar beide evenzeer kunnen ontroeren of beklemmen. Toch, als ze iets uitbrengen wat verstoken is van Death, vertrouw ik erop dat de spanningsboog behouden blijft. Neem nou zo'n nummer als Closure, die was zonder al dreigend genoeg (al vind ik stiekem de live-versie op Lamentations nog iets vetter). Hoe dan ook, het gaat [oldschoolmodus] heerschen [/oldschoolmodus].
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Exact, helemaal mee eens. En daarnaast, met een clean zangstem zoals Mikael die heeft, kan het toch ook niet fout gaan
Die live-versie is inderdaad briljant. Sowieso komt Damnation daar een stuk krachtiger over dan op de cd zelf.
Die live-versie is inderdaad briljant. Sowieso komt Damnation daar een stuk krachtiger over dan op de cd zelf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Van de andere kant zijn zijn grunts ook pure klasse, zoals hij toonhoogte kan aanbrengen in zijn grunts, dat kan ook niet iedereen. Maar goed, ben erg benieuwd in ieder geval.Jeroen schreef:Exact, helemaal mee eens. En daarnaast, met een clean zangstem zoals Mikael die heeft, kan het toch ook niet fout gaan
- Soulcollector
- Contacteer:
Toen ik eerder al de albumhoes zag, dacht ik dat het een grap was, maar met het bericht hierboven lijkt het toch serieus bedoelt. Damnation is een prima album, dus het zal ongetwijfeld van kwaliteit zijn.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
geen idee, hij is al een paar weken beschikbaar voor de pers, en tot dusver is ie dus nog niet gelekt.Bart schreef:Nou, ik ben benieuwd. Zal wel lekken in een paar dagen
Ik zie het ja. Oh well, geduld is een schone zaak.Took schreef:geen idee, hij is al een paar weken beschikbaar voor de pers, en tot dusver is ie dus nog niet gelekt.Bart schreef:Nou, ik ben benieuwd. Zal wel lekken in een paar dagen
Aah Opeth gaat dus ook de 70's kant op. Ik ben benieuwd. Opeth is nooit echt mijn band geweest, maar ik zal het wel een luisterbeurt geven.