FortaRock - The Festival 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Wendy » zo jul 03, 2011 3:48 pm

Ja vond ik ook!!! Op Immortal na het beste optreden gisteren! =D
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Took » zo jul 03, 2011 3:55 pm

nou, speciaal voor jou dan:

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Bolhoed » zo jul 03, 2011 4:24 pm

Immortal en Dark Tranquillty waren écht kut. Kvelertak, Valient Thorr en Parkway Drive waren favorietjes van mij. Tegenvallende Agnostic Front. Arch Enemy, Paradise Lost en Triptykon wistten mij positief te verrassen! En dan mogen we Sacred Reich zeker niet vergeten!!!

Volgend jaar weer, supergave line-up.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Took » zo jul 03, 2011 4:29 pm

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

grotere versies, en nog wat meer foto's, heb ik op feestboek gezet:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 2f570c5a28
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Achrome Moments
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 11:57 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Achrome Moments » zo jul 03, 2011 4:36 pm

Hard gewerkt, dus nu al de foto's online:

http://www.achromemoments.nl/photobook/ ... rock-2011/

111 pica's van de gehele line-up. Hope you enjoy de aftermath!

Mooie editie was het weer. Goeie sfeer, mooie line up en goed festival weer!
Vond zelf dat Arch Enemy een meer dan waardige afsluiter was. Ook genoten van Gojira, Triptykon, Sacred Reich en Kvelertak

Tot volgend jaar!
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Metall » zo jul 03, 2011 4:44 pm

Geweldige dag gehad. Gemütlich, niet al te druk, niet te warm, redelijk eten voor normale prijzen.

Sterke optredens van Gojira, Paradise Lost, Sacred Reich en Arch Enemy.

Ghost. Sprak mij eerlijk gezegd bijzonder aan. De muziek zit goed in elkaar en de show past er prima bij. Wel veel moeite gehad om mijn lachen in te houden. :)

Tryptikon. Niet verkeerd, maar miste net het raffinement van Celtic Frost om helemaal tot het einde te kunnen blijven boeien.

Immortal. Waar ik stond (linksvoor) kwam vooral in het begin de zang helaas niet goed door. Die laatste knal kwam daar juist héél goed door! :silly: Alles bij elkaar toch de moeite waard.


We mogen trots zijn op Fortarock! [headbang]

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Wendy » zo jul 03, 2011 4:46 pm

Ik weet niet hoe je eruit ziet Took, maar ik zag een man met Metalfan op zijn camera... was jij dat? =] (Ik stond vooraan in de tent bij alle bands =p)
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Wendy » zo jul 03, 2011 4:46 pm

Oh en thanks voor de pic! =D
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Took » zo jul 03, 2011 4:48 pm

Wendy schreef:Ik weet niet hoe je eruit ziet Took, maar ik zag een man met Metalfan op zijn camera... was jij dat? =] (Ik stond vooraan in de tent bij alle bands =p)
nou, dan weet je nu dus wel hoe ik eruit zie ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Eus » zo jul 03, 2011 5:02 pm

Hierbij nog wat foto's:

Kvelertak
Afbeelding

Valient Thorr
Afbeelding

Agnostic Front
Afbeelding

Parkway Drive
Afbeelding

Ghost
Afbeelding

Dark Tranquillity
Afbeelding

Channel Zero
Afbeelding

Sacred Reich
Afbeelding

Immortal
Afbeelding

Arch Enemy
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos -> Festivals --> Fortarock 2011

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Natasja » zo jul 03, 2011 5:07 pm

Gojira was inderdaad super, band van de dag voor mij!

Kvelertak helaas gemist door het wachten op een vip bandje/gastenlijst en het wachten voor de ingang..

Triptykon en Ghost vond ik ook erg vet, leuk waren Immortal en Arch Enemy.. De rest een beetje van een afstandje gekeken/gehoord..

Inderdaad een geweldig festival, kleinschalig, veel leuke mensen, toffe sfeer en goed georganiseerd ook. Vip area stelde alleen niks voor, enige voordeel was dat je daar snel bier kon halen en rustig kon zitten. :P Veel betere sfeer dan op Graspop vorige week vond ik ook, volgend jaar ben ik zeker weer van de partij! :)
Laatst gewijzigd door Natasja op zo jul 03, 2011 11:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Natasja » zo jul 03, 2011 5:18 pm

Afbeelding

Hahaha..
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Wendy » zo jul 03, 2011 5:19 pm

Took schreef:
Wendy schreef:Ik weet niet hoe je eruit ziet Took, maar ik zag een man met Metalfan op zijn camera... was jij dat? =] (Ik stond vooraan in de tent bij alle bands =p)
nou, dan weet je nu dus wel hoe ik eruit zie ;)
Haha cool, als ik wist dat jij het was had ik ff gepoked! Nahja volgende keer beter.

Dat was gaaf hè Natasja!! Haha, en zeker dat hij dat ding aan een kindje gaf later.
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 5:31 pm

Wendy schreef: (Ik stond vooraan in de tent bij alle bands =p)
Dat dacht ik al, dan stond ik bij een paar bands vlak naast je.

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Wendy » zo jul 03, 2011 6:26 pm

Waarom zeg je dan niks! =P
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door yowannuzz » zo jul 03, 2011 6:34 pm

Sowieso een hoop MF-volk tegengekomen gisteren.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 6:36 pm

Wendy schreef:Waarom zeg je dan niks! =P
Beetje verlegen :oops:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22676
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door innuendo » zo jul 03, 2011 6:37 pm

yowannuzz schreef:Sowieso een hoop MF-volk tegengekomen gisteren.


Daar mag de volgende keer wel iets meer vanaf dan een flauw lachje :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Gijscoman » zo jul 03, 2011 6:41 pm

Took, bij foto 51 sta ik helemaal links bovenaan met die blonde haren. (Ja, ik lach een beetje vreemd) Die jongen met die rooie tas is mijn broertje die een beetje raar kijkt. Klasgenootje van hem is niet te zien, want die is erg klein. Daarom lieten mensen hem ook steeds vooraan staan. Bij foto 54 zie je een paar mensen kijken waar je op zo´n moment niet hoort te kijken :D Bij foto 55 zie je de zanger van Dark Tranquillity staan bovenop dat ding.
Mooie foto's! Ik verheug me op de recensie!!! Jammer dat ik de meeste niet heb gezien, of eerder, niet heb herkend.
Nu ga ik ff de andere foto's bekijken.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Gijscoman » zo jul 03, 2011 6:51 pm

Trouwens. M. Amott van Arch Enemy leek telkens te moeten pissen tijdens solo's. http://www.metal-experience.com/images/ ... 11-19.html Kijk daar maar! Constant hield hij z'n benen zo :D Maar het kan ook aan mij liggen dat ik 't er zo vind uitzien.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door yowannuzz » zo jul 03, 2011 6:52 pm

innuendo schreef:
yowannuzz schreef:Sowieso een hoop MF-volk tegengekomen gisteren.
Daar mag de volgende keer wel iets meer vanaf dan een flauw lachje :P
Ja, sorry, had eigenlijk niet door dat jij het was.
Dat kwartje viel te laat.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door lampje » zo jul 03, 2011 7:00 pm

Overigens ook maar ff mijn mening over deze of gene neerknallen.
Kvelertak stond te spelen terwijl ik nog in de rij stond voor de ingang stond.
Eerste band die ik dus zag was Valient Thorr, wel stel geinige lolbroeken, beetje metal op zijn AC/DC's. Fijne festivalopener lijkt me om de boel ff lekker op gang te trekken.
God Dethroned heb ik eigenlijk nooit echt speciaal gevonden. ze zijn prima in wat ze doen, maar ook de show van gisteren ging eigenlijk langs me heen zonder indruk te maken. Overigens vind ik Danny Tunker wel een sterke gitarist.
Agnostic Front was een mooi moment om munten te scoren, en te eten en te drinken. Daar heb ik nix aan gemist.
Gojira was voor mij een verrassing, in positieve zin. Ik had al wel eens een clipje van de band gezien en een nummer gehoord, nu zou ik ze dan eens live bekijken. En dat beviel prima; wat een dynamiek! Zowel op het podium als qua muziek. hele fijne afwisselende muziek. Dit ga ik zeker nader checken.
Daarna Ghost in de tent. Ik heb hun album, die muziek vind ik heerlijk, maar wist niet goed wat ik live kon verwachten. De show vond ik erg vermakelijk, gelukkig nemen ze zichzelf ook niet uberserieus. De muziek vind ik prima te hebben, lekkere old school heavy metal. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de zang, ik heb het idee dat er wel erg veel zang wordt toegevoegd en vraag me af hoeveel de zanger echt zelf zingt.
Dark Tranquility ken ik niet zo goed en daar is gisteren geen verandering in gekomen. Is niet zo mijn ding.
Daarna wat 1 van de hoogtepunten van mijn dag moest worden: Tryptikon. Dat is grotendeels wel ingelost. Op cd vind ik het geweldige muziek, alleen kwam de neerslachtigheid en de heaviness op het podium niet goed uit de verf. Toch een sterk optreden, ik ben iig niet teleurgesteld.
Channel Zero vond ik persoonlijk een aanfluiting. Veel slap gelul, een podiumpresentatie die al minstens 20 jaar uit de tijd is, geen sterke nummers. Slappe hap.
Dat geldt ook voor Paradise Lost, ik heb het ff aangekeken, maar op een enkel los fragmant na kon het mij niet (meer) boeien. Al hebben ze naar mijn mening in het verleden fijne albums uitgebracht. Dus op naar wat het hoogtepunt van mijn dag moest worden:
Sacred Reich!!!! Van hen heb ik denk ik alle shows die ze ooit in Nederland hebben gedaan wel bijgewoond, dus deze mocht ook niet ontbreken en was derhalve mijn hoofddoel om naar Nijmegen af te reizen. Inderdaad, ik ben ernstig bevooroordeeld, deze band kan bij mij weinig fout doen. Dat deden ze gister dan ook niet. En ik ben dan ook helemaal uit m'n plaat gegaan. Geweldig!
Daarna Immortal nog even bekeken, maar dat had ik na een paar nummers ook wel weer gezien. Niet goed, niet slecht, gewoon neutraal. Wel mooi zoveel vuur, en dat in een tent.
Hoewel we vooraf hadden besloten om ook Arch Enemy iig nog gedeeltelijk te bekijken (mijn gezelschap is er wel liefhebber van, ik zeker niet) hebben we besloten om moe maar voldoen huiswaarts te keren (ik moest nog terugrijden).
Indruk overall: het was mijn eerste Fortarock, ik vind het een prachtige lokatie. Heerlijke relaxte sfeer, nooit ergens lang wachten, prima voorzieningen. Laat het vooral niet te groot worden! Volgend jaar weer!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door KoenM » zo jul 03, 2011 7:36 pm

Waren wat aan de late kant, daardoor Fossegrim en Blodtørst vanaf de ingang gehoord. De rest van de set van Kvelertak was erg sterk! Wisten me na de geweldige show op Graspop nu weer 100% te overtuigen. Wou nog een t-shirtje kopen, maar het shirt dat ik wilde hadden ze enkel nog in XL en dat was wel erg groot, getuige het witte XL'etje dat daar hing bij de merch.

Valient Thorr overgeslagen wegens munten kopen, ouwehoeren, bier drinken etc. God Dethroned had een goed geluid! Leuke set, ook tof om de klassieker Villa Vampiria te horen tijdens mijn eerste (ja, hoe heb ik ze al die jaren kunnen mislopen) en tegelijk ook mijn laatste keer dat ik de band zie.

Agnostic Front even bekeken van een afstand, maar dat kon me niet zo lang boeien. Daarna gaf Gojira zoals een aantal mensen hierboven al aangaven misschien wel de beste set van de dag weg. Zag ze 1 X eerder op GMM '09 dat het was denk ik, maar nu leken ze veel meer bevlogen. Gevarieerde set en het geluid zat ook direct goed. Hoogtepuntje was voor mij 'A sight to behold' met de synthbas.

Parkway Drive speelde voor een erg beperkt publiek. Nog nooit meegemaakt dat ik vlak voor de band begint nog zonder problemen helemaal naar voren kon wandelen. Desalniettemin gaf de band een erg strakke show en heb ik me goed vermaakt, zowel aan het hek als - en dat gebeurt niet zo vaak meer, hehe - in de pit. Lekker meebrullen, dansen en als een dwaas in een rondje lopen. Tijdens het laatste nr een sprintje naar de tent getrokken om daar Ghost alweer voor de derde keer te zien. Het was weer dik in orde, al kon het niet tippen aan de magistrale show op Graspop. Dat lag grotendeels aan de omgeving die wat minder sfeervol was denk ik, op Graspop kwam de lugubere sfeer een pak beter over. Desalniettemin erg sterk!

Dark Tranquillity had vooral in het begin erg te kampen met een beroerd geluid. De linkergitarist was niet te horen gedurende een hele periode. Naar het einde van de set klaarde dat gelukkig wel wat op. De setlist viel me iets tegen. De nadruk lag mij iets teveel op de laatste twee platen. Desalniettemin genoten van sterke uitvoeringen van 'Monochromatic Stains' en vooral 'ThereIn'. Triptykon wist me een stuk beter te overtuigen dan vorige week! Ook de niet-CF nummers deden het voor mij. Smet was echter op het einde wederom het eindigen met The Prolonging. Ik weet dat het Triptykon is en niet Celtic Frost, maar toch had ik liever Synagoga Satanae gehoord.

Channel Zero... perfecte etenstijd. Ik hoorde op een afstandje nog de riff van Walk en wat flauw gezever van de zanger. Ik heb er al wat over doorgeboomd hier op het forum, maar ik begrijp eerlijk waar niet wat deze band overal zo hoog op bills doet. Op tijd bij de tentstage voor Paradise Lost... Ook deze band had te kampen met een beroerd geluid, het duurde een hele tijd voor de gitaren er fatsoenlijk doorkwamen. En dan nog vond ik de band niet erg sterk. De vorige show die ik zag (Draconian Times in Tivoli) was dan ook wel lastig te evenaren. Toch had ik het gevoel dat er meer in had gezeten.

Sacred Reich trek ik op Surf Nicaragua en in mindere mate op Ignorance wel goed. Maar dit vond ik een beetje misplaatst. Het is duidelijk dat de jongens niet vaak meer spelen en het blijft toch een beetje slappe thrash. Het knalt niet echt, ondanks dat de songs wel goed in elkaar zetten en - bovenal - mr. Rind wel wat te melden heeft.

Immortal had ook in het begin te kampen met beroerd geluid, het was een beetje een brij. Ook vond ik de setlist niet erg uitgebalanceerd... 3 of 4 nrs van de nieuwe en 4 nrs van SoND. We moesten het verder doen met Damned in Black en Call of the Wintermoon (wel weer tof natuurlijk). Verder vertelde Sander me nog dat ze ook nog Battles in the North hebben gespeeld, maar die heb ik niet eens herkend. De band maakte het wel goed met een sterke podiumpresentatie en de pyro-show! Abbath die als een krab over het podium heen en weer gaat, wie kan dat nou niet waarderen? De knal op het einde was enorm hard overigens, hehe.

Arch Enemy kwam, zag en overwon. Mij kon het echter niet boeien. Het nieuwe werk voelt voor me aan als de zoveelste herhalingsoefening en ik heb de band misschien ook al te vaak gezien. Ook debet hieraan is misschien de metaal/festival moeheid. Na een heftige Graspop en een mooie dag Fortarock had ik het wel weer gehad eigenlijk. Heb me bij Arch Enemy ook meer staan vervelen en irriteren aan zatte/agressieve dwazen dan wat anders.


Al bij al vond ik Fortarock een mooi festival. De grootte is perfect, de lineup mooi zonder de echte headliners en het is allemaal perfect te overzien. Parkeergelegenheid - mede dankzij het beperkte formaat - genoeg en lekker dichtbij. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld in het feit dat er geen grote pilskes voorzien waren. 0,4 voor anderhalve munt (3,45) was een stuk meer de moeite waard dan 0,23 voor 2,30. Ik hoop dat het festival dit formaat kan houden, maar zoals iemand al opmerkte: als de Duitsers dit ontdekken is het naar de kloten. Als de line-up volgend jaar weer zo leuk is, zak ik wellicht weer af naar Nijmegen.

Verder ook wel wat MF'ers gespot en pilske gedaan met Bartjens.
Laatst gewijzigd door KoenM op zo jul 03, 2011 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Latebloomer » zo jul 03, 2011 7:45 pm

heb gelukkig bijna geen agressieve zattelingen gezien... Het mooie van metalconcerten is dat dit soort lieden sofort door het medepubliek wordt 'gecorrigeerd'. Ben trouwens benieuwd hoeveel volk er was. (Meer of minder dan vorig jaar?) Hoop in elk geval dat Fortarock nog lang door kan gaan op deze schaal. En nu op naar Elsrock, met hopelijk hetzelfde weer!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Gijscoman » zo jul 03, 2011 8:02 pm

Latebloomer schreef:heb gelukkig bijna geen agressieve zattelingen gezien... Het mooie van metalconcerten is dat dit soort lieden sofort door het medepubliek wordt 'gecorrigeerd'. Ben trouwens benieuwd hoeveel volk er was. (Meer of minder dan vorig jaar?)
Bij Arch Enemy was het wel wat extreem. Stond vooraan en 3/4 van publiek daar was bezig een kwart van het publiek allemaal apart te houden. Maar ja, uiteindelijk liepen er een paar boos weg :D En van een aantal kwam de vrouw aanzetten die ze vertelde dat ze normaal moesten doen. Bij Sacred Reich was het alleen een dronkenlap met een hoed op en enigszins stevig, die ons begon te vertellen dat we de nieuwe generatie waren ( :D ), dat we vast en zeker de buitenbeentjes van de school zijn (hetgeen echt meevalt :D ) en dat we altijd van metal moesten blijven houden (komt goed). Overigens wilde hij ook dat we hem sloegen tegen ze buik :D En een paar mensen achter hem, merkte dat we last van hem hadden en lachte zich kapot :D Uiteindelijk ging hij weg, maar daardoor wel wat gemist van SR.
KoenM schreef: De knal op het einde was enorm hard overigens, hehe.
Ik schrok me daar kapot!!! Ik viel bijna van de schrik :D Kreeg een hartaanval! Mijn reactie bleek erg amusant, als ik de reacties van de mensen om mij heen zag... Daarentegen had ik bij Ghost andere weer laten schrikken door ff een heel evil lachje te doen. (Zo´n ´Mwoehaha´- lachje) Daar schrokken sommige mensen om een of andere reden weer van :D
Heb trouwens nog een Incarnate sticker gezien bij mainstage.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 8:09 pm

Jij durft zeg :P
Maar mooi man, ik vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Maar aan de andere kant was ik dan alleen voor Sacred Reich en Immortal gegaan. De rest kon me gestolen worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » zo jul 03, 2011 9:29 pm

Wat een fijn festival is dit nog steeds, hopelijk blijft het zo. Bijna alleen maar goede bands, niet te groot, niet absurd duur... Nou goed de meest irritante festivalbezoekers van de afgelopen jaren waren ook daar, maar dat is een enkeling.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door ketter » zo jul 03, 2011 9:46 pm

Zo, dat was een hele toffe en bovendien gezellige dag gister. Volgend jaar ben ik sowieso weer van de partij, al hoop ik op een iets betere line-up zoals dat de vorige twee edities het geval was. Ben nu behoorlijk brak, dus ik hou het kort en krachtig.

++ Ghost: topact en topmuziek, compleet losgegaan op Ritual.
++ Buurten/pilschen met lui van metalfan & aardschok.
++ Afterparty met lui van MF/aardschok waardoor ik uiteindelijk om 06.30 in m'n nest lag.
++ Het weer. Niet te warm, niet te koud, droog; perfect festivalweer dus.
++ Festivalterrein lag 5 minuten van m'n huis af.
+ Kvelertak: ontzettend goede act, maar het vroege tijdstip deed afbreuk. Als deze band een paar uur later had gespeeld zou de tent zijn afgebroken. Festivalbeesten, punt. Ik hoop ze binnenkort nog eens te zien.
+ God Dethroned: was ik niet heel bekend mee, maar nu ga ik er absoluut meer van opzoeken. Erg strakke performance.
-/+ Triptykon: Vind ik op cd erg goed, maar live wist het me totaal niet bij de strot te grijpen. Het optreden was beter dan op Roadburn vorig jaar, maar ik miste de logheid en de smerigheid van de plaat. Daarnaast vind ik de nummers een beetje te langdradig voor een concert.
-/+ Aparte regeling dat je niet terug het festivalterrein op mocht nadat je eruit was gegaan. Later gelukkig aangepast, maar... wat was de organisatie denkende.
- Immortal: oké, toegeven, ik heb niet bepaald aandachtig staan kijken... maar de geluidsmix was waardeloos.
- Stiekem best veel centen uitgegeven gister.

De rest van de bands heb ik van een afstandje bekeken, zat voor mij verder niet zo veel boeiends tussen (al klonk Sacred Reich zeker aardig). Maar ik heb me uitstekend vermaakt, en ik hoop dat FortaRock op een zelfde manier zo nog jaren doorgaat.

edit: spelfouten galore
Laatst gewijzigd door ketter op zo jul 03, 2011 10:00 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 9:51 pm

MetalTuupLimburg schreef:Wat een fijn festival is dit nog steeds, hopelijk blijft het zo. Bijna alleen maar goede bands, niet te groot, niet absurd duur... Nou goed de meest irritante festivalbezoekers van de afgelopen jaren waren ook daar, maar dat is een enkeling.
Zoals die ene eikel die tijdens Ghost zo'n evil lachje liet horen, wat een randdebiel :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Sorcha » zo jul 03, 2011 10:02 pm

Huh? Je was er toch niet bij, Jeroen?

Verder sluit ik me aan bij de rest: erg gezellige dag gehad en veel bekenden gezien en gesproken. Qua bands alleen Ghost echt goed meegekregen, wat voor mij het gaafste optreden van het festival was. Afterparty 's nachts en de dag erna waren ook zeer geslaagd. Straks maar eens flink bijslapen, al gaat dat toch best lastig met James Blunt op de achtergrond :-(

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:03 pm

Lees een paar posts terug.. ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door King of Beer » zo jul 03, 2011 10:03 pm

Ik was er 10 minute voor de eerste band.

Kvelertak begon wat stroef maar na 2 nummers werd het een heel gaaf optreden, mooie verrassing en kennismaking.

Valient Thorr was een erg vermakelijke band om naar te kijken en nog best toffe muziek maakte.

God Dethroned gaf een mooiestrakke set zonder veel poespas.

Agnostic Front was barslecht, daar was echt helemaal niks te beleven.

Gojira was ook niet veel aan, speelde redelijk maar was niet echt interessant.

Parkway Drive was ook helemaal geen flikker aan, allemaal dezelfde meuk die je hoort.

Ghost vind ik op cd niet bijzonder interessant maar live wisten ze heel erg goed te overtuigen en was het uiteindelijk nog een erg goed concert ook.

Dark Tranquillity leek er op de zanger na niet veel zin in te hebben, erg ongeïnteresseerd.
Desondanks gaven ze een heerlijk concert waar ik goed van genoten heb.

Triptykon overtuigde 3 weken geleden al heel erg goed en deed dat vandaag in iets mindere mate dunnetjes over.
Nog steeds een erg goed optreden

Channel Zero is totaal niet aan mij besteed en heb er dan ook maar 5 minuten van gezien.

Paradise Lost speelde een vrij goed concert waarna ik er na een kwartier pas echt goed in kwam en het genieten werd.

Sacred Reich heerste van iedereen het hardst.
Wat ben ik uit mn dak gegaan bij dat geweldige optreden, geweldig goed.

Immortal had een mooie visuele show, het optreden zelf vond ik wat minder, erg rommelig gespeeld en het geluid werd pas laat acceptabel.
Slechtste optreden wat ik van ze heb gezien.

Arch Enemy de helft van gezien, was best een degelijk optreden maar had er geen zin meer in.

Verder een uitstekende gezellige dag gehad.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:09 pm

Speelt zo'n Channel Zero nou ook nog nummers van het debuut? Of is het alleen maar Black Fuel en de nieuwe plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Sorcha » zo jul 03, 2011 10:17 pm

Jeroen schreef:Lees een paar posts terug.. ;)
Ah, met mijn slaapgebrek komen dat soort dingen pas later aan ;-)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:17 pm

Staptijger ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door fetuskiller » zo jul 03, 2011 10:19 pm

King of Beer schreef: Gojira was ook niet veel aan, speelde redelijk maar was niet echt interessant.
:roll:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:22 pm

Old school metal man (en dat is ook gaver, hoewel Gojira een prima band is)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door !slayer! » zo jul 03, 2011 10:24 pm

Jeroen schreef:Speelt zo'n Channel Zero nou ook nog nummers van het debuut? Of is het alleen maar Black Fuel en de nieuwe plaat.

Volgens mij niet, lijkt er in ieder geval totaal niet meer op. Is echt een drama.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 10:25 pm

Diep treurig inderdaad, ik vraag me af wat de reden daarvan is. Goed, de albums daarna waren succesvoller in België, maar wereldwijd wordt die eersteling het beste gewaardeerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door King of Beer » zo jul 03, 2011 10:26 pm

tja, je kan wel met je ogen lopen rollen maar wat de een gaaf vind vind de ander kut en andersom, anders kan je wel de hele dag op dit forum met je ogen lopen rollen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8446
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door AmnesJAn » zo jul 03, 2011 10:46 pm

Zo, was een mooi feestje met Ghost duidelijk als gaafste band. Voor de rest weinig gezien en vooral veel gesocialized en zeer geslaagde afterparty.

Sorcha nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. :)
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Sorcha » zo jul 03, 2011 11:08 pm

Geen dank, je hebt trouwens je lenzendoosje vergeten mocht je die al gemist hebben. Ik zeg volgend jaar weer! :)

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8446
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door AmnesJAn » zo jul 03, 2011 11:11 pm

Ja ik merkte het, maar ik heb nog wel een reserve hier staan :)

Volgend jaar zeker weer.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door ketter » zo jul 03, 2011 11:17 pm

+1

Klopt het dat er dit jaar een andere tent stond? Had het idee dat deze wat kleiner was dan de voorgaande jaren.

edit:
Iemand heeft trouwens de gehele Ghost show op youtube gezet. Dat is dan toch weer even genieten geblazen, wat een optreden.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Cjmormon » zo jul 03, 2011 11:54 pm

Vorigjaar had de tent 4 zuilen/steunen maar door de tegenvallende kaartverkoop hadden ze er een met 2 neergezet opzich goed bedacht totdat ze er achter kwamen dat het nieuwe podium van vorigjaar te groot was dus oplossing we draaien de tent een kwartslag zodat het podium erin past. Nadeel tijdens Paradise Lost stond ik buiten met de zon in mn bakkes dus zag ik geen reet

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » zo jul 03, 2011 11:54 pm

Cjmormon schreef:... geen reet

Kom je daarvoor dan?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Cjmormon » zo jul 03, 2011 11:57 pm


Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door ketter » ma jul 04, 2011 12:12 am

Cjmormon schreef:Vorigjaar had de tent 4 zuilen/steunen maar door de tegenvallende kaartverkoop hadden ze er een met 2 neergezet opzich goed bedacht totdat ze er achter kwamen dat het nieuwe podium van vorigjaar te groot was dus oplossing we draaien de tent een kwartslag zodat het podium erin past. Nadeel tijdens Paradise Lost stond ik buiten met de zon in mn bakkes dus zag ik geen reet
Oké, ik had inderdaad al zo'n vermoeden.

Is al bekend hoeveel kaarten er dit jaar verkocht zijn? Ben ik wel benieuwd naar. Zelf had ik de indruk dat het wat drukker was dan vorig jaar, al kan dat dus ook aan de kleinere tent hebben gelegen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Jeroen » ma jul 04, 2011 12:45 am

AmnesJAn schreef:Spuit Elf, pff.
Verkeerde knopje :)

Nou niet zo mekkeren, laat mij ook even een eenzaam lolletje van pietluttigheid hebben op zo'n zondagavond na een dag hard werken, terwijl jullie nog nagenieten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Bolhoed » ma jul 04, 2011 1:09 am

Cjmormon schreef:Vorigjaar had de tent 4 zuilen/steunen maar door de tegenvallende kaartverkoop hadden ze er een met 2 neergezet opzich goed bedacht totdat ze er achter kwamen dat het nieuwe podium van vorigjaar te groot was dus oplossing we draaien de tent een kwartslag zodat het podium erin past. Nadeel tijdens Paradise Lost stond ik buiten met de zon in mn bakkes dus zag ik geen reet
Ik vond het in ieder geval erg onhandig. Bij een aantal bands was er hierdoor een hoop gedring om in het midden voor het podium in de tent te staan.

Plaats reactie