FortaRock - The Festival 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Metall

Re: FortaRock - The Festival 2011

Bericht door Metall » ma jul 04, 2011 8:17 am

KoenM:
De knal op het einde was enorm hard overigens, hehe.
Sinds die knal hoor ik een stuk minder met mijn linker oor. Permanente gehoorschade, ben ik bang. Is niet leuk!

Wendy

Bericht door Wendy » ma jul 04, 2011 8:53 am

Ja dat was écht hard inderdaad. Ik had oordoppen in maar door de oordoppen heen heb ik er nog oorpijn van gekregen. Niet leuk!
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jul 04, 2011 9:09 am

Metall schreef:KoenM:
De knal op het einde was enorm hard overigens, hehe.
Sinds die knal hoor ik een stuk minder met mijn linker oor. Permanente gehoorschade, ben ik bang. Is niet leuk!
Dat is idd niet leuk. Gelukkig had ik doppen in en stond ik wat aan de zijkant.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jul 04, 2011 9:20 am

ik stond toen aan de andere kant van het veld en dacht dat er geschoten werd :D
maar dat hoorde dus bij de show van Immortal.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Wendy

Bericht door Wendy » ma jul 04, 2011 9:35 am

Ik weet niet of dat de bedoeling was zo hard, maar het was niet leuk in ieder geval. =p

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » ma jul 04, 2011 9:37 am

Ik stond rechts, een beetje voor Appolyon. Gelukkig geen gehoorschade opgelopen. Althans, geen gehoorschade die ik nu merk.
Took schreef: dacht dat er geschoten werd :D
Dacht ik ook :D Keek al direct op het podium, nadat ik van de schrik was bijgekomen, om te kijken of daar iemand op de grond lag :D

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » ma jul 04, 2011 9:43 am

Heeft iemand de recensie van De Gelderlander gelezen?

Wat ik knap daaraan vond was dat er helemaal niets werd gezegd over de muziek! Alleen Arch Enemy´s muziek werd nog ff genoemd en beschreven als het geluid van het doorspoelen van scheermesjes door een toilet. (Dit zegt toch wel wat over de favoriete vrijetijdsbesteding van de recensent) Vervolgens werden er ook nog d.m.v. enig sarcasme bijna alle vooroordelen er doorheen gegooid. Beroerd stuk.

Sorcha, jij bent toch journalist? Kan je niet bij De Gelderlander gaan werken en ze leren een normaal stuk te schrijven?

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » ma jul 04, 2011 10:15 am

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » ma jul 04, 2011 10:20 am

Gijscoman schreef:Heeft iemand de recensie van De Gelderlander gelezen?

Wat ik knap daaraan vond was dat er helemaal niets werd gezegd over de muziek! Alleen Arch Enemy´s muziek werd nog ff genoemd en beschreven als het geluid van het doorspoelen van scheermesjes door een toilet. (Dit zegt toch wel wat over de favoriete vrijetijdsbesteding van de recensent) Vervolgens werden er ook nog d.m.v. enig sarcasme bijna alle vooroordelen er doorheen gegooid. Beroerd stuk.

Sorcha, jij bent toch journalist? Kan je niet bij De Gelderlander gaan werken en ze leren een normaal stuk te schrijven?
ach, dit soort "recensies" worden volgens mij al grotendeels vóór het evenement geschreven... De lezers/niet-metalfans willen alleen maar bevestigd worden in hun vooroordelen. Ik zou daar niet al teveel aanstoot aan nemen - kansloze zaak. Trouwens, wat maakt het uit. Het gaat erom dat "wij" het met z'n allen mooi hebben gehad.

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » ma jul 04, 2011 10:25 am

Ok, daar heb je gelijk in!

Nefarian

Bericht door Nefarian » ma jul 04, 2011 10:36 am

Heb eigenlijk de gehele dag alleen maar in de tent gehangen en moet zeggen dat vooral Ghost mij zeer heeft verrast. Ik had ze al een keer gezien als voorprogramma van PL dit jaar (waarna ik eigenlijk gelijk het album gekocht heb), maar gisteren waren ze echt subliem. Paradise Lost was voor mij echt een tegenvaller dit keer. Het geluid (met name leadgitaar en zang) waren naar mijn mening bedroevend slecht en de keuze wat de setlist bestreft verbaasd me nog steeds. Als je dan toch maar zo kort de tijd hebt, waarom dan nummers als Erased of In Requim en niet Gothic of Once Solemn (deze laatste volgens een enkele recensie wel, maar die zal m ook wel vantevoren geschreven hebben).
Maar dat van die setlist is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
En Immortal was gewoon zoals ik had verwacht; erg goed en vermakelijk. Triptykon had ik ook meer van verwacht, maar daar schenen ook wat technische problemen roet in het eten gegooid te hebben. Had iig de hele dag een mooi plekje vooraan het podium en ik was in zeer goed gezelschap ;-)

Wendy

Bericht door Wendy » ma jul 04, 2011 10:50 am

Ja als het gezelschap goed is kan er vrij weinig meer mis gaan! ;]

Nefarian

Bericht door Nefarian » ma jul 04, 2011 10:56 am

Hehe daar kunnen jij en Aart over mee praten he?!
Laatst gewijzigd door Nefarian op ma jul 04, 2011 11:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wendy

Bericht door Wendy » ma jul 04, 2011 10:58 am

Ja wij hadden ook subliem gezelschap! ^^

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma jul 04, 2011 11:34 am

AmnesJAn schreef:Zo, was een mooi feestje met Ghost duidelijk als gaafste band. Voor de rest weinig gezien en vooral veel gesocialized en zeer geslaagde afterparty.

Sorcha nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. :)
Je maand 'straight edgen' is dus gesneuveld zaterdag? Mooi :mrgreen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma jul 04, 2011 12:09 pm

Latebloomer schreef:

ach, dit soort "recensies" worden volgens mij al grotendeels vóór het evenement geschreven... De lezers/niet-metalfans willen alleen maar bevestigd worden in hun vooroordelen. Ik zou daar niet al teveel aanstoot aan nemen - kansloze zaak. Trouwens, wat maakt het uit. Het gaat erom dat "wij" het met z'n allen mooi hebben gehad.
Ik heb bij de stadsredactie gewerkt en ik kan je zeggen dat artikelen echt niet voor het evenement al geschreven zijn. De redacteur in kwestie is geen cultuurredacteur of metalliefhebber, maar 99% van de lezers luistert ook niet naar metal. Het publiek heeft dus niets aan omschrijvingen als death metal met thrash-invloeden etc. Voor een sfeerverslag is het best aardig, al ben ik het ermee eens dat vooroordelen wel weer enigszins bevestigd worden. Heb het alleen even vlug doorgelezen ivm tijdgebrek overigens. In het verslag over James Blunt werd wel erg vaak het contrast met Fortarock benadrukt. Ik heb er nog over nagedacht om me aan te bieden als recensent voor Fortarock, maar ik merk dat ik toch voornamelijk aan het buurten ben en geen tijd heb om de bands echt goed te bekijken. Ik heb me overigens wel gestoord aan de recensie online. De kop 'Fortarock 'vredig' afgesloten vond ik wat overdreven. Wat hadden ze dan verwacht?

Voor wie geïntereseerd is, kan ik de tekst van het artikel vanavond wel even doormailen. Zit nu namelijk op mijn werk.

Bolhoed

Bericht door Bolhoed » ma jul 04, 2011 12:26 pm

Ik ben daar best geinteresseerd in, Sorcha!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jul 04, 2011 12:27 pm

PM maar aub. Ik hou ervan me te ergeren aan pejoratieve verslaggeving over metal evenementen.
Facebook band

Last.fm profiel

Bolhoed

Bericht door Bolhoed » ma jul 04, 2011 12:30 pm

KoenM schreef:PM maar aub. Ik hou ervan me te ergeren aan pejoratieve verslaggeving over metal evenementen.
Ik ook!

Cjmormon

Bericht door Cjmormon » ma jul 04, 2011 12:42 pm

Stuur maar door als je wilt:)

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jul 04, 2011 1:27 pm

Zit Gojira nog ff terug te kijken. Wat was dat belachelijk vet zeg. En ook een perfecte setlist voor mij... Ik ken alleen de twee laatste full-lengths.
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 04, 2011 2:29 pm

Sorcha schreef:
Latebloomer schreef:

Ik heb bij de stadsredactie gewerkt en ik kan je zeggen dat artikelen echt niet voor het evenement al geschreven zijn. De redacteur in kwestie is geen cultuurredacteur of metalliefhebber, maar 99% van de lezers luistert ook niet naar metal. Het publiek heeft dus niets aan omschrijvingen als death metal met thrash-invloeden etc. Voor een sfeerverslag is het best aardig, al ben ik het ermee eens dat vooroordelen wel weer enigszins bevestigd worden. Heb het alleen even vlug doorgelezen ivm tijdgebrek overigens. In het verslag over James Blunt werd wel erg vaak het contrast met Fortarock benadrukt. Ik heb er nog over nagedacht om me aan te bieden als recensent voor Fortarock, maar ik merk dat ik toch voornamelijk aan het buurten ben en geen tijd heb om de bands echt goed te bekijken. Ik heb me overigens wel gestoord aan de recensie online. De kop 'Fortarock 'vredig' afgesloten vond ik wat overdreven. Wat hadden ze dan verwacht?

Voor wie geïntereseerd is, kan ik de tekst van het artikel vanavond wel even doormailen. Zit nu namelijk op mijn werk.
Niet echt opmerkelijk, hoewel ik dat soort broddelwerk nog niet ben tegengekomen bij TC Tubantia (ook Wegener). Het viel me juist op dat er best wat aandacht was voor bands uit de regio (Pestilence en Chiraw bijvoorbeeld) en evenementen als Elsrock en Dauwpop worden altijd op een zeer respectvolle en open minded wijze beschreven, ook al zitten er weinig metalfans bij die redacties.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma jul 04, 2011 3:13 pm

Hehe, valt me net op aan de twee artikelen in de Gelderlander dat volgens het hoofdartikel over Fortarock er 5000 man te vinden was. Echter, volgens het artikel over James Blunt (wat gecontrasteerd wordt aan Fortarock) zouden er maar ineens enkele honderden mensen bij Fortarock geweest zijn. Knap hoor jongens.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma jul 04, 2011 3:20 pm

Er staat toch echt: 'Fortarock trok enkele honderden liefhebbers minder.' ;)

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma jul 04, 2011 3:52 pm

Ah, minder staat daar helemaal links. Ik vond het al zo raar.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » ma jul 04, 2011 3:57 pm

Ja, opmaaktechnisch niet echt handig. Moet zeggen dat ik de meeste Wegenersites ook vrij onoverzichtelijk en lelijk vind.

ketter

Bericht door ketter » ma jul 04, 2011 4:30 pm

Bedankt voor het artikel, Nicole. :)

Grappig om te lezen: inderdaad, alle clichés worden weer uit de kast getrokken. Eng uitziend volk, harde herrie, drank, softdrugs - maar 'verrassend genoeg heel gemoedelijk volk'. Zo zullen de meeste buitenstaanders het zien, inderdaad. Ik vind het wel prima zo - de halve charme van metal is dat het een subcultuur in de periferie is, bij wijze van spreken.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » ma jul 04, 2011 5:02 pm

Wendy schreef:Ja dat was écht hard inderdaad. Ik had oordoppen in maar door de oordoppen heen heb ik er nog oorpijn van gekregen. Niet leuk!
Hahaha ja ik schrok me echt kapot.. Gelukkig stond ik net buiten de tent ( zonder oordoppen weliswaar ) maar verder nergens last van gelukkig. :P

Volgens mij lag de gemiddelde leeftijd best wel hoog? Heb er verder geen problemen mee ofzo, het viel me alleen op.
Laatst gewijzigd door Natasja op ma jul 04, 2011 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » ma jul 04, 2011 7:33 pm

Bart schreef:Bedankt voor het artikel, Nicole. :)

Grappig om te lezen: inderdaad, alle clichés worden weer uit de kast getrokken. Eng uitziend volk, harde herrie, drank, softdrugs - maar 'verrassend genoeg heel gemoedelijk volk'.
op zich klopt dit toch? :D

john

Bericht door john » ma jul 04, 2011 7:53 pm

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 04, 2011 7:58 pm

Fortarock was weer een erg leuk festival.

Kvelertak: gehoord op de achtergrond, klonk wel aardig.
Valient Thorr: niet gezien
God Dethroned: Leuk, maar ik miste wat ouder werk
Agnostic Front: klonk erg gaaf. Ook lekker energiek.
Gojira: ik ben niet zo bekend met de band, het klonk aardig, maar (nog) niet erg overtuigend.
Parkway Drive: erg gaaf! Jammer dat het niet helemaal los ging bij de band, maar ondanks dat een erg goed optreden.
Ghost: ik vond het erg gaaf, ook leuk met die sinterklaas haha. Jammer dat ze zelf geen cd's mee hadden. Misschien toch maar naar In Flames.
Dark Tranquillity: niet echt gezien, ik heb ook niet heel veel met deze band, wat ze doen is goed, maar het doet mij niet veel.
Triptykon: gaaf, eigenlijk een show zoals je mag verwachten van Triptykon
Channel Zero en Paradise Lost: niet gezien
Sacred Reich: tof! Leuke presentatie van de band, lekkere nummers, hoewel ik het optreden in de dynamo een paar jaar geleden beter vond.
Immortal: half meegekregen, niet echt mijn ding. Alleen van die klap op het einde schrok ik me de pleuris :P
Arch Enemy; niet gezien.

Al met al een erg leuk feestje. Ik vond alleen de beveiliging wat overdreven, zelfs mijn portemonnee werd gecontroleerd :?
Verder de prijzen voor het eten (op de friet na dan) waren nogal hoog. En de 0,23 bekertjes en het afwezig zijn van de 0,4 liter bekers.

Volgend jaar denk ik weer, gewoon omdat dit een erg leuk festival is op Nederlandse bodem en er voor ieder wat wils is :)

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jul 05, 2011 11:45 am

Sorcha schreef:Ja, opmaaktechnisch niet echt handig. Moet zeggen dat ik de meeste Wegenersites ook vrij onoverzichtelijk en lelijk vind.
Zeg maar gerust dat Wegener op wel meer vlakken achter de feiten aan loopt. Het netwerk? Yaiks. Internet? traaag.. Hermes? praat me er niet van :P
En toch vind ik het kwalitatief gezien prima kranten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » di jul 05, 2011 12:36 pm

Gelderlander vind ik over het algemeen fijne krant om te lezen. Dit artikel was echter een uitzondering :D

Spirit In Black

Bericht door Spirit In Black » di jul 05, 2011 1:38 pm

Sorcha schreef:Er staat toch echt: 'Fortarock trok enkele honderden liefhebbers minder.' ;)
wat ook niet juist is...er waren meer bezoekers op FortaRock dan bij Blunt :D

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » di jul 05, 2011 1:40 pm

Hoeveel waren er eigenlijk op Fortarock?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jul 05, 2011 2:04 pm

ongeveer 4000.

gloomy88

Bericht door gloomy88 » di jul 05, 2011 2:15 pm

Het was weer een erg gezellig feestje! :D
Eerst gewerkt daar en was net op tijd klaar om Gojira te kunnen zien :D Wat gelijk het hoogtepunt was van het festival [headbang] Ze hebben me nooit teleurgesteld en zo ook deze keer niet!
Verder veel rondgelopen en gezellig gepilscht met allerlei mensen :D
Volgend jaar waarschijnlijk dus weer aanwezig.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Metall

Bericht door Metall » wo jul 06, 2011 6:54 am

Wendy:
Ja dat was écht hard inderdaad. Ik had oordoppen in maar door de oordoppen heen heb ik er nog oorpijn van gekregen. Niet leuk!
KoenM:
Ook ik had (goede) oordoppen in, maar die ene knal was echt buitensporig hard. In ieder geval voor mensen die vlakbij stonden.

Wendy:
Ik weet niet of dat de bedoeling was zo hard, maar het was niet leuk in ieder geval. =p
Het zal wel niet de bedoeling van de organisatie zijn geweest om iemand schade toe te brengen.

Ik baal ervan dat mijn gehoor met één klap sterk achteruit is gegaan en dat daar tot nu toe weinig verbetering in zit.

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » wo jul 06, 2011 9:26 am

Metall schreef:Wendy:
KoenM:
Ook ik had (goede) oordoppen in, maar die ene knal was echt buitensporig hard. In ieder geval voor mensen die vlakbij stonden.

Wendy:
Het zal wel niet de bedoeling van de organisatie zijn geweest om iemand schade toe te brengen.

Ik baal ervan dat mijn gehoor met één klap sterk achteruit is gegaan en dat daar tot nu toe weinig verbetering in zit.
www.mosckowicz.nl

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do jul 07, 2011 11:57 pm

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » vr jul 08, 2011 3:16 pm

Mooie verslagen!

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr jul 08, 2011 4:51 pm

Dankjewel, Gijs.
Is mijn eerste review ooit.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » za jul 09, 2011 3:41 pm

yowannuzz schreef: Is mijn eerste review ooit.
Gefeliciteerd!

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » di jul 12, 2011 11:24 am

Een hele mooie ingezonden brief over Fortarock in de Gelderlander:
Fortarock

Vorig weekeinde vond in Park Brakkenstein Fortarock plaats.
Voor mij is het echt een grote vraag hoe de gemeente Nijmegen toestemming kan geven voor een concert voor een zo beperkte groep liefhebbers van nogal extreme 'muziek'. Het prachtige monumentale park is aan gort (een foto waard) en mensen in de wijde omtrek van het park hebben zaterdag zwaar overlast gehad van een stel grommende en schreeuwende hard rockers.
Geld verdient de gemeente er niet aan, er schijnt zelfs subsidie voor te worden gegeven. Welke belangen spelen hier?
Let vooral op de aanhalingstekens bij 'muziek'. Trouwens viel de overlast mee. Emporium hebben we in Wijchen, maar de ruiten trillen bij ons huis ervan. En dan moet je dus rekening ermee houden dat Emporium toch verder weg was van ons huis dan Fortarock, waarvan m'n ouders niet hebben gehoord.
Jullie zullen vast zeggen dat je dit soort brieven moet negeren, maar dit is al het zoveelste negatieve stuk in De Gelderlander. De gehele gemeenteraad leest deze krant (misschien met een paar uitzonderingen) en opeens zullen ze populair willen doen door tegen een vergunning te zijn. Er moet naar mijn mening tegengeluid komen, maar het lijkt mij verstandig als iemand anders dat doet. Een 16-jarige en het taalgebruik daarvan wordt toch minder snel serieus genomen, dan een volwassene en het taalgebruik dat daar bij past.

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » di jul 12, 2011 11:32 am

Trouwens zou de schade die veroorzaakt zou zijn, ook door het concert van James Blunt aangericht kunnen zijn.

Tevens waren er in totaal 0 aanhoudingen. Is toch iets anders dan Emporium, waar ze vandalisme al niet meer bestraffen omdat ze dan drie keer zoveel politie nodig zouden hebben. Bij Emporium worden er altijd redelijk wat mensen opgepakt.
Laatst gewijzigd door Gijscoman op di jul 12, 2011 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

nijmegenmetal

Bericht door nijmegenmetal » di jul 12, 2011 11:39 am

schade aan het park valt mee, was al zo na music meeting ( 3 dagen lang 2w voorafgaand aan Fortarock) en tijdens James Blunt was het inderdaad veel drukker vooraan dan dag ervoor en ach ja, zeurkousen horen erbij......

heb je de ingezonden brief eronder over die foto ook gelezen? man get a life, haha!!

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » di jul 12, 2011 11:40 am

nijmegenmetal schreef:schade aan het park valt mee, was al zo na music meeting ( 3 dagen lang 2w voorafgaand aan Fortarock) en tijdens James Blunt was het inderdaad veel drukker vooraan dan dag ervoor en ach ja, zeurkousen horen erbij......

heb je de ingezonden brief eronder over die foto ook gelezen? man get a life, haha!!
Daar heb ik me echt kapot om gelachen. Was ook wel een beetje flauw, maar om daar nou om te gaan zeiken...

Siego

Bericht door Siego » di jul 12, 2011 12:01 pm

Hopelijk heeft het geen invloed op de vergunning ofzo.
Into The Grave in Leeuwarden ging vorig jaar ook niet door vanwege klagende omwonenden... voordat het festival uberhaupt had plaatsgevonden. Terwijl er wel diverse keren dance-events op dezelfde locatie plaatsvinden.
It's all about image.

Wendy

Bericht door Wendy » di jul 12, 2011 12:33 pm

Ik heb meer last van de 'Masters of Hardcore' dat in de Brabanthallen gehouden wordt! Het gedreun van de bass die je tot 7 uur 's ochtends hoort. Zoiets blijft wel gewoon doorgaan, dus hopelijk gebeurd er niks met de vergunning voor Forta.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jul 12, 2011 3:25 pm

Haha wat triest weer zoiets, afgezien van wat rotzooi is er volgens mij echt niks gesloopt daar, belachelijk.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Plaats reactie