Nasty Savage

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste studiowerk?

Nasty Savage
2
25%
Indulgence
4
50%
Abstract Reality
1
13%
Penetration Point
1
13%
Wage of Mayhem (demo etc.)
0
Geen stemmen
Psycho, Psycho
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Nasty Savage

Bericht door Ernst » di jan 09, 2007 10:13 pm

Nasty Savage is niet zomaar een band uit de jaren 80; het was een van de origineelste en vooral breedste bands. Het best kan ik dit nog omschrijven als een Mercyful Fate/King Diamond alleen dan thrashier en ook dan doe ik de band tekort. Sterke punten: zang (van zeer hoog tot behoorlijk laag, maar zeker geen grunt!), heerlijke solo's, sterke riffs, songs zijn echt een geheel, cd's allemaal gerereleased en niet erg duur.

Nadelen: Soms te cheesy, niet gemaakt voor mensen die jeuk van King Diamond krijgen, matige lyrics.

Mp3's : http://www.myspace.com/nastysavage

Website:

http://www.geocities.com/SunsetStrip/Al ... /index.htm

Deze is sterk verouderd zo te zien; in 2003 is er nog een EP met de legendarische demo 'Wage of mayhem' uit 1984 verschenen. Daarnaast bracht de band in 2004 de nieuwe, zeer aardige full length 'Psycho Psycho' uit. Checken die handel!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 09, 2007 10:14 pm

Ja gave band en ik moet nog steeds wat cd's van ze aanschaffen.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jan 09, 2007 10:16 pm

Dat logo is gejat van Nasum.

Verder ken ik er maar één nummer van, en dat klonk best puik. Staat ergens op de 'dit moet ik ooit nog eens beter luisteren'-llijst.
Aanraders?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 09, 2007 10:18 pm

Trouwens ik heb er wel een LP van. :P Ik haal ze altijd in de war met een andere band.

Ik heb zelf Indulgence en die vind ik best lekker klinken. Ik moet wel zeggen dat ik de hoge vocalen niet altijd even gaaf vind.

Met de rest ben ik nog niet bekend.

Ernst
Berichten: 5031
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » di jan 09, 2007 10:19 pm

dako schreef:Dat logo is gejat van Nasum.

Verder ken ik er maar één nummer van, en dat klonk best puik. Staat ergens op de 'dit moet ik ooit nog eens beter luisteren'-llijst.
Aanraders?
Check op die myspace Gladiator. Het debuut moet jou sowieso prima liggen!

Haha, met dat logo ja. :lol:

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jan 09, 2007 10:36 pm

Hmm, heb nu een paar nummers op die MySpace gecheckt, en de link met King Diamond mis ik eigenlijk wel. Doet me eerder aan Metallica denken, als ik dan toch een vergelijking moet trekken.
Loop trouwens niet echt warm voor de vocals, zeker de lage stukken gaan vrij snel irriteren. Maar goed, de instrumentale stukken hakken er aardig op los, voordeel van de twijfel dus maar.
Zal me er een dezer dagen 's verder in gaan verdiepen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di jan 09, 2007 11:35 pm

Het eerste album is 1 van de beste voorbeelden hoe goede muziek hoort gemaakt te worden. Lekkere duistere/sfeervolle technische thrash/power (gevoelsmatig denk ik vaak aan oude Iced Earth). Latere albums en met name de laatste vind ik niet interessant genoeg.

Liefhebbers moeten ook eens Juggernaut checken.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » wo jan 10, 2007 9:48 pm

Heb die eerste, zeker aardig !

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » di jan 16, 2007 9:36 am

Ik ken eigelijk alleen Indulgence, prima plaat naar mijn mening. Vooral lekker na een drukke dag die plaat even snoeihard aanzetten.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jan 16, 2007 9:49 am

Heb alleen Indulgence en Abstract Reality. Beide uitgaven op één cd. Ik vind de muziek lekker krankzinnig klinken. Psychopatische thrash of zoiets...

Nasty Ronnie was toch ook een beetje een geflipte gast. Hij sloeg tv toestellen kapot op zijnborst tijdens de optredens.

Hoe klinken de andere albums ten opzichte van Indulgence en Abstract Reality eigenlijk?
Ik begreep dat Penetration Point een stuk technischer is.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di jan 16, 2007 7:46 pm

Ik heb er 2 lp's van maar ik ken eerlijk gezegd maar 1 nummer :oops:
XXX heet hij en het is een gaaf nummer.
Weet dus ook niet echt hoe de rest is
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » di jan 16, 2007 8:49 pm

Ik heb die EP 'Wage Of Mayhem' in het rek staan maar al in geen tijden meer opgezet. Van de week allicht maar weer eens doen. Al zal het wel niet al te representatief zijn voor het gehele oeuvre.
Zal dus ook de myspace wel even bezoeken.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » wo okt 17, 2007 6:22 pm

Heb er alles van liggen.... Hun eerste twee platen zijn de favoriete platen maar ook de laatste kon me zeker bekoren (al had ie wat tijd nodig...). Jammer genoeg nooit live gezien....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo okt 17, 2007 10:41 pm

Ik heb ze op Bang Your Head gezien, helaas hebben ze maar 3 nummers kunnen spelen toen (ander bands ook) vanwege een allesverwoestende storm de avond van te voren die het halve podium omver had geblazen. Mijn tent kon ik toen een paar honderd meter verderop van een bergje krabben. Wat ze speelden was 100% "dead on" en Ronnie mag wat mij betreft nog eens langskomen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
attematic
Berichten: 81
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:25 am

Bericht door attematic » do okt 18, 2007 4:00 pm

Houd dan wel je televisie vast!
Wat te zeuren? Jammer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 25, 2008 9:44 pm

Edwynn schreef:Heb alleen Indulgence en Abstract Reality. Beide uitgaven op één cd. Ik vind de muziek lekker krankzinnig klinken. Psychopatische thrash of zoiets...

Nasty Ronnie was toch ook een beetje een geflipte gast. Hij sloeg tv toestellen kapot op zijnborst tijdens de optredens.

Hoe klinken de andere albums ten opzichte van Indulgence en Abstract Reality eigenlijk?
Ik begreep dat Penetration Point een stuk technischer is.

Technisch jawel, een beetje te technisch helaas. De complexiteit en techniek zijn indrukwekkend, maar de luisterbaarheid is behoorlijk achteruit gegaan. Men draaft een beetje door op die release, hoewel er na een luisterbeurtje of 10 best doorheen te komen is.
Jammer is dan weer dat Nasty Ronnie zich meermaals bedient van matige vocalen die nogal doen denken aan Mike Muir.

Dat terwijl ik Indulgence sinds ik em vorige week kocht erg graag draai. Heerlijke riffs staan er op dit album zeg. Ook erg vette technische passages, waar de hand niet wordt omgedraaid voor de nodige complexe shizzle. De zang is iets minder wat mij betreft, wel lekker schizofreen, maar een beetje te 'komisch' hier en daar voor dit soort technische muziek.

Ik wil nog eens op zoek naar het debuut van de band, na de woorden van Metalheank. Psycho Psycho misschien ook nog wel eens, maar de simplistische refreintjes en behoorlijke matige zang gaan me daar na een tijdje behoorlijk irriteren. Wel weer enorm gaaf riffwerk trouwens, maar daar lijkt deze band patent op te hebben.
Tot dan vermaak ik me wel ff met Indulgence.
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo mar 02, 2008 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma feb 25, 2008 10:29 pm

"Indulgence" is mijn favo plaat van deze gekken. Ik kan dit album eigenlijk met niks anders vergelijken, heeft wat mij betreft een totaal eigen geluid en die geschifte vocalen maken het helemaal af. Sommige passages zijn inderdaad zeer technisch en de algehele sfeer is lekker krankzinnig, schizofreen
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di feb 26, 2008 2:24 pm

Sentinel schreef:"Indulgence" is mijn favo plaat van deze gekken. Ik kan dit album eigenlijk met niks anders vergelijken, heeft wat mij betreft een totaal eigen geluid en die geschifte vocalen maken het helemaal af. Sommige passages zijn inderdaad zeer technisch en de algehele sfeer is lekker krankzinnig, schizofreen
Juist en ze komen naar de volgende editie van Keep it true! 8)
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 26, 2008 5:07 pm

geweldig stukje ook op die dvd van Bang your Head (Dat was het toch?).

In die club als die Ronnie een tv op z'n kop gooit en hij ff 'out' gaat. Beetje oubollige gimmick.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mar 12, 2009 2:32 pm

Net weer even Indulgence opgezet en dit blijft toch een super geweldige plaat. Het debuut ken ik nog steeds niet en daar moet denk ik wel even verandering in komen.

En voor de mensen die deze band nog niet kennen, hup luisteren!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mar 12, 2009 2:38 pm

En zo is het! Indulgence is een waar spektakelstuk van de US power/thrash. Dat kan overigens ook gerust gezegd worden van het debuut, dat ik zelf nog net iets beter vind qua nummers. Penetration Point is dan weer een stuk complexer qua composities en er duiken hier en daar wat mindere zangpartijen op (een mekkerige variant op Mike Muir), maar als geheel ook zeker een plaat die niet in de collectie mag ontbreken.

Ik heb zelf een paar dagen geleden 'Psycho, Psycho' er nog in gehad en die plaat wordt eigenlijk ook alleen maar beter. Hoewel ik de zang op bepaalde momenten een beetje geforceerd vind, staan er op deze plaat misschien wel de beste Nasty Savage riffs. De structuren zijn vaak onnavolgbaar, maar de band weet het geheel toch wel enigszins toegankelijk te houden. Goede band, ik hoop in ieder geval ook Abstract Reality (waarschijnlijk zal ik dan de versie met Indulgence erbij op moeten aanschaffen) nog eens te scoren en die Wage of Mayhem mini (met de vette demo).

polltje dan maar ;)
Zelf gestemd op het debuut
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do mar 12, 2009 5:00 pm

Ja, dat debuut vind ik ook hun topplaat, alhoewel ze daarna ook veel goeds gemaakt hebben. Volkomen origineel en met geen andere band vergelijkbaar, Nasty Savage. En die tv-toestellen slopende mafkees van een Nasty Ronnie is natuurlijk een geval op zich.

P.S.
Op de komende DVD van het 11e Keep It True-festival staan van het Nasty Savage-optreden de volgende tracks:

NO SYMPATHY
GLADIATOR
WITCHES SABBATH
UNCHAINED ANGEL
SAVAGE DESIRE
METAL KNIGHTS
DUNGEON OF PLEASURE
YOU SNOOZE, YOU LOSE
XXX

Dead Headquarters
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 5:35 pm
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Dead Headquarters » ma mar 16, 2009 8:27 pm

Op Amerikaanse forums lees ik wel eens posts van mensen die voor het eerst naar Slayer gaan. Wanneer je die band in 1985 al live hebt gezien, valt dat een beetje moeilijk voor te stellen. Bij het lezen van dit topic kreeg ik een beetje hetzelfde gevoel.

Nasty Savage is in elk geval een zwaar ondergewaardeerde band. Totaal uniek bovendien. Er geen enkele band die idd zo schizo en tegendraads klonk.

In deze tijd van perfecte mixen en verbeterde opname-techniek zal het erg moeilijk zijn om de band op de juiste waarde te schatten. Het is trouwens ook de band waarop Morrisound al zijn digitale techniek uitprobeerde.

Ik pak de LP van Indulgence maar weer eens uit de kast.
[url=http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=56539687]Dead Head - 20 years alive video[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 16, 2009 8:39 pm

Juist! Ik krijg er zelf geen genoeg van, ookal is het debuut van voor mijn tijd. Dit is nou echt een band waarvan ik de albums de hele dag wel kan draaien en dat ik dan nog na vele luisterbeurten nieuwe details ontdek. Het karakter van de band is dan wel zeer baldadig (vooral dankzij Ronnie), maar muzikaal is het wel een van de meest intelligente bands die er zijn, vind ik.

Hoe is trouwens dat 'Cleveland '87' live album? Die ken ik nog niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Dead Headquarters
Berichten: 26
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 5:35 pm
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Dead Headquarters » ma mar 16, 2009 8:50 pm

Ik heb wel twintig livetapes van die tour.
Cleveland klonk altijd bovengemiddeld. Dus die zal iemand wel op CD hebben geperst?

Baldadig. Zeker...
[url=http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=56539687]Dead Head - 20 years alive video[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 16, 2009 8:58 pm

ook maar eens aanschaffen dan, nu maar weer eens dat geweldige debuut opzetten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma mar 16, 2009 10:45 pm

Indulgence gestemd, verdomme, goeie plaat! Nasty Savage behoort uiteraard ook tot de klassiekers.
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di mar 17, 2009 12:13 pm

Het debuut is natuurlijk ook een meesterwerk; een mijlpaal in de US metal geschiedenis. Alles klopt aan dat album. Nasty Savage is godverdomme helemaal te gek.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 9:46 pm

Schop verdorie, draai nu het debuut en vroeg me af of ze nog leven.. Na Psycho, Psycho en die shows weinig meer van gehoord. Jammer, want zoals vaker gesteld in bovenstaande posts één van de originelere bands in het genre. Een beetje de baldadige variant van de (oude) Anacrusis (hoewel het muzikaal niet zoveel met elkaar te maken heeft), volkomen uniek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nasty Savage

Bericht door hellish star » di jul 12, 2011 10:02 pm

schitterende band, één van mijn favorieten
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 10:03 pm

Jij weet vast wel meer
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Orklord » do jul 14, 2011 10:53 am

Hoe is Psycho, Psycho eigenlijk?

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nasty Savage

Bericht door hellish star » do jul 14, 2011 1:02 pm

Psycho Psycho is best een goede plaat waarvan het nummer "Hell unleashed" me omver blijft blazen. Wel wat minder hoge uithalen maar ik vind het een goede plaat.

Ik zag de band nog op JIT een paar jaar geleen en Nastie Ronnie was toen echt slecht, jammer. De man is vnl met zijn bikershow bezig (op Amerikaanse tv) en met alles wat met Harley Davidson te maken heeft en zodus is de band zijn laagste prioriteit. Toch hoop ik op nog een album maar 't zal nog een tijd duren? als het er al van komt...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Jeroen » do jul 14, 2011 1:59 pm

@Orklord:
Exact, prima plaat is dat. Je komt em vast nog wel regelmatig tegen op markets voor weinig. Gewoon meenemen, want de riffs zijn moddervet. De zang is niet meer zo maniacaal als vroeger het geval was, maar de nummers zijn uitstekend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Orklord » do jul 14, 2011 2:14 pm

Ik zie hem inderdaad regelmatig staan. Ik zal hem dus eens meenemen als ik hem voor een zacht prijsje zie.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25347
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nasty Savage

Bericht door Jeroen » do jul 14, 2011 2:16 pm

Probeer dan ook Abstract Reality eens te pakken te krijgen (op vinyl of de cd-versie van Indulgence waar die bij op staat) Dat zijn in mijn optiek de allerbeste Nasty Savage nummers, met name You Snooze, You Lose is waanzinnig.

Geniaal (die opening alleen al) (jammer genoeg maar 240 p)

"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie