Volbeat, 15 november, Ahoy (R'dam)
Volbeat, 15 november, Ahoy (R'dam)
Na een uitverkochte Heineken Music Hall en het optreden op Pinkpop gisteren gaat Volbeat alweer een stap omhoog maken. Op dinsdag 15 november speelt de Deense band in de Ahoy te Rotterdam. Tickets kosten 40 euro per stuk en zijn vanaf a.s. vrijdag te koop.
- Spirit In Black
- Latebloomer
Re: Volbeat, 15 november, Ahoy (R'dam)
Had na het HMH-optreden (2010?) een behoorlijke kater. Alleen dat nummer waarbij de zanger van Entombed meedeed was gaaf, de rest veel te gelikt. Absoluut geen metalsfeer. Laat dit dus maar schieten denk ik. Laatste 2 albums zijn sowieso niet meer interessant.
-
De 3voor12 review van Volbeat op Pinkpop... http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44836355
Wat een flappie verhaal.
Wat een flappie verhaal.
Wat een kut review 

Het nummer dat jij aanhaalt heet "Evelyn" en ja, het optreden was in 2010. Wat is voor jou eigenlijk een goede metalsfeer? Als je doelt op die kinderen die zonodig bier moeten smijten, tsja, dan viel de sfeer tegen...Latebloomer schreef:Had na het HMH-optreden (2010?) een behoorlijke kater. Alleen dat nummer waarbij de zanger van Entombed meedeed was gaaf, de rest veel te gelikt. Absoluut geen metalsfeer. Laat dit dus maar schieten denk ik. Laatste 2 albums zijn sowieso niet meer interessant.
Maar goed, ik ben in de Ahoy aanwezig. Volbeat is een professionele band, die een heerlijke energie uitstraalt. Maar kennelijk snapt niet iedereen (lees die review) dat...

Of niet iedereen houdt ervan.......
Klopt, maar een review schrijf je volgens mij niet vanuit je eigen smaak...maar goed, ik ben niet bij het optreden geweest, misschien was het wel matig.
Ik was er wel bij, en die reviewer laat weer eens blijken hoe ontzettend slecht de recensies op 3voor12 zijn. Kijk maar eens terug voor de grap, steevast elk metal-optreden op Pinkpop wordt afgekraakt, want het is maar herrie en niet vernieuwend en het geluid staat zo hard. Probleem is dat ze een stelletje hipsters daarnaartoe sturen om metalshows te laten beoordelen. Elk jaar weer een bron van ergernis. Mooiste is dat ze 30 Seconds To Mars dan weer een 7 geven, terwijl wat ik daarvan heb gezien in een half uur tijd 2 nummers waren, met voor de rest alleen maar gepraat over hoe geweldig iedereen wel niet is maar hoe slecht oorlog wel niet is.
Anyway Volbeat, vette band, en tof dat ze weer kunnen opschalen, maar ik denk dat ik ze even laat passeren deze keer, heb ze nu 2x gezien in de BH/AH tour, dus ik wacht op een nieuw album met bijbehorende tour.
Anyway Volbeat, vette band, en tof dat ze weer kunnen opschalen, maar ik denk dat ik ze even laat passeren deze keer, heb ze nu 2x gezien in de BH/AH tour, dus ik wacht op een nieuw album met bijbehorende tour.
- Latebloomer
Ik weet niet wat jij met "die review" bedoelt?! Wat ik in elk geval bedoelde is dat het hele optreden vol zat met clichés en standaard kleffe praatjes, maar het beroerdste was dat de nummers van de laatste 2 albums in het geheel geen power of agressie hebben - het is meer 3FM-rock. (PS: ook ik zit niet op gesmijt met bier te wachten).Rubicon schreef:Het nummer dat jij aanhaalt heet "Evelyn" en ja, het optreden was in 2010. Wat is voor jou eigenlijk een goede metalsfeer? Als je doelt op die kinderen die zonodig bier moeten smijten, tsja, dan viel de sfeer tegen...Latebloomer schreef:Had na het HMH-optreden (2010?) een behoorlijke kater. Alleen dat nummer waarbij de zanger van Entombed meedeed was gaaf, de rest veel te gelikt. Absoluut geen metalsfeer. Laat dit dus maar schieten denk ik. Laatste 2 albums zijn sowieso niet meer interessant.
Maar goed, ik ben in de Ahoy aanwezig. Volbeat is een professionele band, die een heerlijke energie uitstraalt. Maar kennelijk snapt niet iedereen (lees die review) dat...
- Latebloomer
oh ik zie het nu, je bedoelde de review op 3voor12. Die heb ik niet eens gelezen, ik ga uit van wat ik zelf ervaren heb.
Ben ik de enige die opkijkt van het formaat Ahoy?
Niet dat ik niet geloof dat ze het vol zullen krijgen, maar ik vind het nogal een prestatie.
Niet dat ik niet geloof dat ze het vol zullen krijgen, maar ik vind het nogal een prestatie.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Moet dat dan? Moet het altijd extreem zijn ofzo? Dan ben je bij Volbeat aan het verkeerde adres!Latebloomer schreef:[ maar het beroerdste was dat de nummers van de laatste 2 albums in het geheel geen power of agressie hebben - het is meer 3FM-rock. (PS: ook ik zit niet op gesmijt met bier te wachten).
De volgende logische stap na HMH.Elessar schreef:Ben ik de enige die opkijkt van het formaat Ahoy?
Volbeat blijft maar groter en groter worden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- fetuskiller
- Contacteer:
Komt wel goed. Over een paar jaar staan ze weer in de Effenaar en 013, net als Korn en Limp Bizkit...
De metal-wereld kotst de band straks uit en de jeugdige liefhebbers gaan van school en verliezen ze uit het oog net als de vrienden waar ze metal mee luisteren.
En dan blijven er genoeg fans over om de grotere zalen als eerder genoemde te vullen.
De metal-wereld kotst de band straks uit en de jeugdige liefhebbers gaan van school en verliezen ze uit het oog net als de vrienden waar ze metal mee luisteren.
En dan blijven er genoeg fans over om de grotere zalen als eerder genoemde te vullen.
Tja, de HMH verkochten ze snel uit en is dus inmiddels al te klein voor Volbeat. Ahoy is na de verbouwing weliswaar bijna drie keer zo groot als de HMH, maar daartussen zit momenteel weinig. Ik kan in Nederland alleen de Brabanthallen en Ijsselhallen bedenken. Dus is het vrij logisch dat Volbeat nu in de Ahoy staat. Het hoeft natuurlijk niet uit te verkopen om rendabel te zijn. Ook bij, zeg, 8100 bezoekers (oftewel 60% van de capaciteit van de verbouwde Ahoy) is het de juiste beslissing om ze in de Ahoy te zetten in plaats van de HMH.Elessar schreef:Ben ik de enige die opkijkt van het formaat Ahoy?
Op de site van festival info staat dat Ahoy 30.000 bezoekers kan handelen als ze alles open gooien. Dus als er onverwacht een shitload aan kaarten word verkocht kunnen ze nog een eindje vooruit.Gilbert schreef:Ook bij, zeg, 8100 bezoekers (oftewel 60% van de capaciteit van de verbouwde Ahoy) is het de juiste beslissing om ze in de Ahoy te zetten in plaats van de HMH.Elessar schreef:Ben ik de enige die opkijkt van het formaat Ahoy?
30000 bezoekers in Ahoy lijkt me zeer oncomfortabel.
www.last.fm/user/robenroll
Dat was ook mijn eerste gedachte
Wanneer alle hallen en het Sportpaleis gelijktijdig gebruikt worden, kent Ahoy een capaciteit van 30.000 personen
Lijkt me tof, de band vanuit de sporthal ernaast te bekijken.
www.last.fm/user/robenroll
Het is inderdaad een logische stap voor de band (misschien een beetje snel), maar na een aantal jaar toch al een behoorlijk aantal keer de band gezien te hebben ben ik er toch eventjes klaar mee.
Het gaat snel inderdaad, maar ik gun het de band wel.
Dat is bij een evenement waar tegelijkertijd in al de diverse hallen in het gebouw wat te doen is. De concertzaal heeft voor zover ik weet na de verbouwing een capaciteit van 13.500 bezoekers.Cjmormon schreef:Op de site van festival info staat dat Ahoy 30.000 bezoekers kan handelen als ze alles open gooien. Dus als er onverwacht een shitload aan kaarten word verkocht kunnen ze nog een eindje vooruit.
ik koester de tijd dan maar dat ze in de Vera stonden voor een tientje.
wel chapeau voor de mate waarin deze band is gegroeid.
wel chapeau voor de mate waarin deze band is gegroeid.
Jeetje Ahoy. Het lijkt nog zo kort geleden dat ik ze zag in de oude zaal van de Melkweg. Ik vind het wel erg ambitieus moet ik zeggen. Ik ben bijna geneigd te zeggen dat het wat te hoog gegrepen is.
Doen ze lekker, die gasten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
De enige keer dat ik ze gezien heb was op FOR. En toen stonden ze nog op een klein podium met maar een relatief kleine meute aan publiek.
Laatst gewijzigd door Elessar op wo jun 15, 2011 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
ja, als opener van de dag ofzo.Elessar schreef:De enige keer dat ik ze gezien heb was op FOR. En toen toen ze nog op een klein podium met maar een relatief kleine meute aan publiek.
Nog voor Delain, weet ik nog. Want daar ben ik toen iets later gaan kijken om te zien waar al die heisa nou om te doen was.Took schreef:ja, als opener van de dag ofzo.Elessar schreef:De enige keer dat ik ze gezien heb was op FOR. En toen toen ze nog op een klein podium met maar een relatief kleine meute aan publiek.
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Waren opener toen inderdaad, op het kleine podium.
Volgens mij speelden toen Black Label Society (op het hoofdpodium), Amon Amarth (op het tweede podium) en Volbeat (op het derde podium) tegelijk, aan het begin van de dag. Nu zou de podiumindeling (later op de dag) precies andersom kunnen zijn, met Volbeat bovenaan en Amon Amarth misschien ook boven Black Label Society op de affiche. Overigens vond ik het toen al kut om tussen die drie bands te moeten kiezen, en dat zou ik nu inmiddels nog vervelender vinden.
Toen zonder twijfel voor Volbeat gekozen, en dat zou ik weer doen.
Ik stond in de rij te wachten tot ik dat festivalterrein opkon en miste zodoende alldrie de bands, dus ik hoefde niet te kiezen.
Ideaal, was knap lastig geworden anders.
Ideaal, was knap lastig geworden anders.
Ik was net binnen op FOR toen er gekozen moest worden tussen Delain, Volbeat en BLS...
Amon Amarth kan ik me absoluut niet herinneren.
Mijn toenmalige vriendin ging zich bij Delain vervelen en ik heb samen een vriend Volbeat bekeken.
Amon Amarth kan ik me absoluut niet herinneren.
Mijn toenmalige vriendin ging zich bij Delain vervelen en ik heb samen een vriend Volbeat bekeken.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
Hm, Amon Amarth stond later. Tegelijk met Dream Theater, als ik me niet vergis.
Ik heb het even nagezocht. Jullie hebben gelijk wat Delain betreft, die speelden inderdaad tegelijk met Black Label Society en Volbeat. Amon Amarth speelde direct na Delain, tegelijk met Megadeth en Walls Of Jericho. Ook een lastige keuze.
Voor mij niet eerlijk gezegd, maar goed, dit is niet het FoR herinneringen topic.
Ik ga morgen even 2 kaartjes halen voor Volbeat.
Ik ga morgen even 2 kaartjes halen voor Volbeat.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
ik ook!Crises schreef:Ik ga morgen even 2 kaartjes halen voor Volbeat.
... rawr ...
- Latebloomer
Ik zeker niet!Tatzel schreef:ik ook!Crises schreef:Ik ga morgen even 2 kaartjes halen voor Volbeat.
Al bekend wat de support-act wordt in 'Ahoy ?
En hoe loopt de verkoop eigenlijk?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Daar ben ik ook benieuwd na! Kijken of ze ook dit gaan uitverkopen. Ik probeer er iniedergeval bij te zijn eerst ff wat financien op orde brengen
- 75metallicat
? was dat vorige keer in Nederland uitverkocht dan?Cjmormon schreef:Daar ben ik ook benieuwd na! Kijken of ze ook dit gaan uitverkopen. Ik probeer er iniedergeval bij te zijn eerst ff wat financien op orde brengen
In België in ieder geval niet, heb toen de dag zelf nog gewoon een kaartje gekocht.
Weet ook niet wat het voorprogramma gaat zijn in Europa maar voor de U.S. staat het wel op hun site:
VOLBEAT will be supported by rock powerhouse Cold on all U.S. dates, but not in Canada. Cold is set to release their new album Superfiction on July 19, including the single Wicked World.
De vorige keer was de HMH uitverkocht ja. Dus het zal nu ook wel druk worden.
Ik wilde toen op het laatste moment gaan en op de site van de HMH stond toen dat het uitverkocht was
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Zag ze op Graspop, en trok toen al de conclusie dat 4 jaar terug op dat kleine podium van FOR eigenlijk veel leuker was. Het is zoals eerder gezegd een beetje te gelikt geworden. Nog altijd entertaining, dat wel... maar te gelikt.
Jammer dat het zo duur is, heb ze helaas nooit live gezien. Naja wel nice voor die gasten daarnietvan.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Ekibyougami
- Contacteer:
Na Volbeat nu al 4x gemist te hebben ben ik hier bij. Ahoy, tja, mijn favoriete zaal is het niet (al was de laatste keer dat ik er was met Tool in 2004 ofzo) maar heb er wel veel zin in!
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!
- Bleek No. 1
Darn, van Doornroosje (naar mijn weten kleinste zaal waar ze ooit hebben gespeeld) naar Ahoy!
Time flies...
Time flies...
Hakkaa päälle pohjan poika!
Ik heb ze nog gezien op Rosrock voor zo'n 100 man, BN1.
Gaat inderdaad erg hard met de band.
Gaat inderdaad erg hard met de band.