Wacken Open Air 2011
- CALIBANaan
- Contacteer:
Re: Wacken Open Air 2011
veel plezier allemaal.
-
- Contacteer:
Was weer top. Niet zo zeer vanwege speciale bands op het programma, maar wel buikpijn van het lachen. Het hoogtepunt was wat mij betreft ongetwijfeld Iced Earth. Het weer viel eigenlijk nog wel mee, alleen gisteravond werd het echt belabberd. Daardoor vanmorgen helemaal geen files (!!!) aangezien het merendeel gisteravond al gevlucht was.
- zwarte krijser
Was eigenlijk van plan dit jaar niet te gaan, maar ben stiekem toch geweest. Het was voor mijn gevoel toch weer net ietsjes drukker dan vorig jaar zelfs, niet dat je daar zoveel van merkt.
Nooit lang in de rij moeten staan voor bier of eten ofzo en zelfs voor de WC nooit langer dan een kwartier, dus veel last heb je er ook weer niet van van die drukte.
Ze zijn er ook wel beter in geworden om het publiek wat meer uit elkaar te trekken met die vele extra videowalls en features weg van het hoofdpodium waar alsnog veel mensen naar toe gaan zoals women's wrestling etc. En puur het feit dat het nu toch een volwaardig 4-daags festival is geworden door het verschuiven van de metal battle naar de woensdag en ook een vol programma op de wackinger stage etc. Daardoor zijn er al een berg mensen goed brak als de eerste 'echte' dag begint en is t dus wat minder druk :p
En helaas misschien ook door het tegelijk laten optreden van toch wat grotere bands als Tjuder met Priest, dat zou dan weer wel jammer zijn.
Maar goed, drukte schmrukte, ik heb er in ieder geval geen last van gehad
+ ideaal festivalweer
+ goed eten en bier en korte rijen, cocktails, schwenkgril, goeie plees en altijd een pisbak op kruipafstand
+ leuke metalbattle dit jaar, Hammercult heeft niet onterecht gewonnen maar ook Leash eye en Noein vond ik erg goed of bijv ons eigen X-tinxion.
+ goed geluid over het algemeen alleen in de WET stage soms een tikkie hard
+ onverwacht goeie optredens van Khold, Ghost en Kyuss, blij dat allemaal gezien te hebben.
- 2 uur lang Avantasia, moest dat nu ECHT?
- doodgegooid worden met reclame voor eoa energydrink en daarnaast ook nog een reclame voor eoa Duitse bank over de videowalls. Als ik op een festival ben is het moeten aanhoren van reclamefilmpjes wel het laatste waar ik zin in heb. Inhalige flikkers.
- Ik ben mambo kurt beu
- de karaoke tent is nu echt dood, de sfeer zit er niet meer in en ze draaien ook gewoon nog steeds dezelfde nummers als 5 jaar geleden. Jammer op zich want ik heb echt goede herinneringen aan daar tot diep in de nacht meebleren op Manowar etc. maar goed t concept werkt blijkbaar niet meer.
Om half 8 vanochtend snel de zooi ingepakt en weer huiswaarts gekeerd met als doel zodoende alle files te vermijden, wat zowaar lukte.
Vraag me af hoe dat was met de mensen die om een uur of 10 ofzo vertrokken.
Nooit lang in de rij moeten staan voor bier of eten ofzo en zelfs voor de WC nooit langer dan een kwartier, dus veel last heb je er ook weer niet van van die drukte.
Ze zijn er ook wel beter in geworden om het publiek wat meer uit elkaar te trekken met die vele extra videowalls en features weg van het hoofdpodium waar alsnog veel mensen naar toe gaan zoals women's wrestling etc. En puur het feit dat het nu toch een volwaardig 4-daags festival is geworden door het verschuiven van de metal battle naar de woensdag en ook een vol programma op de wackinger stage etc. Daardoor zijn er al een berg mensen goed brak als de eerste 'echte' dag begint en is t dus wat minder druk :p
En helaas misschien ook door het tegelijk laten optreden van toch wat grotere bands als Tjuder met Priest, dat zou dan weer wel jammer zijn.
Maar goed, drukte schmrukte, ik heb er in ieder geval geen last van gehad
+ ideaal festivalweer
+ goed eten en bier en korte rijen, cocktails, schwenkgril, goeie plees en altijd een pisbak op kruipafstand
+ leuke metalbattle dit jaar, Hammercult heeft niet onterecht gewonnen maar ook Leash eye en Noein vond ik erg goed of bijv ons eigen X-tinxion.
+ goed geluid over het algemeen alleen in de WET stage soms een tikkie hard
+ onverwacht goeie optredens van Khold, Ghost en Kyuss, blij dat allemaal gezien te hebben.
- 2 uur lang Avantasia, moest dat nu ECHT?
- doodgegooid worden met reclame voor eoa energydrink en daarnaast ook nog een reclame voor eoa Duitse bank over de videowalls. Als ik op een festival ben is het moeten aanhoren van reclamefilmpjes wel het laatste waar ik zin in heb. Inhalige flikkers.
- Ik ben mambo kurt beu
- de karaoke tent is nu echt dood, de sfeer zit er niet meer in en ze draaien ook gewoon nog steeds dezelfde nummers als 5 jaar geleden. Jammer op zich want ik heb echt goede herinneringen aan daar tot diep in de nacht meebleren op Manowar etc. maar goed t concept werkt blijkbaar niet meer.
Om half 8 vanochtend snel de zooi ingepakt en weer huiswaarts gekeerd met als doel zodoende alle files te vermijden, wat zowaar lukte.
Vraag me af hoe dat was met de mensen die om een uur of 10 ofzo vertrokken.
Het was weer erg gaaf op wacken. Het hoogtepunt voor mij was Airbourne. Hoewel ik ze al een stuk of 5 keer heb gezien vond ik dit toch een ijzersterk optreden. Dit op de voet gevolgd door Sepultura. Een beetje jammer was wel de regen, met als gevolg een modderpit bij Children of Bodom.
Die regen de laatste nacht was trouwens behoorlijk kut want ik mocht er op een koude en natte manier achterkomen dat mijn tent lek was. echt heel me luchtbed en slaapzak waren doorweekt...
@zwarte krijser: Wij waren iets na 9 uur vertrokken vanochtend. We deden er best lang over om op de snelweg te komen, ik denk toch 20 minuten. Vandaar zijn we een paar files tegengekomen maar het viel op zich best wel mee allemaal.
Edit: 70000 tons of metal had toch wel 1 van de droogste en saaiste reclames die ik ooit heb gezien, gvd.
Die regen de laatste nacht was trouwens behoorlijk kut want ik mocht er op een koude en natte manier achterkomen dat mijn tent lek was. echt heel me luchtbed en slaapzak waren doorweekt...
@zwarte krijser: Wij waren iets na 9 uur vertrokken vanochtend. We deden er best lang over om op de snelweg te komen, ik denk toch 20 minuten. Vandaar zijn we een paar files tegengekomen maar het viel op zich best wel mee allemaal.
Edit: 70000 tons of metal had toch wel 1 van de droogste en saaiste reclames die ik ooit heb gezien, gvd.
- EricMaiden
Wij zijn om 10uur vertrokken en rond half 12 waren we bij de camping file vandaan.zwarte krijser schreef:Vraag me af hoe dat was met de mensen die om een uur of 10 ofzo vertrokken.
Verder binnendoor weg genomen dus verder niks geen last gehad van file. Alleen voor een veerpont moesten we even een halfuur wachten.
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
- kriegsnebel
Prima jaar. Dinsdag heen gereden zonder file! Zondag om half 7 in de ochtend weg weggegaan en ook geen files!
+Goed festival weer
+Tsjuder
+Hellsaw
+Khold
+Kreator
+Vreid
-zaterdag op zondagnacht.
-Motorhead
-Becks bier
-Ozzy
-Mayhem
+Goed festival weer
+Tsjuder
+Hellsaw
+Khold
+Kreator
+Vreid
-zaterdag op zondagnacht.
-Motorhead
-Becks bier
-Ozzy
-Mayhem
Bier en metal
nog steeds supergaar, maar het was geweldig
vooraan gestaan bij sepultura en motorhead, bijna vooraan bij crashdiet en judas priest. sfeer was echt super.
suicidal tendencies was erg gaaf, die zanger roept nog net geen halleluja! bij zijn preken over het leven
Kreator was echt superstrak, stond vooraan bij het andere podium keihard mee te zingen, was wel een beetje vreemde ervaring 
Het hoogtepunt was toch wel ozzy, wat een schatje is het toch, zoveel motivatie en blijheid als een kind in de snoepwinkel. Ook al was hij verschrikkelijk crap bij stem, het was alleen al leuk om de podium presentatie te zien.
minpunten vond ik wel de beschamende heoveelheid aan drinkwater (en dan bedoel ik niet eens de tonnen die uit de lucht vielen) op de camping waren er maar 4 plekken om water te halen, moesten elke dag twintig minuten lopen om de petfles te vullen. Andere jaren was dat toch beter
vond helloween tegenvallen, wat een gelul tijdens de nummers, ga zingen ofzo, ik wil niet tienduizend keer een woord mee zingen, doe eens een couplet
Van canto had ik heel veel van verwacht. kende dan wel enkel hun metallica en manwar cover. Maar na de eerste vier nummers weggelopen, enkel gothic en duitse powermetal met hoge vrouwenzang. erg teleurstellend
vooraan gestaan bij sepultura en motorhead, bijna vooraan bij crashdiet en judas priest. sfeer was echt super.
suicidal tendencies was erg gaaf, die zanger roept nog net geen halleluja! bij zijn preken over het leven

Het hoogtepunt was toch wel ozzy, wat een schatje is het toch, zoveel motivatie en blijheid als een kind in de snoepwinkel. Ook al was hij verschrikkelijk crap bij stem, het was alleen al leuk om de podium presentatie te zien.
minpunten vond ik wel de beschamende heoveelheid aan drinkwater (en dan bedoel ik niet eens de tonnen die uit de lucht vielen) op de camping waren er maar 4 plekken om water te halen, moesten elke dag twintig minuten lopen om de petfles te vullen. Andere jaren was dat toch beter
vond helloween tegenvallen, wat een gelul tijdens de nummers, ga zingen ofzo, ik wil niet tienduizend keer een woord mee zingen, doe eens een couplet
Van canto had ik heel veel van verwacht. kende dan wel enkel hun metallica en manwar cover. Maar na de eerste vier nummers weggelopen, enkel gothic en duitse powermetal met hoge vrouwenzang. erg teleurstellend
-
- Contacteer:
Wat Helloween betreft helemaal mee eens. Woord voor woord het zelfde geneuzel als op de Zwarte Cross, hing me na twee zinnen alweer de keel uit.
was zeker weer een geweldig weekend
goed georganiseerd
het enige minpunt vind ik dat er niet een washok staat zoals op graspop
en weinig dixies op de camping
heeft er iemand erg in de file gestaan voor de elbe tunnel
2 jaar geleden 4 uur over gedaan voor die tunnel
volgend jaar weer naar wacken
goed georganiseerd
het enige minpunt vind ik dat er niet een washok staat zoals op graspop
en weinig dixies op de camping
heeft er iemand erg in de file gestaan voor de elbe tunnel
2 jaar geleden 4 uur over gedaan voor die tunnel
volgend jaar weer naar wacken
- zwarte krijser
Er zijn echt wel washokken hoor althans voorgaande jaren waren er altijd 3, wel weinig voor zo'n grote camping maar ze zijn er. Plus bij de camping WC hokken dus niet de dixis zijn er van die wasbakken waarvoor je niet in de rij hoeft te staan.
De afgelopen 7 jaar altijd 12-13 uur over de terugweg gedaan maar dit jaar maar 5. Geen file bij de elbetunnel, nergens eigenlijk alleen om het terrein af te komen een klein half uur.
De afgelopen 7 jaar altijd 12-13 uur over de terugweg gedaan maar dit jaar maar 5. Geen file bij de elbetunnel, nergens eigenlijk alleen om het terrein af te komen een klein half uur.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Onze (Huur)Busje ging nar de klote bij Itzenhoe. Dynamo was kaput. En omdat onze Wackenbus een Ford is(nu, was) en ze geen Ford in Duitsland kennen, moest er een nieuw onderdeel besteld worden en die kwam op maandagmiddag binnen. Wij hebben dus nog een nachtje op een afgeragd campinkje gestaan. Maaaar.... Alles werd wel vergoedt. We zijn met Taxi naar Itzenhoe zelf geweest en daar als bezetenen gegeten en gezopen op kosten van de verzekering. Alleen wel jammer dat we pas gister(maandag) om half 12 des avonds thuis waren en ik gewoon moest werken om 6 uur des ochtends.
Over de bands enhet festival zelf valt weinig te zeggen, dat was gewoon ronduit ULTIMATE DEATH WORSHIP!!!
Tsjuder, Vreid, Aeon Throne, Warrant, Heaven shall burn en Morbid Angel waren te gek met Tsjuder als uitschieter. Wat een snoeihard halfuurtje was dat. Hier heb ik de meeste lichamelijke schade opgelopen.
Nog even over Mayhem, WAT EEN RUK!!!!!! ok dat was hem.
Over de bands enhet festival zelf valt weinig te zeggen, dat was gewoon ronduit ULTIMATE DEATH WORSHIP!!!
Tsjuder, Vreid, Aeon Throne, Warrant, Heaven shall burn en Morbid Angel waren te gek met Tsjuder als uitschieter. Wat een snoeihard halfuurtje was dat. Hier heb ik de meeste lichamelijke schade opgelopen.
Nog even over Mayhem, WAT EEN RUK!!!!!! ok dat was hem.
Gelegenheids Satanist
- King of Beer
- Contacteer:
Geplaatst: Di Aug 09, 2011 11:51 am Onderwerp:
Dat was weer een enorm gave en brute week Wacken.
Woensdag heerste Mambo Kurt weer eens alles en iedereen bijelkaar.
Donderdag:
Kvelertak was weer tof.
Skyline was ook wel leuk met de verschillende gasten.
Onkel Tom is altijd gaaf zo ook deze keer.
Helloween was weer leuk al moeten ze gewoon leren doorspelen.
Blind Guardian viel lichtelijk tegen, het was allemaal wat minder als andere keren.
Ozzy Osbourne was weer vermakelijk zoals altijd.
Vrijdag:
Prima Fear knalde de pannen van het dak af om 12 uur in de middag, waanzinnig optreden.
Suicidal Tendencies was werkelijk enorm kut.
Morbid Angel was matig, wel eens beter gezien.
Skalmold was een mooie verrassing waar ik erg van genoten heb.
Sodom gaf ween een heerlijk thrashend optreden.
Rhapsody Of Fire viel wat tegen, heb het liever op cd, en wtf voor die toetsenist, wat een mafkees, dat was wel lachen.
Deadlock was net zo gaaf als op cd, een heerlijk optreden.
Judas Priest gaf een waanzinnig knallend optreden wat van voor tot einde gaaf was.
Airbourne stukje gezien wat weer goed was zoals altijd.
Apocalyptica ook een stukje van gezien wat wel gaaf was.
Zaterdag:
Moonsorrow begon de dag leuk met een degelijk optreden.
Triosphere gaf een erg goed optreden al was het geluid af en toe wat storend.
Hellsaw was uitermate vermakelijk om te zien.
Kataklysm was kut de eerste 20 minuten en werd daarna beter.
Torture Squad viel deze keer erg tegen.
Mayhem was grappig maar meer ook niet.
Iced Earth was de beste band van het hele festival.
Ook het afscheid aan het einde was indrukwekkend.
Avantasia vond ik wat minder deze keer en dat is best jammer.
Wel gaaf om Bob Catley weer met plezier op het podium te zien.
Kreator was echt enorm gaaf van voor naar eind. Altijd een goeie live band.
Dat was weer een enorm gave en brute week Wacken.
Woensdag heerste Mambo Kurt weer eens alles en iedereen bijelkaar.
Donderdag:
Kvelertak was weer tof.
Skyline was ook wel leuk met de verschillende gasten.
Onkel Tom is altijd gaaf zo ook deze keer.
Helloween was weer leuk al moeten ze gewoon leren doorspelen.
Blind Guardian viel lichtelijk tegen, het was allemaal wat minder als andere keren.
Ozzy Osbourne was weer vermakelijk zoals altijd.
Vrijdag:
Prima Fear knalde de pannen van het dak af om 12 uur in de middag, waanzinnig optreden.
Suicidal Tendencies was werkelijk enorm kut.
Morbid Angel was matig, wel eens beter gezien.
Skalmold was een mooie verrassing waar ik erg van genoten heb.
Sodom gaf ween een heerlijk thrashend optreden.
Rhapsody Of Fire viel wat tegen, heb het liever op cd, en wtf voor die toetsenist, wat een mafkees, dat was wel lachen.
Deadlock was net zo gaaf als op cd, een heerlijk optreden.
Judas Priest gaf een waanzinnig knallend optreden wat van voor tot einde gaaf was.
Airbourne stukje gezien wat weer goed was zoals altijd.
Apocalyptica ook een stukje van gezien wat wel gaaf was.
Zaterdag:
Moonsorrow begon de dag leuk met een degelijk optreden.
Triosphere gaf een erg goed optreden al was het geluid af en toe wat storend.
Hellsaw was uitermate vermakelijk om te zien.
Kataklysm was kut de eerste 20 minuten en werd daarna beter.
Torture Squad viel deze keer erg tegen.
Mayhem was grappig maar meer ook niet.
Iced Earth was de beste band van het hele festival.
Ook het afscheid aan het einde was indrukwekkend.
Avantasia vond ik wat minder deze keer en dat is best jammer.
Wel gaaf om Bob Catley weer met plezier op het podium te zien.
Kreator was echt enorm gaaf van voor naar eind. Altijd een goeie live band.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
valkyrian schreef:suicidal tendencies was erg gaaf, die zanger roept nog net geen halleluja! bij zijn preken over het leven
Ja, moet ik komende zaterdag nou wel of niet voor Suicidal Tendencies naar het Nirwana Tuinfeest gaan? Aan jullie heb ik ook niks.King of Beer schreef:Suicidal Tendencies was werkelijk enorm kut.

- EricMaiden
Dan zal ik de doorslag wel voor je geven, het was niet heel tof (lees 'kut') ^^
Oden Will Bring Us Home When We Die!
Niks van, was gaaf!
*starts gang war*
*starts gang war*
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- CALIBANaan
- Contacteer: