Whitesnake, 3 dec, Enschede
-
Whitesnake, 3 dec, Enschede
Op zaterdag 3 december komt de Brits Amerikaanse rockband Whitesnake naar Enschede met een hele speciale gast. Enschedeër en voormalig Whitesnake-gitarist Adje Vandenberg betreedt het podium van het Muziekcentrum voor een gastoptreden tijdens het allereerste Whitesnake optreden in Enschede ooit.
De exclusieve show van de band is de enige in Nederland tijdens deze tour. Met als speciale gast Adje Vandenberg wordt dit optreden nog unieker. Vandenberg betrad wel vaker het podium om mee te spelen maar nooit eerder werd het aangekondigd en nooit eerder was die mogelijkheid er in zijn eigen Enschede. David Coverdale (ex-Deep Purple) en zijn mannen Doug Aldrich (ex-House Of Lords/ Thin Lizzy), Reb Beach (ex-Winger), Timothy Drury, Brian Tichy en Michael Devin rocken nog steeds volop. Na de oprichting van Whitesnake in 1977 door Coverdale volgde een groot succes met de daarbij behorende hits ‘Here I go again’, ‘Is this love’ en ‘Fool for your loving’.
In 1986 werd Enschedeër Adje Vandenberg gitarist bij Whitesnake om dat vervolgens dertien jaar te blijven. Coverdale had op dat moment geen vaste muzikanten en trok naast Vandenberg ook Vivian Campbell, Rudy Sarzo en Tommy Aldridge aan. De samenstelling zorgde voor een gigantisch succes van het album ‘1987’. Campbell ruimt al vrij snel het veld en wordt vervangen door Steve Vai wat tot een uiteindelijke, permanente samenstelling van Whitesnake tot 1990 leidt. Het is ook de meest succesvolle en volgens velen beste Whitesnake line up ooit.
Speciaal voor het optreden in Enschede is Adje Vandenberg gevraagd om mee te spelen, waar hij enthousiast mee instemde.
Het concert dat wordt georganiseerd door Poppodium Atak i.s.m. Muziekcentrum Enschede en vindt plaats in de grote concertzaal van het Muziekcentrum Enschede aan de Noorderhagen met een capaciteit van ruim 1700 bezoekers.
Kaarten voor dit concert a € 51,- (exclusief servicekosten) zijn vanaf zaterdag 3 september om 10.00 uur online te koop op www.atak.nl en via ticketmaster.
De exclusieve show van de band is de enige in Nederland tijdens deze tour. Met als speciale gast Adje Vandenberg wordt dit optreden nog unieker. Vandenberg betrad wel vaker het podium om mee te spelen maar nooit eerder werd het aangekondigd en nooit eerder was die mogelijkheid er in zijn eigen Enschede. David Coverdale (ex-Deep Purple) en zijn mannen Doug Aldrich (ex-House Of Lords/ Thin Lizzy), Reb Beach (ex-Winger), Timothy Drury, Brian Tichy en Michael Devin rocken nog steeds volop. Na de oprichting van Whitesnake in 1977 door Coverdale volgde een groot succes met de daarbij behorende hits ‘Here I go again’, ‘Is this love’ en ‘Fool for your loving’.
In 1986 werd Enschedeër Adje Vandenberg gitarist bij Whitesnake om dat vervolgens dertien jaar te blijven. Coverdale had op dat moment geen vaste muzikanten en trok naast Vandenberg ook Vivian Campbell, Rudy Sarzo en Tommy Aldridge aan. De samenstelling zorgde voor een gigantisch succes van het album ‘1987’. Campbell ruimt al vrij snel het veld en wordt vervangen door Steve Vai wat tot een uiteindelijke, permanente samenstelling van Whitesnake tot 1990 leidt. Het is ook de meest succesvolle en volgens velen beste Whitesnake line up ooit.
Speciaal voor het optreden in Enschede is Adje Vandenberg gevraagd om mee te spelen, waar hij enthousiast mee instemde.
Het concert dat wordt georganiseerd door Poppodium Atak i.s.m. Muziekcentrum Enschede en vindt plaats in de grote concertzaal van het Muziekcentrum Enschede aan de Noorderhagen met een capaciteit van ruim 1700 bezoekers.
Kaarten voor dit concert a € 51,- (exclusief servicekosten) zijn vanaf zaterdag 3 september om 10.00 uur online te koop op www.atak.nl en via ticketmaster.
Geen.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Whitesnake, 3 dec, Enschede
lol, 51 euro...
Als Coverdale nou nog goed bij stem zou zijn, dan zou het 'm waarschijnlijk nog niet worden. Die gozer is de laatste jaren net zo schor als een valse kraai.
Als Coverdale nou nog goed bij stem zou zijn, dan zou het 'm waarschijnlijk nog niet worden. Die gozer is de laatste jaren net zo schor als een valse kraai.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- velvet-vendetta
Beter komen ze gewoon naar ahoy of zo!!
- Latebloomer
Ahoy is veel te groot voor Whitesnake anno 2011velvet-vendetta schreef:Beter komen ze gewoon naar ahoy of zo!!
- velvet-vendetta
Ja maar de Baroeg wordt t ook nietLatebloomer schreef:Ahoy is veel te groot voor Whitesnake anno 2011velvet-vendetta schreef:Beter komen ze gewoon naar ahoy of zo!!
- alicecooper
Klopt als het om een eenmalige show gaat en die dan gegeven word in Enschedevelvet-vendetta schreef:Ja maar de Baroeg wordt t ook nietLatebloomer schreef:Ahoy is veel te groot voor Whitesnake anno 2011velvet-vendetta schreef:Beter komen ze gewoon naar ahoy of zo!!

Wacht de support af en dan beslis ik wel als ik ga of niet.
The Answer. Doen dus!
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
-
Erg gaaf, maar wel erg duur. Al zie ik ze Ahoy niet vol spelen, hooguit de HMH
- alicecooper
Verkeerde topic?metalmachine schreef:Erg gaaf, maar wel erg duur. Al zie ik ze Ahoy niet vol spelen, hooguit de HMH

Er zijn nog maar een aantal kaarten te koop.
- alicecooper
Uitverkocht!
Heb mijn kaartje ondertussen binnen...
Heb mijn kaartje ondertussen binnen...
Nou dan wens ik je succes, laatste keer dat ik ze zag is alweer 7 jaar geleden en dat was om te janken. Toen al...
www.last.fm/user/robenroll
- alicecooper
Ik heb ze in de afgelopen paar jaar 3 x gezien en ik zou liegen als ik zeg dat het live nog wat is.
Maar Whitesnake met Adje is natuurlijk wel mooi om eens mee te mogen maken.
Maar Whitesnake met Adje is natuurlijk wel mooi om eens mee te mogen maken.
Gemiste kans dan. Coverdale was erg goed bij stem. En Muziekcentrum is blijkbaar een van de mooiste zalen. Breed podium, mooie balkons met royale theaterstoelen, en een houten vloer in de zaal zelf (die lekker veert als er beweging is). Mooie avond. The Answer werd ook goed ontvangen - en terecht.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- velvet-vendetta
Wel zonde dat t uitverkocht is. Wou hem laatst nog halen, omdat ik in bezit ben van m'n rijbewijs ivm de afstand. Hopelijk komt er nog een kans. Met of zonder Adje.
- alicecooper
Goed bij stem? Had erg de indruk dat hij auditie deed voor de reclame ''bel je schor''Bastiaan schreef:Gemiste kans dan. Coverdale was erg goed bij stem. En Muziekcentrum is blijkbaar een van de mooiste zalen. Breed podium, mooie balkons met royale theaterstoelen, en een houten vloer in de zaal zelf (die lekker veert als er beweging is). Mooie avond. The Answer werd ook goed ontvangen - en terecht.
Het normale zingen ging hem goed af, maar daar bleef het ook wel bij.
Ik geloof niet dat hij veel beter kan zingen dan hij in Enschede deed. Vergeet niet dat hij zestig is en logischerwijs niet in zijn topjaren zit. Dus ja, volgens mij was hij voor zijn doen goed bij stem.
Natuurlijk ook bijzonder om Vandenberg weer op de planken te zien.
Natuurlijk ook bijzonder om Vandenberg weer op de planken te zien.