The Faceless is een deathmetalband uit Los Angeles die november van dit jaar hun debuut-cd "Akeldama" hebben uitgebracht. Een absoluut geweldige plaat vol flink technische deathmetal met invloeden van o.a. Death en Cynic.
Het geluid van de band is redelijk te vergelijken met o.a. Necrophagist.
Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk gaaf.
Klinkt best ok.
Je merkt ook best wat Dimmu Borgir/Arch Enemy invloeden.
Ik vraag me alleen af hoe ze dit live ooit strak willen neerzetten, want de cacafonie aan geluiden zal erg snel op een dikke brei gaan lijken.
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....
Hahaha, ik zie nu pas die band foto. Had ik totaal niet verwacht want ik heb ze alleen maar beluisterd. Vind "Akeldama" een hele vette plaat. Snaredrums klinken hier en daar misschien wel wat maf, maar voor de rest vind ik het klasse
Verdomme, ze staan volgende week dinsdag (11 augustus dus) in Frontline in Gent, en aangezien ik die avond andere verplichtingen heb ga ik dat echt niet op tijd redden.
En er is geen Nederlandse datum deze tour.
Baal ik vet van, aangezien het laatste album een meesterwerk is en tot mijn favorieten van de laatste jaren behoort.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Jezus. Plane'ary Duality aangeschaft via cdwow (vanwege de prijs ook, ja). Had deze plaat wel al in digitale vorm, maar al een tijd niet meer geluisterd.
Wat is dit toch gaaf! Zelfs een occasionele cleane zanglijn. Verveelt geen seconde.
Ontzettend gave cd die de laatste tijd weer veel wordt gedraaid en in m'n kop blijft rondspoken. Hopelijk kunnen we dit jaar nog wat nieuws van ze verwachten, want volgens een gitarist van ze gingen ze binnenkort weer aan het schrijven.
Planetary Duality is echt een toffe plaat, best vernieuwend ook wat die gasten doen. Heb hem destijds ook aangeschaft voor een prikkie op cdwow, en tegenwoordig heeft deze meer rondjes gedraaid dan menige cd waar ik de volle mep voor heb betaald.
Ergens volgend jaar komt de nieuwe plaat. Op Youtube zijn inmiddels video's te vinden met het eerste nieuwe nummer live gespeeld.
Dit is volgens mij met de beste geluidskwaliteit tot nu toe: http://www.youtube.com/watch?v=gyX-bKqB_7w
Een pre-productie preview. Geluid wordt dus nog een pak dikker. Maar het idee is al duidelijk. De nieuwe zanger is gewoon een nieuw omhulsel voor de oude stem, ongelofelijk hoeveel het lijkt.
Iemand de nieuwe al gehoord? Ik ben nu bezig met de eerste luisterbeurt. Eerste nr denk je 'whut?!'. Tweede nr klinkt al weer iets meer als vanouds. Ik kan me wel niet onttrekken aan de indruk dat Michael Keene 2 jaar lang zichzelf geïndoctrineerd heeft met de discografie van Opeth.