Tyr - Heathen metal van de Faroër

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Tyr - Heathen metal van de Faroër

Bericht door XnegativeX » za sep 10, 2011 12:36 pm

Ik ben een beetje laat met het ontdekken van deze band. Laatst heb ik het album The lay of Thrym gekocht omdat die behoorlijk goed besproken werd op Angrymetalguy.

Maar dit is gewoon ge-wel-dig! [headbang]
Heroische power metal met wat folky invloeden. Dit doet me ook sterk aan Blind guardian denken. En dat is voor mij sowieso een groot compliment.

Vooral het nummer Evening star bezorgt me kippenvel.
Verder is het gewoon episch meebrullen als een demente viking. Maar dan zonder dat het te blij en te brallerig wordt.

Het enige nadeel vind ik het wel erg simpele drumwerk. Daar had wel iets meer variatie in mogen zitten. Maar dat is ook mijn enige kanttekening.

(Topic titel schaamteloos gekopiëerd van ZM)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Tyr - Heathen metal van de Faroër

Bericht door Jeroen » za sep 10, 2011 1:00 pm

Na Eric The Red vind ik er eigenlijk weinig meer aan. De plaat daarna vond ik veel te saai en langdradig en eigenlijk heb ik daarna niet meer de moeite genomen om later werk te checken. Maar voor dat debuut geldt wel wat je zegt. Mooie gitaarlijnen, fraaie (expressieve) zang en degelijke songstructuren. Wel een band die de geijkte folk metalstroming weet te ontlopen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za sep 10, 2011 4:06 pm

XnegativeX schreef:Ik ben een beetje laat met het ontdekken van deze band. Laatst heb ik het album The lay of Thrym gekocht omdat die behoorlijk goed besproken werd op Angrymetalguy.

Maar dit is gewoon ge-wel-dig! [headbang]
Heroische power metal met wat folky invloeden. Dit doet me ook sterk aan Blind guardian denken. En dat is voor mij sowieso een groot compliment.

Vooral het nummer Evening star bezorgt me kippenvel.
Verder is het gewoon episch meebrullen als een demente viking. Maar dan zonder dat het te blij en te brallerig wordt.

Het enige nadeel vind ik het wel erg simpele drumwerk. Daar had wel iets meer variatie in mogen zitten. Maar dat is ook mijn enige kanttekening.

(Topic titel schaamteloos gekopiëerd van ZM)
Of je leest gewoon mijn reviews, ik heb ze vanaf Eric The Red allemaal gedaan :mrgreen:

Eric The Red blijft wel mijn favoriet terwijl Land echt een behoorlijk saaie plaat is. By The Light Of The Northern Star is gewoon een fijn stevig album en The Lay Of Thrym is een perfecte combinatie van BTLOTNS en Eric The Red. Al met al een erg leuke band, vooral door de ijzersterke zang. Persoonlijk vind ik dit veel meer viking metal dan enige black metal band met folk invloeden of Amon Amarth als het aankomt op hoe vikingmuziek zou kunnen klinken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo sep 11, 2011 4:13 am

Laatste plaat is een lekkere knaller. Eerdere platen kenk sporadisch van youtube.
Allemaal even normaal doen tegen djent

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » zo sep 11, 2011 6:06 pm

Jeroen schreef: een band die de geijkte folk metalstroming weet te ontlopen.
Vooral dat. Ik ken alleen het laatste album, die vind ik echt aangenaam om zo af en toe eens te horen. Niet te ingewikkelde power metal, en idd in tegenstelling tot hoe de band gepromoot wordt relatief weinig folk invloeden.

Gijscoman

Bericht door Gijscoman » zo sep 11, 2011 9:14 pm

Voor de liefhebbers van Týr 's progressievere kant heeft Joensen de band Heljareyga opgericht. Ik heb laatstgenoemde gezien op Black Trolls Over Europe en het klonk goed. De CD heb ik ook thuis liggen, terwijl ik nog niets van Týr heb.

Plaats reactie