Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Nielsch » zo jan 16, 2011 11:27 am

Haha. Het zal er bij mij aan liggen hoeveel geld ik heb te besteden. En vergeet het prikkeldraad niet heh dat ook in de box zit ;) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » zo jan 16, 2011 1:11 pm

...én de spuit die de luisteraar moet aanmoedigen tot zelfvernietiging via harddrugs... 8) :')

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Nielsch » zo jan 16, 2011 2:36 pm

Bart schreef:...én de spuit die de luisteraar moet aanmoedigen tot zelfvernietiging via harddrugs... 8) :')
Volgens mij kun je beter gewoon lucht injecteren :head: . Ik denk dat die boxset nog wel wat hilarische gayspace foto's gaat opleveren.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door kriegsnebel » do feb 10, 2011 7:33 pm

Is een gaaf album geworden.
LP en boxset besteld.

Wou eigenlijk alleen de lp en cd. Voortaan beter kijken:P

Release is nu op 11-02-2011.
Bier en metal

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ea teasse » zo sep 11, 2011 12:20 am

Lifelover heeft op het optreden in Aarschot zonet aangekondigd dat ze er mee stoppen omdat hun gitarist gisteren overleden is.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Took » zo sep 11, 2011 10:38 am

dat de gitarist is overleden staat inmiddels ook op hun facebook pagina.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Persistence
Berichten: 10349
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Persistence » zo sep 11, 2011 11:11 am

:(

Persoonlijk vond.. vind ik Lifelover een van de beste bands ooit. Erg jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » zo sep 11, 2011 11:38 am

Erg jammer ja. Zal wel zelfmoord zijn dan...

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ea teasse » zo sep 11, 2011 11:40 am

Gisteren hebben ze maar 3 nummers gespeeld. Het laatste nummer hebben ze aangekondigd met 'Last song ever'

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door cataclysm child » zo sep 11, 2011 4:41 pm

Ben gisteren naar Lifelover in Aarschot geweest... speciale avond, want tijdens het optreden (na het tweede nummer) kondigde de band aan dat hun gitarist en songwriter B. overleden was zaterdag en dat ze er hoogstwaarschijnlijk mee stoppen. De band speelde nog 2 nummers als eerbetoon en hield het daar dan bij. Jammerlijke zaak.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Draconian » zo sep 11, 2011 10:23 pm

Zo, net terug van het laatste Lifelover-optreden ooit....

Bizarre avond, hoorde pas van een kennis na het optreden van IXXI dat een van de bandleden van Lifelover twee dagen geleden was overleden en dat dit het laatste optreden van de band zou worden. Volgens die kennis was het overigens door een beroerte, dus geen zelfmoord, maar zeker weten doe ik het niet. Echt een vage avond in de Baroeg...:?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Wendy
Berichten: 806
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 8:15 pm
Locatie: Brabant!

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Wendy » ma sep 12, 2011 12:36 am

Lijkt me wel vaag om mee te maken ja, maar mistten jullie die gast niet op 't podium dan of zo? Viel dat niemand op?
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Dufniall » ma sep 12, 2011 8:18 am

Bizar inderdaad zeg, en eeuwig zonde, Lifelover is toch wel een van de betere BM bands. Van de ene kant respect om af te sluiten met nog een aantal eerbetoon-nummers, van de andere kant vraag ik me af of het niet beter zou zijn geweest om meteen de show(s) te cancellen.

Maar als je erbij was, is dat natuurlijk wel weer erg kvlt om mee te maken.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Draconian » ma sep 12, 2011 10:12 am

Wendy schreef:Lijkt me wel vaag om mee te maken ja, maar mistten jullie die gast niet op 't podium dan of zo? Viel dat niemand op?
Ja uiteraard, maar voordat ze begonnen, wist ik dat niet. Blijkbaar stond het al op internet, maar ik was de dagen vantevoren nauwelijks online. Ik ging er dus vanuit dat het een normaal optreden zou zijn.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » ma sep 12, 2011 2:46 pm

Wat een drama met dat overlijden, ik ben er kapot van en ik vind dat ze als band gewoon hadden moeten cancellen en later terug komen. Een beetje zielig doen op het podium en profiteren van het overlijden van een bandlid, zo over de rug van hem en z'n familie. Ik ben uit principe dus ook niet naar de Baroeg gegaan, terwijl ik wel een kaartje had gekocht! :evil:
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
Festivalbus
Berichten: 65
Lid geworden op: di apr 21, 2009 7:37 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Festivalbus » ma sep 12, 2011 4:48 pm

Vreemde opmerking.
Probeer je eens voor te stellen dat je als band een week (of meer) van huis bent, en 1 van je bandmaten wordt niet meer wakker.
Zou je dan voor die paar honderd euro je gewenste thuiskomst nog langer uitstellen?
Dat Metallica een paar maanden na Cliff's dood weer op de planken stond is tenminste nog in keiharde dollars uitbetaald.
Of je nou een bay area thrasher of een grimmige automutilerende kvlt post-blekkie bent, dit zuigt gewoon om mee te moeten maken.
busreizen naar Wacken en Summer Breeze!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » ma sep 12, 2011 4:55 pm

Varkenspesterij schreef:Wat een drama met dat overlijden, ik ben er kapot van en ik vind dat ze als band gewoon hadden moeten cancellen en later terug komen. Een beetje zielig doen op het podium en profiteren van het overlijden van een bandlid, zo over de rug van hem en z'n familie. Ik ben uit principe dus ook niet naar de Baroeg gegaan, terwijl ik wel een kaartje had gekocht! :evil:
Beetje inconsistent dat je dan de Dawn of the Black Hearts cover van Mayhem als avatar hebt, of niet? Principieel ventje. :lol:

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Took » ma sep 12, 2011 5:02 pm

Ach dat varken is gewoon aan het trollen. Dat is trve ende kvlt ende necro.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » ma sep 12, 2011 6:18 pm

Festivalbus schreef:Vreemde opmerking.
Probeer je eens voor te stellen dat je als band een week (of meer) van huis bent, en 1 van je bandmaten wordt niet meer wakker.
Zou je dan voor die paar honderd euro je gewenste thuiskomst nog langer uitstellen?
Dat Metallica een paar maanden na Cliff's dood weer op de planken stond is tenminste nog in keiharde dollars uitbetaald.
Of je nou een bay area thrasher of een grimmige automutilerende kvlt post-blekkie bent, dit zuigt gewoon om mee te moeten maken.

Metallica ging pas verder met bestaan/touren na Cliff z'n begrafenis en met goedkeuring van z'n familie. Lifelover zat middenin hun tour en speelde zelfs op z'n sterfdag, dus dat is appels met peren vergelijken. Wat betreft thuiskomen, als je een tour plant zorg je van tevoren al, dat je volledige reis geregeld is lijkt me, dat je zeker weet dat je weer thuis kan komen. Dus die opmerking slaat ook nergens op beste man, volgende keer 2x nadenken voordat ergens op reageert. Ik zou me gewoon niet voor kunnen stellen dat ik op het podium zou willen/kunnen staan, op de dag dag een goede vriend en/of bandlid in mijn aanwezigheid is gestorven, dan wil ik zsm naar huis!!

@Took: Omdat ik een uitgesproken en afwijkende mening heb, ben ik gelijk een troll? Donder toch op man als je zo kortzichtig bent heb je totaal geen respect voor wat anderen denken of zeggen. Ik beweer toch niet dat ik er blij mee ben dat hij dood is ofzo? Het doet me juist enorm veel en ik ben er kapot van :wink:
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Took » ma sep 12, 2011 7:05 pm

Varkenspesterij schreef: @Took: Omdat ik een uitgesproken en afwijkende mening heb, ben ik gelijk een troll? Donder toch op man als je zo kortzichtig bent heb je totaal geen respect voor wat anderen denken of zeggen. Ik beweer toch niet dat ik er blij mee ben dat hij dood is ofzo? Het doet me juist enorm veel en ik ben er kapot van :wink:
jammer dat je door je smiley dus gelijk je hele verhaal en geloofwaardigheid om zeep helpt.

en opdonderen doe ik niet van m'n eigen forum.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » ma sep 12, 2011 7:18 pm

Neem jij altijd alles letterlijk en leg je op elke slak zout?
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door cataclysm child » ma sep 12, 2011 7:31 pm

Varkenspesterij schreef:
Festivalbus schreef:Vreemde opmerking.
Probeer je eens voor te stellen dat je als band een week (of meer) van huis bent, en 1 van je bandmaten wordt niet meer wakker.
Zou je dan voor die paar honderd euro je gewenste thuiskomst nog langer uitstellen?
Dat Metallica een paar maanden na Cliff's dood weer op de planken stond is tenminste nog in keiharde dollars uitbetaald.
Of je nou een bay area thrasher of een grimmige automutilerende kvlt post-blekkie bent, dit zuigt gewoon om mee te moeten maken.

Metallica ging pas verder met bestaan/touren na Cliff z'n begrafenis en met goedkeuring van z'n familie.
En jij weet met 100% zekerheid dat dat bij Lifelover niet het geval was?

Anyway, die twee optredens waren imo gewoon een duidelijk eerbetoon en een afscheid van de band voor zichzelf. Heel begrijpelijk vind ik.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » ma sep 12, 2011 7:38 pm

cataclysm child schreef:
Varkenspesterij schreef:
Festivalbus schreef:Vreemde opmerking.
Probeer je eens voor te stellen dat je als band een week (of meer) van huis bent, en 1 van je bandmaten wordt niet meer wakker.
Zou je dan voor die paar honderd euro je gewenste thuiskomst nog langer uitstellen?
Dat Metallica een paar maanden na Cliff's dood weer op de planken stond is tenminste nog in keiharde dollars uitbetaald.
Of je nou een bay area thrasher of een grimmige automutilerende kvlt post-blekkie bent, dit zuigt gewoon om mee te moeten maken.

Metallica ging pas verder met bestaan/touren na Cliff z'n begrafenis en met goedkeuring van z'n familie.
En jij weet met 100% zekerheid dat dat bij Lifelover niet het geval was?

Anyway, die twee optredens waren imo gewoon een duidelijk eerbetoon en een afscheid van de band voor zichzelf. Heel begrijpelijk vind ik.
Ja want ze speelden toch gewoon? Metallica is maanden inactief geweest voor ze verder gingen, na het ongeluk met de tourbus is de verdere tour gelijk gecancelled. Als het aan hun had gelegen waren ze gestopt, maar op aandringen van de familie van Cliff Burton gingen ze gewoon verder, met een nieuwe bassist. Dat is dus heel anders dan in het geval van Lifelover, duidelijker kan ik het niet maken
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door cataclysm child » ma sep 12, 2011 7:52 pm

Ik doelde eigenlijk op het optreden met al dan niet de toestemming van de familie van B. Maar goed, zoals ik daaronder zei lijkt het me ook duidelijk waarom ze deze twee optredens nog gedaan hebben en vind ik dat helemaal te begrijpen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » di sep 13, 2011 2:00 pm

cataclysm child schreef:Ik doelde eigenlijk op het optreden met al dan niet de toestemming van de familie van B. Maar goed, zoals ik daaronder zei lijkt het me ook duidelijk waarom ze deze twee optredens nog gedaan hebben en vind ik dat helemaal te begrijpen.

Ik snap wat je bedoelde, ze zouden het gevraagd kunnen hebben. Maar ik zou het niet kunnen denk ik, om na zo'n drama gelijk weer live te gaan spelen. Dat is eigenlijk wat ik wou zeggen
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
Festivalbus
Berichten: 65
Lid geworden op: di apr 21, 2009 7:37 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Festivalbus » di sep 13, 2011 7:51 pm

Varkenspesterij schreef:
cataclysm child schreef:Ik doelde eigenlijk op het optreden met al dan niet de toestemming van de familie van B. Maar goed, zoals ik daaronder zei lijkt het me ook duidelijk waarom ze deze twee optredens nog gedaan hebben en vind ik dat helemaal te begrijpen.

Ik snap wat je bedoelde, ze zouden het gevraagd kunnen hebben. Maar ik zou het niet kunnen denk ik, om na zo'n drama gelijk weer live te gaan spelen. Dat is eigenlijk wat ik wou zeggen
...en ik doelde op het feit dat je de financiele motivatie compleet uit de vergelijking kan halen. "Een beetje zielig doen op het podium en profiteren van het overlijden van een bandlid, zo over de rug van hem en z'n familie..." is zo'n beetje het laatste waar je aan moet denken in deze kwestie.
busreizen naar Wacken en Summer Breeze!

Gebruikersavatar
Festivalbus
Berichten: 65
Lid geworden op: di apr 21, 2009 7:37 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Festivalbus » di sep 13, 2011 8:00 pm

Varkenspesterij schreef:Metallica is maanden inactief geweest voor ze verder gingen, na het ongeluk met de tourbus is de verdere tour gelijk gecancelled. Als het aan hun had gelegen waren ze gestopt, maar op aandringen van de familie van Cliff Burton gingen ze gewoon verder, met een nieuwe bassist. Dat is dus heel anders dan in het geval van Lifelover, duidelijker kan ik het niet maken

er zaten 42 dagen tussen de dood van Cliff en de eerste show met Jason... Verder nog iets meneer?
busreizen naar Wacken en Summer Breeze!

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Geheim_502 » di sep 13, 2011 10:02 pm

Ik was aanwezig bij het concert en heb ook met enkele bandleden gepraat. Geen seconde had ik het idee dat dit enkel om geld te doen was. Mensen die dit soort beschuldigingen naar de band uiten hebben zelf waarschijnlijk een tekort in iets. Trouwens met Suicide Metal geld verdienen....hoe kom je eigenlijk aan zulke idee-en?
Het optreden van Lifelover was erg integer en ik geef hun persoonlijk veel credits voor hun moed om toch nog een optreden te geven om hun overleden gitarist en vriend te herdenken. Op het concert zelf speelden zij 6 nummers, het was kort maar erg intens. Daarna draaide zij het album 'konkurs' integral en kon er gepraat worden met de bandleden.
FACTA NON VERBA

Wolfram
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 18, 2011 8:16 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Wolfram » di sep 13, 2011 11:58 pm

Afbeelding

Hiernaast twee uur lang Metal met, als gebruikelijk bij de solo-uitzindingen van Jölf, de nadruk op het donkere en zwarte.. Deze vrijdag onder meer NECROS CHRISTOS, ABSU, STRID, ILDJARN, MALVEILLANCE, MORDAEHOTH, MACABRE, ABHORER en het eklektisch aflsuitend 'Kwartiertje Anders'!

Draai het volume open, vrijdag de 16e van 22:00 ror 00:00 op www.radiorapaille.com

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » do sep 15, 2011 6:35 pm

Festivalbus schreef:
Varkenspesterij schreef:Metallica is maanden inactief geweest voor ze verder gingen, na het ongeluk met de tourbus is de verdere tour gelijk gecancelled. Als het aan hun had gelegen waren ze gestopt, maar op aandringen van de familie van Cliff Burton gingen ze gewoon verder, met een nieuwe bassist. Dat is dus heel anders dan in het geval van Lifelover, duidelijker kan ik het niet maken

er zaten 42 dagen tussen de dood van Cliff en de eerste show met Jason... Verder nog iets meneer?
Oh joh bedankt dat wist ik niet
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Took » do sep 15, 2011 6:47 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Varkenspesterij
Berichten: 25
Lid geworden op: di sep 06, 2011 6:01 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Varkenspesterij » do sep 15, 2011 6:53 pm

Took schreef:review van de laatste show:

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=562
Wat een geneuzel zeg, niet de naam van een pakkende review waard
Dat je dood maar respecteren mag

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Geheim_502 » do sep 15, 2011 9:47 pm

Wat een geneuzel zeg...jouw replies omtrent dit topic.
FACTA NON VERBA

Wolfram
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 18, 2011 8:16 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Wolfram » vr sep 16, 2011 2:57 pm

In het vraaggesprek vanavond zal Kim het eea toelichten.. Hör mahl an!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 6:26 pm

Eens luisteren dan.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Tox » vr sep 16, 2011 6:28 pm

Zeg Bart, waar is die avatar eigenlijk van?
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 6:45 pm

Tox schreef:Zeg Bart, waar is die avatar eigenlijk van?
Een detail uit het rechter zijpaneel van de 'Tuin der Lusten' (echte titel onbekend) van Jeroen Bosch.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... lution.jpg

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Tox » vr sep 16, 2011 6:53 pm

Ah, merci! :)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door FinnTroll » vr sep 16, 2011 8:04 pm

Even een totale amateurvraag, maar waarom heette deze band ook alweer Lifelover?
Want dat klinkt niet echt trve en kvlt voor een black-metal band om even eerlijk te zijn.
Ik ben verder niet zo bekent met Lifelover, of black-metal in het algemeen dus dit komt waarschijnlijk erg noob over... :oops:

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door CALIBANaan » vr sep 16, 2011 9:03 pm

Sarcasme? Satire?
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 9:04 pm

Iemand met een korte aandachtsspanne, gok ik. Als je je iets langer dan een halve seconde in de band verdiept wordt namelijk direct duidelijk hoe de bandnaam geïnterpreteerd dient te worden...

Persistence
Berichten: 10349
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Persistence » vr sep 16, 2011 9:11 pm

Official Statement.

16 September 2011 Friday, 19:58

On Friday morning, September 9th, B didn’t wake up from his sleep. He didn’t take his own life nor was he victim of any apparent action. The authorities in charge are still examinating his body to find the exact cause of death.

We, the remaining members of Lifelover have decided to lay the band to rest. This would be the only right thing to do considering B was the main composer of Lifelover.

Therefore, we won't be performing at our coming, planned shows. We are very sorry and hope that all of the fans that had been looking forward to seeing Lifelover play live will understand. The concerts in Belgium and Holland were the last concerts of Lifelover. We want to thank everybody that was present and helped out, especially Rob "Svograth" Polon of Monads and the members of IXXI.

These last days have been very hard for us and everybody that knew B. We want to thank all of our fans for being so respectful, dedicated and understanding and, most of all, for supporting Lifelover during all these years.

/Kim, Henrik, Felix, Johan, Rickard and Kral

http://www.facebook.com/lifeloverofficial

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door FinnTroll » vr sep 16, 2011 9:21 pm

Bart schreef:Iemand met een korte aandachtsspanne, gok ik. Als je je iets langer dan een halve seconde in de band verdiept wordt namelijk direct duidelijk hoe de bandnaam geïnterpreteerd dient te worden...
Wat krijg je op dit forum altijd leuke reacties zeg...
Ik heb de naam wel degelijk gegoogled en Wikipedia zegt er niks over, hun myspace en hun website is "under constrution".
Ik wil gewoon weten waar die naam vandaag komt omdat ik het een ongebruikelijke naam vindt binnen het genre. Ik ben niet sacrastisch en ook niet aan het trollen. In plaats van de moeite te nemen om te zeggen dat ik een 'korte aandachtspanne' heb, kun je ook meteen zeggen waar de naam op slaat. Dat scheelt iedereen een boel extra gescroll om relevante posts te lezen.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 9:29 pm

FinnTroll schreef:
Bart schreef:Iemand met een korte aandachtsspanne, gok ik. Als je je iets langer dan een halve seconde in de band verdiept wordt namelijk direct duidelijk hoe de bandnaam geïnterpreteerd dient te worden...
Wat krijg je op dit forum altijd leuke reacties zeg...
Ik heb de naam wel degelijk gegoogled en Wikipedia zegt er niks over, hun myspace en hun website is "under constrution".
:lol:
Heb je er al eens aan gedacht om de muziek te luisteren, en eventueel de (al dan niet vertaalde) teksten te lezen? :' )

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 10:15 pm

Wolfram schreef:*flyer over HET LAATSTE INTERVIEW zOMG MET LIFELOVER*

Hiernaast twee uur lang Metal met, als gebruikelijk bij de solo-uitzindingen van Jölf, de nadruk op het donkere en zwarte.. Deze vrijdag onder meer NECROS CHRISTOS, ABSU, STRID, ILDJARN, MALVEILLANCE, MORDAEHOTH, MACABRE, ABHORER en het eklektisch aflsuitend 'Kwartiertje Anders'!

Draai het volume open, vrijdag de 16e van 22:00 ror 00:00 op http://www.radiorapaille.com
:' )

Tjonge jonge zeg, wat een vragen... 'Waarom gaan jullie eigenlijk niet verder met de band?' (....), 'Wat is je favoriete drug?', 'Hoe wordt buiten de blackmetal scene gereageerd op automutilatie?'. Het was te moeilijk om het papiertje in je hand te laten voor wat het was, en (in-depth) in te gaan op de recente gebeurtenissen?
Erg doordacht overigens om een DJ die zijn afkeer van Lifelover niet onder stoelen of banken steekt vlak voor 10 uur achter de microfoon te zetten... om over dat debiele gesprek met dat lid van Weltbrand (die eveneens niets met lifelover had) nog maar te zwijgen.
Dat er nu Der Blutharsch gedraaid wordt maakt een hoop goed, maar echt... dit was toch wel een fikse afknapper.
Laatst gewijzigd door ketter op vr sep 16, 2011 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door FinnTroll » vr sep 16, 2011 11:17 pm

Bart schreef:
FinnTroll schreef:
Bart schreef:Iemand met een korte aandachtsspanne, gok ik. Als je je iets langer dan een halve seconde in de band verdiept wordt namelijk direct duidelijk hoe de bandnaam geïnterpreteerd dient te worden...
Wat krijg je op dit forum altijd leuke reacties zeg...
Ik heb de naam wel degelijk gegoogled en Wikipedia zegt er niks over, hun myspace en hun website is "under constrution".
:lol:
Heb je er al eens aan gedacht om de muziek te luisteren, en eventueel de (al dan niet vertaalde) teksten te lezen? :' )
Ja, ik heb het opgezocht, ook de teksten. Behoorlijk depressief zoals al werd aangegeven. Maar, in mijn onwetendheid, weet ik nog steeds niet wat ze met de naam bedoelen. Is het ironisch bedoelt omdat ze alles behalve "lifeloving" overkomen ofzo? Even serieus, ik ben redelijk noob wat black-metal betreft hoor! Wat ik ook nog tegenkwam
Tien jaar na een van de meest tekenende gebeurtenissen van de afgelopen decennia, staat de blackmetalformatie die zich naar deze ramp heeft vernoemd
Dat staat op de frontpage van MF, over het laatste concert van lifelover. Ik vroeg me dus af wat voor ramp dat was...

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door ketter » vr sep 16, 2011 11:23 pm

Lifelover is ironisch bedoelt ja. Ik bedoel het overigens niet verkeerd, maar ik dacht dat dat toch vrij duidelijk was ;) Waar je die quote vandaan tovert weet ik niet, maar ik vermoed dat die op een andere band slaat (wellicht supportact)?

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Dufniall » vr sep 16, 2011 11:55 pm

Die bandnaam slaat inderdaad op IXXI, 9/11 dus. Maar ik vind het ook een vrij onduidelijke intro op de frontpage, moest hem ook even twee keer lezen. En Lifelover is inderdaad puur satirisch bedoeld.
Ik vond het een best normale vraag trouwens, volgens mij is FinnTroll een van onze jonkies hier op het forum, dus je kan niet verwachten dat hij alle ins en outs van alle bands weet. En beter dat hij tenminste serieuze vragen stelt, in tegenstelling tot sommige loze posts die andere jonkies hier maken. (no offence ;))

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Gijscoman » za sep 17, 2011 7:47 am

Dufniall schreef:Die bandnaam slaat inderdaad op IXXI, 9/11 dus. Maar ik vind het ook een vrij onduidelijke intro op de frontpage, moest hem ook even twee keer lezen. En Lifelover is inderdaad puur satirisch bedoeld.
Ik vond het een best normale vraag trouwens, volgens mij is FinnTroll een van onze jonkies hier op het forum, dus je kan niet verwachten dat hij alle ins en outs van alle bands weet. En beter dat hij tenminste serieuze vragen stelt, in tegenstelling tot sommige loze posts die andere jonkies hier maken. (no offence ;))
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Lifelover (a la Shining, Katatonia, The Cure..)

Bericht door Gijscoman » za sep 17, 2011 8:10 am

Dufniall schreef: En Lifelover is inderdaad puur satirisch bedoeld.
Sarcastisch, toch???

Plaats reactie