Times of grace

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Times of grace

Bericht door XnegativeX » za sep 10, 2011 12:03 pm

Ik denk dat de meeste mensen hier wel bekend zijn met Times of grace...maar toch.

Times of grace is een project van Adam Dutkiewicz (Killswitch engage) en Jesse Leach (ex-Killswitch engage). En ik ben een klein beetje verliefd geworden op hun plaat The hymn of a broken man.

Goed goed, de muziek lijkt inderdaad erg sterk op die van KsE. Maar op de een of andere manier is dit allemaal niet iets donkerder en heeft dit meer bezieling.

Als ik het goed heb begrepen hebben deze 2 heren de handen in elkaar geslagen toen ze beide herstellende waren van een zware depressie. En dat is iets dat duidelijk terugkomt in de teksten en de muziek. En dan bedoel ik niet dat dit een depressief album is geworden. Maar dit is duidelijk wat zwaardere kost dan KsE.

Grappig genoeg moest ik in de eerste instantie wat wennen aan de accoustische nummers die hier en daar de kop op steken maar dat zijn nu bijna mijn favoriete nummers.

Hold on to faith, hold on to love,
Hold on to who you are.
You’re not alone, don’t lose sight,
We will rise above.

We are the breath of life,
Our hope remains.

In these times of grace,
A sacred life we must embrace for generations to come,
As we break down the ways of ourselves.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Siego

Re: Times of grace

Bericht door Siego » za sep 10, 2011 12:33 pm

Ik houd niet zo van de muziek van Killswitch Engage, en dus bijna automatisch ook niet van Times of Grace.
Maar heb Killswitch desondanks inmiddels wel 4x live gezien en was elke keer meer onder de indruk van de live performance.
Met als 'hoogtepunt' het optreden op Fortarock in 2010. Een geweldig optreden en de hele tent ging los en zong uit volle borst mee, schitterend om te zien.
Ben daarom op Graspop dit jaar ook maar even naar Times of Grace gaan kijken, en ook dit optreden viel me niks tegen. Goede muzikanten en een energiek optreden. Alleen muzikaal gezien dus niet helemaal 'my cup of tea'.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 10, 2011 1:01 pm

Best aardige band, leuke compacte songs met goed riffwerk en qua zang ook niet vervelend. Het is echter geen band die ik een hele dag kan aanhoren (geldt ook voor Killswitch).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za sep 10, 2011 4:22 pm

Ik vind dit maar een saai bandje, nergens wordt het echt spannend. Het kabbelt maar wat voort.

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma sep 12, 2011 1:45 am

Voor mij een van de beste platen dit jaar. Killswitch Engage met de 'nieuwe' zanger kan me gestolen worden, maar de stem van Jesse Leach is er een uit miljoenen. Ik ken geen andere zanger die zo oprecht voor de dag komt. Vooral zijn cleane zang, zeker richting de hogere regionen, is prachtig. Om maar even bij KsE te blijven, de muziek van Times of Grace zit wat spannender in elkaar, veel betere dynamiek. En de afwisseling (en samenzang) tussen Adam D.'s stem en die van Leach is ook als twee handen op een buik. Er zit bovendien inhoud in de muziek, want Leach heeft altijd iets zinnigs te melden.

Ze hebben trouwens net een nieuwe videoclip uit. Live In Love, misschien wel de meest cheesy track van de plaat, maar ik vind het mooi.
http://www.youtube.com/watch?v=2XXSAfYOA7o
Laatst gewijzigd door Bastiaan op ma sep 12, 2011 1:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma sep 12, 2011 1:48 am

EDIT: dubbele post
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

bulldozer

Bericht door bulldozer » ma sep 12, 2011 10:41 pm

Inderdaad een super plaat geworden! Stukken beter dan de laatste plaat van KsE en sowieso in de top 5 van m'n jaarlijstje.

Plaats reactie