17/09 Musketeer of Death Fest @ de Pit, T'zen - new names!!!
- KoenM
- Contacteer:
Re: 17/09 12,5 years Musketeer of Death Fest @ de Pit, Terne
Jezus, moderator, iemand?
- emillio
- Contacteer:
Tevens aanwezig:

Tijdsschema:
00:00-end MeclassicA (NL)
22:55-23:40 Kutschurft (NL)
21:50-22:35 Conquest of Steel (UK)
20:45-21:30 Leng Tch’e (B)
19:40-20:25 Insanity Reigns Supreme (B)
18:50-19:20 War all the Time (UK)
17:50-18:30 Gorgasm (US)
16:50-17:30 Supreme Pain (NL)
15:50-16:30 Starve (NL)
14:55-15:30 Leptotrichia (B)
14:00-14:35 Endless Cycle
Tickets: 10 euro vvK / 12 adk
vvk hier: http://www.podiuminterneuzen.nl/tickets/reserveren

Tijdsschema:
17:50-18:30 Gorgasm (US)
16:50-17:30 Supreme Pain (NL)
15:50-16:30 Starve (NL)
14:00-14:35 Endless Cycle
Tickets: 10 euro vvK / 12 adk
vvk hier: http://www.podiuminterneuzen.nl/tickets/reserveren
www.musketeerofdeath.nl
Dat is toch biologisch bier uit Belgie, als ik het goed heb? Lekker hoor!
- emillio
- Contacteer:
Rubicon schreef:Dat is toch biologisch bier uit Belgie, als ik het goed heb? Lekker hoor!

www.musketeerofdeath.nl
Gaat een mooi feestje worden. Zie je zaterdag
- emillio
- Contacteer:
MIss-metal is "helaas" ziek.
En gecancelled: SUPREME PAIN
En gecancelled: SUPREME PAIN
www.musketeerofdeath.nl
Mooi dat "Helaas" tussen aanhalingstekens" 

Aww arme Miss Metal! Koen had zich zo verheugd!!!
Behold the beast, behold his queen. Behold their pact of obscenity!
Ja zeg, waar mensen zich druk om maken.....
Nefarian schreef:Ziet er niet echt metal uit....ook niet echt vrouwelijk dat half geschoren hoofd
- emillio
- Contacteer:
Cancelled:
Supreme Pain (shoulder problems of the drummer)
Gorgasm (health problems)
Replacements:
WORMROT
SG – Singapore grind with huge love for old thrash and punk
MARUTA
US – grind with elements of doom, power violence and death metal
Supreme Pain (shoulder problems of the drummer)
Gorgasm (health problems)
Replacements:
WORMROT
SG – Singapore grind with huge love for old thrash and punk
MARUTA
US – grind with elements of doom, power violence and death metal
www.musketeerofdeath.nl
- emillio
- Contacteer:
Re: 17/09 Musketeer of Death Fest @ de Pit, T'zen - new name
New time-schedule:
17:50-18:30 Starve (NL)
16:50-17:30 Wormrot (SG)
15:50-16:30 Martua (US)
14:00-14:35 Endless Cycle (NL)
Doors open @ 13:30
Tickets:
€ 10 in presale
€ 12 at the doors
Pre-sales: http://www.podiuminterneuzen.nl/tickets/reserveren/
17:50-18:30 Starve (NL)
16:50-17:30 Wormrot (SG)
15:50-16:30 Martua (US)
14:00-14:35 Endless Cycle (NL)
Doors open @ 13:30
Tickets:
€ 10 in presale
€ 12 at the doors
Pre-sales: http://www.podiuminterneuzen.nl/tickets/reserveren/
www.musketeerofdeath.nl
- KoenM
- Contacteer:
Ik vind het stiekem wel jammer ja. Zo'n geval staat garant voor vrouwonvriendelijke opmerkingen richting het podium naarmate de avond vordert. Amusant.Wendy schreef:Aww arme Miss Metal! Koen had zich zo verheugd!!!
- KoenM
- Contacteer:
Endless Cycle gemist, maar naar wat ik hoorde van anderen maken ze progressie, ook met een tweede gitarist nu in de gelederen.
Leptotrichia stond weer garant voor enerzijds een lekkere pot technische brute death metal en anderzijds een absurd hilarische stage performance van de frontman. De Morbid Angel riffs en gekke breaks vlogen je om de oren terwijl de zanger zijn seksuele voorkeuren aangaf dmv bepaalde bewegingen op het podium en de praatjes tussen de nrs door.
Maruta was niet echt aan mij besteeds, ben niet zo van de grind. Wormrot was dan al iets interessanter omdat het af en toe wat open brak met een groove of thrashriff.
Starve van een afstandje af en toe beluisterd, klonk wel zwaar. Verder ook niet echt mijn ding. Tijdens War all the time even wat te eten opgezocht. Toen ik terugkwam waren ze net bezig aan een Celtic Frost cover in de vorm van Into the crypts of rays. Daar scoor je altijd punten mee natuurlijk! Vermakelijk.
Insanity Reigns Supreme had het podium aangekleed op hun kenmerkende wijze. Kaarsen, wierooksticks. De zanger gehuld in een zwarte mantel en de rest van de band in identieke zwarte overhemden en starre gezichtsuitdrukkingen geeft wel aan dat je niet met een vrolijke thrash- of powermetalband te maken hebt. IRS maakt een soort van doom/death die niet echt te vergelijken valt met iets anders. Het is zwaar, meestal gestaag voortstuwend aan een tempo van 80 bpm met hier en daar blaststukken. Maar het is vooral donker. Met enkel rode verlichting kwam IRS - imho 1 vd beste en zeker meest onderschatte metalbands van de lage landen - erg goed tot zijn recht. De setlist bestond uit materiaal van de tweede en derde (laatste) plaat Occultus Insanus Damnatus uit 2009. De 3 cd's had ik al, gisteren dan maar een shirtje aangeschaft.
Leng Tch'e van een afstandje bekeken. Deze band stelt eigenlijk nooit echt teleur. Ook deze keer was het weer knetterhard en strak.
Conquest of Steel speelt heavy metal zoals het bestond tussen 1980 en 1989. Deze Britten hebben al behoorlijk wat shows gespeeld in Zeeuws-Vlaanderen en komen elke keer weer graag terug. De respons was goed en ik heb dan ook met een grijns en een occasionele headbang staan kijken. Vermeldenswaardig was de cover van Manowar's Metal warriors. Whimps and posers, leave the hall!
Kutschurft was grappig en onnodig grof, hetgeen pluspunten verdient. De muziek gaat alleen wel vervelen na 10 minuten. Riff, blast, groove, riff, blast, groove, klaar. Als je dan nog eens de helft van de zanger niet verstaat is de lol er wel snel af. Mooie gimmick, maar mij duurt het te lang.
Na de lichte uitloop van Kutschurft zat Meclassica onnodig lang te pielen met het geluid en een video die ze nog wilden afspelen. Het werd later en later en uiteindelijk zijn ze dan toch maar begonnen zonder al die poespas. Wat ik hoorde was een band die Metallica materiaal strak én met hart en ziel bracht. Battery, Master of Puppets, For whom the bell tolls, Sanitarium en Ride the lightning volgende elkaar snel op. Bij Battery raakten ze occasioneel elkaar nog wel even kwijt, maar de rest was goed gebracht. Ik was inmiddels echter zo brak dat ik tijdens Ride the lightning op huis ben aangegaan.
Mooie drukbezochte dag metal in Terneuzen van Musketeer of death. Op naar het 25-jarig jubileum! Hoop op 10 december op een even drukke dag daar.
Leptotrichia stond weer garant voor enerzijds een lekkere pot technische brute death metal en anderzijds een absurd hilarische stage performance van de frontman. De Morbid Angel riffs en gekke breaks vlogen je om de oren terwijl de zanger zijn seksuele voorkeuren aangaf dmv bepaalde bewegingen op het podium en de praatjes tussen de nrs door.
Maruta was niet echt aan mij besteeds, ben niet zo van de grind. Wormrot was dan al iets interessanter omdat het af en toe wat open brak met een groove of thrashriff.
Starve van een afstandje af en toe beluisterd, klonk wel zwaar. Verder ook niet echt mijn ding. Tijdens War all the time even wat te eten opgezocht. Toen ik terugkwam waren ze net bezig aan een Celtic Frost cover in de vorm van Into the crypts of rays. Daar scoor je altijd punten mee natuurlijk! Vermakelijk.
Insanity Reigns Supreme had het podium aangekleed op hun kenmerkende wijze. Kaarsen, wierooksticks. De zanger gehuld in een zwarte mantel en de rest van de band in identieke zwarte overhemden en starre gezichtsuitdrukkingen geeft wel aan dat je niet met een vrolijke thrash- of powermetalband te maken hebt. IRS maakt een soort van doom/death die niet echt te vergelijken valt met iets anders. Het is zwaar, meestal gestaag voortstuwend aan een tempo van 80 bpm met hier en daar blaststukken. Maar het is vooral donker. Met enkel rode verlichting kwam IRS - imho 1 vd beste en zeker meest onderschatte metalbands van de lage landen - erg goed tot zijn recht. De setlist bestond uit materiaal van de tweede en derde (laatste) plaat Occultus Insanus Damnatus uit 2009. De 3 cd's had ik al, gisteren dan maar een shirtje aangeschaft.
Leng Tch'e van een afstandje bekeken. Deze band stelt eigenlijk nooit echt teleur. Ook deze keer was het weer knetterhard en strak.
Conquest of Steel speelt heavy metal zoals het bestond tussen 1980 en 1989. Deze Britten hebben al behoorlijk wat shows gespeeld in Zeeuws-Vlaanderen en komen elke keer weer graag terug. De respons was goed en ik heb dan ook met een grijns en een occasionele headbang staan kijken. Vermeldenswaardig was de cover van Manowar's Metal warriors. Whimps and posers, leave the hall!
Kutschurft was grappig en onnodig grof, hetgeen pluspunten verdient. De muziek gaat alleen wel vervelen na 10 minuten. Riff, blast, groove, riff, blast, groove, klaar. Als je dan nog eens de helft van de zanger niet verstaat is de lol er wel snel af. Mooie gimmick, maar mij duurt het te lang.
Na de lichte uitloop van Kutschurft zat Meclassica onnodig lang te pielen met het geluid en een video die ze nog wilden afspelen. Het werd later en later en uiteindelijk zijn ze dan toch maar begonnen zonder al die poespas. Wat ik hoorde was een band die Metallica materiaal strak én met hart en ziel bracht. Battery, Master of Puppets, For whom the bell tolls, Sanitarium en Ride the lightning volgende elkaar snel op. Bij Battery raakten ze occasioneel elkaar nog wel even kwijt, maar de rest was goed gebracht. Ik was inmiddels echter zo brak dat ik tijdens Ride the lightning op huis ben aangegaan.
Mooie drukbezochte dag metal in Terneuzen van Musketeer of death. Op naar het 25-jarig jubileum! Hoop op 10 december op een even drukke dag daar.
- Smennieman
- Contacteer:
Koen, hieronder mijn relaas van de zaken afgelopen zaterdag.KoenM schreef:
Kutschurft speelde bijna een half uur langer dan gepland. Toen MeclassicA ging soundchecken, bleek er een defect te zijn met de monitoring, de mannen van de Pit deden er alles aan om dat zo snel mogelijk op te lossen. Het filmpje was een mooi eerbetoon aan Cliff Burton die ongeveer 25 jaren geleden verongelukte met de tourbus, vandaar dat we zijn laatste concert speelden. Alles was vrijdagavond al getest en werkte toen naar behoren. Zaterdagavond of nacht beter gezegd, liet de apparatuur van de Pit het echter afweten. Ik persoonlijk had er veel werk in gestopt en probeerde op dat moment te repareren wat er te repareren viel, helaas zonder succes. Het was dus een opstapeling van factoren, waarna ik besloot: niet zeiken maar spelen. Jammer dat je brak naar huis ging, je hebt een mooie set gemist waarover het publiek en wij erg enthousiast waren. Ik geloof dat we om half 3 gestopt zijn, waarna de mensen moe maar voldaan afdropen. Ik hoop dat jullie ook zoveel volk binnenkrijgen als jullie er moeten spelen, want elke band verdient een mooi publiek.