Anthrax

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is het beste Anthrax album?

Fistful of Metal
11
10%
Spreading The Disease
26
23%
Among The Living
40
35%
State Of Euphoria
8
7%
Persistence Of Time
6
5%
The Sound Of White Noise
12
11%
Stomp 442
2
2%
Volume 8: The Threat Is Real
1
1%
We've Come For You All
7
6%
 
Totaal aantal stemmen: 113

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Anthrax

Bericht door Gilbert » ma mei 10, 2010 5:54 pm

Vergeet niet dat het nog bijna drie maanden duurt tot aan de show in Hengelo. Voor die tijd verandert Anthrax nog minstens vier keer van zanger. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » ma mei 10, 2010 6:11 pm

enforcer schreef:Hij is ook geen slechte zanger, maar zeker niet beter dan Belladonna. Ik vind dat zo suggestief de "hardere" thrash kant, ik bedoel alsof zijn solo platen zo spijkerhard zijn. Ik vind ANTHRAX ten tijde van ATL een stuk steviger iig. We hebben een keer met de Deathriders gespeeld in Hamburg, was best gaaf maar ergens inderdaad ook wel vergane glorie met heel veel Anthrax nummers in de setlist. Ik vind FFOM ook een prima plaat trouwens, allen lang zo uniek niet als de 4-5 albums daarna. belladonna heeft overigens live ook altijd nummers gebracht van de eerste plaat....
Gedateerd of niet, de eerste plaat knalt van begin tot eind uit z'n voegen van de gave riffs, goede zang en vette tempo's. Bijzonder effectieve songwriting ook. Daar kunnen die matige refreintjes, indianentooien en rondspringende gitaristen in bermuda's niet tegenop, imho. Ik heb ze met Belladonna gezien op Dynamo in 2005 en dat was best okay verder, maar het heeft geen grote indruk achter gelaten, om eerlijk te zijn. Goed, de nummers van Turbin (solo) zijn misschien niet allemaal even sterk, maar het materiaal bewijst wel dat hij veel veelzijdiger is dan hij alleen al bij Anthrax laat horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Orklord » ma mei 10, 2010 6:28 pm

Vind je nou echt dat de albums na Fistfull of Metal matige refreintjes bevatten? Sorry, maar ik vind een album als Among the Living toch echt een stuk beter dan Fistfull of Metal. Wel een aardig album, dat zeker, en het knalt er ook flink op los, maar is nergens echt groots.
Dat vind ik bij albums als Among the Living en Spreading the Disease wel het geval. Sterke nummers, die ook zeker wel ergens over gaan. Het is echt niet alleen maar fun.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Anthrax

Bericht door Gilbert » ma mei 10, 2010 6:39 pm

In mijn herinnering was die show op Dynamo Open Air 2005 verrassend goed en was de sfeer in het publiek uitstekend. Daar staat echter tegenover dat destijds op een festival met reünies van onder meer Anthrax, Testament en Lääz Rockit schrikbarend weinig publiek afkwam, wat direct het einde van Dynamo Open Air betekende. Dus of anno 2010 nog veel mensen hier op zitten te wachten? Het hangt er denk ik vanaf hoeveel "Big Four" shows er in de toekomst nog komen en of een eventuele nieuwe plaat met Belladonna (als die er ooit komt) thrashy en onderhoudend genoeg zal zijn om de oude fans tevreden te stellen. Ian en Benante moeten dus maar bidden dat Ulrich, Hetfield, Mustaine, King en Araya niet opnieuw ruzie krijgen en inzien dat ze met gezamenlijke shows het meeste publiek aanspreken. Een "Big Four"-wereldtour in 2011 zou erg mooi zijn, en dan wil bijna iedereen natuurlijk o.a. Megadeth met Ellefson en Anthrax met Belladonna zien, want dat roept toch de meeste herinneringen op aan de gouden thrash-jaren.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Orklord » ma mei 10, 2010 6:40 pm

In 2006 in de 013 was het anders best druk en erg gaaf!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Anthrax

Bericht door Zagato » ma mei 10, 2010 7:00 pm

Ik ben na Among the Living afgehaakt, meligheid en metal gaan meestal niet samen (IMHO).
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Anthrax

Bericht door IROn » ma mei 10, 2010 7:02 pm

Zeker, echt het ideale aantal mensen: druk genoeg om het vol te laten lijken en ruimte genoeg om los te gaan.

Dat, en supergezellig met zoveel bekende mensen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Took » ma mei 10, 2010 7:02 pm

Onze tweede Anthrax-poll in één jaar op de frontpage:

http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=127
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » ma mei 10, 2010 7:04 pm

op dynamo was toen nog dik 4500 man, vond ik niet verkeerd met ANTHRAX als headliner.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » ma mei 10, 2010 7:06 pm

de organisatie schijnbaar wel, aangezien ze nog nooit zo'n groot verlies hebben gedraaid
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » ma mei 10, 2010 7:14 pm

Dan zijn ze niet zo realistisch geweest met hun verwachtingen, maar goed, het was ook echt baggerweer die dag dat zal ook wel parten gespeeld hebben
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » ma mei 10, 2010 9:20 pm

Ja, plus dat de locatie stukken lastiger te bereiken was dan voorgaande jaren bij andere locaties het geval was. Ik bedoel Hellendoorn. Op de berg is het dichtstbijzijnde station ongeveer 10 km ver (en klein, in Nijverdal), dat station is bovendien alleen vanuit Zwolle en Enschede in één keer bereikbaar, er zijn alleen maar smalle wegen en met busvervoer (en een hoop auto's) is dat vragen om problemen. Ach ja, ik heb wel genoten die dag. Vond het zelf één van de gaafste Dynamo's die ik bezocht heb. Scheelt dat het hier twintig minuten met de auto vandaan ligt.

Het was bovendien niet zo slim om Laaz Rockit en Testament (dat was het toch?) de avond ervoor in Eindhoven te laten optreden als pre-party. Daardoor hebben ze veel potentiële bezoekers uit het zuiden moeten missen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » ma mei 10, 2010 10:02 pm

Gilbert schreef:Vergeet niet dat het nog bijna drie maanden duurt tot aan de show in Hengelo. Voor die tijd verandert Anthrax nog minstens vier keer van zanger. :wink:
:lol:

De komst van Belladonna verandert natuurlijk het 1 en ander, maar ik zie het tegen die tijd wel weer hoe het met de centen zit.

En de laatste Dynamo editie was gewoon gezellig mijns inziens. Toen was Trivium nog in opkomst, en stonden ze op t kleine podium...gouden tijden :)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » ma mei 10, 2010 10:03 pm

Heb jij die David ooit nog wel eens weer gesproken trouwens?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » ma mei 10, 2010 10:12 pm

Nopes. Helemaal niet.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » di mei 11, 2010 8:43 am

Jeroen schreef:Ja, plus dat de locatie stukken lastiger te bereiken was dan voorgaande jaren bij andere locaties het geval was. Ik bedoel Hellendoorn. Op de berg is het dichtstbijzijnde station ongeveer 10 km ver (en klein, in Nijverdal), dat station is bovendien alleen vanuit Zwolle en Enschede in één keer bereikbaar, er zijn alleen maar smalle wegen en met busvervoer (en een hoop auto's) is dat vragen om problemen. Ach ja, ik heb wel genoten die dag. Vond het zelf één van de gaafste Dynamo's die ik bezocht heb. Scheelt dat het hier twintig minuten met de auto vandaan ligt.

Het was bovendien niet zo slim om Laaz Rockit en Testament (dat was het toch?) de avond ervoor in Eindhoven te laten optreden als pre-party. Daardoor hebben ze veel potentiële bezoekers uit het zuiden moeten missen.
Tja inderdaad, al was die preparty baggervet en voor mij absoluut geenreden om niet naar Dynamo te gaan. Ik vond de kleinschalige opzet eigenlijk best cool, heb een hele leuk dag gehad. Obituary was ook moddervet trouwens....

Oh Chuck Billy die effe mee kwam "wardancen" op het podium gedurende "indians" was natuurlijk ook een hoogtepunt!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Anthrax

Bericht door Gilbert » do mar 10, 2011 8:29 pm

Scott Ian niet bij Zwarte Cross en "Big Four" shows

Op zaterdag 19 juli spelen Anthrax en Sepultura beide op het Zwarte Cross festival. Het blijkt geen toeval te zijn dat deze twee bands voor dezelfde dag geboekt zijn. Sepultura-gitarist Andreas Kisser zal namelijk een dubbele dienst draaien. Rond die tijd schijnen Anthrax-gitarist Scott Ian en zijn echtgenote Pearl Aday (zelf zangeres en dochter van Meat Loaf) hun eerste kindje te verwachten. Ian neemt in juli daarom enkele weken ouderschapsverlof op. Kisser zal hem onder meer bij het Zwarte Cross festival vervangen. Ook bij de geplande "Big Four Of Thrash Metal"-shows in juli ontbreekt Ian. Ruim voor die tijd komt Sepultura overigens met hun nieuwe studio-album Kairos aanzetten, terwijl het een raadsel is of en wanneer we eindelijk vers materiaal van Anthrax mogen verwachten.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » vr mar 11, 2011 7:50 am

Anthrax zonder Scott Ian....wat is er toch allemaal aan de hand de laatste tijd...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Anthrax

Bericht door Johan » vr mar 11, 2011 10:11 am

Ach, zolang het alleen ouderschapsverlof is..

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » di mar 15, 2011 5:10 pm

tuurlijk is niet permanent maar toch, ergens kan het niet....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Anthrax

Bericht door innuendo » di mar 15, 2011 5:17 pm

ouderschapsverlof of het bed delen met de dochter van Meatloaf? :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door KoenM » di mar 15, 2011 10:53 pm

Heb zo ook eens Testament gezien met alleen Chuck Billy als 'origineel' lid. Zelfs Eric Peterson deed niet mee.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » wo jun 29, 2011 9:50 pm



Nieuwe Anthrax, met Joey! Klinkt nog verrassend goed moet ik zeggen...
Laatst gewijzigd door Cathalised op wo jun 29, 2011 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » wo jun 29, 2011 10:58 pm

Stond ook al in het thrash topic ja. Lekker nummer, hoewel die eerste riff me sterk aan een riff van Gridlock doet denken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » wo jul 13, 2011 5:17 pm

De hoes van de nieuwe:

Afbeelding
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Anthrax

Bericht door Rene » wo jul 13, 2011 6:23 pm

Lijkt Iron Maiden wel (zie figuurtje rechtsboven ;))
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » wo jul 13, 2011 7:06 pm

Rene schreef:Lijkt Iron Maiden wel (zie figuurtje rechtsboven ;))
Zou me niets verbazen als ze dat er expres in hebben laten zetten :)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Orklord » do jul 14, 2011 10:34 am

Ik ben benieuwd :)

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re:

Bericht door Nefarian » do jul 14, 2011 10:53 am

WhiplashWimpie schreef:Ik vind Medusa een kei vet nummer. Echt een vet riffje zit er in dat nummer. Be All End All is ook een kei goed nummer. Mijn favoriete cd is fistfull of metal. Live is Anthrax echt wel goed, maar met Belladonna was het nog beter.
Medusa is idd erg gaaf!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re:

Bericht door Jeroen » vr jul 29, 2011 10:57 pm

enforcer schreef:
Dragonforce schreef:[..]
Neil is toch een veel capabelere zanger dan Joey is. Hij schreeuwt wel veel, maar hij kan ook erg goed zingen en z'n uithalen zijn fantastisch. FFOM is een geweldige primitieve speed/thrash metal plaat.

Ik kan me soms ook wel eens storen aan Joey z'n stem en sommige teksten op de platen met hem.
LOL Neil Turbin heeft het bereik van een zeehond, ik kan hem zeker waarderen maar een goede zanger is hij zeker niet. Laat staan dat hij beter zuo zijn dan Joey, ruiger misschien wel maar dan heb je ook alles wel gehad. Bovendien is ANTHRAX bepaald niet bekend geworden met de enigszins gedateerde speed metal van hun debuut LP. Vooropgesteld dat ik dat soort muziek best kan waarderen en er staan een paar echte vette songs op dat album. Maar gezien de koers die Ian en Benante willen varen zullen ze zeker geen zanger in de old school stijl van Turbin gekozen hebben. Turbin is destijds trouwens uit de band gezet vanwege zijn matige zangprestaties.

Ik quote toch even een post uit 2007. Het moet. Gezien de soloplaat van Turbin kan ik het weer eens niet meer oneens met je zijn dan nu. Aangezien je mening ongetwijfeld nog hetzelfde is als vier jaar geleden, moet ik het even melden. Die soloplaat is sterk. Goede songs en hij zingt met het bereik van een Paul Stanley. Niets mis met Neil Turbin, zeker niet op het debuut van Anthrax. Bereik van een zeehond? I would like to see you try.

Verder kijk ik nog steeds erg uit naar de nieuwe. Het zal vast een leuke schijf worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door enforcer » ma aug 08, 2011 8:20 pm

OK ik heb heb het wat sterk neergezet, ik doe het hem zeker niet na. Maar ik blijf hem stukken minder dan Joey Belladonna vinden. Ik vind de eerste ANTHRAX zowiezo niet erg representatief voor ANTHRAX, de twee nummers die ik van de nieuwe plaat gehoord heb klonken erg veelbelovend!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Anthrax

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 06, 2011 11:28 am

Zo hee, Worship Music is echt fantastisch! De verwachtingen rond de nieuwe plaat waren natuurlijk hooggespannen; het resultaat mag er dan ook zijn. Misschien niet wat de meeste verwacht hadden, maar 'Worship Music' is een zeer goede metalplaat geworden met stevige wortels in de jaren '90. Het doet me vooral denken aan Persistence In Time en Sound Of White Noise, met daarnaast veel groove-, grunge en alternative metal-elementen.

- mod edit: spam -

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Anthrax

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 07, 2011 9:45 am

Vanwege de verwijderde bovenstaande link hier de hele recensiev (zonder link). Ik hoop dat dat niet onder 'spam' valt.

Anthrax – Worship Music (2011): Een furieuze terugkeer

De laatste keer dat ik Anthrax live zag was vorige zomer in de Metropool te Hengelo. in deze relatief kleine zaal zetten de New Yorkse thrashers een geweldige show neer. Het publiek bestond uit zo’n duizend dolgedraaide headbangers. Een relatief klein aantal, vergeleken met de shows die Anthrax onlangs verzorgde met Metallica, Megadeth en Slayer: de zogenaamde ‘Big 4’ van de 80’s thrashmetalgolf. Maar dat mocht de pret in Hengelo niet drukken: onder leiding van de charismatische, sympathieke Joey Belladonna spuwde de band op energieke wijze de ene na de andere klassieker uit. De fans werden helemaal gek. Je waande je compleet in de jaren 80: in patchjas gehesen crowdsurfers vlogen je met hun hoge lipgympen om de oren. Met de recente wereldwijde successen van bands als Iron Maiden, Metallica en Judas Priest in mijn achterhoofd leek het alsof de glorietijden van heavymetal werkelijk waren teruggekeerd.

Anthrax heeft altijd een bijzondere plaats ingenomen binnen de geschiedenis van heavymetal. In de jaren tachtig maakte de band furore met hun mix van hardcore punk en traditionele metal. Binnen de opkomende thrashmetalscene wisten ze zich te onderscheiden dankzij het classic rock-geluid van zanger Joey, teksten over stripboeken (Judge Dredd) en horrorfilms en de samenwerking met hiphoplegende Public Enemy. Anthrax was één van de eerste bands die rap met metal combineerde en is daarmee één van de grondleggers van het alternative metal/crossover-genre in de jaren 90. Een decennium dat voor de band niet bepaald succesvol uitpakte. Onder leiding van de zeer vaardige nieuwe zanger John Bush daalde hun populariteit. Inmiddels lijkt na verschillende kortstondige reünies charismaticus Belladonna voorgoed te zijn teruggekeerd in het Anthrax-nest.

En nu komt de band voor het eerst sinds We’ve Come For You All (2003) met een nieuw album. Gezien de recentelijke retro-thrashgolf zullen velen denken dat nieuweling Worship Music een terugkeer naar het klassieke Anthrax-geluid is. NOT! Het bijdehante brutale sfeertje is zeker aanwezig, maar deze nieuwe plaat is geen pure thrashmetal. Evident zijn de invloeden uit de jaren 90: op Worship Music horen we veel groove- en alternative metal-elementen, met hier en daar grunge. Toch klinkt het allemaal heerlijk stampend en furieus, zoals Persistence In Time en Sound Of White Noise. Geen old school thrash, maar wel een keiharde plaat gezegend met een perfecte zware, maar heldere productie.

Worship Music is een heerlijk gevarieerd, genre-overstijgend album. De technische opener Hell On Earth grijpt je meteen naar de strot. The Devil You Know heeft een pakkend refrein; ‘Let The Right One In’. Een directe verwijzing naar de film waar het nummer over handelt, de Zweedse post-moderne vampierfilm Låt den rätte komma in. ’ ".. the bodies of the dead are rising from their graves and attacking the living": met deze radio-omroep start Fight ‘Em Till You Cant, gevolgd door een door Municipal Waste zo uitgebuite riff. Een klassiek Anthrax-nummer over zombies. Heerlijk speels als vanouds, maar met een ongewoon groots refrein. Tijdens I’m Alive kunnen we even bijkomen. Een leuk meedeinend refrein, maar verder een niet-bijzondere compositie. De Hymn-onderbrekingen zorgen met intro Worship voor extra sfeer. In The End is een ode aan overledenen Ronnie James Dio en Dimebag Darrel (Pantera). Een massieve, monolithische stamper met een episch karakter. Het nummer leunt op één idee, maar is zonder twijfel één van de hoogtepunten van het album. Dat geld ook voor Judas Priest: een stoere, heroïsche (wederom-) ode aan de gelijknamige Britse band. Voorzien van een triomfantelijk refrein en een gave tempowisseling in de bekende Anthrax-traditie. Crawl is een sfeervol nummer in de stijl van bevriende grungers Alice In Chains. The Constant zou zo op State Of Euphoria hebben kunnen staan met zijn aanlokkelijke melodieuze refrein. Het album sluit keihard af met Revolution Screams, gevolgd door een verstopte coverversie van hardcoreband Refused’s New Noise.

Zoals de lengte van deze recensie doet vermoeden ben ik helemaal overdonderd door Worship Music. Een ijzersterke reünieplaat à la Iron Maiden’s Brave New World en met een hedendaagse ronkende productie als Accept’s Blood Of The Nations. Joey Belladonna’s zang is bijzonder verfrissend. Heerlijk om op een moderne plaat weer eens een klassieke rockstem te horen. De afwezigheid van zijn ijselijke uithalen zullen door oude fans als een gemis worden gezien, maar maakt het album wel toegankelijker. De middenstem van Joey is erg vooruit gegaan. De muziek is vooral ritmisch, vaak voorzien van aanstekelijke melodieuze refreinen. Pakkend, maar ook voorzien van exentrieke elementen die het spannend houden. Een plaat waarbij je voet automatisch gaat stampen en je vol overtuiging je vuist in de lucht heft! De betoverende, sfeervolle voorkant van de getalenteerde striptekenaar Alex Ross (check zijn majestueuze Kingdom Come!) maakt het geheel helemaal af. Eindelijk hebben we weer een echte tijdloze klassieker van een klassieke metalband die nog steeds relevant weet te klinken! (Eru)

9.0

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » wo sep 07, 2011 3:08 pm

Spam zal wel te maken hebben met de wijze waarop je het album hebt verkregen. Wist ik ook niet eigenlijk.

Duidelijk verhaal, ik ben er nieuwsgierig naar, maar ik houd nog even een slag om de arm. Die vrijgegeven songs waren leuk, maar toch wel grotendeels gebaseerd op bekende riffs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » vr sep 23, 2011 9:13 pm

Heerlijke plaat inderdaad. Afwisselend, spetterend en behoorlijk toegankelijk. Op zich een ideale mix tussen het oude thrashgeluid en moderne invloeden. Lekker catchy ook. Wat Anthrax betreft, heb ik lang moeten wennen aan de platen na het debuut, maar inmiddels draai ik alles met Belladonna grijs. De nieuwe gaat daar vast ook wel toe behoren, al zie ik dit toch meer als een tussenstation waarin de motor weer even wordt warm gedraaid. Op een erg lekkere wijze, dat zeker. (Al blijft het jammer van die super opzichtige Gridlockriff in Fight 'em til You Can.) Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen, mits ze de line-up nu hetzelfde weten te houden, want naast de behoorlijk goede songs vind ik de zang van Joey echt ijzersterk op de nieuwe cd. Maar ja, je weet met Anthrax maar nooit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Anthrax

Bericht door Cranial » za sep 24, 2011 10:19 am

ook ik ben em al redelijk grijs aan het draaien, wat een plaat :)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Cathalised » zo sep 25, 2011 4:12 pm

Heerlijke verfrissende plaat, heeft me echt verrast. Belladonna is de enige stem van Anthrax, en dat bewijst hij voor eens en altijd met deze plaat.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Anthrax

Bericht door wyrm » wo okt 26, 2011 9:23 pm

Huh?



Klik!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Orklord » vr nov 25, 2011 7:54 pm

Zo, de nieuwe Anthrax eindelijk beluisterd en het valt me erg mee! Modern geluid maar tegelijkertijd old school. Ik moest wel even wennen aan Belladonna's zang, die is perfect en zelfs modern.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Anthrax

Bericht door IROn » za nov 26, 2011 8:40 pm

Nou, ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar ik kom er niet door. Fight 'em till you can't is tof, maar voor de rest raakt hij me werkelijk nergens.

Jammer, maar helaas.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Anthrax

Bericht door Siego » za nov 26, 2011 8:49 pm

Hier hetzelfde. Heb 'm "as we speak" wel opstaan, weer even een kansje geven.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » di nov 29, 2011 1:48 pm

Ik vind em eigenlijk nog steeds beter worden. Heerlijke compacte nummers, grote hoeveelheid memorabele momenten. Kortom, gesneden koek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Anthrax

Bericht door Latebloomer » do mar 22, 2012 8:38 pm

Ik wil me een beetje gaan inluisteren voor het optreden van Anthrax op Fortarock binnenkort. Maar hun hele discografie aanschaffen gaat me net te ver ;-) Hun laatste album heb ik al wel, maar verder nog niks. Kan iemand mij een of meer goede compilatie- en/of live-albums noemen waarmee ik een redelijk beeld van Anthrax kan krijgen?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Anthrax

Bericht door innuendo » do mar 22, 2012 10:28 pm

Met Spreading The Disease en Among The Living heb je in elk geval hun bekendste platen te pakken. Daar zou ik eerder voor gaan als ik jou was. Die zouden niet meer dan een tientje per stuk moeten kosten, maar (ik mag hopen dat) daar zal het meeste van gespeeld worden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Anthrax

Bericht door Cranial » do mar 22, 2012 10:48 pm

dan zou ik zeggen among the living (verplicht!) met als aanvulling state of euphoria en persistence of time
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Anthrax

Bericht door Latebloomer » vr mar 23, 2012 10:24 am

bedankt!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Anthrax

Bericht door Gijscoman » vr jan 04, 2013 9:16 pm

Statement from Anthrax about Rob Caggiano's Departure From the Band:

January 4, 2013

Rob has been an integral part of Anthrax for so many years, as our lead guitarist, in a production capacity, but most of all, as our close friend. His contributions to the band have been enormous. While we are sad that he is leaving, we wish him nothing but great success going forward, and hope to share the stage with him again sometime down the road.

With the Metal Alliance Tour on the horizon, we have been considering several lead guitarist options, and will be making an announcement on that shortly.

ANTHRAX - Charlie Benante, Scott Ian, Frank Bello, Joey Belladonna

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Anthrax

Bericht door Cranial » vr jan 04, 2013 11:18 pm

balen.... mag spitz weer terug?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Elessar » za jan 05, 2013 12:02 am

Wat is de reden?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Anthrax

Bericht door Jeroen » za okt 31, 2015 5:49 pm

Wat maakt Anthrax toch heerlijke muziek. Net in de auto voor de zoveelste keer Worship Music laten knallen. Een plaat met prachtige liedjes. Of het thrash is? Who cares. Songschrijven kunnen ze. Ik begin ook steeds meer overtuigd te raken van de Bush-periode. Sound Of White Noise mag ik in elk geval graag horen. Heb voor weinig nu ook de overige cd's met deze zanger besteld. Voorheen was ik van mening dat Anthrax wel eens de minste van de zogenaamd Big 4 of 5 was, maar waar het op de songs aankomt, klimt deze band rap naar de positie van beste van het stel. Zo nu en dan zijn het poprocksongs in een heavy jasje die blijven boeien. Niks mis mee. Er hoeft ook niet per se een beste band te zijn. Anthrax is er voor de liedjes, Slayer voor de duisternis en agressie, Megadeth voor de techniek en Metallica en Exodus als mix van deze elementen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie