Abigor
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Abigor
Weet niet of er al een topic is over deze helaas heengegane Oostenrijkse black metal band...ruwe doch melodieuze en bombastische black metal
Een van de beste bm bands in mijn mening...
jullie mening over de band...en de muziek
ff een polletje erbij over het beste album
Een van de beste bm bands in mijn mening...
jullie mening over de band...en de muziek
ff een polletje erbij over het beste album
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo aug 13, 2003 4:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Jeroen
- Contacteer:
alle albums van Verwustung/Invoking the Darkage tot Satanized vind ik magistrale albums...productioneel misschien niet altijd opperbest maar een band als Abigor vraagt juist om een schelle sound..
mooie rauwe black metal afgewisseld met bombastische melodieuze stukken....op een orginele manier met elkaar vermengd.. Echt jammer dat Abigor uit elkaar is...
mooie rauwe black metal afgewisseld met bombastische melodieuze stukken....op een orginele manier met elkaar vermengd.. Echt jammer dat Abigor uit elkaar is...
- Jeroen
- Contacteer:
Weeping Midwintertears...een weergaloos gaaf nummer..sephtis schreef:k Heb Verwustung/Invoking the Darkage en Orkblut - The Retaliation, en ik vind ze echt magnifiek!
Eigenlijk met name omdat Weeping Midwintertears m'n allereerste aanraking met black metal was op de mavo destijds. Toen was ik?? 14 denk ik! Echt zo goed!
vooral die schitterende hoge gitaarpartijen in den beginnen...prachtsong
Ik heb alle platen van deze band, en vind het dan ook een magnefieke band. Favoriete platen zijn "Supreme Immortal Art" en "Verwüstung/Invoke the Dark Age".
Wat betreft "Satanized", ik vind hem tenminste veel interessanter dan "Channeling the Quintessence of Satan", wat ik de minste Abigor plaat vind. Het mist gewoon de combinatie van rauw en mooie synthmelodieën, ik vind "Channeling..." niet echt als Abigor klinken. "Satanized" daarentegen is een tof experimenteel avontuur.
Wat betreft "Satanized", ik vind hem tenminste veel interessanter dan "Channeling the Quintessence of Satan", wat ik de minste Abigor plaat vind. Het mist gewoon de combinatie van rauw en mooie synthmelodieën, ik vind "Channeling..." niet echt als Abigor klinken. "Satanized" daarentegen is een tof experimenteel avontuur.
-
- Contacteer:
En dat is nou juist wat "Channeling the Quintessence of Satan" mist. Het is best een aardig album, maar het is geen Abigor. Ook vind ik Thurisaz een mindere zanger dan Silenius.Jeroen schreef:dat ben ik zeker met je eens...schelle krijsen...heldere hellezang...vernietigende snerpende riffs... rammende drums... schitterende synthmelodieën...
dat zijn de keywords van Abigor
Aan de andere kant, zijn valse zang op "Satanized" gaf die plaat wel een erg onheilspellend, vreemd sfeertje.
- Jeroen
- Contacteer:
hmm..Thurisaz heeft meer kracht in z'n zang dan Silenius... Thurisaz heeft meer een schreeuwende snerpende krijs ...Silenius echt zo'n monsterlijke hel krijs die wel wat lichter klonk..
Channeling the Quintessence of Satan vind ik wel een heel aardig album hoor....
maar Supreme Immortal Art en Satanized zijn me favorieten
Ik vind Thurisaz' vocalen niet echt uniek, terwijl Silenius' screams uit duizenden te herkennen zijn.Jeroen schreef:hmm..Thurisaz heeft meer kracht in z'n zang dan Silenius... Thurisaz heeft meer een schreeuwende snerpende krijs ...Silenius echt zo'n monsterlijke hel krijs die wel wat lichter klonk..
"Supreme Immortal Art" vind ik ook het beste Abigor album, met name "Soil of Souls".

- Jeroen
- Contacteer:
in Summoning is hij ook zeer goed bezig...Summoner schreef:[..]
Ik vind Thurisaz' vocalen niet echt uniek, terwijl Silenius' screams uit duizenden te herkennen zijn.
"Supreme Immortal Art" vind ik ook het beste Abigor album, met name "Soil of Souls".
Hmmm, tegenwoordig is het vooral Richard (Protector) die het werk doet. Michael is vooral bezig met z'n militaristische en industrial muziek. Nee, ik neigde vroeger meer naar Silenius, maar tegenwoordig is het toch echt Protector die de meeste credit toekomt.Jeroen schreef:[..]
in Summoning is hij ook zeer goed bezig...
Graveworm is een Italiaanse band, of spelen daar ook Oostenrijkers in?Jeroen schreef:Heeft Oostenrijk eigenlijk een grote scene
de enige redelijk succesvolle bands zijn volgens mij Summoning, Abigor en Amortis tja en dan deels Graveworm
Oostenrijk heeft best een aardige scene. Bands als Amestigon, Pervertum, Hollenthon, Trifixion, Pazuzu, (oude) Golden Dawn en Dornenreich zijn zeer aardig te noemen.
Misschien moet je de ABMS cd eens uitchecken, een compilatie van de Austrian Black Metal Syndicate, samengesteld door Martin Schirenc (Pungent Stench, Vuzem, Hollenthon, Kreuzweg Ost).
- Jeroen
- Contacteer:
Stefan Fiori...dat is de zanger van Abigor en Graveworm...hij is toegetreden tot Abigor in 2002Summoner schreef:[..]
Graveworm is een Italiaanse band, of spelen daar ook Oostenrijkers in?
Oostenrijk heeft best een aardige scene. Bands als Amestigon, Pervertum, Hollenthon, Trifixion, Pazuzu, (oude) Golden Dawn en Dornenreich zijn zeer aardig te noemen.
Misschien moet je de ABMS cd eens uitchecken, een compilatie van de Austrian Black Metal Syndicate, samengesteld door Martin Schirenc (Pungent Stench, Vuzem, Hollenthon, Kreuzweg Ost).
-
-De heldere hellezang is zo vals als een hoer, is dat wel eens iemand opgevallen?Oorspronkelijk gepost door Jeroen:
dat ben ik zeker met je eens...schelle krijsen...heldere hellezang...vernietigende snerpende riffs... rammende drums... schitterende synthmelodieën...
-De gitaren zijn ook hardstikke vals, kutgeluid en zo onstrak als de ziekte
-De drummer is de slechtste van de hele band. Werkelijk geen enkele overgang komt uit en iedere fill rammelt aan alle kanten
-De synthmelodienen zijn weer vals op de zang en op de gitaar
Conclusie: Godzijdank is Abigor uit elkaar. Niet te geloven hoe een band jaar in jaar uit een muzikale wanprestatie kan leveren en dat iedereen er onder het mom van "cult" blind achteraan loopt.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm
-
-
- Jeroen
- Contacteer:
TMDC Wordfuhrer schreef:-De heldere hellezang is zo vals als een hoer, is dat wel eens iemand opgevallen?Oorspronkelijk gepost door Jeroen:
dat ben ik zeker met je eens...schelle krijsen...heldere hellezang...vernietigende snerpende riffs... rammende drums... schitterende synthmelodieën...
-De drummer is de slechtste van de hele band. Werkelijk geen enkele overgang komt uit en iedere fill rammelt aan alle kanten
Conclusie: Godzijdank is Abigor uit elkaar. Niet te geloven hoe een band jaar in jaar uit een muzikale wanprestatie kan leveren en dat iedereen er onder het mom van "cult" blind achteraan loopt.
nou en... de band heeft wat speciaals wat maar weinig bands hebben...
rauwe lelijkheid is er ook aanwezig...wie zegt dat black metal mooi moet zijn...het moet lelijk, vals en gemeen klinken met hier en daar wat melodie...prima...
maar ABigor is dan ook echt zo'n band waarvan je zegt...of je vind het geweldig of je vind er geen flikker aan
Hmmm...De hellezang op Verwustung vind ik fantastisch, zo panisch!!! echt geweldig.TMDC Wordfuhrer schreef:-De heldere hellezang is zo vals als een hoer, is dat wel eens iemand opgevallen?Oorspronkelijk gepost door Jeroen:
En de rest, heb ik ook geen problemen mee... vals? De albums die ik heb iig niet. Van de laatste heb ik wel behoorlijk negatieve berichten gehoord, en dat album ken ik nog niet.
- Jeroen
- Contacteer:
Op Satanized zijn er clean vocals van Thurisaz te horen en die zijn inderdaad vals maar het draagt alleen maar bij aan de naargeestige sfeer...
de productie is lekker chaotisch en schel en laat de black metal zoals het hoort klinken...
Satanized vind ik echt een uitstekend album...
de productie is lekker chaotisch en schel en laat de black metal zoals het hoort klinken...
Satanized vind ik echt een uitstekend album...