Neurotic Deathfest 2012

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
fetuskiller
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2012

Bericht door fetuskiller » za sep 24, 2011 8:42 pm

selvmortsydd schreef:
Orklord schreef:o, ook een verstokte old school fan? :wink:

ieder zijn ding, Neurotic heeft vaak toch wel een goede mix van modern tot old school.
Niet perse een old school fan, maar die Deathcore shit met gastjes met een miljoen lelijke tattoo's ben ik wel meer dan zat eigenlijk..
Oh, natuurlijk dat hele deathfest draait natuurlijk ook om jou. En bands waar jongens met veel tarttoo's in zitten zijn bij voorbaat al kut natuurlijk...

Als jij je nu gewoon verheugd op de bands van jouw smaak dan maak ik me lekker druk over de bands die ik leuk vind. Oké?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Cranial

Bericht door Cranial » za sep 24, 2011 11:26 pm

prachtige demonstratie van het pacman-effect.....
Tullepetoanum Metallius

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo sep 25, 2011 12:39 am

Wat is dat dan ook voor een gezeur elke keer. Iedereen die old school bands noemt wordt serieus genomen maar zodra iemand een band noemt van een wat modernere stijl krijgt diegene meteen een emmer stront over zich heen. Sodemieter nou eens op met al die rommel die we honderd keer gezien hebben, of accepteer tenminste dat er ook mensen zijn die liever nieuw talent zien.

NDF staat bekend als death metalfestival. Binnen die scene zijn er diverse stromingen. Altijd al geweest, en NDF programmeert van al die subgenres verschillende bands dus waarom kappen jullie nu niet eens gewoon met dat gemekker over stijlen die je niet wilt zien.

Zoals ik al zei: hou je lekker bezig met de bands die je wel wilt zien en drink gewoon een biertje aan de bar tijdens een band die je niet boeiend vind. Maar hou een keer op met zeiken, man. Kom op.

Last.fm

ruud

Bericht door ruud » zo sep 25, 2011 9:13 am

Laat het lekker los jongens ;-)

Ik doe dit festival (komende editie) nu alweer voor het 9e jaar. Ik weet niet beter dat er altijd kritiek is op de line-up. Te weinig van dit, te veel van dat, etc. Verder is er ook altijd kritiek op de ticketprijs. Kritiek op de bierprijs. Kritiek op welke bands waar staan. Kritiek over wat elkaar overlapt en wat niet. Hoort er gewoon een beetje bij ;-)

Er komen nog zo'n 30 bands bij, dus voor ieder wat wils lijkt me zo.
Neurotic Records Forum:
www.smnnews.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=124

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo sep 25, 2011 12:11 pm

ruud schreef:voor ieder wat wils
Dat, ja.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Cranial

Bericht door Cranial » zo sep 25, 2011 12:16 pm

fetuskiller schreef:Wat is dat dan ook voor een gezeur elke keer. Iedereen die old school bands noemt wordt serieus genomen maar zodra iemand een band noemt van een wat modernere stijl krijgt diegene meteen een emmer stront over zich heen. Sodemieter nou eens op met al die rommel die we honderd keer gezien hebben, of accepteer tenminste dat er ook mensen zijn die liever nieuw talent zien.

NDF staat bekend als death metalfestival. Binnen die scene zijn er diverse stromingen. Altijd al geweest, en NDF programmeert van al die subgenres verschillende bands dus waarom kappen jullie nu niet eens gewoon met dat gemekker over stijlen die je niet wilt zien.

Zoals ik al zei: hou je lekker bezig met de bands die je wel wilt zien en drink gewoon een biertje aan de bar tijdens een band die je niet boeiend vind. Maar hou een keer op met zeiken, man. Kom op.
omdat ik het toch te makkelijk vind om het zo te zeggen ff wat nuance.
je zegt wel dingen over bands die we ''al 100 keer gezien hebben'' , maar vraag je eens af waarom mensen er 100 keer naartoe gaan en daarna meer willen.....
kwaliteit, sfeer en een goed in elkaar gezette bak herrie, daarom dus.... maar bovenal MEMORABEL.

de reden waarom er tegenwoordig zoveel verschillende stromingen zijn is omdat bands zich muzikaal niet kunnen onderscheiden boven de rest van het al overvolle gros, daarom komt men met termen zoals brutal slam, guttural slam, deathcore, mutantcore, slamcore,scunt bashing barbarity etc etc.....
dit betekent niet dat het een subgebre is, no offense.

en kerel, dit is niet persoonlijk tegen jou, maar je maakt je nu zelf schuldig aan hetgeen wat je predikt tegen te zijn.... je klaagt over mensen en hun smaak.
ik denk dat wat er bedoelt word (ook van mijn kant) dat we graag eens wat anders uit je mond horen komen dan het zoveelste slambandje, het is geen aanval tegen jouw persoonlijk, en als je het wel zo ervaart moet je stoppen met happen naar de eerste de beste comment die iemand maakt.....
Tullepetoanum Metallius

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo sep 25, 2011 4:10 pm

Cranial schreef:
fetuskiller schreef:Wat is dat dan ook voor een gezeur elke keer. Iedereen die old school bands noemt wordt serieus genomen maar zodra iemand een band noemt van een wat modernere stijl krijgt diegene meteen een emmer stront over zich heen. Sodemieter nou eens op met al die rommel die we honderd keer gezien hebben, of accepteer tenminste dat er ook mensen zijn die liever nieuw talent zien.

omdat ik het toch te makkelijk vind om het zo te zeggen ff wat nuance.
je zegt wel dingen over bands die we ''al 100 keer gezien hebben'' , maar vraag je eens af waarom mensen er 100 keer naartoe gaan en daarna meer willen.....
kwaliteit, sfeer en een goed in elkaar gezette bak herrie, daarom dus.... maar bovenal MEMORABEL.

de reden waarom er tegenwoordig zoveel verschillende stromingen zijn is omdat bands zich muzikaal niet kunnen onderscheiden boven de rest van het al overvolle gros, daarom komt men met termen zoals brutal slam, guttural slam, deathcore, mutantcore, slamcore,scunt bashing barbarity etc etc.....
dit betekent niet dat het een subgebre is, no offense.

en kerel, dit is niet persoonlijk tegen jou, maar je maakt je nu zelf schuldig aan hetgeen wat je predikt tegen te zijn.... je klaagt over mensen en hun smaak.
ik denk dat wat er bedoelt word (ook van mijn kant) dat we graag eens wat anders uit je mond horen komen dan het zoveelste slambandje, het is geen aanval tegen jouw persoonlijk, en als je het wel zo ervaart moet je stoppen met happen naar de eerste de beste comment die iemand maakt.....
Ik klaag absoluut niet over smaak. Ik klaag alleen over het feit dat er in mijn ogen steeds dezelfde bands genoemd worden die we allemaal al honder keer gezien hebben. Dat ik dat in bovenstaande post rommel noem is inderdaad onzin en had ik niet moeten zeggen. In voorgaande discussies in ditzelfde topic heb ik vaker aangegeven dat ik ook erg blij ben met de Suffocation's en Midery Indexen. Dat juich ik uiteraard alleen maar toe want dat zijn fanatastische bands. Maar waar ik me op NDF voornamelijk op richt zijn de bandjes in de kleinere zalen die je niet vaak ziet. En zo zijn er nog veel meer mensen die dat doen, want bij een Kraanium of Putrid Pile is gewoon dringen geblazen. Waarom is nu zo moeilijk te bevatten dat ik graag naar bands luister die geen of minder gebruik maken van memorabele riffs? Ik zeg toch nergens dat ik een hekel heb aan Dismember en Obituary? In tegendeel zelfs. Mijn voorkeur gaat de laatste tijd alleen een andere richting uit. Prima toch?

En wat betreft al die genre-benamingen: dat zijn inderdaad gewoon maar termen om de muziek wat beter aan te duiden. Daarentegen is Slam wel degelijk een sub-genre binnen de death metalscene en daar binnen heb je weer verschillende benamingen. In mijn ogen is dat alleen maar handig omdat je tegenwoordig aan de stijl-omschrijving al een beetje kunt zien welke kant een band heen gaat.

En ik ben natuurlijk niet de enige hier die hapt he. Want ook ik krijg elke keer commentaar op het noemen van slam-bands. Iedereen weet dat NDF ook daarom bekend staat en er sowieso elk jaar een aantal bands uit dat (sub)genre spelen. Dat probeer ik te zeggen. Waarom wil je uit mijn mond graag eens een andere band horen? Als je de pagina's terug leest zie je dat ook ik smeek om bands als Morgoth, Cryptopsy, Suffocation en Bloodbath... Ik zie het probleem dus niet helemaal.

En even voor de on-topicness: Ik zit nu die compilatie plaat van Hypocrisy te luisteren en dat lijkt me toch ook wel wat om op NDF te zien :P

Last.fm

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » zo sep 25, 2011 9:52 pm

Hypocrisy zou heel gaaf zijn, maar dat is toch wel een echte headliner.

FinnTroll

Bericht door FinnTroll » zo sep 25, 2011 10:21 pm

OMFG, Fleshgod Apocalypse! Dat is episch. Ik vind de line-up nu al geweldig, ik ga dan ook echt geen kritiek leveren!

ruud

Bericht door ruud » ma sep 26, 2011 7:05 am

En volgens mij komen er deze week weer een paar bands bij.

Sowieso nog 2 acts voor de zondag bevestigd doe ik 20 november pas bekend mag maken. Maar afgelopen weekend is nog een band bevestigd en ik ga er vanuit dat er deze week nog 3 of 4 meer bevestigen.
Neurotic Records Forum:

Siego

Bericht door Siego » ma sep 26, 2011 9:31 am

selvmortsydd schreef:
Siego schreef:Doe eens normaal man.
Afbeelding

Harkema? Echt....

http://www.harkemaseboys.nl/pages/home.aspx
What seems to be the officer, problem?

Cranial

Bericht door Cranial » ma sep 26, 2011 10:03 am

hypocrisy zou ik absoluut niet erg vinden :)
Tullepetoanum Metallius

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma sep 26, 2011 1:29 pm

Als headliner dan maar, kan ik eerder weg.

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » ma sep 26, 2011 10:06 pm

ruud schreef:En volgens mij komen er deze week weer een paar bands bij.

Sowieso nog 2 acts voor de zondag bevestigd doe ik 20 november pas bekend mag maken. Maar afgelopen weekend is nog een band bevestigd en ik ga er vanuit dat er deze week nog 3 of 4 meer bevestigen.
Gone Postal uit IJsland!!

Cranial

Bericht door Cranial » di sep 27, 2011 11:16 pm

blood feast zou ook wel vet wezen :)
Tullepetoanum Metallius

Droge Poepsteek

Bericht door Droge Poepsteek » di okt 04, 2011 10:22 pm

Ruud,

Zou Zero Tolerance niet vet zijn (Death coverband).
Check die tracklist die ze spelen, zou er wel bij staan in het rijtje namen.

Zombie Ritual
Evil Dead
-
Leprosy
Born Dead
Pull The Plug
-
Living Monstrosity
Low Life
-
Flattening Of Emotions
Suicide Machine
Togheter As One
Lack Of Comprehension
-
Overactive Imagination
In Human Form
Trapped In A Corner
Mentally Blind
Jealousy
Destiny
The Philosopher
-
Symbolic
Zero Tolerance
Empty Words
Without Judgment
Crystal Mountain
1000 Eyes
Misanthrope
-
Scavenger of Human Sorrow
Bite the Pain
Spirit Crusher
Story To Tell
Flesh And The Power It Holds
To Forgive is To Suffer
-
Breaking The Broken

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do okt 06, 2011 1:28 pm

Lijkt me eerder thuis horen in een jongerencentrum zo'n coverband.

Edit: even overichtje met de must-see bands voor mij
Abysmal Torment
Cannibal Corpse
Morgoth
Napalm Death
Suffocation

Abysmal Torment mag wat mij betreft wel weer met nieuw matriaal aan zetten. Ruim 2,5 jaar niks nieuws van gehoord.

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » do okt 06, 2011 7:16 pm

Woutjinho schreef:Lijkt me eerder thuis horen in een jongerencentrum zo'n coverband.

Edit: even overichtje met de must-see bands voor mij
Abysmal Torment
Cannibal Corpse
Morgoth
Napalm Death
Suffocation

Abysmal Torment mag wat mij betreft wel weer met nieuw matriaal aan zetten. Ruim 2,5 jaar niks nieuws van gehoord.
Suffocation is sowieso een must-see, geen twijfel over mogelijk!

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za okt 08, 2011 12:06 pm

Is Gojira eigenlijk al genoemd? Die passen er ook prima tussen, denk ik. En ze hebben tegen die tijd eindelijk weer een nieuwe plaat uit geloof ik.

Last.fm

MetalJan

Bericht door MetalJan » za okt 08, 2011 7:42 pm

Zal wel gaaf zijn, maar op de één of andere manier vind ik ze er niet echt tussen passen...

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za okt 08, 2011 7:49 pm

En juist dat zal zorgen voor afwisseling. Toch?

Last.fm

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za okt 08, 2011 7:57 pm

Gojira moet gewoon komen inderdaad.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Cranial

Bericht door Cranial » za okt 08, 2011 10:31 pm

gojira is goed te doen hoor :)
Tullepetoanum Metallius

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo okt 09, 2011 1:27 pm

fetuskiller schreef:En juist dat zal zorgen voor afwisseling. Toch?
Dat dan weer wel.

arnoud
Contacteer:

Bericht door arnoud » ma okt 10, 2011 1:51 pm

Hey wat leuk, een paar 'echte' kenners wisten HDF te noemen in dit toppic. daarvoor hebben we HDF al blablabla. voor al die slimme mensen, kijk dan eens verdomme de line-up voor je weer gaat roepen. HDF staat voor jong en aanstormend talent. Ja, ook ik ben op mijn teentjes getrapt. Kom opeens mijn festival tegen in een ander topic met kritiek die nergens op slaat. Wat is de metal scene toch een bekrompen kanker scene zeg. Blij dat de muziek een hoop goed maakt. Stakkers!

NDF: goede line-up nu al.
Houten Deathfest 28 en 29 juni 2013

arnoud
Contacteer:

Bericht door arnoud » ma okt 10, 2011 1:55 pm

Ga een festival niet door het slijk halen terwijl je niet eens weet waar het voor staat! Steun deze initiatieven, de grootste zeikmongolen zitten langs de kant en voeren geen fuck uit. Doe je best om dit soort dingen te supporten, kijk eerst naar de line-up voor je gaat zeiken. Komende HDF 12 internationale acts waarvan maar 1 slam band. Dat doe ik helemaal alleen organiseren zonder winst te maken, en dan word je fest op een ander topic afgezeken.

Nee dat is niet leuk om te lezen als je er zoveel moeite in stopt met minimaal budget een vette gevarieerde line-up op te zetten.

Ik verwacht nu veel gezeik van iedereen, maar ik zou nooit een leuk initiatief van een ander online afzeiken. Zonder dat diegene er iets aan kan doen gebeurd het. Denk na!!

scorpion

Bericht door scorpion » ma okt 10, 2011 2:01 pm

Het mooie is nog wel dat de metalscene zich altijd voor doet als een scene waar alles mogelijk is. tegendraads zijn en het afstoten tegen het meelopen van bepaalde muziekstromingen etc. Maar als je goed kijkt is de metalscene misschien nog wel het meest bekrompen van allemaal. Waar je ook kijkt, op alle forums gaat het alleen maar over hoe slecht de smaak van de een of de ander is. en welke band wel trui genoeg is of niet..

on topic: ik hoop dat er binnenkort weer eens wat nieuwe bands komen!

arnoud
Contacteer:

Bericht door arnoud » ma okt 10, 2011 2:03 pm

Dank je wel. Ik reageer ook nooit in andere topics. Maar wat een zielige mongooltjes zeg. Gepest worden op school omdat je fucking lelijk bent en dan stoer doen op een metalforum hoeveel verstand je wel niet hebt van metal. Maar verneuk dan geen goede initiatieven van anderen, want dan verneuk je je eigen bekrompen zielige wereldje

arnoud
Contacteer:

Bericht door arnoud » ma okt 10, 2011 2:05 pm

Ik ben er dit jaar sowieso weer eens bij. SUFFOCATION!!!!! niet te missen dus.

Cranial

Bericht door Cranial » ma okt 10, 2011 4:40 pm

jezus christus, wat ben jij een zeikwijf zeg !
niks tegen je festival, maar een beetje als volwassen vent zo bezig gaan op een forum zegt net iets teveel over jou....
zoals ik het lees werd jouw festival niet door het slijk gehaald , maar werd aangehaald dat je voornamelijk nieuwere bands hebt staan of je fest... dit met betrekking to de oldschool/newschool discussie die gaande was. ik geloof echt niet dat iemand hier de woorden kut of slecht heeft geuit. en al helemaal niet richting HDF....

volgende keer ff beter lezen voor je als een kind zonder speen komt jankballen...
Tullepetoanum Metallius

selvmortsydd

Bericht door selvmortsydd » ma okt 10, 2011 5:19 pm

Zeer jammer dat je het zo persoonlijk opvat, kerel ik heb niets tegen je festival. Sterker nog ik ben er een keer geweest, de keer dat Human Mincer zou komen.
arnoud schreef: Gepest worden op school omdat je fucking lelijk bent en dan stoer doen op een metalforum
Kerel echt..

Magic666

Bericht door Magic666 » ma okt 10, 2011 10:28 pm

Handig zo'n edit knop....
Open the door jehovah you whore!

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di okt 11, 2011 6:23 am

Goed, uitgehuild allemaal? Over tot de orde van de dag: Waar blijven die nieuwe namen? Ben benieuwd!

Last.fm

ruud

Bericht door ruud » di okt 11, 2011 5:11 pm

Komen er vrij snel aan :-)
Neurotic Records Forum:

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di okt 11, 2011 5:38 pm

Ah, das goed te horen... :D

Last.fm

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo okt 23, 2011 1:23 pm

yowannuzz schreef:In die periode ga ik ook met mijn ouders +zus en gezin op vakantie, maar als het een beetje mee zit ben ik weer terug met NDF.
En dan zullen het vast wel 3 dagen worden.

Inderdaad, de nacht van 1 op 2 maart landen we weer in Nederland.
Derhalve 3 dagen NDF voor deze jongen !!

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » ma okt 24, 2011 6:59 pm

Sonne Adam uit Israël zou wel iets zijn voor NDF denk ik.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo okt 26, 2011 7:20 pm

Wat er nog over is van Nasum gaat een farewell-tourtje doen , met de zanger van Rotten Sound!!

http://nasum.com/2012/

Lijkt me prettig om te verwelkomen op NDF 2012 !

nightwing

Bericht door nightwing » wo okt 26, 2011 7:33 pm

Wat is er met Sayyadina gebeurt dan?
www.last.fm/user/robenroll

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo okt 26, 2011 9:39 pm

Afbeelding

Last.fm

chinghue
Contacteer:

Bericht door chinghue » vr okt 28, 2011 2:03 pm

fuck yeah, ik wil opzich wel gaan maar ik kan nergens snel pitten voor een goede prijs :$
Broken dreams, misery
replaced by constant(/concerts) ecstasy
While awake, open wide
existence of a better time
wait(s) for you wait(s) for me
Our mind's become forever free
Free of fear, free of rage
We're coming to the golden age of life~Kreator

MetalJan

Bericht door MetalJan » vr okt 28, 2011 11:48 pm

ruud schreef:Komen er vrij snel aan :-)
Nou? ;)

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 05, 2011 3:06 pm

Oké. De stilte heeft wat mij betreft nu lang genoeg geduurd, Ruud. Kom maar op met die nieuwe namen!!

Last.fm

scorpion

Bericht door scorpion » za nov 05, 2011 3:08 pm

en ondertussen iedereen elke dag maar op deze topic kijken of er al nieuwe namen zijn. Doe je goed ruud:P

MetalJan

Bericht door MetalJan » za nov 05, 2011 5:13 pm

Kan Shawn Whitaker dan ook niet met zijn eigen band Insidious Decrepancy optreden. Hij is er toch! :P

Cranial

Bericht door Cranial » za nov 05, 2011 5:20 pm

MetalJan schreef:Kan Shawn Whitaker dan ook niet met zijn eigen band Insidious Decrepancy optreden. Hij is er toch! :P
sodemieter eens op met alweer fucking shawn whitaker en z'n fokking insidious decrepancy of viral load !!!!
dat is nu al 3 jaar aan de gang en dit jaar weer met Uncleansed.... krijg een beetje Marduk/no mercy syndroom van die gast.....
Tullepetoanum Metallius

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 05, 2011 11:52 pm

Sodemieter dan zelf lekker op als het je niet bevalt joh, sukkel...

Ik krijg onderhand een syndroom van jou.

Last.fm

Cranial

Bericht door Cranial » zo nov 06, 2011 12:04 am

fetuskiller schreef:Sodemieter dan zelf lekker op als het je niet bevalt joh, sukkel...

Ik krijg onderhand een syndroom van jou.
sterf af ..... het is de glasharde waarheid, al 3 jaar op rij, dan zie ik liever een van die kutbands die jij voorstelt.....en als je dat niet bevalt zak je maar weg in dat kunstmatige belletje van je..... mongool
Tullepetoanum Metallius

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo nov 06, 2011 9:45 am

Even lief zijn voor elkaar.

Of is dat niet deathmetal?
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Magic666