Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Satyr » do okt 27, 2011 10:02 am

Wel een erg mooie site trouwens, jammer van de dode link bij DHG.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Sorcha » vr okt 28, 2011 2:03 pm

Zo, de kop is eraf, de shirtverkoop gaat lekker en de sfeer zit er goed in! Tot vanavond/morgen, allen!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Dufniall » za okt 29, 2011 12:00 pm

Ik ga vanmiddag rond een uur of 1 richting Arnheim. Jullie mogen de jongen met het zwarte petje en het SUNN shirt een biertje aanbieden, grote kans dat je er eentje terugkrijgt. ;)

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Nynke » za okt 29, 2011 12:20 pm

Funeral Procession was erg goed!

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Metall » zo okt 30, 2011 2:25 am

Niet alles kunnen zien (Farsot gemist bijvoorbeeld, speelde akelig vroeg) en onthouden maar het was een mooi feest. Absu vond ik fantastisch, terechte headliner.

Van de Noorse bands zijn vooral Troll en Khold en ook Hades mij bijgebleven. Verder prima optredens van Dornenreich, Kadotus (beetje kort alleen), Dordeduh en Forgotten Tomb.

Met dank aan de organisatie en alle vrijwilligers.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Dufniall » zo okt 30, 2011 5:11 pm

Wegens omstandigheden toch maar 1 in plaats van 3 dagen aanwezig, maar desalniettemin een geslaagd feestje! Ik kwam binnen halverwege Negura Bunget, en wat ik daarvan hoorde klonk best okee, alhoewel dat gepiel met die fluit volgens mij niet helemaal uit de verf kwam.
Daarna Virus en dat was een van de redenen om te gaan, en ze hebben niet teleurgesteld. Vooral de nummers van hun nieuwste plaat, waaronder opener The Agent That Shapes The Desert en slotnummer Chromium Sun vond ik erg goed klinken, en daar zat ook lekker de vaart erin. Maar ook oudere nummers deden het goed. Toffe gast ook die zanger, met zijn bureaustoel haha.
Vervolgens Khold, en alhoewel ik daar niet zo bekend mee was klonk het erg goed, strakke show met ook wat meer onstage performance dan bij Virus.
Tweede hoogtepunt was Covenant (Nagash + sessieband in dit geval), waarvan bekend was dat ze de klassieker In Times Before The Light gingen vertolken. En dat deden ze zeker niet onaardig, ik vond het live zelfs beter uitpakken dan op cd. En Nagash is een sympathieke gast, in het begin dacht ik oei wat een ego toen hij verkondigde hoe legendarisch het wel niet was dat ze dit deden, maar zijn praatjes tussendoor waren erg vermakelijk. Inclusief Immortal anekdotes.
Dødheimsgard was wel de tegenvaller van de dag. Hun show kwam niet echt op gang, ten eerste begonnen ze te laat en ten tweede zorgde geklooi met een brakke laptop ervoor dat hun samples niet of niet goed werkten. Sowieso vond ik de samples niet echt veel toevoegen, die pianopartijtjes klonken af en toe als slechte midi-piano's. Jammer, beter hadden ze halverwege ervoor gekozen om gewoon door te spelen zonder laptop, dat deden ze prima zoals het laatste nummer deed blijken, wat ze zonder poespas speelden.
Afsluiter Absu maakte echter alles weer goed, heerlijk agressief met een strakke sound, goede performance en de gekrijste praatjes tussendoor van Proscriptor McGovern waren ronduit geniaal. Terechte headliner voor de dag.

Geslaagd dagje in ieder geval, met wat plus- en minpunten:
+ Gratis Jack Daniels+cola.
+ Mooie zaal, was nog nooit in Luxor Live geweest en ik had gedacht dat het te massaal zou zijn in vergelijking met de Willemeen, maar ik vond het een prima locatie.
+ Geen geklooi met fouilleren, gratis garderobe etc.

- Lichtshow was erg okee, alleen was hij bij alle bands hetzelfde. Beter hadden ze een beetje opgebouwd in plaats van bij alle bands al alles te gebruiken.
- Bier was duur, 2.25 voor een klein bekertje.
- Geen biertjes gekregen van mede Metalfanners.
- Die ene band met leden van Khold en Virus op de afterparty (weet even de naam niet meer), godver die had ik graag willen zien maar ik had een trein te halen haha.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Trakadan » zo okt 30, 2011 6:30 pm

Hoe was die band die nummers van Bathory coverde, en welke nummers speelden ze ongeveer?

Mr R
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 7:00 pm
Locatie: Region Arnhem
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Mr R » zo okt 30, 2011 6:59 pm

Goed verwoord gast!
Dufniall schreef:Wegens omstandigheden toch maar 1 in plaats van 3 dagen aanwezig, maar desalniettemin een geslaagd feestje! Ik kwam binnen halverwege Negura Bunget, en wat ik daarvan hoorde klonk best okee, alhoewel dat gepiel met die fluit volgens mij niet helemaal uit de verf kwam.
Daarna Virus en dat was een van de redenen om te gaan, en ze hebben niet teleurgesteld. Vooral de nummers van hun nieuwste plaat, waaronder opener The Agent That Shapes The Desert en slotnummer Chromium Sun vond ik erg goed klinken, en daar zat ook lekker de vaart erin. Maar ook oudere nummers deden het goed. Toffe gast ook die zanger, met zijn bureaustoel haha.
Vervolgens Khold, en alhoewel ik daar niet zo bekend mee was klonk het erg goed, strakke show met ook wat meer onstage performance dan bij Virus.
Tweede hoogtepunt was Covenant (Nagash + sessieband in dit geval), waarvan bekend was dat ze de klassieker In Times Before The Light gingen vertolken. En dat deden ze zeker niet onaardig, ik vond het live zelfs beter uitpakken dan op cd. En Nagash is een sympathieke gast, in het begin dacht ik oei wat een ego toen hij verkondigde hoe legendarisch het wel niet was dat ze dit deden, maar zijn praatjes tussendoor waren erg vermakelijk. Inclusief Immortal anekdotes.
Dødheimsgard was wel de tegenvaller van de dag. Hun show kwam niet echt op gang, ten eerste begonnen ze te laat en ten tweede zorgde geklooi met een brakke laptop ervoor dat hun samples niet of niet goed werkten. Sowieso vond ik de samples niet echt veel toevoegen, die pianopartijtjes klonken af en toe als slechte midi-piano's. Jammer, beter hadden ze halverwege ervoor gekozen om gewoon door te spelen zonder laptop, dat deden ze prima zoals het laatste nummer deed blijken, wat ze zonder poespas speelden.
Afsluiter Absu maakte echter alles weer goed, heerlijk agressief met een strakke sound, goede performance en de gekrijste praatjes tussendoor van Proscriptor McGovern waren ronduit geniaal. Terechte headliner voor de dag.

Geslaagd dagje in ieder geval, met wat plus- en minpunten:
+ Gratis Jack Daniels+cola.
+ Mooie zaal, was nog nooit in Luxor Live geweest en ik had gedacht dat het te massaal zou zijn in vergelijking met de Willemeen, maar ik vond het een prima locatie.
+ Geen geklooi met fouilleren, gratis garderobe etc.

- Lichtshow was erg okee, alleen was hij bij alle bands hetzelfde. Beter hadden ze een beetje opgebouwd in plaats van bij alle bands al alles te gebruiken.
- Bier was duur, 2.25 voor een klein bekertje.
- Geen biertjes gekregen van mede Metalfanners.
- Die ene band met leden van Khold en Virus op de afterparty (weet even de naam niet meer), godver die had ik graag willen zien maar ik had een trein te halen haha.
Aurora Infernalis Website:
http://www.aurora-infernalis.com

Aurora Infernalis Facebook:
http://www.facebook.com/aurora.infernalis

Aurora Infernalis Twitter:
http://twitter.com/AuroraInf

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Dufniall » ma okt 31, 2011 2:40 pm

Thanks!

Hier nog wat gruizige en korrelige foto's van de zaterdag, maar dat mag wel bij black metal:

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Virus by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Khold by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Covenant by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Horns by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Dødheimsgard by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Absu by dufniall046, on Flickr

Afbeelding
Aurora Infernalis III: Absu by dufniall046, on Flickr

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Oct 27/28/29: Aurora Infernalis Festival part III

Bericht door Sorcha » ma okt 31, 2011 6:41 pm

Trakadan schreef:Hoe was die band die nummers van Bathory coverde, en welke nummers speelden ze ongeveer?
Ik vond het verrassend goed, zeker als je bedenkt dat ze alles in een middag voor elkaar hebben weten te krijgen. Het waren drie nummers als ik mij het goed herinner en ze eindigden met Man of Iron.

Plaats reactie