Eindhoven Metal Meeting 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalJan » za dec 17, 2011 1:50 pm

Gisteren was erg gaaf! Vooral genoten van Sepultura en Exodus die mokerharde shows weggaven.

Nu nog ff rustig aandoen en om half 3 weer op weg naar Eindhoven!

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door NIBDEM » za dec 17, 2011 1:54 pm

Goeie show van Mar de Grises gezien, ik had exodus en sepultura nog graag even meegepikt, maar moest helaas alweer vroeg weg.

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Metalhead » za dec 17, 2011 3:46 pm

Supertoffe avond gehad gisteren. Mooie shows gezien van Mortal Sin, Heathen, Asphyx, Sepultura (wat een heerlijk jeugdsentiment) en Nifelheim.
Exodus doet mij toch niet zoveel meer, alhoewel het technisch gezien een prima show was.

Topavond!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door AmnesJAn » zo dec 18, 2011 12:20 pm

Afbeelding

Draconian die even in zijn eentje de hele afterparty in puin heerscht.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Cranial » zo dec 18, 2011 1:26 pm

geniale foto !!!

ik heb het enorm naar m'n zin gehad, band van het festival was voor mij NIFELHEIM en Exodus.... verder erg leuke dingen gezien en een shitlading nieuwe vrienden gemaakt :P
heer draconian weer misgelopen (volgende keer gaan we gewoon een punt afspreken hahahahaha)
Tullepetoanum Metallius

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalJan » zo dec 18, 2011 2:43 pm

Gisteren was ook weer gaaf.

Gezien: Nervecell (gaaf), Benighted (gaaf), Kataklysm (ook gaaf, ondanks het mindere geluid), Torture Division (verrassend erg goed!), God Dethroned (erg druk, maar gaaf!), Morbid Angel (automatische piloot, verder wel strak) en Katatonia (goed!). Om half 1 de trein naar huis gepakt, was behoorlijk moe van al dat staan.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » zo dec 18, 2011 2:48 pm

Ondanks een rampzalig begin (Dik 2.5 uur stapvoets rijden en daardoor Mortal Sin en de helft van Heathen missen, een kaartruil die ook al daardoor niet door kon gaan en Johan die z'n beurs op de snelweg achter bleek te hebben gelaten) was het een geweldig weekend. Een paar hoogtepunten waren voor mij Exodus, Katatonia, Tankard, Morbid Angel, Destruction en het restant van Heathen. Prima geamuseerd :-)

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door fetuskiller » zo dec 18, 2011 3:00 pm

Leuk festival hoor... Gezellig druk en een paar zeer toffe shows gezien.

Milking The Goatmachine was een lekker begin, maar een beetje overdreven met al die verkleedpartijen. Ben benieuwd hoelang deze band nog 'leuk' blijft.
Tankard vond ik saai dus ging ik maar even een rondje lopen waarna ik in de kleine zaal belande bij Saturnian, wat ook erbarmelijk was.
Marduk en Benighted waren achtereenvolgens zeer vet. Beide met een goed geluid en een toffe set. Kataklysm was ook weer leuk om te zien, en de hele hype rond Torture Division begrijp ik niet. Dertien in een dozijn death metal. Saaie show.
Heaven Shall Burn was ook fucking saai dus ging ik maar vast een plekje zoeken in de afgeladen kleine zaal bij God Dethroned! Wat een geweldig optreden was dit!!! Ik ga die gasten echt missen. Vooral bij Soulcapture 1562 ging ik helemaal los, blijft een fantastisch nummer, en ik ben blij dat ze eens iets anders speelde. Wel miste ik The Art Of Immolation. Maar goed, je kan niet alles hebben.
Morbid Angel was hierna ook helemaal geweldig. Heerlijke setlist, goed geluid en een toffe show!

Al met al een zeer tof dagje met vooral veel gezelligheid en bier :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Tho » zo dec 18, 2011 4:15 pm

Bestaat er een hype rond Torture Division? Ik dacht altijd dat ik de enige was die ze kende

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door fetuskiller » zo dec 18, 2011 4:27 pm

Als een paar mannen van 'grote' bands een project beginnen is er al snel sprake van een hype natuurlijk... Desalniettemin was het een erg saaie show.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door iron_dennis » zo dec 18, 2011 5:02 pm

Torture Division was helemaal niet saai maar juist erg vet!

Necrophobic was echter voor mij de beste band dit weekend!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door fetuskiller » zo dec 18, 2011 5:03 pm

Grapje zeker?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Draconian » zo dec 18, 2011 5:04 pm

iron_dennis schreef:Torture Division was helemaal niet saai maar juist erg vet!

Necrophobic was echter voor mij de beste band dit weekend!
Necrophobic is op CD altijd geniaal, maar live roept het toch altijd een beetje plaatsvervangende schaamte op.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalJan » zo dec 18, 2011 6:51 pm

MetalTuupLimburg schreef:Johan die z'n beurs op de snelweg achter bleek te hebben gelaten
Hoe krijgt ie dat voor elkaar?

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Cranial » zo dec 18, 2011 8:09 pm

Draconian schreef: Necrophobic is op CD altijd geniaal, maar live roept het toch altijd een beetje plaatsvervangende schaamte op.
en dat geeft meteen aan dat je het niet snapt ;)
zelfde gevoel met Nifelheim zeker?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Draconian » zo dec 18, 2011 8:25 pm

Cranial schreef:
Draconian schreef: Necrophobic is op CD altijd geniaal, maar live roept het toch altijd een beetje plaatsvervangende schaamte op.
en dat geeft meteen aan dat je het niet snapt ;)
zelfde gevoel met Nifelheim zeker?
Nee, Nifelheim roept ook op CD al plaatsvervangende schaamte op :mrgreen:
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Achrome Moments
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 11:57 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Achrome Moments » zo dec 18, 2011 8:53 pm

Mooi festival achter de rug. Errug veel bands gefotografeerd (26) dus best brak. Hoogtepunten: Triptykon, Exodus, Sepultura, Heathen, Rompeprop en Samargl natuurlijk (; (zie foto's)

Ik heb dus flink gefotografeerd. Voor de liefhebbers: http://www.achromemoments.nl/photobook/ ... ting-2011/
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door AmnesJAn » zo dec 18, 2011 10:23 pm

Zo, dat was weer een weekendje dat als bijzonder geslaagd de boeken in mag gaan. Goeie bands gezien en natuurlijk veel geouwehoerd met bekenden.

Muzikale hoogtepunten:
Mortal Sin: kende ik nog niet, maar klonk verdomd lekker, deed me wat aan Overkill denken.
Mar De Grises: erg sfeervol optreden, bijzonder goeie band.
Sepultura: fuck wat gaaf, ik voelde me weer net 16, heerschende nummers en dito sfeer. Deze line-up knalt als een malle en eigenlijk ben ik wel blij dat de reunie niet is doorgegaan. Laten we wel wezen; Derrick Greene is inmiddels toch veel stoerder dan die dreadlockpauper van een Cavalera die altijd zijn halve familie en 6 pannensets meent het podium op te moeten slepen.
Exodus: rosrosros en die Dukes wordt ook per keer meer Tokkie. En Gary Holt is na het heengaan van Dimebag toch de meest stoere gitarist.
Nifelheim: GENIAAL, wat een feest is deze band toch altijd om te zien. Storm of Satans fiiiirrrreeeeeeeee!!!
Morbid Angel: geweldige setlist, goed geluid, puur genieten.
God Dethroned: schande dat ze in de kleine zaal moesten spelen. Geweldige band die ik heel erg zal gaan missen. En leuk dat ze mijn persoonlijke favoriet Soul Capture 1562 speelden.
Tankard: gewoon feest, alleen wat vroeg geplaatst eigenlijk.
Stormrider: stiekem eigenlijk gewoon de gaafste band van het festival. Wat is er fijner dan na 2 dagen heerschen nog even meebrullen op Ace Of Spades en Raining Blood? Ze hadden rustig nog 3 uur door mogen spelen van mij. Alleen waarom geen battle Hymns?

Tegenvallers:
Marduk: één van mijn favoriete bands, maar kwam (mede door het slechte geluid) dit keer echt niet uit de verf.
Necrophobic: op cd geweldig, live vond ik het toch weer vooral erg prutserig. Bassist heeft ook een ongezonde fascinatie voor SS-schedels.
Semargl: goed dat ze een paar schaarsgekleden zangeressen bij zich hadden, want dan bleef je toch nog even kijken naar deze meuk. Vooral de zanger leek het geretardeerde neefje van Nergal die ook diens oude garderobe nog even op mocht dragen.

Voor de rest ook nog wat gezien van Valkyria, Rompeprop, Heathen en Katatonia hetgeen alleszins vermakelijk was.

Mooi feestje, volgend jaar weer.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Cranial » zo dec 18, 2011 11:38 pm

Draconian schreef:
Cranial schreef:
Draconian schreef: Necrophobic is op CD altijd geniaal, maar live roept het toch altijd een beetje plaatsvervangende schaamte op.
en dat geeft meteen aan dat je het niet snapt ;)
zelfde gevoel met Nifelheim zeker?
Nee, Nifelheim roept ook op CD al plaatsvervangende schaamte op :mrgreen:
must...resist...obvious... trolling attempt... :mrgreen:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Eus » ma dec 19, 2011 7:41 am

Hierbij nog wat foto's van afgelopen weekend.

Heathen
Afbeelding

Asphyx
Afbeelding

Mar De Grisis
Afbeelding

Destruction
Afbeelding

Sinister
Afbeelding

Sepultura
Afbeelding

Exodus
Afbeelding

Tankard
Afbeelding

Triptykon
Afbeelding

Kataklysm
Afbeelding

Heaven Shall Burn
Afbeelding

Morbid Angel
Afbeelding

Necrophobic
Afbeelding

Stormrider
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalTuupLimburg » ma dec 19, 2011 11:04 am

MetalJan schreef:
MetalTuupLimburg schreef:Johan die z'n beurs op de snelweg achter bleek te hebben gelaten
Hoe krijgt ie dat voor elkaar?
Door in de file uit te stappen om te pissen terwijl zijn beurs in het deurvak zat.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Johan » ma dec 19, 2011 12:20 pm

Jij had gewoon veel te veel zooi in dat vak zitten ;)

Nee, goed klote. Heeft me wel de eerste helft van de avond verkloot. Daarna wel nog genoten van Exodus en Destruction. Al werd het wel een rustig avondje zonder geld om nog veel drankjes te kunnen kopen..

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Crises » ma dec 19, 2011 12:24 pm

Wat een geweldig weekend was dat.

Vrijdag. Door wat perikelen thuis waren wij wat laat in Eindhoven en hebben wij daarom Mortal Sin gemist. Iets wat ik van te voren niet zo erg vond, maar na de lyrische bejubeling door iedereen wel jammer de bammer.
Heathen was wel weer erg fijn. Asphyx beukte lekker door met The Rack en als laatste nog een nieuw nummer. Na voedsel en drank hard rossen op Sinister om op tijd weer in de zaal te staan voor Sepultura. (Ik zelf ben nooit ontzettend gecharmeerd geweest van deze band, toen de heren Cavalera er nog inzaten) De show was fantastisch en de nummers rete strak uitgevoerd. Exodus vond ik eerlijk gezegd een beetje saai (wel erg goed gespeeld, maar ik miste wat.), al kon dat aan het feit liggen dat ik een slaaptekort van hier tot ginder had na een bezoek aan de BoB in Leiden op de dag ervoor. Ik zat er even doorheen. Toch maar even een nummertje Heidevolk gedaan en ook Nifelheim. Die laatste band is wel een karikatuur van zichzelf geworden zeg. Ik kon het niet serieus nemen als muziek en hoewel ik hard gelachen heb, was ik er toch wel klaar mee na een half optreden.

Na de afsluiting in de Effenaar hebben we kort nog even gekoekeloerd in Dynamo, maar dat slaaptekort van ons was driedubbel te zien bij anderen die al ingestort waren aan de schragentafels en we hielden het al snel wel voor gezien daar.

Zaterdag. Er werkt niets zo goed om je in de metalstemming te krijgen als Milking The Goat Machine. Heerlijk optreden was dat. Daarna Semargl.
Niet alleen de 2 danseressen zagen er appetijtelijk uit, ook de drumster mag er wel zijn, wat mij betreft. Over de muzak laat ik me maar niet uit.
Tankard gaf een lekker optreden optreden weg en ik was ook gecharmeerd van de in Dubai gebaseerde Death Metal band Nervecell. Daarna had ik pauze tot aan God Dethroned, tijd die ik wel besteed heb met het eten van Tapas. God Dethroned was uitstekend en met toch wel een beetje een snik kwam met dit optreden een einde dit brok jeugdcement. Een van de eerste bands die ik live heb mogen aanschouwen en heerlijke Death Metal. Voor mijn vrienden uit Israël was het de eerste keer dat ze God Dethroned hadden gezien (en we hebben het over twee ontzettend grote fans) en ze waren eigenlijk speciaal voor de band hierheen gekomen. (Toen ze na afloop nog even met Henri stonden te praten, meende ik wel te zien dat hij met heel veel spijt en pijn ophoudt) Daarna heb ik nog een paar nummers Morbid Angel staan kijken, maar die band heeft me nooit aangesproken en het klonk mij allemaal te diva in de oren...
De rest van de avond/nacht heb ik lekker staan praten met bekenden en vrienden. Het is toch wel een evenement waar je in grote getale bekenden tegenkomt. Het was een geslaagde editie en ik heb me ontzettend vermaakt.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door MetalJan » ma dec 19, 2011 1:50 pm

AmnesJAn schreef:God Dethroned: schande dat ze in de kleine zaal moesten spelen.
De band gaf zelf de voorkeur om in de kleine zaal te spelen ;)

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door sammath » ma dec 19, 2011 1:53 pm

geweldig weekend, morbid angel!!!, laatste album is ze vergeven

rompeprop!!!

Veel oude bekende, altijd leuk, proost
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Metall » ma dec 19, 2011 2:08 pm

Lang niet alles kunnen zien. Triptykon stond in ieder geval als een huis: inhoud, vorm, geluid, het klopte allemaal. Ook goede optredens van Nifelheim, Valkyrja, Morbid Angel en nog een paar.

Minpunt vond ik dat het geluid vaak niet optimaal was. Bij Azarath (kleine zaal) was het zelfs niet om aan te horen zo rommelig. Bij Necrophobic (grote zaal) kwamen de gitaren de meeste tijd niet goed door, afgewisseld met momenten dat één gitaar opeens keihard boven de rest uit schalde. Zonde, want in potentie is de grote zaal van de Effenaar qua geluid een van de beste van Nederland.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door AmnesJAn » ma dec 19, 2011 6:40 pm

Helemaal vergeten te typen: maar bij de afterparty was Bliksem ook enorm gaaf, verdomd goeie en interessante muziek en een superzangeres. Meteen ook maar even het EPtje aangeschaft.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Eindhoven Metal Meeting 2011

Bericht door Crises » di dec 20, 2011 1:02 pm

Bliksem klonk zeker leuk.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Plaats reactie