Vooral een oefening. Ik hoor graag (vooral van hen bekend met Djent) wat er nog aan schort, alhoewel ik denk t meeste zelf ook wel te weten/horen:
* de strakheid is nog machinaal strak genoeg. Ik ben niet gewend aan lage stemmingen en ben dus nog aan t zoeken naar optimale snaar- en plectrumdikte etc. Dus ik flubber nog wat in t rond af en toe.
* ik voel me zwaar gehandicapt doordat ik een drop (A) tuning speel. Ik speel mijn hele leven lang in standaard E en kan er vooralsnog niet aan wennen. Ik denk dat ik de gitaar maar naar Bb standaard ga stemmen.
* de typische Dent riffs. Ik kan ze wel al in mijn hoofd verzinnen, maar mede door de lage stemming en de drop tuning, kan ik ze nog niet makkelijk vertalen. Zoiets. Dus de riffs zijn nu nog wel extreem basic en niet zo inventief en interessant als ze horen te zijn.
* de sound is er nog niet. Komt ook mede doordat de pickups van de MTM2 net schapen zijn: veel te wollig. Voor logge death metal of andere laaggestemde metal en rock vormen zijn ze wel oke, maar voor Djent niet. Ik zit enorm te twijfelen tussen een EMG 81/85 combo, een matched Seymour Duncan EMTY Blackouts set of een Seymour Duncan Distortion + Jazz 59 combo. De gitaarbody is van mahonie en das te gek voor death metal etc, maar voor Djent heb je dan toch vaak wel een top van een lichtere houtoort nodig, of vaak is de body van Alder of Basswood.
http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=11913136