Forces Of Metal 2012
- King of Beer
- Contacteer:
Re: Forces Of Metal 2012
Ik ben intussen toch wel heel benieuwd waar ze bij dat festival denken mee bezig te zijn.
Zo krijg je als nieuw zijnde festival 0,0 vertrouwen.
Zo krijg je als nieuw zijnde festival 0,0 vertrouwen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
and the story continues...
Ook het optreden van Symfonia zal geen doorgang vinden. De Finse band is in december 2011 opgeheven. De oprichter en voormalig Stratovarius-gitarist Timo Tolkki het bericht bevestigd op zijn Facebook-pagina. Ook is de officiële bandwebsite aangepast naar een rood scherm met de tekst 'the key to the universe is love'.
Maar dit is een afzegging waar ze zelf niet veel aan kunnen doen.
Het festival wordt ook nogal genaaid op sommige punten.
Management van Manowar doet moeilijk. Vervolgens moeten Where Angels Suffer en Twisted Sister er ook tijdelijk (!!!) af van het management.
Dan zegt het management van Kamelot het festival af, nadat de band daarom had gevraagd. En dat meldde het management op hun site, zonder de organisatie ook maar iets te melden. En dan zegt er ook nog eens een band af, omdat ze zomaar uit mekaar zijn gegaan.
Wat dan ook nog gebeurd, is dat er een hele groep hysterische Manowar-fans stemming zit te maken tegen het festival.
Organisatie deed niet alles even goed, maar de groepen en managements zijn ook niet onschuldig... Jammer dat het zo moet lopen, maar binnenkort komen de headliners weer. Twisted Sister en misschien The Scorpions???
Management van Manowar doet moeilijk. Vervolgens moeten Where Angels Suffer en Twisted Sister er ook tijdelijk (!!!) af van het management.
Dan zegt het management van Kamelot het festival af, nadat de band daarom had gevraagd. En dat meldde het management op hun site, zonder de organisatie ook maar iets te melden. En dan zegt er ook nog eens een band af, omdat ze zomaar uit mekaar zijn gegaan.
Wat dan ook nog gebeurd, is dat er een hele groep hysterische Manowar-fans stemming zit te maken tegen het festival.
Organisatie deed niet alles even goed, maar de groepen en managements zijn ook niet onschuldig... Jammer dat het zo moet lopen, maar binnenkort komen de headliners weer. Twisted Sister en misschien The Scorpions???
- alicecooper
Als FOM gewoon aan hen betalingsverplichtingen had voldaan, dan was er niks aan de hand toch?Gijscoman schreef:
Organisatie deed niet alles even goed, maar de groepen en managements zijn ook niet onschuldig...
En hoe wouden ze de Scorpions betalen dan? van de kaartverkoop moeten ze het al niet hebben?
Nee het word niet wat...
alicecooper schreef:Als FOM gewoon aan hen betalingsverplichtingen had voldaan, dan was er niks aan de hand toch?Gijscoman schreef:
Organisatie deed niet alles even goed, maar de groepen en managements zijn ook niet onschuldig...
En hoe wouden ze de Scorpions betalen dan? van de kaartverkoop moeten ze het al niet hebben?
Nee het word niet wat...
Oké, ik denk dat Manowar (lees: Joey Demaio) wel de laatste is die iets mag zeggen over betalingsverplichtingen. De afgelopen jaren zijn er redelijk wat gevallen bekend dat joey zijn verplichting ook niet na kwam. Ik snap heus wel dat ze een financÏele verplichting hebben naar de bands toe, maar het is wel een beetje ironisch dat voornamelijk Manowar hier weer zo luidruchtig over moet doen. Daarnaast vind ik het sneu dat een groep mensen die eindelijk weer is een mooi evenement voor ogen hadden, dit niet van de grond krijgen, tuurlijk zette ze ook veel te hoog in. Ze hadden kleiner moeten beginnen, maar goed ze hebben geprobeerd hun nek boven het maaiveld uit te steken en dat geeft risico's.
blijkbaar heeft Ashladan wat geplaatst waar ze bij forces of metal niet blij mee zijn
Erg jammer dat de mensen van Ashladan ons niet eerst gevraagd hebben of dit klopt.
Forces of Metal Entertainment heeft Twisted Sister en Where Angels Suffer geboekt bij dezelfde management. Dus niet het management van Manowar of welk ander management of gesplitst management, wij hebben ze geboekt bij hetzelfde management. In reeds eerdere statements hebben wij al aangegeven wat de reden voor het... verwijderen van TS en WAS is. Het mag voor zichzelf spreken dat een band als Manowar die zich terugtrekt, de nodige vraagtekens bij een ieder zet, inclusief de bands. daarbij komt dat we onze eerste editie ingaan.
Forces of Metal Entertainment heeft TS en WAS bijna gelijk met Manowar eraf gehaald (rond 16 december j.l.) en dan zou het management NU PAS aan een online magazine uitleg geven, terwijl wij met het management hebben afgesproken onze verplichtingen jegens de beide bands te zullen vervullen ongeacht de ontstane situatie sinds december??
Wij blijven onze verplichting met TS en WAS houden want daarover hebben wij met het management contact en over onze voortgang.
Symfonia staat ook hier weer op vermeld. Mensen ...ook daar hebben wij een statement over uitgebracht van het management. In de bestreffende statement op het blog is te lezen over het relaas en het spreekt voor zich dat de beste man leeft voor het muziek. Daarom zijn ze op zoek naar een oplossing. het is al erg zat dat dit een band overkomt als Symfonia, maar dat dit nu in 1 adem wordt genoemd met FoM is puur bad timing. Dit heeft niks uit te staan met wat er gebeurd is.
Het mag duidelijk zijn dat wat hier allemaal gepost wordt....niet alleen door ons gelezen wordt. Bands kunnen hieruit ook hun conclusie trekken!!
Vraag eerst na of iets klopt voordat men als een olifant in een porceleinen huis loopt te denderen.
Wat een onduidelijk verhaal.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
wel zijn Still Standing en Fatal Smile bevestigd..... al denk ik niet dat die zoveel publiek trekken als Manowar
- King of Beer
- Contacteer:
Inderdaad, ik kan er ook niet echt iets samenhangends van maken.Rene schreef:Wat een onduidelijk verhaal.
en Faal komt ook!
Mislukte grap-edit.
Laatst gewijzigd door yowannuzz op vr jan 13, 2012 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Volgens mij proberen ze te zeggen dat het management van TS en WAS aan ashladan wat uitleg heeft gegeven over de situatie en dat TS waarschijnlijk niet zal gaan spelen ivm de niet nagekomen verplichtingen. Forces of Metal is hier niet erg blij mee omdat ze nog steeds hun best aan het doen zijn om hun verplichtingen na te komen en het misschien nog niet helemaal zeker is dat TS niet gaat spelen. Dus Forces of Metal voelt zich min of meer genaaid, omdat er al naar buiten is gekomen dat TS niet zal spelen, maar dit nog niet 100% zeker was en had Forces of Metal dit uiteindelijk liever zelf bekend willen maken.
Dit is wat ik er uit op maak, maar het is een ontzettend vaag bericht.
En betreft Symfonia is dikke onzin wat Forces of Metal zegt, want het volgende is door de band zelf bekend gemaakt:
...ending the Symfonia as it is, was a rational decision based on both the opinions of me and Andre Matos and the hard evidence or facts."
Dus Symfonia bestaat gewoon niet meer.
EDIT: Symfonia zoekt naar een oplossing volgens Forces of Metal, dat zal waarschijnlijk een vervangende band zijn denk ik zo.
Dit is wat ik er uit op maak, maar het is een ontzettend vaag bericht.
En betreft Symfonia is dikke onzin wat Forces of Metal zegt, want het volgende is door de band zelf bekend gemaakt:
...ending the Symfonia as it is, was a rational decision based on both the opinions of me and Andre Matos and the hard evidence or facts."
Dus Symfonia bestaat gewoon niet meer.
EDIT: Symfonia zoekt naar een oplossing volgens Forces of Metal, dat zal waarschijnlijk een vervangende band zijn denk ik zo.
Ik begin me eigenlijk een beetje af te vragen hoe het allemaal werkt...
Puntje 1: Manowar begint in december (of was het november?) al te schreeuwen dat men geld wil zien maar moet dat nou echt zo vroeg? het duurt nog een halfjaar..
Ik kan me herinneren dat primal fear, Circle II Circle & nog 1 band ooit 2 weken voor tijd een optreden af hadden gezegd ivm geen voorschot ontvangen en dat vind ik vrij logisch.. nu is Manowar wel een klein slagje groter maar is het niet wat gek dat men nu al begint te huilen om geld?
Puntje 2: organisatie zoekt band, band zegt wij vragen x euro, organisatie zegt dat hebben wij.. Dat werkt in het klein zo.. in het groot toch neem ik aan ook?
Hoe dan ook het zal wel afwachten worden of dit festival wat word... Overigens vind ik het wel jammer dat ik behoorlijk veel negativiteit rond dit festival gelezen heb LANG voordat er uberhaupt een band af had gezegd.. kan me nog goed herinneren dat hetzelfde gebeurde met Into The Grave voordat het af werd gezegd... Wat kunnen wij Nederlanders toch een boel zeuren:-p
Puntje 1: Manowar begint in december (of was het november?) al te schreeuwen dat men geld wil zien maar moet dat nou echt zo vroeg? het duurt nog een halfjaar..
Ik kan me herinneren dat primal fear, Circle II Circle & nog 1 band ooit 2 weken voor tijd een optreden af hadden gezegd ivm geen voorschot ontvangen en dat vind ik vrij logisch.. nu is Manowar wel een klein slagje groter maar is het niet wat gek dat men nu al begint te huilen om geld?
Puntje 2: organisatie zoekt band, band zegt wij vragen x euro, organisatie zegt dat hebben wij.. Dat werkt in het klein zo.. in het groot toch neem ik aan ook?
Hoe dan ook het zal wel afwachten worden of dit festival wat word... Overigens vind ik het wel jammer dat ik behoorlijk veel negativiteit rond dit festival gelezen heb LANG voordat er uberhaupt een band af had gezegd.. kan me nog goed herinneren dat hetzelfde gebeurde met Into The Grave voordat het af werd gezegd... Wat kunnen wij Nederlanders toch een boel zeuren:-p
-
Leuk voor Faal! Vraag me wel af hoe dergelijke muziek zal overkomen overdag op een strand :p
-
- Contacteer:
Wel cynisch om Faal te boeken 

- The_Undertaker
Mensen moeten zelf een tof festival uit de grond stampen, of gewoon niet zeuren. Manowar zijn gewoon een stel overrated zakenmannen, die echt niet uit het true metal-vaatje tappen waar ze zo over prediken, anders zouden ze gewoon spelen en dan kwamen de centen 2 weken voor de tijd wel.
Faal zal het zeker goed doen, tussen al die vrolijke powermetal hehe.
Ze wilden gewoon alle grappen voor zijnMetalTuupLimburg schreef:Wel cynisch om Faal te boeken

- alicecooper
Circle II Circle is bevestigd.
King Diamond zal ook weer gaan touren. Laat ze die maar als headliner neerzetten op een van de dagen.
King Diamond zal ook weer gaan touren. Laat ze die maar als headliner neerzetten op een van de dagen.
- Bleek No. 1
+1 zou te gek zijnalicecooper schreef:Circle II Circle is bevestigd.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Aangezien Edguy ook speelt, en dus Tobias Sammet al aanwezig is:
Waarom geen Avantasia?
Wat gelijk de mogelijkheid bied om nog meer bands toe te voegen gezien de gastmuzikanten.
ik noem:
Jorn Lande (solo)
Andre Matos (Solo)
Magnum
Trillium
Unisonic
maar goed, dat zal er niet in zitten denk ik
Waarom geen Avantasia?
Wat gelijk de mogelijkheid bied om nog meer bands toe te voegen gezien de gastmuzikanten.
ik noem:
Jorn Lande (solo)
Andre Matos (Solo)
Magnum
Trillium
Unisonic
maar goed, dat zal er niet in zitten denk ik
- King of Beer
- Contacteer:
Avantasia bestaat toch niet meer.
Die hadden op Wacken toch hun laatste show gegeven, tenminste dat is wat hij zei.
Die hadden op Wacken toch hun laatste show gegeven, tenminste dat is wat hij zei.
Ja, maar dat zei Tobias in 2008 ook, dat ze daarna niet weer gingen touren 

- King of Beer
- Contacteer:
- KoenM
- Contacteer:
Godver, het zal toch niet waar zijn dat King Diamond hierheen komt? Dan moet ik óók nog een dag hierheen.
- alicecooper
Hoop het wel, heb ik tenminste mijn kaart niet voor niks gekocht.KoenM schreef:Godver, het zal toch niet waar zijn dat King Diamond hierheen komt? Dan moet ik óók nog een dag hierheen.

- Bleek No. 1
Oei, je hebt hem al? Ik wilde het doen, maar toen verdween zowel Manowar als Twisted Sister van de affiche.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- alicecooper
Dat waren ook de namen wat mij over de streep trokken.
Helaas hebben beide bands afgezegd en kan ik alleen nog maar hopen op een redelijk programma.
Helaas hebben beide bands afgezegd en kan ik alleen nog maar hopen op een redelijk programma.
-
De Avantasia show op Wacken was voorlopig de laatste. Na 3 albums in korte tijd gaat het project nu de komende jaren de ijskast ff in.King of Beer schreef:Avantasia bestaat toch niet meer.
- alicecooper
En de pre-sale is weer verlengd omdat de onderhandelingen met de headliners niet op wil schieten.
De soap gaat maar verder, al hoop ik nog steeds op goed nieuws.
Heb net in één ruk alle vijf de pagina's gelezen. Wat een soap. Al die heisa over een groep als Manowar. Ik zou er nog niet dood bij gevonden willen worden.
En dan op dat moment een toevoeging; 'Faal'. Fantastisch. Hoe verzinnen ze het.
Desalniettemin hoop ik dat het goed gaat komen voor de organisatoren. Men doet hier hard zijn best om een nieuw festival uit de grond te stampen.
En toch kwamen er ook weer een aantal heerlijke posts voorbij (innuendo, Yowan en natuurlijk weer dat binkie Gijs). Ik zou maar even je rooster erbij pakken, jongen. Je weet maar nooit of je op die dag je examen Grieks, Hebreeuws of Jiddisch hebt, waardoor je *lastminute* toch opeens weer helemaal niet aanwezig kan zijn.
:' )
En dan op dat moment een toevoeging; 'Faal'. Fantastisch. Hoe verzinnen ze het.
Desalniettemin hoop ik dat het goed gaat komen voor de organisatoren. Men doet hier hard zijn best om een nieuw festival uit de grond te stampen.
En toch kwamen er ook weer een aantal heerlijke posts voorbij (innuendo, Yowan en natuurlijk weer dat binkie Gijs). Ik zou maar even je rooster erbij pakken, jongen. Je weet maar nooit of je op die dag je examen Grieks, Hebreeuws of Jiddisch hebt, waardoor je *lastminute* toch opeens weer helemaal niet aanwezig kan zijn.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Elessar schreef: ...... binkie Gijs). Ik zou maar even je rooster erbij pakken, jongen. Je weet maar nooit of je op die dag je examen Grieks, Hebreeuws of Jiddisch hebt, waardoor je *lastminute* toch opeens weer helemaal niet aanwezig kan zijn.

Jammer voor die opmerking dat ik nooit van plan ben geweest te gaan... Anders was het erg grappig.
- Tuska
- Eén hoofdletter is genoeg
- Contacteer:
Nope, maakt niet uit
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!
~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje
~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Inderdaad, lach me een kriek :' )
kostelijke opmerking
kostelijke opmerking
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
toch nog (een beetje) Manowar op forces of metal!
Metal veteran Ross The Boss has expressed his wishes to celebrate what is both a personal and heavy metal milestone: The 30th anniversary of Battle Hymns. He will do so by performing the entire opus live at Forces Of Metal.
Ross The Boss and his band will also perform songs from both of their hit albums, New Metal Leader and the recent Hailstorm as well as Manowar favorites. During the coming weeks, Ross will announce the special guests who will be joining him and his band mates on stage.
-
Wat een fantastische oplossing! De band zelf wil niet... Dan maar hun oud gitarist met een volledige Manowar set! Nu hopen dat Manowar hun klep hierover houd want die zullen dit waarschijnlijk niet zo'n leuke actie vinden!
Ik vind dat dit festival van de Nederlandse metalfans best wel wat meer support mag hebben... het is een heel gaaf initiatief dat helaas wat opstartproblemen heeft. Zulke initiatieven zouden alle steun van ons metalfans moeten krijgen!!!
Ik vind dat dit festival van de Nederlandse metalfans best wel wat meer support mag hebben... het is een heel gaaf initiatief dat helaas wat opstartproblemen heeft. Zulke initiatieven zouden alle steun van ons metalfans moeten krijgen!!!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ross is sowieso een fantastische kerel, klein van stuk maar groot van hart! Je had hem eens moeten horen over Joey en Manowar toen Innuendo en ik hem een paar jaar geleden op Roadgrill interviewden! 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Wat had hij te vertellen?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dat hij voornamelijk wat problemen met het imago van Manowar had, terwijl Joey er echt bloedserieus over is. Toen ik hem mijn Into Glory Ride cd liet signeren was er nog even een zucht van opluchting dat hij niet in Joey's achterlijke pakje op de foto hoefde
Hij zal in ieder geval nooit meer terugkeren naar de band, omdat hij daarvoor zijn ei niet genoeg kwijt kon (en vanwege de domme act), maar hij mag Joey nog steeds wel. Vragen over Manowar is hij alleen helemaal zat 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Begrijpelijk. Ok, ik wist niet hoe de verstandhouding was. Heeft Ross niet nog 'n keer met ze op het podium gestaan tijdens een speciale show?
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Sorry, ik was even lui.
- alicecooper
Van mij mogen ze nu wel eens een headliner bekend gaan maken, duurt wel erg lang allemaal.
- alicecooper
ROSS THE BOSS TO HEADLINE FORCES OF METAL FESTIVAL IN THE NETHERLANDS
Ik mag hopen dat dit een grap is?
Ik mag hopen dat dit een grap is?
headline?
dan wordt Forces Of Metal een formaat Stonehenge, ipv Waldrock.
dan wordt Forces Of Metal een formaat Stonehenge, ipv Waldrock.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Lijkt me ook beter zo. Wanneer je rekent op duizenden bezoekers, wordt het gegarandeerd een flop. Gewoon klein beginnen en over een paar jaar alsnog Manowar en Twisted Sister binnenhalen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- alicecooper
Klopt, maar dat voor 100euro?innuendo schreef:Lijkt me ook beter zo. Wanneer je rekent op duizenden bezoekers, wordt het gegarandeerd een flop. Gewoon klein beginnen en over een paar jaar alsnog Manowar en Twisted Sister binnenhalen.
Vind de prijsverhouding dan niet echt overeen komen met de line-up en dit gaat ze ongetwijfeld veel bezoekers kosten. Voor een paar tientjes meer kun je beter naar Graspop gaan.