Graspop 2012
- alicecooper
- alicecooper
Re: Graspop 2012
And now THE question of today: what would be the last new band to be announced for today? It's not a newcomer, the band already played 3 times at GMM and the last time was more than 5 years ago!
Dan ga ik voor Megadeth of Alice Cooper.
Dan ga ik voor Megadeth of Alice Cooper.
- KoenM
- Contacteer:
Ik hoop op Megadeth ja.
- Bleek No. 1
- KoenM
- Contacteer:
Daar geef ik niks om. Ik heb hem 2 x gezien en het was 2 x uitermate saai. Wat een ellende.
- alicecooper
- Bleek No. 1
Dat had ik juist met Megadeth. Ze speelden strak, maar gingen gewoon van nummer naar nummer zonder bedankwoordjes of wat dan ook.
Kan ook gewoon zijn dat ze dan hun dag niet hadden of chagerijnig waren.
Kan ook gewoon zijn dat ze dan hun dag niet hadden of chagerijnig waren.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Bleek No. 1
Ik zag het, ja. Misschien doen ze nu beter hun best. Ben benieuwd en kijk er wel oprecht naar uit.alicecooper schreef:En het is Megadeth geworden.
- KoenM
- Contacteer:
Mooi!
Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
Maar na de aankondiging van Metallica in Frankrijk wisten we eigenlijk al dat 'exclusief' weinig inhoudt...
Maar na de aankondiging van Metallica in Frankrijk wisten we eigenlijk al dat 'exclusief' weinig inhoudt...
- KoenM
- Contacteer:
Voor mij is dit nu al de beste line-up in jaren, dan mogen er nog 2 beroerde headliners bijkomen.
Black Sabbath (even gerekend dat Iommi tijdig geneest)
Slayer
Megadeth
Lamb of God
Exodus
Death Angel
Jon Oliva's Pain (Savatage - Hall of the mountain king!)
Europe
CoB
Dimmu
Paradise Lost
Ihsahn (Emperor!)
Hatebreed
August Burns Red
Obituary
De helft vd bands is nog maar bevestigd, maar als dit alles was van de volledige line-up, ging ik alsnog.
Blijft nog over om eventueel te zien: Motörhead, KsE, Sacred Reich, Emmure, Trivium, Pennywise, Sick of it all, Comeback Kid.
Nu al siked. Echt, nu al.
Black Sabbath (even gerekend dat Iommi tijdig geneest)
Slayer
Megadeth
Lamb of God
Exodus
Death Angel
Jon Oliva's Pain (Savatage - Hall of the mountain king!)
Europe
CoB
Dimmu
Paradise Lost
Ihsahn (Emperor!)
Hatebreed
August Burns Red
Obituary
De helft vd bands is nog maar bevestigd, maar als dit alles was van de volledige line-up, ging ik alsnog.

Blijft nog over om eventueel te zien: Motörhead, KsE, Sacred Reich, Emmure, Trivium, Pennywise, Sick of it all, Comeback Kid.
Nu al siked. Echt, nu al.
- alicecooper
Lees de tekst nu eens begrijpend inplaats van wat te gaan schreeuwen.Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
http://www.dewe.metalfest.eu/index2.php?lang=en
Mooie bands erbij!
Hadden ze misschien niet zo hard moeten schreeuwen dat het exclusief was. De wijze dat Metalfest (en ook andere bronnen) het naar buiten bracht(en) deed dit wel vermoeden.alicecooper schreef:Lees de tekst nu eens begrijpend inplaats van wat te gaan schreeuwen.Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
Maar mooi dat ze er bij zijn. Weet nu zeker dat ik naar Graspop wil. Nu hopen dat ik ook kan!

- alicecooper
Het is ook exclusief, alleen geld dit voor de desbetreffende landen waar het gehouden word.Gijscoman schreef:Hadden ze misschien niet zo hard moeten schreeuwen dat het exclusief was. De wijze dat Metalfest (en ook andere bronnen) het naar buiten bracht(en) deed dit wel vermoeden.alicecooper schreef:Lees de tekst nu eens begrijpend inplaats van wat te gaan schreeuwen.Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
Maar mooi dat ze er bij zijn. Weet nu zeker dat ik naar Graspop wil. Nu hopen dat ik ook kan!
-
meaning you won´t see MEGADETH play any other summer festivals 2012 in these countries!
Er staat toch duidelijk op de website van Metalfest dat het dus enkel de landen waar het gehouden wordt betreft en daar hoort België niet bij, ik snap niet wat jullie daar moeilijk aan vinden...
Er staat toch duidelijk op de website van Metalfest dat het dus enkel de landen waar het gehouden wordt betreft en daar hoort België niet bij, ik snap niet wat jullie daar moeilijk aan vinden...
- alicecooper
Wat ik al zei dus... Begrijpend lezen blijft lastig voor sommigenRichard666 schreef:meaning you won´t see MEGADETH play any other summer festivals 2012 in these countries!

Dat het exclusief is had ik nu begrepen toen ik dat zinnetje las, maar ik had dat niet gezien toen het bekend werd gemaakt. Bij de bekendmaking werd door vele namelijk simpel gepraat over een Exclusief Europese show. Daardoor was ik op het verkeerde spoor gebracht.
- 75metallicat
+ Mastodon, hebben zichzelf bevestigd op de radiozender StuBru
http://rock-metal-punk.org/zine/nieuws.php?id=6029
edit: heb het proberen uit te zoeken maar eerlijk gezegd, verder dan "waarschijnlijk/probably" kom ik toch niet dus volgens mij is het nog niet 100% zeker...
http://rock-metal-punk.org/zine/nieuws.php?id=6029
edit: heb het proberen uit te zoeken maar eerlijk gezegd, verder dan "waarschijnlijk/probably" kom ik toch niet dus volgens mij is het nog niet 100% zeker...

wat was er exclusief aan iets van metallica? dat ze op Werchter Boutique staan, wat een exclusieve show is in de Benelux? Voor zover ik weet hoort Frankrijk daar niet bij, anders zou het wel Beneflux heten.Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
Echt probeer deze eens:Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.

Haha.
Mastodon is altijd welkom.
Net even wat bandjes gechekt die ik nog niet ken.
Winterfylleth beviel me wel goed.
Mastodon is altijd welkom.
Net even wat bandjes gechekt die ik nog niet ken.
Winterfylleth beviel me wel goed.
Werchter heeft geclaimd dat 't een exclusieve show zou zijn in de Benelux EN Frankrijk. Vandaar m'n opmerking over Metallica.Took schreef:wat was er exclusief aan iets van metallica? dat ze op Werchter Boutique staan, wat een exclusieve show is in de Benelux? Voor zover ik weet hoort Frankrijk daar niet bij, anders zou het wel Beneflux heten.Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
@Megadood: Helaas ben je nogal laat met deze opmerking... Als jij daarentegen beter had gelezen, had je ook meegekregen waardoor bij mij dit misverstand is ontstaan. Dus ik hoop dat je die cursus al in huis hebt gehaald.
- 75metallicat
Wat Metallica en Parijs aangaat, heeft hij wel gelijk he.MegaDood schreef:Echt probeer deze eens:Gijscoman schreef:Apart dat ze op Graspop komen. Laatst was groots aangekondigd dat Megadeth een exclusieve festivalshow zou doen op de Metalfest Open Airs.
Metallica zou een exclusieve show geven op Werchter Boutique, voor de Benelux EN Frankrijk. Staat zo op hunne facebook en stond volgens mij ook zo op de site maar ik denk dat den Herman dat heeft laten aanpassen.

Anyway, op hunne facebook staat het nog altijd zo.
Werchter Boutique presents Metallica! On (Whit) Monday 28th May in Werchter! An exclusive concert in the Benelux region and France! Along with other material, Metallica will perform in full their magnum opus ‘Metallica’ (1991), also known as ‘The Black Album’, which has just celebrated its 20th birthday
http://www.facebook.com/werchterboutique
Wat Megadeth betreft: zie post van Richard66675metallicat schreef:Wat Metallica en Parijs aangaat, heeft hij wel gelijk he.
Metallica zou een exclusieve show geven op Werchter Boutique, voor de Benelux EN Frankrijk. Staat zo op hunne facebook en stond volgens mij ook zo op de site maar ik denk dat den Herman dat heeft laten aanpassen.![]()
![]()
Werchter Boutique presents Metallica! On (Whit) Monday 28th May in Werchter! An exclusive concert in the Benelux region and France! Along with other material, Metallica will perform in full their magnum opus ‘Metallica’ (1991), also known as ‘The Black Album’, which has just celebrated its 20th birthday
Wat dat andere bandje betreft: niet boeiend

- 75metallicat
Ik heb het niet over Megadeth dus daar hoef je niet naar te verwijzen.MegaDood schreef:Wat Megadeth betreft: zie post van Richard66675metallicat schreef:Wat Metallica en Parijs aangaat, heeft hij wel gelijk he.
Metallica zou een exclusieve show geven op Werchter Boutique, voor de Benelux EN Frankrijk. Staat zo op hunne facebook en stond volgens mij ook zo op de site maar ik denk dat den Herman dat heeft laten aanpassen.![]()
![]()
Wat dat andere bandje betreft: niet boeiend
Ik zeg duidelijk: Wat Metallica en Parijs aangaat, heeft hij wel gelijk he. en dan leg ik het een beetje uit.
1: ik wel75metallicat schreef:Ik heb het niet over Megadeth dus daar hoef je niet naar te verwijzen.
Ik zeg duidelijk: Wat Metallica en Parijs aangaat, heeft hij wel gelijk he. en dan leg ik het een beetje uit.
2: Wat ik al zei over dat niet boeiende bandje
Mastodon heeft zichzelf min of meer bevestigd.
http://www.rockblog.nl/nieuws/8820/ook- ... ar-graspop
http://www.rockblog.nl/nieuws/8820/ook- ... ar-graspop
gelukkig was dat nog niet gemeld.
Took schreef:gelukkig was dat nog niet gemeld.
Iets met begrijpend lezen.....
Overheen gelezen, omdat een of andere idioot het nodig vond om een al door alicecooper gemaakte opmerking nog eens te maken en vervolgens uit te melken. Sorry daarvoor.Took schreef:gelukkig was dat nog niet gemeld.
- alicecooper
KISS TO TOUR ITALY IN 2013
DeuceNews.com has recently received confirmation from the Italian promoter KISS will Tour Italy sometime in 2013. To be in Italy in 2013 means KISS will tour Europe not before next year stopping possibilities to see them headlining some rumored Summer Festivals...will see!
http://www.deucenews.com/
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is?
DeuceNews.com has recently received confirmation from the Italian promoter KISS will Tour Italy sometime in 2013. To be in Italy in 2013 means KISS will tour Europe not before next year stopping possibilities to see them headlining some rumored Summer Festivals...will see!
http://www.deucenews.com/
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is?
- KoenM
- Contacteer:
Ik zou het niet erg vinden als Kiss dit jaar niet komt. Heb er helemaal niks mee en ze zijn de laatste jaren al 2 X geweest.
Wie weet, Kiss als de nieuwe Iron Maiden van Graspop 

Sommige gasten op festivalinfo roepen om Nickelback als headliner.... 

kiss komt zo goed als zeker in 2013
kunnen zeggen wat je wilt over kiss,maar het is waardige headliner,die zijn plaats meer dan verdiend heeft
en er een echte show van maakt(oke ik ben wel een echte kiss-fan) maar het is wel zo
snickelback hoeft voor mijn niet zo zeer
doe dan maar king diamond headlinen,al is die denk net een maatje te klein om te headlinen op de mainstage
rammstein misschien,misschien toch manowar
ze mogen in iedergeval opschieten zon beetje
ga toch wel naar graspop(12x alweer)
kunnen zeggen wat je wilt over kiss,maar het is waardige headliner,die zijn plaats meer dan verdiend heeft
en er een echte show van maakt(oke ik ben wel een echte kiss-fan) maar het is wel zo
snickelback hoeft voor mijn niet zo zeer
doe dan maar king diamond headlinen,al is die denk net een maatje te klein om te headlinen op de mainstage
rammstein misschien,misschien toch manowar
ze mogen in iedergeval opschieten zon beetje
ga toch wel naar graspop(12x alweer)
als het maar metal is
- Bleek No. 1
nieuwe namen:
Guns N’ Roses, Machine Head, Gotthard, Adrenaline Mob, Sebastian Bach, Cannibal Corpse, Black Veil Brides & The Treatment
Guns N’ Roses, Machine Head, Gotthard, Adrenaline Mob, Sebastian Bach, Cannibal Corpse, Black Veil Brides & The Treatment
- Bleek No. 1

Wat baal ik met GnR als headliner.
Nu maar hopen dat de rest nog een leuke aanvulling wordt + een te gekke headliner erbij.
Meeehhhhhhhh, hard twijfelen of we wel gaan. Leukste bandjes zie ik al op Dokkem Open Air, Fortarock of NDF.
En het is dus nog maar afwachten of Black Sabbath komt.
Inderdaad! En als Black Sabbath het dan laat afweten, dan krijgen we zeker weer dat Channel Zero als vervangende headliner?Siego schreef:Meeehhhhhhhh, hard twijfelen of we wel gaan. Leukste bandjes zie ik al op Dokkem Open Air, Fortarock of NDF.

It is my job as a human being to let my ignorance take control
GNR, vet!
Ik denk dat de organisatie niet pas 2 dagen van tevoren hoort of Black Sabbath komt of niet. Ik neem aan dat er dus nog wel een beter alternatief zal zijn dan Channel Zero.
Ik denk dat de organisatie niet pas 2 dagen van tevoren hoort of Black Sabbath komt of niet. Ik neem aan dat er dus nog wel een beter alternatief zal zijn dan Channel Zero.
- alicecooper
Ik heb gisteren ergens gelezen dat mocht Black Sabbath cancelen, dat Ozzy + band de shows overneemt.
Overigens leuke toevoegingen.
Overigens leuke toevoegingen.
Heel vet! Ik vraag me alleen af wat de 3e headliner gaat worden. Hellfest heeft immers ook Sabbath en GNR als headliners, maar Megadeth als derde. Megadeth speelt hier echter duidelijk niet als headliner.
Ach, deze line-up is gewoon al geweldig!
Ach, deze line-up is gewoon al geweldig!
Guns 'n Roses heeft wat goed te maken na hun matige optreden op Graspop een aantal jaar geleden, maar ik betwijfel of ze het waar kunnen maken. Oke, het blijft natuurlijk wel leuk om al die oude nummers te horen.
Voor de rest ben ik wel blij met Cannibal Corpse en in mindere mate Machine Head, de rest doet me niet zoveel/ken ik niet.
Voor de rest ben ik wel blij met Cannibal Corpse en in mindere mate Machine Head, de rest doet me niet zoveel/ken ik niet.
Vorig jaar toen Ozzy annuleerde kregen we ook Channel Zero als vervangende act, vandaar dat ik het vermeldde. Hoop echter dat je gelijk hebt en dat ze met een beter alternatief komen mocht er een headliner annuleren, want Channel Zero vind ik helemaal niks...Johan schreef:GNR, vet!
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- cataclysm child
Zaad line-up. Misschien, heeeeeeeel misschien als de dagindeling nog meevalt ga ik wel een dagje, maar langs de andere kant zie ik alles wat ik op GMM zou willen zien al op Hellfest...
Faustian Spirit of the Earth
- KoenM
- Contacteer:
Cannibal Corpse, mooi. Hoef ik niet naar Trix.
Marketingtechnisch wel raar dat ze dat nu al aankondigen.
Marketingtechnisch wel raar dat ze dat nu al aankondigen.
-
Judas Priest verving Ozzy's plek, Channel Zero vulde de plek van het gat waar Judas Priest eerst zou spelen op.MK schreef:Vorig jaar toen Ozzy annuleerde kregen we ook Channel Zero als vervangende act, vandaar dat ik het vermeldde. Hoop echter dat je gelijk hebt en dat ze met een beter alternatief komen mocht er een headliner annuleren, want Channel Zero vind ik helemaal niks...Johan schreef:GNR, vet!
De mannen van Black Sabbath lijken tot nu toe trouwens nog erg optimistisch. Van hun facebook pagina:
We were saddened to hear yesterday via Facebook that Bill declined publicly to participate in our current Black Sabbath plans...we have no choice but to continue recording without him although our door is always open... We are still in the UK with Tony. Writing and recording the new album and on a roll... See you at Download!!!
- Tony, Ozzy and Geezer
Guns n Roses is altijd wel leuk (hopelijk is het dit axl zijn band wel wat beter dan 2 jaar geleden), hoog meebler gehalte. Machine Head was toch een band waar ik op zat te hopen, aangezien ik ze vorig jaar in de 013 gemist heb en Cannibal Corpse is altijd leuk.
Mooi affice dit jaar.
Mooi affice dit jaar.