Was weer geweldig!!
Ze speelden voornamelijk improvisaties of alternatieve versies van hun nummers, zoals gewoonlijk. Ik hoorde materiaal van Grimm & Bear It, Mocking Solemnity, Decay2, Aghartha en nog wat spul wat ik niet kende. Ik vraag me af hoeveel het geluidsdrukniveau is bij een Sunn O))) concert als die gasten goed op gang zijn gekomen, en je vooraan in het midden staat... Ik dacht dat er sinds recent in Nederland een norm is ingevoerd van gemiddeld maximaal 103 dBA over een kwartier, Sunn O))) speelt volgens mij véél luider! Ben dus blij dat ik m'n oordoppen had, het gaat niet alleen om wat je hoort, maar ook dat je het voelt!
Attila was gisteren kennelijk z'n freakshow kleren vergeten, en hij bleef netjes op het podium staan (in tegenstelling tot twee jaar geleden in de Paradiso, toen hij er van af viel). Een beetje jammer van de luid hoorbare zoem van één van de versterkers, misschien hebben de jongens een buis opgeblazen. En echt irritant dat tegenwoordig bij concerten de voorste rij altijd bijna helemaal bezet is door amateur/pro fotografen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in de muziek maar alleen in het maken van mooie shots voor de review
Ook nog 2 platen (de nieuwe demo 2011 LP, en Agharti Live 09-10, heb 'm op grijs vinyl gekregen!) en een tourshirt gekocht, en een gratis poster erbij gehad. Mooie avond, Sunn O))) blijft geweldig, ik hoop dat ze snel weer komen. Mijn vriendin heeft de smaak ook te pakken, op CD/LP thuis vond ze het doodsaai, maar ik had haar toch overgehaald mee te komen en na de eerste paar seconden drones "snapt" ze eindelijk waar Sunn O))) om gaat.