Secrets of the Moon
Secrets of the Moon
Schitterende veelzijdige en diepgaande black metal, met hier en daar wat licht getinte avantgardistische trekjes. Zit nu naar Carved in Stigmata Wounds te luisteren en wat een magnum opus is dat album! Vandaar maar even een apart topic aangaande deze band, die overigens eind dit jaar ook live te bewonderen valt.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb zelf Stronghold of the Inviolables en dat vind ik een erg sterke black metal release. Carved in stigmata wounds heb ik 1x geluisterd en daar miste ik het rauwe randje. Opzich een goede plaat maar ik miste een bepaalde spannings-boog.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Super band. Heb ze al een aantal keren live gezien en ze hebben me steeds kunnen overtuigen. Zowel live als op plaat.
Iemand al het nieuwste werk beluisterd? "The Exhibitions E" heet het. Ik ben erg benieuwd of het van hetzelfde hoge niveau is als het vorige werk.
Iemand al het nieuwste werk beluisterd? "The Exhibitions E" heet het. Ik ben erg benieuwd of het van hetzelfde hoge niveau is als het vorige werk.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
- Chucknorris
- Chucknorris
-
- Blood&Ashes
- XnegativeX
- Contacteer:
Nooit gedacht dat ik het nieuwe album van Secrets of the moon nog zo gaaf zou vinden. Ik heb altijd veel waardering kunnen opbrengen voor Stronghold of the Inviolables de twee albums die daarna uit kwamen deden me echt helemaal niks.
Privilegivm klinkt eigenlijk redelijk anders dan al z'n voorgangers. Ik zou dit eigenlijk niet eens black metal willen noemen. Eerder zou ik er de term "dark metal" voor van stal willen halen. De cleane productie van Carved in Stigmata Wounds en Antithesis is gebleven maar de muziek is langzamer en kent een meer doomy karakter. Hier en daar doet het mij denken aan het oude Samael of de griekse (black metal) van een Rotting christ of een Septic flesh.
Midtempo, slepend, dreigend en erg sfeervol. Meer kun je er eigenlijk niet over zeggen. 9 nummers die gemiddeld een dikke 8 minuten duren worden eigenlijk nooit saai en kennen elk hun eigen karakter.
Het enige nadeel vind ik eigenlijk de wat zwakke zang. Die had van mij wel iets krachtiger gemogen. Maar verder ben ik echt diep onder de indruk van dit album.
Het is trouwens wel een echt groei album. De eerste luisterbeurt deed het me nog weinig maar bij elke luisterbeurt begint het kwartje voor een nieuw aantal nummers te vallen. Luister vooral eens naar het geweldig Queen among rats.
Privilegivm klinkt eigenlijk redelijk anders dan al z'n voorgangers. Ik zou dit eigenlijk niet eens black metal willen noemen. Eerder zou ik er de term "dark metal" voor van stal willen halen. De cleane productie van Carved in Stigmata Wounds en Antithesis is gebleven maar de muziek is langzamer en kent een meer doomy karakter. Hier en daar doet het mij denken aan het oude Samael of de griekse (black metal) van een Rotting christ of een Septic flesh.
Midtempo, slepend, dreigend en erg sfeervol. Meer kun je er eigenlijk niet over zeggen. 9 nummers die gemiddeld een dikke 8 minuten duren worden eigenlijk nooit saai en kennen elk hun eigen karakter.
Het enige nadeel vind ik eigenlijk de wat zwakke zang. Die had van mij wel iets krachtiger gemogen. Maar verder ben ik echt diep onder de indruk van dit album.
Het is trouwens wel een echt groei album. De eerste luisterbeurt deed het me nog weinig maar bij elke luisterbeurt begint het kwartje voor een nieuw aantal nummers te vallen. Luister vooral eens naar het geweldig Queen among rats.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
Re: Secrets of the Moon
Nieuw album komt eraan.
Limited edition:

Dat artwork lijkt me héél erg gaaf, dus dat is het overwegen waard.
Andere versies hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 021&type=3
Ziet er toch wel gaaf uit moet ik zeggen, en de samples klinken veelbelovend.
edit: nieuwe videoclip, Nyx.
http://www.youtube.com/watch?v=YdqPAoug ... e=youtu.be
Limited edition:

Dat artwork lijkt me héél erg gaaf, dus dat is het overwegen waard.
Andere versies hier:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 021&type=3
Ziet er toch wel gaaf uit moet ik zeggen, en de samples klinken veelbelovend.
edit: nieuwe videoclip, Nyx.
http://www.youtube.com/watch?v=YdqPAoug ... e=youtu.be
- Hieronimus
Mijn probleem met Secrets of the Moon is dat ze zulk vet artwork hebben, maar dat hun muziek zo... saai is. Voor mijn gevoel duren de nummers eenvoudigweg te lang. Beetje jammer, want de potentie is er zeker. Misschien moet ik het dan nog maar eens een kansje geven!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Ik heb dat met BehemothHieronimus schreef:Mijn probleem met Secrets of the Moon is dat ze zulk vet artwork hebben, maar dat hun muziek zo... saai is.

Ik ben zelf pas recent bekend geworden met wat werk van ze, maar Carved In Stigmata Wounds vind ik in ieder geval erg vet (de rest moet ik nog wat beter tot me door laten dringen). Heb je dat album al geluisterd, Hiero?
De naam deed een belletje rinkelen, en hé, verrek, blijkt dat ik deze band een paar jaar geleden live heb gezien, als opener voor Borknagar in Leeuwarden! kan me d'r weinig van herinneren, maar ik weet wel dat ik van elke support band heb genoten die avond. ik zal het nieuw album maar effe checken dan!
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
Hehe, was dat met Code? Daar was ik ook, live is het nog wel te doen ja.kneuz schreef:De naam deed een belletje rinkelen, en hé, verrek, blijkt dat ik deze band een paar jaar geleden live heb gezien, als opener voor Borknagar in Leeuwarden! kan me d'r weinig van herinneren, maar ik weet wel dat ik van elke support band heb genoten die avond. ik zal het nieuw album maar effe checken dan!
- Hieronimus
Ik heb dat album nota bene in de kast staan! Nooit meer dan een paar rondjes laten draaien, maar zoals ik al zei: het staat nog op de to-do list.Bart schreef:Ik ben zelf pas recent bekend geworden met wat werk van ze, maar Carved In Stigmata Wounds vind ik in ieder geval erg vet (de rest moet ik nog wat beter tot me door laten dringen). Heb je dat album al geluisterd, Hiero?
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Zeker doen ja. 
Overigens heb ik het nieuwe album nu een paar keer gehoord en het lijkt een heel goede release te zijn geworden. 'Lijkt', omdat ik 'm toch nog wat vaker moet horen.

Overigens heb ik het nieuwe album nu een paar keer gehoord en het lijkt een heel goede release te zijn geworden. 'Lijkt', omdat ik 'm toch nog wat vaker moet horen.