Trivium en As I Lay Dying exclusief naar 013
Met Trivium en As I Lay Dying haalt 013 dit najaar twee absolute smaakmakers in het heavy-genre in huis. Beide bands staan op donderdag 25 oktober voor een exclusieve Nederlandse show op de planken in Tilburg. Als supports komen Caliban en Upon A Burning Body mee. Tickets kosten € 25 (excl. servicekosten) en gaan vanaf zaterdag 9 juni in de voorverkoop.
Trivium werd in 2004 de metalwereld in gelanceerd met het eerste album op Roadrunner Records: ‘Ascendancy’. De hypermelodieuze metalcore nummers gingen als warme broodjes over de toonbank. Het cynisme bij een klein deel van de metal liefhebbers werd daarna weggespoeld met opvolger ‘The Crusade’, waar ze de metalcore naar de achtergrond schoven en zich meer op melodieuze trash richten. Vanaf ‘Shogun’ heeft Trivium de balans gevonden en zijn ze uitgegroeid tot een mateloos populaire moderne metal band.
Het eveneens uit de Verenigde Staten afkomstige As I Lay Dying biedt liefhebbers al sinds begin deze eeuw een bevlogen, spijkerharde vorm van metalcore. Venijnige riffs, brute vocals, strakke breakdowns; de groep uit San Diego gooit het zware geschut in de strijd en perfectioneert die precisieaanvallen niet zonder treffende resultaten. De resultaten worden verpakt in albums als het ijzersterke debuut ‘Frail Words Collapse’ (2003), ‘An Ocean Between Us’ (2007) en ‘The Powerless Rise’ (2010). Een nieuw album is momenteel in de maak.
Koppel deze twee zwaargewichten aan elkaar en je hebt zoiets als de natte droom van iedere liefhebber van moderne metal en core. Trivium en As I Lay Dying spelen 25 oktober exclusief in Tilburg. Alsof beide groepen samen nog niet voor genoeg vuurwerk zorgen, komen ook Caliban en Upon A Burning Body mee als supports.
Trivium + As I Lay Dying
+ Caliban + Upon A Burning Body
Donderdag 25 oktober 2012 | aanvang 18:30 | zaal open 17:30
Tickets € 25 (excl. service- en transactiekosten) | Dommelsch Zaal | Voorverkoop vanaf zaterdag 9 juni
013, Veemarktstraat 44, Tilburg, www.013.nl
Trivium en As I Lay Dying naar 013
Re: Trivium en As I Lay Dying naar 013
As I lay Dying is wel vet, ja !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Hmm, dit klinkt wel leuk. Trivium heeft me behoorlijk goed verrast op FortaRock en As I Lay Dying is ook wel vet.
Yesh, ik ben aanwezig.
Had al gehoopt op een Nederlandse datum.
Too bad dat het in Tilburg is... weer 2.5 uur rijden, maar goed, je moet er wat voor over hebben
Had al gehoopt op een Nederlandse datum.
Too bad dat het in Tilburg is... weer 2.5 uur rijden, maar goed, je moet er wat voor over hebben
- KoenM
- Contacteer:
Na Ascendancy en Frail Words Collapse beide bands eigenlijk uit het oog verloren. Bij Trivium omdat het nieuwe werk me niks deed. As I Lay Dying eigenlijk nooit meer geprobeerd na het debuut.
Niet relevant hier, ik weet het.
Niet relevant hier, ik weet het.