Fear Factory

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
MK

Re: Fear Factory

Bericht door MK » vr jun 15, 2012 11:34 am

De line-up was zo uitstekend, vooral dankzij Hoglan op drums. Mechanize was wat mij betreft een hele grote stap in de juiste richting, voor het in eerst sinds ik een stuk jonger was dat FF me weer zo enthousiast wist te maken. Ook live waren de optredens goed, ondanks Burton die de cleane zang nooit goed heeft weten te brengen op het podium. Wat een formatie, drie van die grote bruten en een hyperactieve Burton ervoor.

En dan nu The Industrialist... Na wat meerdere luisterbeurten vind ik hem toch wel goed klinken, en de drumcomputer past inderdaad bij de mechanische stijl van spelen. Maar eerlijk gezegd, vond ik het vorige album beter. Het lijkt met The Industrialist wel alsof ze teveel terug willen klinken zoals op Obsolete en Demanufacture, waardoor het door heel kritische oren weleens beschouwd kan worden alsof het een andere band is die FF probeert na te apen. Maar desondanks ben ik best tevreden met dit nieuwe album, ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor de line-up van FF.

Graag zie ik de tour samen met Devin Townsend in oktober/november/december nog even langs Tilburg of Antwerpen schuiven.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo aug 15, 2012 10:06 am

Ik zit zo op de vroege morgen een beetje te luisteren naar The Industrialist. En hoewel ik het zeker geen slecht album vind heb ik constant het idee dat ik naar een hele goeie Fear factory coverband aan het luisteren ben.

The Industrialist komt erg dichtbij Demanufacture en Obsolete (mijn favoriete FF albums) maar ik mis de sterke nummers en de donkere/post-apocalyptische sfeer die de 2 voorgenoemde albums wel hadden.

Ik luister het nieuwe album best met veel plezier maar het heeft niet dezelfde impact op mij als Demanufacture en Obsolete. Dat kan natuurlijk ook niet, gewoon een kwestie van nostalgie. Maar toch...
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Progressive Jeff

Bericht door Progressive Jeff » do jun 25, 2015 11:46 am

Morgenavond heb ik een interview met Burton C. Bell, zanger van Fear Factory. Als er iemand nog een prangende vraag hebt, geef die dan even door middels een reactie op dit bericht. Dan kan ik deze meenemen in het interview.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » do jun 25, 2015 11:48 am

Of het niet eens tijd wordt dat hij zangles neemt. Zijn zuivere zang is met name live niet om aan te horen!

(en nu serieus: veel succes!)

Progressive Jeff

Bericht door Progressive Jeff » za jun 27, 2015 10:04 am

Vanwege problemen met de verbinding ging het interview niet door. Er is momenteel overleg over een nieuw moment voor het interview.

Plaats reactie