Graspop 2012

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Tsjoender » zo jun 24, 2012 2:25 pm

Mollusk schreef:Ugly Kid Joe klinkt best gaaf
valt mij ook niks tegen
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Graspop 2012

Bericht door dallandra » zo jun 24, 2012 2:49 pm

klonk zeker niet verkeerd nee

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop 2012

Bericht door MetalJan » zo jun 24, 2012 3:31 pm

Gisteren dus geweest en ik heb me prima vermaakt. Prima weer ook, zo'n 20 graden, droog en af en toe een zonnetje.


De eerste band die we zagen was Death Angel en die speelden een prima set! Niks op aan te merken eigenlijk.

Daarna was het de beurt aan Thin Lizzy op het hoofdpodium. Alle klassiekers kwamen voorbij en de band speelde ook goed.

Toen een stukje van All Shall Perish gekeken, maar doordat de vloer van de tent 'heuvelig' was, zagen we niet veel. Met deathcore heb ik ook niet zoveel, dus toen naar de Metaldome gelopen.

Daar speelde Brutal Truth een erg brute set! Het geluid was prima en de mannen waren lekker enthousiast bezig.

Exodus was ook goed bezig, maar omdat ik ze nu al een paar keer heb gezien, was het voor mij niet echt speciaal ofzo. Wel een goede set met de nodige krakers!

Daarna een stuk van Megadeth gekeken, maar dat kon me niet echt boeien, dus even bij Nasum gekeken, dat was beter, maar ook niet echt helemaal wat ik er van verwacht had eigenlijk. Dus toen maar wat Houten Deathfest flyers uitgedeeld :P

Fear Factory had in het begin te kampen met geluidsproblemen. Na 10 minuten hervatte men de set. Daarna was het geluid prima. De cleane zang van Burton C Bell was behoorlijk zwak, maar de muziek maakte veel goed, al heb ik de set niet helemaal afgekeken.

Twisted Sister was voor mij de verassing van de dag! Heerlijke foute oude lullen-rock, haha! Lekker meegeblérd met I Wanna Rock en natuurlijk We're Not Gonna Take It. Erg gaaf optreden dus!

Ook Dimmu Borgir speelde prima. Men begon met de oudjes Mourning Palace en Spellbound (By The Devil) en de sfeer zat er gelijk goed in. Daarna speelden men wat nieuwere nummers, zoals Gateways en Dimmu Borgir. Afgesloten werd er met Progenies Of The Great Apocalypse.


Daarna zijn we naar de auto gelopen. Limp Bizkit hoefden we niet zonodig te zien eigenlijk. Rond half 3 waren we weer thuis.

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Graspop 2012

Bericht door Richard666 » zo jun 24, 2012 6:45 pm

Helaas enkel de laatste paar minuten van Jon Oliva's Pain kunnen zien op de livestream. AxeWound is niet echt m'n ding...

dallandra
Berichten: 522
Lid geworden op: di mar 27, 2012 5:57 pm
Locatie: omg. Haarlem

Re: Graspop 2012

Bericht door dallandra » zo jun 24, 2012 8:33 pm

Behemoth klinkt ook best gaaf :)

Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Tsjoender » zo jun 24, 2012 9:04 pm

Gojira: Nice!!! [headbang]
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Graspop 2012

Bericht door Bleek No. 1 » zo jun 24, 2012 9:26 pm

Wel te vaak dat de verbinding niet zuiver is..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Took » zo jun 24, 2012 10:38 pm

Axl Rose is ziek!

ze beginnen namelijk 20 minuten te vroeg!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Scream filled Silence » zo jun 24, 2012 10:45 pm

Graspop registratie door Studio Brussel, leuk!
http://www.stubru.be/live

Gebruikersavatar
Moredhel
Berichten: 781
Lid geworden op: di apr 01, 2003 11:51 pm
Locatie: Borne

Re: Graspop 2012

Bericht door Moredhel » ma jun 25, 2012 1:36 am

En dat was Graspop dan alweer... jammer dat ik er niet bij kon zijn :(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 25, 2012 4:01 pm

Was gaaf, echt weer voorbij voordat we 't in de gaten hadden. Hoogtepunten waren wat mij betreft Death Angel, Sacred Reich en Dimmu Borgir. Wel jammer dat we op vrijdag drie bands hebben moeten missen omdat de security zo nodig onze tent moest afbreken (stond aan een kant een halve meter over een witte lijn heen).

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Graspop 2012

Bericht door Old Mhb » ma jun 25, 2012 4:09 pm

Volgende keer wit krijtje meenemen en lijn hertekenen.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door MetalTuupLimburg » ma jun 25, 2012 4:14 pm

Die optie heb ik toen ook geopperd ja, maar uiteindelijk hebben we maar besloten gehoorzaam te zijn en onze tent naar precies de tegenovergestelde hoek van de camping te dragen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door KoenM » ma jun 25, 2012 4:26 pm

En zo is het opeens weer voorbij. Wat ging dat hard. En ook pinten.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25626
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Lennert » ma jun 25, 2012 6:57 pm

Heeft Ellie je nog lastig gevallen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door KoenM » ma jun 25, 2012 6:59 pm

Ik zag hem heel kort even bij Death Angel, maar hij leek van me te schrikken. Sprintte opeens naar voren. Een storm in een glas water, die jongen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop 2012

Bericht door yowannuzz » ma jun 25, 2012 9:40 pm

Heeft MH nu wel iets van Burn my Eyes gespeeld ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Graspop 2012

Bericht door Gijscoman » ma jun 25, 2012 9:55 pm

http://www.setlist.fm/setlist/machine-h ... f0ed3.html
Als dit klopt (wat meestal wel het geval is), dan hebben ze 2 nummers van Burn My Eyes gespeeld.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Took » ma jun 25, 2012 10:00 pm

wat ik van een vriend begreep waren ze nu heel wat beter dan op Fortarock.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Graspop 2012

Bericht door yowannuzz » ma jun 25, 2012 10:03 pm

Stelletje homo's ,jongen !!
Tweede nummer "Old", goddamn !!!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Blik Bier
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 22, 2011 8:24 pm
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Blik Bier » ma jun 25, 2012 10:09 pm

Vond het op Graspop zo veel beter dan op Fortarock. Vind de band op Burn My Eyes na maar weinig aan maar gister heb ik me wel vermaakt op een afstandje.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25626
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Lennert » ma jun 25, 2012 10:27 pm

En, zong Ozzy nog op een wijze die te tolereren was?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Graspop 2012

Bericht door IROn » ma jun 25, 2012 10:41 pm

KoenM schreef:Ik zag hem heel kort even bij Death Angel, maar hij leek van me te schrikken. Sprintte opeens naar voren. Een storm in een glas water, die jongen.
Nee jij, achter een paal gaan staan terwijl Death Angel een fucking geniale Ultra Violence set staat te spelen:P Bij zulke gelegenheden MOET je toch naar voren!

Verder, gaaf festival. Later meer, nu slapen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door KoenM » di jun 26, 2012 9:17 am

IROn schreef:
KoenM schreef:Ik zag hem heel kort even bij Death Angel, maar hij leek van me te schrikken. Sprintte opeens naar voren. Een storm in een glas water, die jongen.
Nee jij, achter een paal gaan staan terwijl Death Angel een fucking geniale Ultra Violence set staat te spelen:P Bij zulke gelegenheden MOET je toch naar voren!

Verder, gaaf festival. Later meer, nu slapen.
Ik moet helemaal niks. En ik had perfect zicht. Jij dan, Jon Oliva's Pain niks aan vinden.

Donderdag:

- Hell City beetje standaard en matig, maar niet slecht.
- The Difference speelde een ijzersterke set. Echt erg gaaf voor ze. Bestaan al 20 jaar ofzo en spelen al die tijd al echte kwaliteitsvolle heavy metal met prog- en een klein beetje doominvloeden. Heel mooie ervaring voor ze, dit.
- Lemuria niet mijn ding

Vrijdag:

- Stukje Saille klonk niet verkeerd.
- I Killed The Prom Queen best leuk. Niet overweldigend, wel erg goede cleane zang van de gitarist.
- Godsmack bleh.
- August Burns Red had ik na de laatste uitstekende plaat torenhoge verwachtingen van. Het was ook best goed, maar verwachtte misschien nog net iets meer, geluid was ook niet echt super.
- Paradise Lost was erg gaaf! Mooie uitgebalanceerde set met als hoogtepunten Ember's fire, As I Die, One Second, Forever Failure en afsluiter Say Just Words! Nick leek er voor de verandering ook eens zin in te hebben met wat droge opmerkingen als gevolg. Wel een fuck up bij de start van een nieuw nr, haha.
- Obituary was echt een hoogtepunt. Zo strak en effectief. Nrkeuze was ook fantastisch. Ik ben nogal een fan van Frozen in time en om dan te openen met Redneck Stomp en On the Floor was ábsoluut baas. Jezus.
- Slayer speelde op de mainstage een uitstekende set en overtrof mijn verwachtingen van Slayer anno 2012. Enige gigantische nadeel was dat het podium gruwelijke tegenwind had, dus het geluid was om te huilen. Maar elke keer dat het er goed doorkwam klonk het zoals het moet klinken. Toch jammer dat ik Cannibal Corpse moest missen.
- Lamb of God was daarna zo mogelijk nog beter. Ik roep het al 5 jaar volgens mij, maar deze band is voor mij echt klaar om festivals als dit te headlinen of toch tenminste subheadliner op de mainstage. Tijdens Redneck kwam Donald Tardy drummen, toepasselijk, hehe.
- Ozzy viel me ook 100% mee. Las in de kranten dat hij weggespeeld zou zijn door de muzikanten. Inderdaad, hij is een dwaas, maar dat weten we toch al 15 jaar? Zijn stem was echter gewoon dik in orde. Ook gaaf om Sabbath-klassiekers als Faeries wear boots te horen met Geezer en Ozzy op 1 podium.

Daarna heel kort nog even naar de metaldome geweest en burlesque dames aan het werk gezien. Sommige dik. Andere uitermate heet. Daarna richting camping.

Zaterdag:

- Adrenaline Mob was mijn dagopener. En wat voor 1. Geweldige muzikanten met mooie compacte catchy metalsongs.
- Vervolgens Death Angel gezien. Hélemaal uit mijn plaat gegaan, The Ultra Violence integraal! Op zo'n moment mis ik echt mijn lange haar. :P Na de show een tourshirtje gaan halen. En dat was nog maar het begin.
- All Shall Perish was echt ontzéttend hard. Wel jammer dat ze maar 1 nr van Hate Malice Revenge spelen. Circle pit rond de PA. En tijdens Deconstruction mijn beentjes nog eens los gegooid. Pit viel mee. Of ik ben een baas.
- Trivium. Bah. Pull Harder en Rain waren gaaf in het begin van de set. Alles wat daarna kwam is zó niet mijn ding. Laffe Amerikaanse metal zonder enige vorm van overtuiging.
- Exodus met Holt, Hunolt en Hunting. En ook nog Gibson, Altus en die 'nieuwe' brulaap. Wat een set! Veel BBB materiaal, War is My Shepherd, Blacklist, Toxic Waltz en opener was The Last Act of Defiance! Thrashband nr 2 van de dag die absoluut overtuigde. Wederom heimwee naar de lange manen.
- Megadeth had op de main ook weer te lijden onder de wind. Had niet veel op het spel aan te merken. Behalve dat de set wel érg voorspelbaar was.
- Fear Factory, wat een desilllusie. Eerst een hoop technisch gekut. En dan die cleane zang. Ik wist dat het niet goed zou zijn, maar dit was wel erg tenenkrommend. De fuck. Ben halverwege weg gegaan, had beetje last van een dipje.
- Om dan terug te komen bij het tweede nr van Twisted Sister. Ideale festivalband! Genoeg pils in je kloten en meebrullen! Dee Snider is een enorm energieke frontman en heeft humor. We're not gonna take it was nog lang te horen op het festivalterrein.
- Dimmu Borgir was kut met peren. Ze speelden niet slecht, maar ik kan live echt helemaal niks meer met deze band. Na een nr of 4 weggegaan.
- Limp Bizkit was gaaf. Maar ook niet meer dan dat. Er kwam niet echt vaart in de show en het podium was ook niet echt aangekleed voor een headliner ofzo. Tussen elk nr een minuut gekut. Goed, drank in de man en jeugdsentiment, dus heb me toch wel vermaakt.

Daarna nog geheerst in de metaldome met een bende maten tot een uur of 4, half 5. Toen ging het licht uit.

Zondag:

Wat een kankerweer zeg. Dik de balen in. Om 2 uur mijn krent toch naar het terrein gesleept.

- Emmure een paar nrs meegepikt. Harde bazen. Stuk beter dan toen ik ze zag op Never Say Die een paar jaar terug.
- Europe was goed. Mainstage wederom kutgeluid, maar sterke set en vooral ook sterk gezongen.
- KsE veruit de beste keer dat ik ze ooit gezien heb. Die oude zanger die terug is zingt veel beter dan vroeger. En het oude werk waarmee ze openden is ook veel harder dan hun laatste platen. Afsluiten met de obligatoire Dio-cover. Mooi ook om te zien hoe die Adam D blijft volharden in zijn dwaze podiumpresentatie.
- Jon Oliva speelde Hall of the mountain king helemaal, maar niet helemaal op volgorde. Zeer mooie muziek. Ik ben alleen altijd doodsbenauwd dat die kerel dood neervalt op het podium.
- Machine Head speelde Old en Davidian. De rest heb ik helemaal niks mee. Vind die band in Europa dan ook enorm overgewaardeerd. Beetje Trivium.
- Kiezen tussen Behemoth en Gojira doet altijd pijn. Gojira vorig jaar nog gezien, Behemoth langer geleden. Dus Behemoth. Hij lijkt door zijn ziekte alleen nog maar harder geworden te zijn. Omgekeerd crucifix in de fik en verwijzingen naar zijn ziekte en satanistische 'ik'. Conquer all. Wat een held.
- Motorhead viel tegen. Leek net of ze alles op 80% van de snelheid speelden. Saai.
- Kiezen tussen Hatebreed en CoB is ook kut. Heb van elk de helft gedaan. Waren allebei goed. Niet veel aan toe te voegen.
- Guns 'n Roses begon te vroeg, wtf. Érg saaie toestand. Maar dan ook erg saai. Heb het eigenlijk veel te lang een kans gegeven. Flikker op met die piano en gitaarsolo's. Als je zoveel hits hebt vind ik het knap hoe je erin slaagt mij een uur lang níet te boeien. Dikke doei en wodka zuipen op de camping. Lat0r.

+ Erg goeie line-up en weinig bands die teleurstelden.
+ Erg veel maten en bekenden, mooi ontspannen weekend na een veel te druk jaar. Ook de vaste campinggroep was weer in vorm, hehe.
+ Metaldome heersen.
+ Makkelijk blikken pils binnensmokkelen. 5 euro voor een halve liter slecht getapt bier? Als mijn blikken op zijn ja.
+ Sanitaire voorzieningen blijven erg goed op Graspop.
+ Verscheidenheid aan metalvolk. Van karatepetjes tot glamhomo's, van oldschool thrashers tot burgerlullen. En toch blijft de sfeer erg gemoedelijk ondanks het massale evenement dat Graspop nu al een aantal jaar is.
+ Goede plek op de camping, gezellige buren.

- Wat is het eigenlijk toch allemaal verschrikkelijk duur.
- Slecht geluid op de mainstage door die irritante wind.
- Paar vervelende overlappingen.

All in all, genoten!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Graspop 2012

Bericht door alicecooper » di jun 26, 2012 11:19 am

Lennert schreef:En, zong Ozzy nog op een wijze die te tolereren was?
Op een paar missers na heeft hij prima gezongen dit keer.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Graspop 2012

Bericht door valkyrian » di jun 26, 2012 12:13 pm

graspop was weer eens geniaal :D misschien nog wel beter dan vorig jaar:

Geweldige dingen beleefd o.a. met Ellesar en Iron:

Vrijdag:
Godsmack : vond ik de beste band van de dag. Wat een fijne opener, heerlijk gedanst, maar het had wel wat meer uptempo gemogen.
Ensiferum was ook leuk, was ik vroeger fan van, jammer dat ze weinig nummer speelde die ik kende.
Naar Sick of it all geweest, kende de band nog niet echt maar ben hardcore steeds meer aan het ontdekken, was zeer tof
Slayer niet echt gezien, want had per ongeluk Martijns bril nog steeds in mn tas. Gelijk terug gegaan om hem terug te geven
Ozzy ook niet echt veel van meegemaakt, vond het wel een heel overtuigend optreden

Zaterdag
Heidevolk was gaaf, wat een feestje en wat een enthousiast publiek, maar was verder nog niet helemaal wakker
Death angel was echt superbruut, wat een energie!! En veel beter geluid dan hun vorige concert, hier werd ik wel wakker van :P
Exodus was ook super! Mis nog steeds Souza, maar deze zanger maakt ook veel goed. Gave setlist veel oude nummers. En een wall of death van het podium tot de eerste palen 0_0
Megadeth half gezien, maar vond het niet echt overtuigend
Twisted Sister: wauw!!!! wat een gave zooi! Beste optreden van het hele festival: Ik wil een steen! :P
Pennywise kende ik niet echt maar het was geweldig superveel energie en keihard gedanst
Limp Bizkit wat een rommeltje snapte niks van de opbouw gingen ze opeens nirvana enzo ertussendoor spelen, Uhm wtf? Verder wel genoten van de nummers. Nog flink euforisch door Twisted Sister en Pennywise heel erg losgegaan

Zondag
Mayan gezien, maar het was niet echt mijn ding
Sebastian Bach in poncho in de regen bekeken, het kwam een beetje traag op gang, maar na veel bakjes koffie durfde Bach toch naar voren om in de zeikregen te schreeuwen naar ons :D Vanaf monkey bussiness helemaal losgegaan
Machine head niet echt meegekregen, dan maar op wacken wel opletten
John Oliva was supermooi ^^ zwaar genieten, vooral believe bracht tranen in mijn ogen
Motorhead was een groot feestje, supergezellig :D
Guns n Roses niet echt meegekregen
Laatst gewijzigd door valkyrian op wo jun 27, 2012 5:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Elessar » di jun 26, 2012 12:18 pm

KoenM schreef:Ik zag hem heel kort even bij Death Angel, maar hij leek van me te schrikken. Sprintte opeens naar voren. Een storm in een glas water, die jongen.
Ik herkende je eerst niet met je bezopen smoel :' )

En achter Ruben aan de pit in naar DA is toch wel vele malen beter dan een gigantische paal voor je neus. Want die zie ik tenslotte al vaak genoeg :' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door KoenM » di jun 26, 2012 12:28 pm

Ik weet niet wat dat is met jullie en die paal, maar ik had perfect zicht en geluid. Zal wel iets Freudiaans zijn.

Nee serieus, Ellie, je viel een beetje tegen. Niet eens bij mij blijven om je grote bek te bewaarheiden in het echt. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Elessar » di jun 26, 2012 12:36 pm

KoenM schreef:Ik weet niet wat dat is met jullie en die paal, maar ik had perfect zicht en geluid. Zal wel iets Freudiaans zijn.

Nee serieus, Ellie, je viel een beetje tegen. Niet eens bij mij blijven om je grote bek te bewaarheiden in het echt. :P
Dat heb ik jaren geleden in het 013 al bewezen

Tot zoverre dat je me verzocht weer eens naar voren te gaan :' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Graspop 2012

Bericht door Ernst-Jan » di jun 26, 2012 12:58 pm

En weer is een metalfan romance gesneuveld, sterkte mannen!! ;-p
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2012

Bericht door Siego » di jun 26, 2012 1:19 pm

Blik Bier schreef:Vond het op Graspop zo veel beter dan op Fortarock. Vind de band op Burn My Eyes na maar weinig aan maar gister heb ik me wel vermaakt op een afstandje.
Slechter dan op Fortarock kon ook bijna niet :')
Ondanks dat de line-up voor mij niet 'je-van-het' was, heb ik dit weekend toch meerdere malen met weemoed gedacht: 'Ik had nu ook op Graspop kunnen zitten.'

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door KoenM » di jun 26, 2012 1:23 pm

Juist, had ik je naar huis kunnen moshen bij All Shall Perish. Hehe.

*breeeeee*
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

john
Berichten: 149
Lid geworden op: di aug 14, 2007 6:46 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door john » di jun 26, 2012 3:00 pm

Wat lopen er trouwens ontzettend veel lelijke mensen op Graspop! Da's al een attractie op zich ;-)

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Graspop 2012

Bericht door valkyrian » di jun 26, 2012 3:06 pm

Ik vond er eigenlijk ook veel mooie tussen zitten

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door metaljur » di jun 26, 2012 5:20 pm

Wij waren er pas om 2uur bij graspop afgelopen vrijdag.

Black label society, laatste 3 nummers nog van kunnen zien, het was gelukkig beter dan vorig jaar.
August burns red, na kwartier weg gelopen, omdat het me nogal tegen viel.
SLASH, vond ik toch weer geniaal.
Paradise lost,Gaf een erg geniaal concert@Graspop.
Sabaton, hier ook maar de 3 laatste nummers van gezien, wat ik wel goed vond.
Amon amarth, vond ik 1 van beste bands die ik afgelopen vrijdag heb gezien goeie show met veel vuurwerk.
Ozzy osbourne, zn stem vond ik wat vals zo nu en dan, maar hij was in topvorm.

Ook weer genoeg mafkezen gezien daar lol..

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2012

Bericht door Siego » di jun 26, 2012 8:35 pm

KoenM schreef:Juist, had ik je naar huis kunnen moshen bij All Shall Perish. Hehe.

*breeeeee*
M'n frustratie er gisteren al afgemoshed bij Hatebreed ;)

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Graspop 2012

Bericht door MegaDood » di jun 26, 2012 9:11 pm

metaljur schreef: Black label society, laatste 3 nummers nog van kunnen zien, het was gelukkig beter dan vorig jaar.
Vorig jaar waren ze ronduit geniaal, dus moeten ze nu wel episch zijn geweest :!:

Gebruikersavatar
Blik Bier
Berichten: 89
Lid geworden op: vr apr 22, 2011 8:24 pm
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Blik Bier » di jun 26, 2012 9:54 pm

Nou ik ga het ook eens proberen.

Donderdag:

Aangekomen. Nadeel is inderdaad dat de combiparking ver van het festival terrein ligt en je er zo veel langer over doet om tot bij de camping te geraken met alle spullen, waar dan nog vaak een bezweten kop bij komt. Al met al hadden we de tenten voor de regenbuien opstaan en zaten we niet best centraal op de camping, en nog veel lol gehad met de buurtjes. Die avond in de metaldome was wel gezellig, maar al snel tentwaarts gegaan om daar nog wat na te pilsen.

Vrijdag:

- Saille was de eerste band. Gaaf om ze weer live te zien. Vond ze niet zo sterk dan laatst in de Rambler (zal wel door het verschrikkelijke geluid komen) maar toch een vermakelijke show.
- Skeleton Witch was ook niet slecht, lekkere standaard thrash black, vermakelijke show, publiek ging goed mee, niks op aan te merken.
- Winterfylleth daarna was ook lekker sfeervol, maar ik denk persoonlijk niet echt een Graspop act. Zeer onbekende naam en ik denk dat dit type black niet helemaal meer 'in' is. Metaldome stond dan ook verre van half vol. Jammer voor hun, maar evengoed goeie show.
- Unearth stukje gezien, niet echt mijn ding, kwartier voor aanvang terug naar de metaldome gegaan.
- Possessed was mijn persoonlijk hoogtepunt van de dag. Wat een brute show. Klonk als vanouds, ondanks de gepimpte band. Had zelf liever wat meer materiaal van Seven Churches gezien, maar dat zijn slechts details. Jeff leek er zeker zin in te hebben, evenals het publiek, en The Exorcist was een heerlijk plaatje om helemaal los op te gaan.
- Sacred Reich gaf een goeie vermakelijke show. Die frontman (naam is me effe ontschoten) wist het publiek tussen de nummers goed bezig te houden met een beetje humor, lekkere thrash talk, trok het wel zo!
- Aborted viel me een beetje tegen. Beetje te standaard, te eentonig. Goeie muzikanten en overtuigende performance, dat wel, maar de muziek bleef totaal niet hangen, jammer.
- Obituary gaf een kicke set weg, metaldome stond voor het eerst echt goed vol, anhoewel de band eveneens te kampen had met slecht geluid. (Zet die gitaar eens wat harder man... |:( ) Lekker los gegaan op nummers als Slowly we Rot en de diverse hitjes van Cause of Death. Lekkah lekkah!
- Daarna Cannibal Corpse. Slayer had ik al op Fortarock gezien. Mijn eerste keer Cannibal en het viel wel tegen, gewoonweg door het geluid. Lag het nu naar mij of klonk Fissher echt vertyfd door het geluid? Hoorde heel veel hoog in de mic om de een of andere reden, daar stoorde ik me echt kapot aan, maar goed. Ook jammer was de vele nieuwe zooi die erdoorheen werd gegooid, maar dat heb je nu eenmaal met festivalshows van bands die net een nieuw album uit hebben. Maakte niet uit, evengoed vermaakt en het headspin duel met Corpsegrinder aangegaan tijdens I Cum Blood.
- Daarna Ozzy en dat viel me 100 % mee. De missertjes waren nihil en de man had er klaarblijkelijk zin in. De opmerking dat Ozzy zou zijn weggespeeld door eigen band klopt, maar ja, wat verwacht je dan? Ozzy heeft zijn beste tijd gehad, maar toch ruig dat hij evengoed nog wilde komen. Goeie afsluiter!
- Daarna tot zeer laat aftergepartyed in de metaldome, die stond (in tegenstelling tot zaterdag) niet al te vol en dus ruimte zat om dronken te worden!

Zaterdag:

- Begonnen met Adrenaline Mob. Mike Portnoy (persoonlijke held, kan er niks aan doen) en zijn nieuwe project gaven een zeer goede show weg, alhoewel de muziek mij niet helemaal ligt. Prima opener van de dag, en de The Mob Rules cover was echt ruig.
- Daarna in de tent gestaan waar While She Sleeps bezig was, aangezien het bij Alestorm overvol was. Weeral niet helemaal mijn ding, maar kan de muziek op een afstandje prima hebben.
- Primal Fear ging verder op de mainstage en de zang viel mij wat tegen. Toch een goeie mix van oud en nieuw werk. Alleen speelde de wind veel parte, geluid viel de helft van de tijd voor het gehoor weg en dat was toch best jammer af en toe.
- Death Angel was echt ruig. Heel The Ultra Violence live aanshouwen. Anhoewel ik het onderhand nu wel zeer uitgemolken begin te vinden om allemaal oldschool tourtjes te gaan doen (thrashfest classics, The Ultra Violence, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen) maar dat drukte de pret hier zeker niet. De band weet hem nog exact als op plaat live te brengen en dat is altijd mooi mee genomen. Gelukkig geen al te grote gebrekken bij het geluid dus dat was op top!
- Suicidal Angels was ook echt ruig, helemaal vooraan staan en helemaal los gaan. Hoogtepunt van de dag wat mij betreft. Dit is wat ik vet vind aan Exodus en Suicidal Angels en 'mis' bij Death Angel; het gaspedaal en de agressie. Heerlijk van genoten!
- Daarna Exodus welke een zeer gave show en set speelde, te samen met 3 gitaristen. Wat blijft Bonded by Blood toch een gaaf album, vooral live. :W
- Megadeth viel tegen vanwege de wind, weeral. Bijna geen touw aan vast te knopen van wat er gespeeld werd, maar de beentjes waren iets te moe om me nog wat meters vooruit te halen dus het maar gedaan op een afstandje.
- Twisted Sister was ook zeker een voltreffer. Wat gaaf zeg. Net als Steel Panther afgelopen maand op Fortarock ook hier zeer veel gelagen, mee zitten lallen en genoten van een geniale frontman. Ik zeg nog een keer aub!
- Dimmu Borgir kon ook behoorlijk bekoren. Alhoewel veel van het karakter van het geluid van DB niet live overkwam en er veel te veel nieuw werk werd gespeeld (maar Dimmu Borgir blijft een vet nummer) toch goed kunnen headbangen.
- Limb Bizkit was maar mwah. Kende het niet, halverwege terug gegaan naar de camping om daarna nog door te zuipen met de buurtjes.

Zondag:

Niet veel gezien vanwege de rottige regen en de andere metgezellen die eerst de tenten in de auto wilden hebben voor de reis huiswaarts en wilde wachten met impakken tot het echt helemaal droog was. Daardoor Emmure en Europe gemist, jammer, maar helaas, je kan niet alles hebben

- Killswich Engage van een heel groot afstandje meegekregen, niet mijn ding, niks aan. Volgende!
- Jon Olivia's Pain was ruig. Kende het niet, maar prima vermaakt, niet veel speciaals.
- Machine Head was, ondanks de zwakke show op Fortarock op GMM echt verrassend sterk. Interesseerde me voorheen niet in de band maar ik moet schuld bekenen op het feit dat ik toch maar vandaag 'Burn My Eyes' heb aangeschaft. Jep, lekker plaatje, lekker showtje.
- Daarna Behemoth. Dat was dan weer mijn hoogtepuntje van de dag. Gaaf, gaaf, gaaf zeg. En echt dikke respect voor Nargal, met zeer grote bewondering naar hem gekeken.
- Motorhead was lachen, mee lallen, lekker luisteren op een afstandje, vis met friet wegwerken, niks mis mee.
- Hatebreed was ook leuk voor zolang het duurde. Begon op een begeven moment echt eentonig en saai te worden. Snap dat mensen het vet vinden, maar zo'n groot animo als in de Marquee 2... Ach, ik zal het wel weer niet snappen.
- Guns 'n Roses kan ik niet veel positiefs over zeggen. Twintig minuten te vroeg beginnen terwijl de andere bands nog bezig zijn vind ik gewoon ronduit respectloos. Daarbij was Axl verre van goed bij stem en konden mij die solo's en jams mij gestolen worden. Dream Theater, Cynic, Planet X, die mogen lekker jammen, G'n'R mag van mij lekker hitjes spelen. Maar ho maar, alles behalve.

Zo, al met al een goed weekend gehad. Organisatie beviel mij prima. (Je kan nu eenmaal niet alles hebben mensen, 't is en blijft een festival, niet zeuren en genieten). Volgend jaar graag weer terugkeren! Jawohl!

Gebruikersavatar
Motormuisje
Berichten: 82
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 11:54 am
Locatie: Haarlem

Re: Graspop 2012

Bericht door Motormuisje » di jun 26, 2012 9:58 pm

Whoaaaaahhhh ik leef nog! Woopwoop wat was het weer vet! Ondanks dat ik zondag echt doodziek was (griep die woensdag al op wou zetten, niet eens een kater) toch weer een superrrrweekend gehad! *krijst met schorre stem* (8) We're not gonna take it, NO, we're aint gonna take it, we're not gonna take it anymooooooooreeeee!!! (8)

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Woutjinho » wo jun 27, 2012 9:38 pm

En hoe was Nasum dan jongens?

Bolhoed
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mar 09, 2011 6:48 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Bolhoed » do jun 28, 2012 1:30 am

In het kader van gave en brute optredens was het met gemak het gaafste en bruutste optreden van Graspop. De téring.

Gebruikersavatar
Tatzel
Berichten: 415
Lid geworden op: di jan 19, 2010 11:06 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Tatzel » do jun 28, 2012 9:49 am

Bolhoed schreef:In het kader van gave en brute optredens was het met gemak het gaafste en bruutste optreden van Graspop. De téring.
Nasum en Brutal Truth waren voor mij zonder meer de hoogtepunten.
... rawr ...

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop 2012

Bericht door MetalJan » do jun 28, 2012 7:35 pm

Nasum vond ik één brok herrie, kon er eigenlijk niet veel mee.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Elessar » vr jun 29, 2012 12:27 am

Een zeer lekkere ontmaagding met Ruben en Valkyrian.

De hoogtepunten:
- Motörhead (kom maar met die comments :' ) ). Maar ze speelden aanzienlijk beter dan ik had verwacht. Ze hadden er ook alledrie zin in. Prachtig. Eerst in de pit en daarna vanaf de 2e rij genoten. De.crowdsurfers.hielden.maar.niet.op. Fucking hell. Wel geniaal verder. Ook regelmatig dezelfde mensen die voorbij kwamen, hahaha. Feestje; echt!
- Death Angel. De téring. Ontzettend energiek optreden, prettig geluid, prettig publiek, alles was er prettig aan. Dé thrashband van het festival.
- Exodus. Die bleven niet ver achter. Ook werkelijk een uitstekend optreden. Wederom werd de energie echt de zaal ingespuugd en weer terug uitgekotst. Heen en weer die golf; fantastisch. Met als climax die f.u.c.k.i.n.g. zieke wall of death; fuck! Veel BBB materiaal ook. Maar ook songs als 'Iconoclasm' doen het bij mij erg goed. Ik vind Rob Dukes sowieso al prettig (verkies hem zelfs boven die arrogante Souza. Ja, wacht me maar op in dat steegje daar..).

Andere topbands:
- Heidevolk. Dat publiek, vooral zo vroeg in de ochtend, echt een medaille waard. Evenals de band overigens. Ik ben een nieuwe fan!
- Ensiferum. Nog zoiets. Blies me echt omver qua vetheid. Wederom een nieuwe fan. Nog een reden erbij om Finland te adoreren.
- Ozzy. Viel me alles mee. Stukken beter dan dat waardeloze gekrijs op FOR jaren terug. Zeer spijtig dat Geezer veels te zwakjes in de mix stond, want ik kwam met name voor Geezer en veel minder voor de zanger zelf. Kleine teleurstelling het bass-gebied dus.

Prima:
- Machine Head. Ging er goed in. Maar na dat OVERWELDIGENDE optreden in het 013, lijken al hun andere (outdoor) shows me wat tegen te vallen.
- Sacred Reich. Goed optreden hoor, maar het pakte me heel wat minder dan de andere thrash collega's.
- Slash. Miste wel wat pit op sommige momenten. En was de gitaarmeester ook wat slordig tijdens vlagen, of lag dat aan mij?
- Thin Lizzy. Nooit opgepikt, maar het optreden was vermakelijk om naar te kijken. Niets mis mee, maar ik ken ze dan ook verder niet goed.
- Black Label Society. Erg vermaakt. Malle Zakk met z'n indianentooi en z'n ellenlange solo's.
- Mayan. Floor Jansen was er, en dat was reden genoeg. JA IK BEN EEN FANBOY! En die Mark lijkt me een sympathieke kerel, dus ik was wel benieuwd naar de combinatie. Viel niet tegen, maar was wel wat wennen. Een band van 9 man, twee mannelijke zangers, twee vrouwelijke, veel stemmingswisselingen in de muziek; het was nogal wat bij elkaar. Moet er nog even aan wennen, maar voor nu verkies ik nog steeds liever Epica/AF boven Mayan.
- Children of Bodom. Ja, ze deden het goed. Na enkele nummers heb je eigenlijk alles wel gezien. Wel voor de allereerste keer gecrowdsurfed. Vette shit! En Needled 24/7 blijft nog steeds euforisch.
- Godsmack. Prima, leuke band voor op dat tijdstip. Niet meer dan dat.

Tegenvallen/wat moet ik ermee.
- Slayer. Ik heb ze nu rond de 15 keer gezien. En op Graspop konden ze beter. Veel beter. Kerry King zat er 'echt' in naar mijn beleving, maar voor de rest.. Heb ze slechter gezien, maar ook VELE malen beter (Paradiso, Antwerpen, 013). Wat ook niet hielp was het fucking brakke geluid. Ik kon mijn eigen stem horen wanneer ik een regeltje meebrulde (wtf!).
- Eluveitie. Mja, wat moet ik ermee? Ik weet het gewoon nog steeds niet. Als die kwal van een zanger z'n klep hield vond ik het nog wel prettig. Maar zodra hij weer begon..
- Fear Factory. Een hoop technisch gekut + ik was GESLOOPT. Uiteindelijk voortijdig naar mijn tent om even te gaan liggen als een vaatdoek.
- Jon Olivia. Niet kut, maar ik kon er niets mee. Waarschijnlijk klikt het gewoon niet.
- Dimmu Borgir. Heb maar één nummer kunnen zien, dus kan er helaas niet echt een mening over vormen. Wie lulde er nou dat er een complete orkestbak mee zou komen?! RUMORS!! THEY WERE LIESS!!!
- 'GNR'. Kon er niets mee. Pakte me ook niet. En 'Paradise City' was tijdens Slash/Myles Kennedy toch echt STUKKEN beter. En dat zelfs zonder vuurwerk of andere nodeloze zooi.

Kut.
- Limp Bizkit. De tering, wat een circus. De volgorde van; een nummer, een hoop gelul door de microfoon, het inzetten van een hiphopnummer op de audiospeakers, vragen om meisjes op het podium, een nummer, meer gelul, een grap, een nummer, weer haveloos gezever, een nummer etc maakt nog geen concert jongens. Tenenkrommend slecht, werkelijk waar. Misschien wel het slechtste concert wat ik OOIT gezien heb. En dat zeg ik niet omdat het populair is om Limp Bizkit af te zeiken. Maar.het.was.gewoon.zo.werkelijk.slecht.




Echt een fucking toffe tijd gehad op Graspop 2012. En de camping bij de nacht was ook nog eens geweldig. Hahaha, wat een hoop regelloze malloten bij elkaar. Heerlijk!

Ik vond (en vind) het kut dat het niet een volledige week duurt. Ik wilde gewoon niet naar huis.
Volgend jaar dus gewoon weer!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Latebloomer » vr jun 29, 2012 9:14 am

Tatzel schreef:
Bolhoed schreef:In het kader van gave en brute optredens was het met gemak het gaafste en bruutste optreden van Graspop. De téring.
Nasum en Brutal Truth waren voor mij zonder meer de hoogtepunten.
is nou al bekend wanneer Nasum voor een clubshow naar NL komt?

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Graspop 2012

Bericht door Siego » vr jun 29, 2012 11:01 am

Latebloomer schreef:
Tatzel schreef:
Bolhoed schreef:In het kader van gave en brute optredens was het met gemak het gaafste en bruutste optreden van Graspop. De téring.
Nasum en Brutal Truth waren voor mij zonder meer de hoogtepunten.
is nou al bekend wanneer Nasum voor een clubshow naar NL komt?
Ergens in september naar Utrecht (volgens de zanger op Fortarock)

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door Latebloomer » vr jun 29, 2012 12:37 pm

Nasum en Brutal Truth waren voor mij zonder meer de hoogtepunten.[/quote]

is nou al bekend wanneer Nasum voor een clubshow naar NL komt?[/quote]

Ergens in september naar Utrecht (volgens de zanger op Fortarock)[/quote]

I know, maar dan zou het nu onder hand wel bevestigd moeten worden, zou ik zeggen

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Re: Graspop 2012

Bericht door saz » za jun 30, 2012 9:47 pm

het was weer een aardige editie
zonder al te veel in detail te gaan wat highlights
machine head was vet, slayer was ook leuk
twisted sister was ook erg cool
ozzy was leuk, niet beter of slechter dan wat je van hem mag verwachten
killswitch vond ik minder, ik mis toch Howard op zang
fear factory was erg slecht, je hoorde enkel bassdrum (waar wij stonden iig) en de zang was vals
ik vond niet dat dit veel beterde gaandeweg de set, ik heb ze nog nooit zo'n slecht geluid zien hebben
zonde, want het nieuwe album klonk veelbelovend
guns n roses viel tegen, lees: de zang (was in 2006 veel beter)
maar ik zie net dat axl blijkbaar ziek was, had ik niet meegekregen
daarnaast ook nog bijzonder genoten van ugly kid joe en spoil engine

wel vind ik dat er weinig vernieuwing is de laatste paar jaar
het lijkt alsof er weinig nieuwe bands bij komen, of ligt dat aan mij?

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Graspop 2012

Bericht door Joris » zo jul 01, 2012 11:31 am

saz schreef: wel vind ik dat er weinig vernieuwing is de laatste paar jaar
het lijkt alsof er weinig nieuwe bands bij komen, of ligt dat aan mij?
Dat is al jaren zo. De grote namen, de headliners, rouleren een beetje, maar er zijn (bijna) nooit nieuwere bands die headlinen op een festival.
Ben benieuwd wie over 10 jaar de headliners zijn als bands als Maiden, Ozzy, Metallica, Slayer, Kiss, enzo er (mogelijk) niet meer zijn.
De 'nieuwste' headliners die ik kan bedenken zijn In Flames en Machine Head.
Al staan op Wacken wel relatief nieuwe bands als Volbeat en Amon Amarth op een headliner positie.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Graspop 2012

Bericht door MetalJan » zo jul 01, 2012 2:56 pm

Niet alleen de headliners hoor, ook veel bands in de marquee's hebben er vaker gestaan, zoals bijv. Sick Of It All, Obituary, Cannibal Corpse, DevilDriver, Dimmu Borgir, Exodus en Children Of Bodom.

Plaats reactie