Into the Grave 2012 (Leeuwarden)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Metalheank

Re: Into the Grave 2012 (Leeuwarden)

Bericht door Metalheank » ma aug 13, 2012 12:28 pm

Lennert schreef:
Metalheank schreef: Enslaved was mooi en met perfect geluid, maar het hoogtepunt was voor mij toch echt Bolt Thrower.
Had jij geen gruwelijke last van je gehoor als Dallandra al aangeeft halfdoof te zijn, of heb je hele goeie oordopjes ingehad? :P
Ja, apart eigenlijk. Vond je het geluid echt zo hard Dallandra? Ik stond wel redelijk ver van het podium, maar de mix was vooral goed. Ik heb vanwege mijn (eerdere/oude) gehoorbeschadiging wel sinds een paar weken weer nieuwe op maat gemaakte oordoppen. Ik kan niet zonder. Into the Grave is een van de weinige metalfestivals waar ik nog heen kan omdat het geluidvolume meevalt vanwege de locatie.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

dallandra

Bericht door dallandra » ma aug 13, 2012 4:42 pm

ik stond helemaal vooraan en had geen oordoppen in.niet slim nee,i weet het.

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma aug 13, 2012 4:59 pm

Klote zeg. Altijd meenemen die dingen ;]

Ik heb ook nog wat fulmpies geschoten. Waaronder:

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 13, 2012 6:53 pm

Was een erg tof festival! Bolt Thrower was weer top. Hell was tof en Obscura gaaf. Voor de rest veel bekenden gezien en gesproken. En de dag afgesloten in het Hollandse café met berenburg en André Hazes, mooi man :D

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 13, 2012 6:58 pm

dallandra schreef:
Eru Iluvatar schreef:Wederom een zeer geslaagde editie van Into The Grave in Leeuwarden! Ga zo door! Hoogtepunten waren Hell, Enslaved en Bolt Thrower. Vooral de uit de obscuriteit gehaalde NWOBHM-legende verraste vriend en vijand. Ik het het hele optreden in HD opgenomen, zie hieronder:

Tenslotte ook nog de eerste twee nummers van Enslaved, 'Ethica Odini' en 'Raidho':

Gaaf!
Gieteren de hele dag half doof geweest hierdoor
Hee, volgens mij stond ik toen vooraan naast jou, bij één of andere kerel uit Steenwijk waarvan ik eerst dacht dat het een vrouw was. Hoewel de mix goed was, was het geluid van Enslaved wel wat aan de harde kant. Ik heb gisteren nog met een piepje rond gelopen; voor een volgend optreden maar eens fatsoenlijke oordoppen) halen (wat mijn broertje met tinnitus al jaren adviseert)

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » ma aug 13, 2012 9:42 pm

Hierbij nog wat foto's van een geslaagde dag.

Nom De Plume
Afbeelding

Dew Scented
Afbeelding

Corrosion Of Conformity
Afbeelding

Obscura
Afbeelding

Hell
Afbeelding

Grave
Afbeelding

Enslaved
Afbeelding

Bolt Thrower
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

dallandra

Bericht door dallandra » ma aug 13, 2012 9:58 pm

Eru Iluvatar schreef:
dallandra schreef:
Eru Iluvatar schreef:Wederom een zeer geslaagde editie van Into The Grave in Leeuwarden! Ga zo door! Hoogtepunten waren Hell, Enslaved en Bolt Thrower. Vooral de uit de obscuriteit gehaalde NWOBHM-legende verraste vriend en vijand. Ik het het hele optreden in HD opgenomen, zie hieronder:

Tenslotte ook nog de eerste twee nummers van Enslaved, 'Ethica Odini' en 'Raidho':

Gaaf!
Gieteren de hele dag half doof geweest hierdoor
Hee, volgens mij stond ik toen vooraan naast jou, bij één of andere kerel uit Steenwijk waarvan ik eerst dacht dat het een vrouw was. Hoewel de mix goed was, was het geluid van Enslaved wel wat aan de harde kant. Ik heb gisteren nog met een piepje rond gelopen; voor een volgend optreden maar eens fatsoenlijke oordoppen) halen (wat mijn broertje met tinnitus al jaren adviseert)
Dat zou best eens kunnen.stond je rechts vooraan?

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 14, 2012 9:33 am

dallandra schreef:
Jep; met wit Devil's Blood shirt.

raymondK

Bericht door raymondK » di aug 14, 2012 12:09 pm

Was zeker een mooi festival. Hoogtepunten voor mij waren Corrosion of Conformity (hebben mij zeer positief verrast klonk zeer lekker), Obscura, Hell, Grave en Bolt Thrower. Dus voor mij bijna alleen maar hoogtepunten. Alleen jammer dat ik Enslaved niet helemaal mee gekregen heb, de alcohol begon zijn tol te eisen :)

Crises

Bericht door Crises » di aug 14, 2012 3:07 pm

Ik heb een mooie dag staan lullen met goede bekenden uit Zutphen. Heerlijk. Ik ben ook maar 1 band echt gaan kijken en dat was Enslaved. Wat een geweldige show, al zat er niet veel verschil in met de laatste keer in Bibelot.

CoC vond ik 17 jaar geleden al niets en dat is niet anders geworden. Een Echte VNV band.
Hell was erg fantastisch van een afstand. Als die nog eens een clubtour doen...
Grave was ouderwets rammen met hun integrale performance van (nudge, nudge, wink, wink) Into The Grave.
Enslaved: zie boven
Bolt Throwert: daarbij ben ik bijna in slaap gevallen. Het doet het gewoon niet voor mij.

Over de andere bands heb ik echt geen mening. Voordat ik het festivalterrein opliep ben ik eerst nog even een rondje gaan doen door Leeuwarden. Ik was per slot van rekening al meer dan 20 jaar niet in het centrum geweest. Wel bij de flats 'de Fennen,' maar dat geheel terzijde. Mooie binnenstad.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di aug 14, 2012 6:44 pm

Nom de Plume gemist.
Dew-Scented: degelijk maar zal altijd een B-band blijven
Obscure: technisch, maar niet boeiend
Corrosion of Conformity: deed me niks
Hell: vet
Grave: vet, ook al was dat geen integrale vertolking van Into The Grave maar dat heb ik al op Elsrock gezien
Enslaved: vet
Bolt Thrower: slaapverwekkend saaie band. Ik kan me voorstellen dat mensen er mee weg lopen maar ik vind er geen ruk aan.

Verder mooi weer, gezellige dag, bier, bekenden, busreis terug. Prima dus.

dallandra

Bericht door dallandra » di aug 14, 2012 9:57 pm

Eru Iluvatar schreef:
dallandra schreef:
Jep; met wit Devil's Blood shirt.
Hmmz kan ik me niet herrinneren :?
al heb ik wel een filmpje waar een stuk wit shirt voorbij komt;dat zal jij dan wel wezen :)

Plaats reactie