Distortion festival, 9 december in Eindhoven, met Meshuggah
Re: Distortion festival, 9 december in Eindhoven, met Meshug
ah op die manier. ik zal straks de openingspost enzo dan wat uitbreiden.
Ben benieuwd wat er nog meer bijkomt.
Gisteren kaartje gekregen, dus aanwezig !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
nieuwe namen: Opeth, Death Angel, Miss May I, Hard Resistance, For Today, Texas In July en Heart In Hand
- Bleek No. 1
Nu ga ik ook! Eerst was alleen Devin een mooie toevoeging, maar nu met Opeth erbij -en dat voor 35 euro- is het al helemaal aantrekkelijk!
Hakkaa päälle pohjan poika!
Hmm Death Angel is wel tof. De rest niet zo.
- fetuskiller
- Contacteer:
Op Meshuggah en Devin na vind ik er nog steeds geen reet aan... Zit toch sterk te twijfelen om gewoon naar Katatonia, Alcest en Junius te gaan.
Erg geniale line up met Opeth en Meshuggah. Beetje heel erg kut dat het op dezelfde dag valt als Graveyard in amsterdam en Alcest in dordrecht...
Er komen overigens nog meer namen bij.
De line-up ziet er wel mooi uit. Om Speedfest en Distortion samen te pakken, wordt wel erg interessant. Kijken wat mogelijk is!
Overigens lijkt het erop dat Opeth de headliner is. Of zou er nog iets groters komen? Lijkt mij niet.
De line-up ziet er wel mooi uit. Om Speedfest en Distortion samen te pakken, wordt wel erg interessant. Kijken wat mogelijk is!
Overigens lijkt het erop dat Opeth de headliner is. Of zou er nog iets groters komen? Lijkt mij niet.
Wel tof om Death Angel en Opeth weer eens te zien !!!
Meshuggah ook nog wel, maar dan houdt 't wel op.Orklord schreef:Hmm Death Angel is wel tof. De rest niet zo.
- King of Beer
- Contacteer:
Wel gaaf met Opeth, Death Angel, Devin Townsend en Fear Factory maar er zit ook te veel niet boeiend tussen dus ik kijk het nog even aan wat er nog meer bijkomt.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
Opeth en Death Angel d'rbij is leuk maar de rest is niet aan mij besteed...
Hmm interessant, maar ik wil ook wel graag Katatonia zien die dag in Bibelot. Keuzes!!!
- Bleek No. 1
Kom naar Distortion en bekijk Katatonia in Dordrecht. 

Tja Monster Magnet is natuurlijk (live) geniaal, gelukkig heb je ook geen verstand van voetbal!Orklord schreef:O, bah, alweer Monster Magnet, dat is minder. Graveyard is wel vet natuurlijk!
- Latebloomer
Nou, zo geniaal zijn ze live niet. Heb ze een jaar of 2, 3 geleden in de Effenaar gezien, en dat was een behoorlijke tegenvaller. En wat heeft AZ ook al weer gedaan van de week ?MegaDood schreef:Tja Monster Magnet is natuurlijk (live) geniaal, gelukkig heb je ook geen verstand van voetbal!Orklord schreef:O, bah, alweer Monster Magnet, dat is minder. Graveyard is wel vet natuurlijk!

Wat heeft voetbal er nou weer mee te maken?
En Monster Magnet vind ik niks, vorig jaar gezien, maar kan mij totaal niet interesseren. Ik vind de nieuwe toevoegingen ook nog niet echt geweldig.

En Monster Magnet vind ik niks, vorig jaar gezien, maar kan mij totaal niet interesseren. Ik vind de nieuwe toevoegingen ook nog niet echt geweldig.
SPEEDFEST #7 zaterdag 8/12 en DISTORTION zondag 9/12
2 days of Loud, Mean, Fast & Distorted!
Distortion: METALentenjacht i.s.m. Dynamo en café The Jack in Eindhoven
- nieuwe namen Orange Goblin en Sick On The Bus -
start voorverkoop harde tickets nu zaterdag 8 september
Het nieuwe metalfestival Distortion organiseert samen met de Eindhovense hardrockcafés Dynamo en The Jack een bandcontest onder de naam METALentenjacht. De winnende band verdient een plek op het hoofdpodium tijdens Distortion 2012.
De dag ervoor vindt Speedfest plaats, waar Orange Goblin en Sick On The Bus vers aan het programma zijn toegevoegd. Sylosis is helaas geannuleerd voor Distortion. Meer nieuwe namen voor beide festivals volgen spoedig. De festivals vinden op 8 en 9 december plaats in het Klokgebouw op het Strijp S-terrein in Eindhoven.
METALentenjacht
De procedure in het kort: vanaf vandaag kunnen bands zich aanmelden op de website van Dynamo, waar alle details te vinden zijn. In totaal zullen er acht bands worden geselecteerd die gaan strijden om een plek op het hoofdpodium van Distortion 2012. In de twee voorrondes in oktober in café The Jack vallen telkens twee bands af zodat er uiteindelijk tijdens de finale op zaterdag 3 november in Dynamo uit de vier finalisten één winnaar wordt gekozen door een vakkundige jury.
Peter Pan Speedrock-frontman Peter van Elderen: ,,We krijgen talloze mails van bands die graag op Speedfest of Distortion willen spelen en daar zit onwijs veel talent tussen. We hebben het helaas te druk om zelf al die bands uit te checken, dus toen onze vrienden van Dynamo met het idee voor de METALentenjacht kwamen, hebben we gelijk een monsterverbond gesloten. Het is goed om nieuw talent te steunen en daarnaast onze eigen Rockcity hometown zoveel mogelijk erbij te betrekken. “
Start voorverkoop harde tickets tot zaterdag 8 september
Vanaf 8 september zijn de tickets niet alleen online verkrijgbaar (Speedfest & Distortion) maar gaan er ook harde tickets via regionale voorverkoopadressen in de voorverkoop. Dagtickets kosten € 35,- en een combiticket voor beide festivals € 50,- (tot 8 september; daarna kost een combiticket € 55,-). Prijzen zijn exclusief servicekosten.
Line-ups
Het totale programma van Speedfest ziet er nu als volgt uit: John Coffey, V.O.T., The Dirty Denims, Insanity Alert, Evil Conduct, Monster Magnet (uitvoering Dopes To Infinity integraal), Mad Sin, Graveyard, Orange Goblin, My Sleeping Karma, 77, Candybar Planet, Demented Are Go, The Bronx, Red Fang, Sick on The Bus en Peter Pan Speedrock zelf. Valient Thorr is geannuleerd.
De dag erna op Distortion spelen Opeth, Meshuggah, Fear Factory, The Devin Townsend Project, Death Angel, Decapitated, Miss May I, Hard Resistance, For Today, Texas In July en Heart In Hand. Meer namen volgen spoedig voor beide festivals.
2 days of Loud, Mean, Fast & Distorted!
Distortion: METALentenjacht i.s.m. Dynamo en café The Jack in Eindhoven
- nieuwe namen Orange Goblin en Sick On The Bus -
start voorverkoop harde tickets nu zaterdag 8 september
Het nieuwe metalfestival Distortion organiseert samen met de Eindhovense hardrockcafés Dynamo en The Jack een bandcontest onder de naam METALentenjacht. De winnende band verdient een plek op het hoofdpodium tijdens Distortion 2012.
De dag ervoor vindt Speedfest plaats, waar Orange Goblin en Sick On The Bus vers aan het programma zijn toegevoegd. Sylosis is helaas geannuleerd voor Distortion. Meer nieuwe namen voor beide festivals volgen spoedig. De festivals vinden op 8 en 9 december plaats in het Klokgebouw op het Strijp S-terrein in Eindhoven.
METALentenjacht
De procedure in het kort: vanaf vandaag kunnen bands zich aanmelden op de website van Dynamo, waar alle details te vinden zijn. In totaal zullen er acht bands worden geselecteerd die gaan strijden om een plek op het hoofdpodium van Distortion 2012. In de twee voorrondes in oktober in café The Jack vallen telkens twee bands af zodat er uiteindelijk tijdens de finale op zaterdag 3 november in Dynamo uit de vier finalisten één winnaar wordt gekozen door een vakkundige jury.
Peter Pan Speedrock-frontman Peter van Elderen: ,,We krijgen talloze mails van bands die graag op Speedfest of Distortion willen spelen en daar zit onwijs veel talent tussen. We hebben het helaas te druk om zelf al die bands uit te checken, dus toen onze vrienden van Dynamo met het idee voor de METALentenjacht kwamen, hebben we gelijk een monsterverbond gesloten. Het is goed om nieuw talent te steunen en daarnaast onze eigen Rockcity hometown zoveel mogelijk erbij te betrekken. “
Start voorverkoop harde tickets tot zaterdag 8 september
Vanaf 8 september zijn de tickets niet alleen online verkrijgbaar (Speedfest & Distortion) maar gaan er ook harde tickets via regionale voorverkoopadressen in de voorverkoop. Dagtickets kosten € 35,- en een combiticket voor beide festivals € 50,- (tot 8 september; daarna kost een combiticket € 55,-). Prijzen zijn exclusief servicekosten.
Line-ups
Het totale programma van Speedfest ziet er nu als volgt uit: John Coffey, V.O.T., The Dirty Denims, Insanity Alert, Evil Conduct, Monster Magnet (uitvoering Dopes To Infinity integraal), Mad Sin, Graveyard, Orange Goblin, My Sleeping Karma, 77, Candybar Planet, Demented Are Go, The Bronx, Red Fang, Sick on The Bus en Peter Pan Speedrock zelf. Valient Thorr is geannuleerd.
De dag erna op Distortion spelen Opeth, Meshuggah, Fear Factory, The Devin Townsend Project, Death Angel, Decapitated, Miss May I, Hard Resistance, For Today, Texas In July en Heart In Hand. Meer namen volgen spoedig voor beide festivals.
In een mail van Speedfest (wat ik gisteren heb ontvangen) staat dat Gojira ook speelt! Op het Distortion festival dus.
- Latebloomer
Dat meen je niet! Sjesus, wat een namen!MetalJan schreef:In een mail van Speedfest (wat ik gisteren heb ontvangen) staat dat Gojira ook speelt! Op het Distortion festival dus.
Ok ik was er al bij, maar nu kom ik sowieso!
Serieus Gojira ook nog?! Wat een topfestival gaat dit worden! Binnenkort m'n kaart maar eens kopen dacht ik zo.
ik heb het eens nagevraagd, maar Gojira is nog niet bevestigd, ondanks dat die mail anders zegt. dat was blijkbaar een foutje.
maar goed, dat kan natuurlijk binnenkort alsnog definitief worden.
maar goed, dat kan natuurlijk binnenkort alsnog definitief worden.
Gojira ?!?!
Ik ga even een schone onderbroek aandoen....
Oh, nog niet bevestigd ? Zou wel meer dan geniaal zijn !!!
Ik ga even een schone onderbroek aandoen....
Oh, nog niet bevestigd ? Zou wel meer dan geniaal zijn !!!
- Bleek No. 1
Ik dacht al... Hm, dan is het maar even afwachten.
- Spirit In Black
Gojira komt niet
Waarom niet?
- Spirit In Black
heb zoiets gehoord van mensen die het kunnen weten
het waarom weet ik ook niet

het waarom weet ik ook niet
van "mensen die het kunnen weten" hoor ik dat het nog niet rond is, maar ook niet van de baan is.
Laten ze dat geld maar in een andere band steken.
- Bleek No. 1
Neuh. Kom maar op met Gojira!
- Latebloomer
Want?Orklord schreef:Laten ze dat geld maar in een andere band steken.
Zoals wie?
Nee.Orklord schreef:Laten ze dat geld maar in een andere band steken.
want? ik vind Goijra niet veel aan. Wat anders? geen idee, ze vinden vast wel een leuke band.
maar goed, is een kwestie van persoonlijke smaak
maar goed, is een kwestie van persoonlijke smaak

Gojira?? Ik heb het anders ook erg graag!!! Al is het nog niet zeker of ik hier bij kan zijn.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]
http://www.rockblog.nl/nieuws/22057/goj ... -eindhoven
Volgens Rockblog komt Gojira. Distortion zelf geeft nog niks aan. Misschien is 't gebaseerd op die ene mail.
Volgens Rockblog komt Gojira. Distortion zelf geeft nog niks aan. Misschien is 't gebaseerd op die ene mail.
ja lijkt me wel dat ze het daarvandaan hebben.
Dames en heren, slecht nieuws:
Van de facebookpagina:
Van de facebookpagina:
GODVER!Guys, we hate to say it but Gojira has never been confirmed for Distortion. There was some miscommunication in our press mailing... Sorry! Luckily we still have plenty of other awesome bands
- Bleek No. 1
Grindcore op Distortion: leng Tch'e, Rompeprop en Cliteater zijn bevestigd.
Leuk! Hoewel Rompeprop eigenlijk iets te vaak langskomt bij de festivals.
Een zeer goede actie van de organisatie!Took schreef:Grindcore op Distortion: leng Tch'e, Rompeprop en Cliteater zijn bevestigd.

It is my job as a human being to let my ignorance take control
Ja Cliteater is geniaal en Rompeprop ook! Goede toevoegingen.
- Latebloomer
stel ik wil een van deze 3 bekijken, welke is dan aan te raden - anders gezegd: welke heeft de hoogste 'status' in grindcoreland? (ben zelf niet zo van de grindcore, althans dat denk ik, maar wil het toch een 'kans' geven; Nasum is mij laatst ook goed bevallen)MK schreef:Een zeer goede actie van de organisatie!Took schreef:Grindcore op Distortion: leng Tch'e, Rompeprop en Cliteater zijn bevestigd.
- alicecooper
Wat maakt de status uit van een band? Luister de bands op youtube en maak je keuze wat je wilt zien.
- Bleek No. 1
Rompeprop, want die komen uit Eindhoven.Latebloomer schreef:stel ik wil een van deze 3 bekijken, welke is dan aan te raden - anders gezegd: welke heeft de hoogste 'status' in grindcoreland? (ben zelf niet zo van de grindcore, althans dat denk ik, maar wil het toch een 'kans' geven; Nasum is mij laatst ook goed bevallen)MK schreef:Een zeer goede actie van de organisatie!Took schreef:Grindcore op Distortion: leng Tch'e, Rompeprop en Cliteater zijn bevestigd.
- Latebloomer
daar heb ik dus geen zin in; er zijn nog zoveel albums die ik moet uitchecken... Ben gewoon benieuwd naar de meningen van De Deskundigen op dit gebied. (Fetuskiller?)alicecooper schreef:Wat maakt de status uit van een band? Luister de bands op youtube en maak je keuze wat je wilt zien.
Ik ben geen deskundige, maar vind in dit rijtje Leng T'Che de vetste. Net iets technischer en gevarieerder. Maar of je er truiheidspunten mee scoort weet ik niet.