Therion, 28-09-2012 @ Eindhoven, Effenaar
- alicecooper
Therion, 28-09-2012 @ Eindhoven, Effenaar
Het Zweedse Therion komt naar Eindhoven voor een optreden. De symfonische metalband beklimt op vrijdag 28 september het Effenaar-podium.
Kaarten gaan zaterdag 18 februari in de voorverkoop voor 26 euro per stuk.
Kaarten gaan zaterdag 18 februari in de voorverkoop voor 26 euro per stuk.
Re: Therion, 28-09-2012 @ Eindhoven, Effenaar
Zouden ze tegen die tijd ook weer met een nieuwe plaat komen? Hoe dan ook, waarschijnlijk wel aanwezig 

- Latebloomer
ik heb 's ff een paar nummertjes van ze geluisterd - wat een ontzettend oubollige muziek is dit zeg...
- cataclysm child
Gelukkig denkt niet iedereen daar zo over. Therion heerst.
Aanwezig in Hof Ter Lo 2 dagen later.
Aanwezig in Hof Ter Lo 2 dagen later.
Faustian Spirit of the Earth
Waarschijnlijk wel aanwezig. Een van de favoriete bands van m'n vriendin en ik kan het zelf ook best aanhoren
.

Van het weekend plannen gemaakt om naar de show in Groningen te gaan, een dag later. Heb er nu al zin inSorcha schreef:Zouden ze tegen die tijd ook weer met een nieuwe plaat komen? Hoe dan ook, waarschijnlijk wel aanwezig

- cataclysm child
En blijkbaar komt die nieuwe plaat, Les Fleurs Du Mal, er eind deze maand.
Ik zag het staan op de site ja. Bij de Oosterpoort in Groningen staat er dat het de tour is om het 25-jarig bestaan te vieren. Zag al dat ze tijdens de tour in Zuid-Amerika het album Secret of the Runes helemaal hebben gespeeld. Dat wil ik ook wel live horen! 

- cataclysm child
Stiekem hoop ik dan ook wel op enkele krakers van de eerste 4 albums.
Volgens mij heb ik eens in een interview gelezen dat Christofer die niet meer live wil spelen.
- cataclysm child
ZondeSorcha schreef:Volgens mij heb ik eens in een interview gelezen dat Christofer die niet meer live wil spelen.

Van de ashladan site.
Enkele dagen terug konden we het artwork en de titel van Therions nieuwste album Les Fleur du Mal onthullen (hier). Nu kunnen we jullie de toekomstplannen van de band meedelen: in een persbericht dat terug te vinden is op de website van concertzaal Biebob is de koers voor de komende jaren uit de doeken gedaan.
Fans noteren dus best deze data:Na 25 jaar heeft de band Therion besloten een andere reis aan te vatten. Therion-bandleider en -stichter Christofer Johnsson heeft aangekondigd dat er geen reguliere albums en tours zullen zijn voor vele jaren. De band zal van tijd tot tijd op festivals spelen, maar afgezien daarvan focussen de bandleden zich op andere projecten.
Het eerste project is een kunstproject dat de 25ste verjaardag van de band viert. Dit project omvat een album getiteld Les Fleurs du Mal dat in eigen beheer wordt uitgebracht en dat verkocht zal worden tijdens de Flowers of Evil tour doorheen Europa. De plaat wordt later verdeeld en zal dan verkrijgbaar zijn in de winkel. Op dit moment weet niemand hoe het album klinkt, want de band stuurt geen promo's naar de pers vóór het eerste concert.
Christofer Johnsson heeft ook aangekondigd dat hij tijdens iedere show van de Flowers of Evil tour enkele uren zal doorbrengen met de fans, om cd's te signeren, foto's te maken en gewoon rond te hangen en te praten met mensen.
Wanneer dit project afgerond is, zal de band werken aan een rock opera, een gigantisch project dat meerdere jaren nodig heeft om te realiseren.
Dit is de laatste kans om Therion live te zien voor een lange tijd!
28 september - Effenaar, Eindhoven
29 september - Oosterpoort, Groningen
30 september - Hof ter Lo, Antwerpen
- cataclysm child
Dan ben ik blij dat ik ze nog eens ga zien!
Idem. Aanwezig in de Effenaar.
Laat maar horen hoe het was. Weet ik tenminste als het zen geld waard is. 'k Ga naar Antwerpen, zondag.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.
ik ben nog bezig met het uitwerken van m'n interview met Christopher, van kort voor de tour. Als het meezit is het morgen af, dus nog net op tijd voor de mensen die nog twijfelen om naar Groningen te gaan, en hierdoor over de streep getrokken worden (of juist niet meer willen na het lezen).
alvast een mooie uitspraak over de nieuwe cd: it's an album performed by Therion, not a Therion album.
alvast een mooie uitspraak over de nieuwe cd: it's an album performed by Therion, not a Therion album.
zo, dat was een best avondje gister. De voorprogramma's hadden wat mij betreft thuis mogen blijven, maar Therion was goed bezig! Ook de nieuwe nummers kan ik goed hebben.
Ah ben benieuwd! Had al begrepen dat het inderdaad een goede show was, dus heb er helemaal zin in vanavond.
Album is gelekt, dus ik kan me al wat voorbereiden.
Ik heb 'm nu thuis liggen en de drie nummers die ze live speelden klonken al veelbelovend. Het optreden an sich was niet slecht, maar de aankleding was wel erg sober in vergelijking met andere keren en ik miste toch Snowy Shaw. Had ook graag nog een nummer van Sitra Ahra gehoord. Hier de setlist van de Effenaar (zelfde als in de Oosterpoort): http://www.setlist.fm/setlist/therion/2 ... dd562.html
- cataclysm child
Uitstekend optreden in Antwerpen, veel beter dan 2 jaar terug. Snowy werd echter wel gemist idd.
Nieuwe nummers... ze bevielen me nog niet echt.
Nieuwe nummers... ze bevielen me nog niet echt.
Idd, Heb me ook geamuseert. De nieuwe cd is nu niet bepaald slecht, maar is ook geen hoogvlieger. Ik heb liever de stijl van Vovin, Lemuria of Sirius B