17/09: Lady Gaga + THE DARKNESS @ Ziggo Dome, A'dam

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
IROn

Re: 17/09: Lady Gaga + THE DARKNESS @ Ziggo Dome, A'dam

Bericht door IROn » wo apr 18, 2012 1:08 pm

Tho schreef:Waarom vinden zo veel metalheads Lady Gaga leuk? Het valt me echt op maar ik snap er geen reet van.
Omdat Lady Gaga natuurlijk heel erg metal-verantwoord is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 18, 2012 3:29 pm

Hakkaa päälle pohjan poika!

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » di sep 18, 2012 9:00 am

Het is dus niet uitverkocht en als je een beetje goed zoekt en geluk hebt, dan kun je voor 19 euro al een veldkaart krijgen. Ik heb zin in vanavond!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 18, 2012 10:02 am

Ben je niet een dag te laat?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 18, 2012 10:09 am

Nee. Enkele weken geleden werd er een extra datum toegevoegd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 18, 2012 10:40 am

Ooh, ik volg dat ook niet eigenlijk, hehe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

dennis p

Bericht door dennis p » di sep 18, 2012 10:52 am

ik ga vanavond ook
ben benieuwd,
een keer wat anders dan metal en hard rock
weet niet precies wat ik moet verwachten.dus nu even op you tube kijken
was cadeautje voor de vrouw ,geslaagd
als het maar metal is

IROn

Bericht door IROn » di sep 18, 2012 2:40 pm

Ik heb er ook fokking veel zin in! Een oud stagaire van me die gisteren is geweest vertelde al dat het fantastisch was gisteren, dus dat belooft wat.

Met een half uurtje richting trein, yay!

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo sep 19, 2012 11:32 am

Was fucking gaaf!!!!

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo sep 19, 2012 12:44 pm

Ik heb de show niet afgezien, maar ik vond het ook wel gaaf. Het viel me op dat de backing band best wel metal minded was. Die drummer roste er aardig op los en de gitaristen hadden een (overigens lelijk) metalen sound. Verder was ik onder de indruk van de grootse show en ook van haar stem. Het hele (wazige) verhaal ging echter langs me heen, maar dat gezicht in die kubus die steeds naar beneden kwam vond ik wel gaaf gemaakt.

Hoewel The Darkness de handjes af en toe nog wel op elkaar kreeg stonden ze er voornamelijk als opvulling, maar dat is ook logisch met een Gaga publiek. De zanger maakte er echter het beste van en ik had het idee dat de meeste aanwezigen zijn aparte humor wel konden waarderen. De gitarist kreeg ook 'opeens' drie keer zo veel applaus toen bleek dat hij de broer van de zanger was. Verder speelden ze een strakke en goede set met vooral veel oude nummers. Vind ik jammer, want de nieuwe plaat is net zo goed als de vorige twee bij elkaar.

Trouwens, iemand Wilders nog gezien? Die schijnt ook te zijn geweest, althans dat zei hij eerder op de dag. Iets in de trant van: 'Ik was niet erg onder de indruk van de troonrede. Het hoogtepunt van mijn dag wordt het concert van Lady Gaga waar ik vanavond naartoe ga.'
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo sep 19, 2012 1:02 pm

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » wo sep 19, 2012 1:38 pm

volle bak, zo te zien...

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » wo sep 19, 2012 11:09 pm

Ik gok dat Geert vanuit veiligheidsoverwegingen zoveel lege stoelen om zich heen had? Het was inderdaad niet heel druk. Maar als je op twee dagen in het begin van de week zo'n grote zaal bijna weet uit te verkopen, dan vind ik dat alsnog een hele nette prestatie.

Mijn avond was in ieder geval erg geslaagd. The Darkness was leuk, maar kwam niet echt over bij het publiek dat toch echt voor Lady Gaga kwam. En zij kwam, zag en overwon duidelijk. Heerlijke show waar duidelijk veel aandacht aan is besteed en tof om zo veel mensen los te zien op popmuziek. Enige minpuntje van de avond was de retard van wie ik een kaartje had overgekocht en naast wie ik dus ook de hele avond zat. Gelukkig was Bastiaan er ook nog en hebben we even een biertje/colaatje kunnen doen :-)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 19, 2012 11:28 pm

Is Lady Gaga uberhaupt zo populair in Nederland als in de rest van de wereld? Enkele maanden geleden bij Sting was het in ieder geval een uitverkochte volle zaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » wo sep 19, 2012 11:35 pm

Ik denk dat het vooral een jonger publiek is. En die zitten doordeweeks met school, moeten enorm veel geld ophoesten voor een kaartje en kunnen/mogen niet alleen naar een concert. Dat is een heel andere doelgroep. Ik denk dat het verschil 'm grotendeels daar in zit.

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo sep 19, 2012 11:37 pm

Sorcha schreef: Enige minpuntje van de avond was de retard van wie ik een kaartje had overgekocht en naast wie ik dus ook de hele avond zat.
Om de een of andere reden moet ik aan handtastelijkheid denken : P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Sorcha
Lult over cdtjes

Bericht door Sorcha » wo sep 19, 2012 11:42 pm

Haha, nee daar was geen sprake van gelukkig. Volgens mij vond hij Lady Gaga ook wel interessanter gezien zijn complimenten over onder andere haar billen en benen.

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » wo sep 19, 2012 11:47 pm

Is Lady Gaga uberhaupt zo populair in Nederland als in de rest van de wereld? Enkele maanden geleden bij Sting was het in ieder geval een uitverkochte volle zaal.
Ik vroeg Justin Hawkins wat hij van Ziggo Dome vond. Daar was hij wel over te spreken. Maar hij vond dat er in Nederland relatief weinig mensen op The Darkness (lees Gaga) afkwamen en dat de reactie lauw was (ik neem aan dat hij het over hun eigen optreden had), want in Engeland hadden ze net uitzinnige shows in stadions gedaan. Ik heb even op de website van Gaga gekeken, ik denk dat Ziggo Dome inderdaad een van de minder grote zalen is, want er zitten een flink aantal arenadata tussen.

Overigens waren dit wel twee avonden. Die beide bijna uitverkocht waren, want zó leeg was het nou ook weer niet. Dus al met al denk ik dat er tussen de 25 en 30 duizend man op af zijn gekomen.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

valkyrian

Bericht door valkyrian » do sep 20, 2012 5:56 am

het was niet zo leeg als op de foto hoor. De maandag was zoiezo helemaal uitverkocht, binnen een uur al. Toen hebben ze een tweede datum erbij gegooid, Deze was niet helemaal uitverkocht, zag nog enkele lege stoelen. Kan zijn dat de foto gemaakt is voordat de show begon...?
Zaal is kleiner dan bijvoorbeeld een gelredome of ahoy. Ze hadden wel heel goed geluid, het enig wat ik echt miste waren de mobiele taps. Wat een dorst en het is niet zo dat je even bier kunt halen. Niemand laat je er meer tussen, metalheads zijn toch wat relaxter publiek.

Maar wat een show vond het gaafst dat ze niet met een cassette meezong, maar een hele band achter zich had, die ook nog de aandacht op zich gevestigd kreeg. En dan nog niet eens te beginnen over het vier verdiepingen tellend kasteel wat er op het podium stond. Kasteel wanden draaiden op een gegeven moment open, zodat we zicht op de binnenplaats kregen. Wat een theater geweldig :D. Ik vond het m'n kaartje echt wel waard.

Goreaholic

Bericht door Goreaholic » do sep 20, 2012 6:10 am

Why god, why....
Ik luister ook echt wel naar andere muziek dan alleen metal / hardcore/ grind etc maar dit ? :shock:
Snorting The Lines Of Cremated Remains

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do sep 20, 2012 4:29 pm

Goreaholic schreef:Why god, why....
Ik luister ook echt wel naar andere muziek dan alleen metal / hardcore/ grind etc maar dit ? :shock:
Waarom niet?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 20, 2012 4:32 pm

valkyrian schreef:het was niet zo leeg als op de foto hoor. De maandag was zoiezo helemaal uitverkocht, binnen een uur al. Toen hebben ze een tweede datum erbij gegooid, Deze was niet helemaal uitverkocht, zag nog enkele lege stoelen. Kan zijn dat de foto gemaakt is voordat de show begon...?
Zaal is kleiner dan bijvoorbeeld een gelredome of ahoy. Ze hadden wel heel goed geluid, het enig wat ik echt miste waren de mobiele taps. Wat een dorst en het is niet zo dat je even bier kunt halen. Niemand laat je er meer tussen, metalheads zijn toch wat relaxter publiek.

Maar wat een show vond het gaafst dat ze niet met een cassette meezong, maar een hele band achter zich had, die ook nog de aandacht op zich gevestigd kreeg. En dan nog niet eens te beginnen over het vier verdiepingen tellend kasteel wat er op het podium stond. Kasteel wanden draaiden op een gegeven moment open, zodat we zicht op de binnenplaats kregen. Wat een theater geweldig :D. Ik vond het m'n kaartje echt wel waard.
Ziggo Dome heeft een capaciteit van 16.000 man, dat is toch meer dan de Ahoy? Het lijkt kleiner door de vierkante opstelling misschien.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

valkyrian

Bericht door valkyrian » do sep 20, 2012 4:43 pm

echt waar? hmm ik heb the cure in ahoy gezien en dat leek toch wel heel veel groter, maar dat was ook vanaf de tribune

IROn

Bericht door IROn » do sep 20, 2012 7:49 pm

Correct inderdaad, Ziggo is groter dan Ahoy. Meer tribuneplaatsen als ik het zo kon inschatten. Al moet ik zeggen dat het inderdaad knusser en kleiner aanvoelde dan Ahoy, da's een pluspunt. Verder alles ruim opgezet, de hal ervoor, garderobe etc. Ja, ik ben zeer te spreken over deze zaal, met als enige nadeelwederom die vadsige Heinekentroep.

Wat Lady gaga betreft: Fe-no-me-naal. Wat een artiest, wat een show, wat een stem. En gewoon 2,5 uur optreden!

Volgende keer zeker weer.

Plaats reactie