04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Dufniall » wo jul 04, 2012 7:24 pm

Op zondag 4 november 2012 geeft Anathema een show in het Tilburgse 013. Voorverkoop start 7 juli, kaartjes kosten €23,- exclusief. Van de 013 site:
Begon Anathema in 1990 nog als een bonafide doom metalband, in de loop der jaren is die muzikale horizon behoorlijk verbreed. Hongerig naar muzikale vernieuwing verlegt de band uit Liverpool ondertussen al jaren grenzen. Het progressieve karakter van het bandgeluid zoekt het tegenwoordig minder in de metal, maar meer in de richting van Pink Floyd of zelfs Radiohead. Het levert prachtige platen op, waarvan ‘Weather Systems’ de meest recente is. Het album is unaniem lovend ontvangen door zowel de pers als de fans en Anathema zelf geeft aan op haar creatieve top te opereren momenteel. Het komt ook zeker ten goede aan de toch al niet misselijke optredens van de band. Dat bleek al in april in een praktisch uitverkocht Paradiso. Wie er toen niet bij was - of gewoon nogmaals wil - die kan op 4 november terecht in 013.
Meer op: http://www.013.nl/event/4127_anathema

Gebruikersavatar
Tsjoender
Berichten: 202
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 2:31 pm

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Tsjoender » wo jul 04, 2012 7:43 pm

Ok, fijn! wordt tijd dat ik ze weer eens zie.
Maar dat betekent dan waarschijnlijk wel dat ze niet meer samen met Opeth in nederland komen spelen! :(
"I DON'T WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL ACCEPT ME AS A MEMBER."

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door alicecooper » wo okt 31, 2012 3:53 pm

Het Tilburgse poppodium 013 maakt vandaag bekend dat Anathema tijdens de komende show het album ''Weather Systems'' integraal speelt. Daarna volgt nog een uur met ouder materiaal. Ten slotte wordt de show opgenomen voor een Blu-Ray release.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Bleek No. 1 » wo okt 31, 2012 4:08 pm

Godver, het is dat ik geen geld heb, anders ging ik zwaar overwegen om te gaan.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door thomaster87 » wo okt 31, 2012 4:20 pm

Gaaf! Ik ben er bij!
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Dufniall » vr nov 02, 2012 10:11 am

Hier ook helaas afwezig wegens strenge bezuinigingen en wat al niet meer, maar goed, dan tegen de tijd maar de DVD bekijken haha. 013 Is de laatste jaren wel populair voor DVD opnames zeg.

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door IronMaidenNL » vr nov 02, 2012 12:37 pm

Volgens mij wordt alleen de audio opgenomen. Ik kreeg bijgaande mail van 013:


Beste kaartkoper,


Je hebt 1 of meerdere kaarten gekocht voor het concert van Anathema. Vanwege het lange optreden van Anathema zal support Long Distance Calling om 19.45 uur beginnen ipv 20.00 uur. Zorg dat je op tijd bent!

Waar Anathema begin jaren 90 begon als een bonafide doom meta lband hebben ze over de jaren heen hun horizon flink verbreed. Waar andere bands hetzelfde kunstje steeds opnieuw herhalen lijkt Anathema zichzelf met elk album opnieuw uit te vinden. Zo ook op hun laatste cd ‘Weather Systems’ waarbij ze het orkestrale geluid van hun vorige cd nog verder uitbreiden en perfectioneren. Op zondag 4 november speelt Anathema ‘Weather Systems’ in zijn geheel in 013 om de audio te gebruiken voor hun blu-ray release.

Anathema is een band met vele gezichten, letterlijk en figuurlijk, want naast hun geluid is ook de formatie van de band over de jaren heen gewijzigd. Wat echter altijd is gebleven is de passie voor muziek en een live performance die staat als een huis. Al sinds hun opkomst binnen de doom meta l scene weet de band live altijd te verbazen. Door de jaren heeft de band dermate veel getourd dat ze live op de creatieve top van hun kunnen opereren. Met ‘Weather Systems’ blijft Anathema de richting volgen die ze met hun vorige album insloegen. Dit betekent meer ruimte voor opbouw en een focus op de vocale talenten van Vincent Cavanagh die sinds 1995 de rol van lead vocalist op zich neemt.

Op het podium betekent dit een rijk assortiment aan instrumenten. Van strijkers tot gitaren tot gastvocalisten, alles draagt bij om het post rock geluid van het nieuwe album kracht bij te zetten. Geluidskwaliteit is belangrijk voor Anathema en dat gaan ze op 4 november laten zien door de audio van hun show in 013 op te nemen. Deze audio wordt gebruikt op een extra disc van hun live registratie die ze later op blu-ray uitbrengen. Het laatste album genaamd ‘Weather Systems’ zal op deze avond in zijn geheel worden gespeeld. Dit betekent dat de fans worden getrakteerd op een show van maar liefst 150 minuten.


Groet,
Patti Huyben

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Johan » vr nov 02, 2012 2:39 pm

Twijfel, twijfel! Aan de ene kant zie ik ze als het goed is wel met Opeth, aan de andere kant is een volledige show wel verleidelijk.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Sorcha » vr nov 02, 2012 4:29 pm

IronMaidenNL schreef:Volgens mij wordt alleen de audio opgenomen. Ik kreeg bijgaande mail van 013:
Op zondag 4 november speelt Anathema ‘Weather Systems’ in zijn geheel in 013 om de audio te gebruiken voor hun blu-ray release.
Want bij een blu-ray release heb je uiteraard geen beeld nodig?! Lijkt mij gewoon een communicatiefoutje. Neem aan dat ze de boel ook gaan filmen.

Overigens keihard afwezig helaas ivm gebrek aan financiële middelen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Johan » vr nov 02, 2012 4:54 pm

Hoe het er staat kan het ook best zo zijn dat ze een andere show voor de Blu-ray filmen en dat er een audio-bonus disc komt met nog een tweede concert (013).

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door alicecooper » vr nov 02, 2012 5:00 pm

Ze hebben pas een show opgenomen in Bulgarije voor een blu-ray dvd en een dikke kans dat hier de cd bijkomt van Tilburg.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Sorcha » vr nov 02, 2012 5:02 pm

Óoooh zo, ja dat klinkt nog wel aannemelijk. Ik had niet gelezen dat ze al eerder wat gefilmd hadden. Leek me zo raar om bij een dvd zonder beeld te hebben, dus vandaar ;-) Slimme keuze om voor de 013 te gaan. Mijn ervaring is dat het geluid daar altijd netjes voor elkaar is.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door thomaster87 » wo nov 07, 2012 4:41 pm

En het was een gaaf concert! Veel materiaal van de laatste twee schijven, maar ook Judgement en A Natural Disaster kwamen nog regelmatig langs.

Ze speelden maar liefst 2,5 uur en ik heb me geen moment verveeld (ok, misschien een klein beetje tijdens de Metallica cover). Het geluid was best goed, ze hadden er duidelijk nog zin in en de sfeer was prima. En Anathema is natuurlijk ook gewoon prachtige muziek! Bij Danny gingen er in het begin technisch wat dingen niet helemaal goed (zijn gitaar was zelfs even weg tijdens The Gathering of the Clouds), maar ook dat kon de pret voor mij niet drukken.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: 04-11: Anathema @ 013 Tilburg

Bericht door Anyone, Anywhere » vr nov 09, 2012 3:30 pm

Ja, die storingen van Danny waren wel erg irritant en ook onnodig. In het begin had hij ruzie met zijn wireless, maar daarna maakte hij zelf een paar slordige en onnodige fouten door met zijn snoer te blijven hangen achter het pedalboard van Vincent. Nog tijdens de laatste noot van de solo in One Last Goodbye viel daardoor zelfs de plug uit zijn gitaar, omdat hij het snoer niet over zijn schouderband had geleid... Slordig, en zonde!

Er werd wel degelijk gefilmd, met meerdere HD videocamera's van fans en vrienden van de band (!), want het mocht niet veel kosten. Ik spotte zelfs één van de gitaristen van voorprogramma Long Distance Calling met een videocamera voor het podium.

Erg indrukwekkend optreden verder, en het geluid was subliem! Mooi licht ook, en veel emotie bij de hele band. Ik had het niet willen missen. Zonde dat ik ze tot afgelopen zondag al zeker 12 jaar niet meer live had gezien... En dat met mijn forum-nickname :|
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Plaats reactie