8 NOV 2012 - Cradle of Filth + Support in Romein Leeuwarden

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
FinnTroll

8 NOV 2012 - Cradle of Filth + Support in Romein Leeuwarden

Bericht door FinnTroll » za jun 30, 2012 11:40 am

Vers van de pers, dit stond op het boekje van Dokk'em Open Air:

8 November 2012

Cradle of Filth + God Seed + Rotting Christ + Supports.

Ik denk zelf dat het in Zalencentrum Schaaf is, waar Kreator ook staat op 9 december. Er staat nog niks op de site van de Romein zelf helaas.

Latebloomer

Re: 8 NOV 2012 - Cradle of Filth + Support in Romein Leeuwar

Bericht door Latebloomer » za jun 30, 2012 12:10 pm

dezelfde package staat op 7 november 2012 in Haarlem

Blik Bier
Contacteer:

Bericht door Blik Bier » za jun 30, 2012 2:12 pm

Stiekem hoop ik op een nog iets wat zuidelijkere gig. Haarlem is te doen, maar Tilburg zou ideaal zijn.

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma nov 05, 2012 1:26 am

Aankomende week in Haarlem. Zit nog te twijfelen hier...roep al een tijdje dat ik COF in een zaal wil zien. Voorprogramma zit ook wel goed.

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » di nov 06, 2012 3:28 pm

Tijdschema Haarlem:

18.30 Doors
18.30 – 19.00 DJ Kevin
19.00 – 19.30 Darkend
19.30 – 20.00 Dj Kevin
20.00 – 20.45 Rotting Christ
20.45 – 21.00 DJ Kevin
21.00 – 21.45 God Seed
21.45 – 22.15 DJ Kevin
22.15 – 23.30 Cradle of Filth
24.30 Doors

MetalJan

Bericht door MetalJan » di nov 06, 2012 11:16 pm

Dat men de DJ ook in het tijdschema zet :lol:

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » wo nov 07, 2012 8:38 am

MetalJan schreef:Dat men de DJ ook in het tijdschema zet :lol:
ja, en dan ook nog Kevin :D

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 07, 2012 2:43 pm

o ja ik moet ook nog even een coole dj naam verzinnen voor als ik weer eens plaatjes mag draaien binnenkort. Jammer dat DJ Kevin dus al niet meer kan, dat leek me wel wat.

zal ook 's vragen of ik m'n Metalfan.nl spandoek mag ophangen :D
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » wo nov 07, 2012 2:46 pm

Fuck Cradle. Toen ik zag dat DJ Kevin draaide was ik al verkocht.

Deathwish

Bericht door Deathwish » do nov 08, 2012 10:07 am

Vanavond in Leeuwarden, er zijn nog wat kaartjes!

Latebloomer

Bericht door Latebloomer » do nov 08, 2012 2:41 pm

Gisterenavond (Patronaat) was wel aardig. Niet uitverkocht (denk voor 80 a 90% vol). Opvallend dat CoF anno 2012 zelfs een zaal met een capaciteit van 500 pp niet meer vol krijgt.
De avond begon een uur later dan gepland (geen idee waarom) en eindigde uiteindelijk een half uur tot drie kwartier later dan gepland, tot grote spijt van de bezoekers die met het OV waren gekomen... De ingelopen tijd van 15, 30 min. was helaas niet te danken aan kortere pauzes, maar kwam doordat de bands (volgens mij) minder nummers speelden dan gepland. Zo mocht Darkend (It.) maar 2 of 3 nummers spelen... Sneu, maar bepaald niet erg - het stelde weinig voor (het was meer 'blackmetalbandje spelen'); bovendien was het geluid zeeeer matig (beide gitaren waren nauwelijks te ontwaren).
De geluidsmensen wisten vervolgens ook (een groot deel van) het optreden van Rotting Christ vakkundig om zeep te helpen - erg jammer.
Gelukkig was het geluid bij God Seed wel acceptabel (na diverse malen ingrijpen door Ghaal). Imposant optreden. Black metal zoals black metal gespeeld hoort te worden. Duister, hard en onbewogen - en met corpse paint uiteraard ;-). De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat mijn aandacht na een half uur wel wat begon te verslappen.
CoF tenslotte was amusant. Ik had ze nog nooit gezien, dus ik kan niet vergelijken. Niet echt mijn ding (vooral dat hoge gekrijs van Dani F. niet), maar heb toch genoten. Ze speelden naar mijn mening overtuigend en strak. In elk geval blij dat ik ze een keer gezien heb.

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » do nov 08, 2012 8:29 pm

Die eerste band heb ik niet gezien. Ik had trouwens begrepen dat die kwasten van Rotting Christ hun gitaren vergeten waren op Schiphol en dat daarom het geheel vertraagd werd. Om meteen in de haken bij Rotting Christ:
Alsnog hadden ze er geen enkele haast bij. Een bijzonder rommelig begin van de show, en volgens mij hebben ze zelfs speeltijd van God Seed gejat. Het was ook wederom bijzonder saai en futloos. Kutband met een air om zich heen van heb ik jou daar
God Seed: Waar was de bassdrum? Verder was het geluid wat beter dan bij RC. Gaahl is een enorme baas, maar hij was helaas slecht te horen. Wat heeft die vent desonanks een briljante podiumpresentatie. Helaas was bij God Seed de irritatie ook goed te merken over het verloop van de avond: een minuut voor het eindigen van het laatste nummer was de bassist al van het podium afgebeend.
Bij aanvang van Cradle Of Filth mocht eindelijk het crappy drumkitje waar de rest van de bands over speelde het podium af, en bleeft de kit van Cradle staan (lekker sportief van Cradle. Not.) Dani Filth is en blijft een douchebag en een kabouter. Hij mag ook wel wat vriendelijker zijn voor zijn publiek. Hij was aardig bij strot maar dat gegil was er weer in overdaad. Verder een aardige show maar bijzonder was het allerminst.

De winnaar van een avond vol technische problemen en woensdag-publiek: Overduidelijk God Seed.

King of Beer
Contacteer:

Bericht door King of Beer » vr nov 09, 2012 12:26 am

Dat klinkt toch wel dat het de juiste keuze was om niet helemaal er heen te reizen voor dit.
Jammer dat de avond zo verlopen is.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Metall

Bericht door Metall » za nov 10, 2012 4:41 am

Darkend. De gitaren waren zó slecht te horen dat je eigenlijk geen oordeel kunt geven over de kwaliteiten van deze band.

Rotting Christ. Ook hier in het begin miserabel geluid. Gelukkig stapte een gast op de PA-man af waarna het een stuk beter werd. ‘Non Serviam’ is en blijft een wereldnummer.

God Seed. Blackmetal in de meest pure vorm. [headbang]

Cradle of Filth. Leuke afsluiter.

Alles bij elkaar een prima avond gehad in Haarlem.

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » za nov 10, 2012 4:59 am

Zat er nog over te denken om naar Leeuwarden te gaan, maar geluidstechnisch dus niets gemist. Ik zag de setlist ook nog ergens voorbij komen, maar daar zaten de nummers die ik graag had willen horen niet tussen, dus wat dat betreft ben ik blij dat ik niet ben gegaan. Maar een bassist van God Seed die een minuut voor het einde van het podium wegloopt? Dat is toch wel wat jammer. Een beetje meer enthousiasme op de allereerste (?) toer van je eigen band mag ook wel, en meer respect naar het publiek toe is zeker op zijn plaats. Maarre Tho, wat had jij dan gedacht dat er met die kit van Cradle zou gebeuren? Als die ook het podium was afgereden was de drummer niet blij geweest, haha :mrgreen: Maar goed, het is vrij gebruikelijk dat een hoofdact meer podiumruimte krijgt en de voorprogramma's op een andere kit spelen (zag het vorige week nog bij Down). Daarnaast is het waarschijnlijk ook een financiële kwestie voor de voorprogramma's om een kit te delen, want als die crappy versie ze niet aanstaat nemen ze toch lekker hun eigen kit mee?
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Plaats reactie