1 juni 2013: Fortarock
Re: 1 juni 2013: Fortarock
Ik ben er bij.
Kaarten zijn binnen!
Kaarten zijn binnen!
rammstein geeft altijd goede shows weg maar wacht het nog even af...
Wanneer komen er meer bands bekend ?
- KoenM
- Contacteer:
Gespeculeerd wordt er altijd, beste Fortarock. Ik reageerde louter op de speculatie van de persoon boven mij. Ik ben bovenal nog steeds gewoon erg nieuwsgierig.fortarock 2012 schreef:KoenM schreef:Boek dan gelijk ook maar In Flames, Bullet for my Valentine en Avenged Sevenfold en je mediocere metal for the masses feestje is een feit. Bah.
wacht nou eerst maar eens af Koen......
vind je het na alle +/- 20 namen die nog bekend gemaakt moeten worden nog steeds niets, dan blijven er genoeg alternatieven over; Dokkem Open air, Into The Grave, Stonehenge, BOA, Rockhard, Extremefest en ga zo maar door
- Latebloomer
vrijdag 23 nov. 'komen' er meer bands bekendharry1985 schreef:Wanneer komen er meer bands bekend ?
- alicecooper
De early bird tickets zijn uitverkocht! De verkoop van reguliere tickets is gestart.
Iemand een idee hoeveel early bird tickets er waren?
Iemand een idee hoeveel early bird tickets er waren?
Een kwart van de tickets was Early Bird.
Uitgaande van een ticketaantal van 50.000 kom je op 12.500 verkochte tickets.
- Latebloomer
ik las op festvalinfo.nl dat er voor Fortarock max. 40.000 tickets zullen worden verkocht. (ik weet niet wat daarvan waar is.)
Mocht Slipknot er toch nog bij komen, dan ga ik jullie allemaal uitlachen 

onderschrift
Dat zou me verbazen, als Slipknot komt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Slipknot is net als Rammstein heel duur en heeft waarschijnlijk net als Rammstein de eis headliner te zijn.
(Schraapt zijn keel) Gijs Slipknot behoord tot de goedkopere headliners binnen de metal, net als bijvoorbeeld een Volbeat. Daarnaast zou Slipknot niet zeuren over dat ze willen Headlinen. Op eendaags festival's van het kaliber Fortarock staan ze namelijk altijd onder de Headliner. Bijvoorbeeld Sonisphere in de Goffert.Gijscoman schreef:Slipknot is net als Rammstein heel duur en heeft waarschijnlijk net als Rammstein de eis headliner te zijn.
- alicecooper
Hou jij je nu maar gewoon bij het weer en je huiswerk.Gijscoman schreef:Slipknot is net als Rammstein heel duur en heeft waarschijnlijk net als Rammstein de eis headliner te zijn.
- Latebloomer
Ja, vind je het gek. Bij Sonisphere in de Goffert was Metallica de headliner. Hoe weet jij trouwens dat Slipknot niet zou zeuren? Jij spreekt die gasten - net als die van Volbeat - wel eens?Cjmormon schreef:(Schraapt zijn keel) Gijs Slipknot behoord tot de goedkopere headliners binnen de metal, net als bijvoorbeeld een Volbeat. Daarnaast zou Slipknot niet zeuren over dat ze willen Headlinen. Op eendaags festival's van het kaliber Fortarock staan ze namelijk altijd onder de Headliner. Bijvoorbeeld Sonisphere in de Goffert.Gijscoman schreef:Slipknot is net als Rammstein heel duur en heeft waarschijnlijk net als Rammstein de eis headliner te zijn.
- alicecooper
Rammstein acht ik toch wel vele malen groter als een Slipknot en zullen ook wel aanzienlijk een stuk minder kosten.
Slipknot is zeker headliner waardig maar niet als er bands staan als Rammstein en denk persoonlijk niet dat ze problemen hebben om voor zulke grote bands te staan.
Slipknot is zeker headliner waardig maar niet als er bands staan als Rammstein en denk persoonlijk niet dat ze problemen hebben om voor zulke grote bands te staan.
- EricMaiden
Slipknot maakt het voor mij niet aantrekkelijker om te gaan.
Niet dat ik ze slecht vind maar sta er ook niet heel erg om te springen.
We wachten rustig af!
Niet dat ik ze slecht vind maar sta er ook niet heel erg om te springen.
We wachten rustig af!
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Als dat zo is, vind ik dat het behoorlijk rap gegaan is met die tickets.Siego schreef:Een kwart van de tickets was Early Bird.
Het zou op zich best wel eens kunnen, maar dat zijn dan natuurlijk puur Rammstein-fans.
En een groot deel daarvan zal de rest van het programma minder boeien.
Ik wil overigens Tiamat zien aldaar.
En een groot deel daarvan zal de rest van het programma minder boeien.
Ik wil overigens Tiamat zien aldaar.
Ook al vind ik Tiamat geen festivalband, zou ze toch graag weer eens live willen zien ja!
Volbeat komt ook, naar het schijnt.
Begint leuk, ik hoop ook dat Tiamat komt. Mooie tent-band.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Hieronimus
@Took: Bron! 
Vandaag zouden er in ieder geval wel nieuwe namen bekend gemaakt worden.

Vandaag zouden er in ieder geval wel nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
die popi jopi dj op 3fm. aangezien 3fm het sponsort, lijkt me dit wel kloppen. Bovendien is Volbeat wel een naam waar ze op 3FM graag een beetje mee patsen, zo van "kijk, dit is wel stoer hoor. helemaal rock&roll en wij hebben ze ontdekt"Hieronimus schreef:@Took: Bron!![]()
- Latebloomer
mooi geformuleerd, complimenten.Took schreef:die popi jopi dj op 3fm. aangezien 3fm het sponsort, lijkt me dit wel kloppen. Bovendien is Volbeat wel een naam waar ze op 3FM graag een beetje mee patsen, zo van "kijk, dit is wel stoer hoor. helemaal rock&roll en wij hebben ze ontdekt"Hieronimus schreef:@Took: Bron!![]()
als de rest van de line-up in de lijn ligt van vorige jaren, is dat niet echt iets voor 3FM. Volbeat kan dan nog net, en Rammstein is natuurlijk een lievelingetje daar.
- Hieronimus
Hah, inderdaad. Hopelijk zijn de andere namen wat heftiger.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- alicecooper
Hmm Volbeat had niet zo gehoeven van mij.
Ik verwacht eigenlijk Motorhead nog wel vandaag als toevoeging.
Ik verwacht eigenlijk Motorhead nog wel vandaag als toevoeging.
- alicecooper
Het programma van FortaRock XL begint steeds meer vorm aan te nemen, naast Rammstein zijn de volgende bands bevestigd voor de komende editie: Volbeat, Motörhead, Hatebreed, Enslaved en Delain.
Leuke toevoegingen vind ik. Binnenkort ook maar een kaatje kopen, voordat ze op zijn.
- Hieronimus
Enslaved is altijd gaaf, Delain is vanuit nostalgische overwegingen wel leuk, Motorhead maar weer eens een kans geven en Volbeat ben ik ook wel benieuwd naar. Och, het kon slechter.
Ik ben wel enthousiast eigenlijk, had slechter verwacht.
- KoenM
- Contacteer:
Enslaved en Hatebreed, vet! Valt me niet tegen, fortarock. 

Ik ben allesbehalve een 'elite metal-purist' dus daar ligt het niet aan, maar ik loop niet warm voor de line-up tot nu toe. Hatebreed is wel leuk, ben benieuwd naar hun nieuwe plaat die terug naar de roots zou moeten gaan. Maar die zie ik toch al op Persistence, dus tot nu toe laat ik Fortarock nog even voor wat het is.
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- KoenM
- Contacteer:
Toch maar es overwegen om rap tickets te kopen. Rammstein nog nooit gezien, Volbeat en Hatebreed zijn leuk meegenomen. Motorhead vind ik niet erg en Enslaved is lang geleden!
- Bleek No. 1
Wauw, vandaag Motörhead moeten missen en nu bevestigd op Fortarock! Beter! 

Hakkaa päälle pohjan poika!
Mij vallen de aankondigen wel tegen. Volbeat kan ik sinds een paar platen weinig meer mee, Motörhead heb ik vaak genoeg gezien en Enslaved en Delain liggen niet in mijn straatje. Hatebreed lijkt me dan weer wel oké om eens live te zien, maar enthousiast ben ik verder dus niet bepaald. Maar goed, het is nog te vroeg voor pessimisme... ik hoop dat de toekomst betere namen brengt.
Kan me helemaal vinden in het bovenstaande verhaal van Bart.
Met als toevoeging dat ik Hatebreed inmiddels ook wel vaak genoeg gezien heb.
Denk en hoop dat ze eerst de wat bekendere namen bekend hebben gemaakt om zo alvast een rits tickets te verkopen.
Hoop ook op betere (en minder bekende) namen.
Met als toevoeging dat ik Hatebreed inmiddels ook wel vaak genoeg gezien heb.
Denk en hoop dat ze eerst de wat bekendere namen bekend hebben gemaakt om zo alvast een rits tickets te verkopen.
Hoop ook op betere (en minder bekende) namen.
Ik word wel blij van de line up tot nu toe. Rammstein was al een fijne headliner, van Motorhead en Volbeat kan ik met een potje bier op zeer zeker van genieten. Hatebreed is ook niks mis mee. Hopen op nog wat deathmetal krakers als Obituary, Bolt Thrower, Carcass oid voor het middag programma en ik ben tevreden. Al moeten die twee laatste dan wel vanuit de States naar Nijmegen komen, want enkele dagen daarvoor spelen ze geloof ik beide op het Maryland Deathfest, ideetje organisatie? 

Volbeat en Enslaved zijn absoluut leuke toevoegingen !!
Fijne deathmetal mag er zeker bij.
Ik noem ook namen als ; Gojira, Mastodon, Leprous, Between the Buried and Me en Primordial.
Ik zou het alvast erg waarderen.
Ik noem ook namen als ; Gojira, Mastodon, Leprous, Between the Buried and Me en Primordial.
Damn, jij moet booker worden bij Fortarock! Allemaal gave bands. Ga eens solliciteren daar.yowannuzz schreef:Volbeat en Enslaved zijn absoluut leuke toevoegingen !!
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Ik ben blij met Motorhead en Enslaved! De rest heb ik niet echt iets mee. Delain, Volbeat en Hatebreed zou ik wel eens willen zien, maar daarvoor hoef ik niet naar het hele festival. Rammstein vind ik persoonlijk helemaal niks (nu moeten jullie mij niet gaan haten)
onderschrift
Ik hoop dat 3 Inches Of Blood of Mastodon komt, dat valt volgens mij nog redelijk te regelen.
onderschrift
- Latebloomer
heb je ze wel 'ns live gezien?Aerodeth schreef:Ik ben blij met Motorhead en Enslaved! De rest heb ik niet echt iets mee. Delain, Volbeat en Hatebreed zou ik wel eens willen zien, maar daarvoor hoef ik niet naar het hele festival. Rammstein vind ik persoonlijk helemaal niks (nu moeten jullie mij niet gaan haten)
Op de posters enzo staat dat er ongeveer 20 bands komen, maar op twitter stelt Fortarock dat er meer dan 30 bands komen. Iemand enig idee wat klopt?
Op een poster die ik een tijdje terug in roosje zag liggen, stonden 21 bands
- Spirit In Black
+/- 20 it is!Gijscoman schreef:Op de posters enzo staat dat er ongeveer 20 bands komen, maar op twitter stelt Fortarock dat er meer dan 30 bands komen. Iemand enig idee wat klopt?
Ik heb Motorhead deze vrijdag live gezienLatebloomer schreef: heb je ze wel 'ns live gezien?

onderschrift
Er komen dus meer dan 20 bands. Er kunnen dus ook 500 bands komen 

onderschrift
- Latebloomer
hoezo, Spirit in Black (en die kan het weten) zegt toch PLUSMINUS 20 bands?Aerodeth schreef:Er komen dus meer dan 20 bands. Er kunnen dus ook 500 bands komen