Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
50%
Victims Of Deception
3
19%
The Evolution Of Chaos
5
31%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma dec 31, 2012 5:25 pm

Jeroen schreef:Dan hoef je Paradox en Destruction ook niet te beluisteren, want die hebben ook allebei een vette productie. Ik vind het geenszins storend. De Duitse scene levert dit jaar uitstekend werk af.
.
Heeft niks met productie te maken hoor. Gewoon met songs die ik echt saai vind. Die van Destruction is ook niet zo heel geweldig nee. Paradox ben ik wel benieuwd naar. Maar dat is toch wel een wat ander bandje dan Destruction en Kreator.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » do jan 03, 2013 10:40 pm

Hee jongens! Lekker album dit!

http://youtu.be/eakaBcockb8

Savage Messiah
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr jan 04, 2013 11:51 am

Jeroen schreef:Voor de liefhebbers. Volgende week komen er weer twee leuke heruitgaven (deluxe edities) van twee thrashwerkjes uit. Namelijk Dead On - Dead On en Midas Touch - Presage Of Disaster. Met name de tweede vind ik een aparte doch goede thrashplaat. Ook eerstgenoemde band mag er zeker zijn met die felle melodieuze mix van speed metal, thrash en heavy metal. Label is goed bezig.

Iemand trouwens de nieuwe Forté al gehoord?
Midas Touch was een van mijn eerste thrash cd's, lag destijds in de uitverkoopbak van de lokale diskoland hahaha. Inderdaad geen onverdienstelijke plaat, best een aparte sound. Patrik Wiren (hun gitarist) heeft later nog bij zo'n typische groovy jaren 90 scandinavische metalband gespeeld (Misery loves Co).

Intruder is trouwen technisch solide maar wel een beetje saai, typisch weer zo'n "B" band. het is logisch waarom de "A" bands de "A" bands zijn en de "B" bands de "B" bands. Dyoxin, Savage Steel, Gothic Slam, Morbid Saint, Torture, Harter Attack, Pyracanda, Assassin maar ook Midas Touch zijn ook van die typische "B" bands.

favo vocalist Tom Angelripper allround, Mille klinkt me te geforceerd (nog steeds wel een coole strot hoor maar heel éénzijdig). Schmier is me te dun en hoog (Black metal scream), Gerre is cool maar ergens te "lief". Toto is ronduit vreselijk. De rest is ok maar onopmerkelijk.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr jan 04, 2013 7:37 pm

Daar kan ik me gedeeltelijk wel in vinden ja. Dyoxen had een hele grote band kunnen worden, als ze niet te laat waren geweest en het niet slechts bij één plaat hadden gelaten. Die plaat vind ik dan wel weer enorm sterk. Supergave melodieuze thrash met veel technisch vernuft. Datzelfde kan gezegd worden over Intruder. Vind alledrie de platen gaaf.

Savage Steel vind ik persoonlijk niet zo heel spannend. Oude werk is wel redelijk en Do Or Die heeft wel wat aardige momenten, maar toch vooral te matig uitgewerkt. Voor Gothic Slam en Morbid Saint geldt hetzelfde. Wel oke, maar niets beklijvends.

Pyracanda vind ik dan wel weer goed. Vooral Two Sides Of A Coin is een heerlijke catchy speedschijf met een aantal hele leuke songs. Thorns is iets minder, maar ook erg okay als je van Flotsam And Jetsam houdt. Assassin is heerlijk, maar niet speciaal. Debuut is erg tof en de tweede is aardig. Midas Touch idem dito, goede band, sterk spel, maar de nummers zijn soms wat doordeweeks.

Kortom, deels eens. Zo zijn er nog wel meer bands. Maar hoe dan ook, A of B, ik mag het graag horen.

En wat betreft Toto, super! :P 8)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 07, 2013 12:46 pm

Iemand de nieuwe FLOTSAM & JETSAM-plaat 'Ugly Noise' al gehoord? Het is (helaas) een schot voor open doel, want het album doet zijn naam eer aan!

Was voorganger 'The Cold' een heuse kwalitatieve opleving van bijna ongekend niveau (Oké, misschien valt 'Ironbound' van Overkill er mee te vergelijken), 'Ugly Noise' is een uitermate teleurstellende terugkeer naar de middelmatigheid (lees: overbodigheid). Weg is de bombast, emotie en epiek van 'The Cold' (in feite een moderne US Metal-klassieker i.t.t. thrash metal) en vervangen voor simpele groove-composities. Sommige nummers herbergen nog die Queensryche-spanning die we kennen van het vorige album, zoals de piano in het titelnummer en de achtergrondzang en refrein bij 'Run and Hide'. De rest is echter teleurstellend. Eric AK blijft een begaafd zanger en legt zijn ziel en zaligheid in zijn prestaties; het enige wat het album nog enigszins luisterbaar maakt. 'The Cold' was Aardschok's 'Album van Het Jaar'; voor 'Ugly Noise' kon Flotsam & Jetsam niet eens een platendeal krijgen (zaten ze niet bij Nuclear Blast?) en moesten de productie op crowdfunding-achtige wijze financieren. Altans, dat is mijn logische verklaring na het horen van 'Ugly Noise' voor de crowd-funding. Na de herwonnen glans met 'The Cold' zakt 'Arizona's finest' weer terug in de stof van middelmatigheid. R.I.P.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 07, 2013 9:19 pm

Het is weliswaar niet de spetterende plaat die ik na The Cold verwachtte, maar toch vind ik het geen totaal drama. Ik wist al dat ze een terugkeer naar de sound van Cuatro en Drift nastreefden. En dat is exact wat het is. Lekker voor in de auto. Simpel en een aantal keer doeltreffend. Hoewel ik de flitsende en complexere stijl van The Cold (en in zekere zin ook Dreams Of Death) stukken vetter vind, is het album niet zo'n grote teleurstelling als de plaat waarop ze voor het eerst sinds When The Storm Comes Down weer thrashy metal gingen spelen, Unnatural Selection.

Persoonlijk snap ik eigenlijk niet zo goed waarom de band voor deze stijl heeft gekozen. Ik weet zeker dat zij ook te spreken waren over The Cold. Maar gezien de terugkeer van de oude trommelaar en wat al niet meer, verbaast het me ergens ook niet. The Cold vereist een uitmuntende speltechniek. Dat heeft deze slagwerker simpelweg niet in huis.

Overigens heb ik deze avond ingeruimd voor Paradox. Net begonnen met Product Of Imagination. De rest volgt nog (in ieder geval tot de derde plaat). Blijft een lekkere plaat. Weliswaar wat rommeliger dan Heresy, maar zeker niet vrij van stevige en goede songs. Mooi om te horen hoe deze band melodie in de sound verwerkt. De melodie is dominant, maar dat maakt de muziek zeker niet soft.
Als ik een lijstje moest maken, komt het hier op neer.

1. Tales Of The Weird
2. Electrify
3. Heresy
4. Product Of Imagination
5. Riot Squad
6. Collision Course

Ja, de laatste op 1. Geweldige schijf!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 07, 2013 10:26 pm

Hmm, ik ben zelf ook behoorlijk gecharmeerd van 'Tales of the Weird'; een album wat zeker nog wat luisterbeurten vereist voor een uiteindelijk oordeel. Na een paar sessies vond ik sommige nummers net iets te weinig variatie tot elkaar vertonen (de Aardschok kwam ook met deze kritiek), ondanks dat Paradox zich op deze plaat - nog meer dan op zijn voorgangers - niet laat vastketenen in het te veel geheiligde thrash-genre.

Voorlopig is bij mij de volgorde als volgt:

1. Heresy
2. Collision Course (vind ik een hele sterke, pakkende plaat met een uitstekende productie)
3. Tales of the Weird
4. Electrify/Riot Squad (ik heb deze albums veel geluisterd toen ze niet uitkwamen, maar sindsdien niet meer - in mijn herinnering was 'Electrify' een echte prog-tech-thrash album met enkele zeer goede composities, maar ook wat fillers. 'Riot Squad' herrinner ik me als een kort maar krachtig feestje, over de hele lengte degelijk, maar helaas weinig variatie en een gebrek aan uitschieters)

Product of Imagination laat ik buiten beschouwing, want die heb ik volgens mij nooit geluisterd. Super trouwens, dat tweede leven van Paradox; in dat opzicht een beetje te vergelijken met langdgenoten Angel Dust en Death Angel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 07, 2013 10:34 pm

Jammer alleen dat Charly zo kwakkelt met z'n gezondheid. Het heeft die kerel nooit meegezeten.

Wat betreft de variatie op Tales Of The Weird. Misschien wel, maar in de Aardschok hadden ze het er over dat de band helemaal geen gas terugneemt. En dat is gezien een aantal balladeske stukken zeker niet het geval. Natuurlijk ramt het lekker door, maar wel met voldoende diepgang en progressieve trekjes. Riot Squad was inderdaad een stuk eendimensionaler. Zeker niet slecht en hier ook wat gegroeid sinds de release, maar toch wat minder diepgaand dan Electrify. Superplaat.
Collision Course vind ik overigens ook goed, maar dat is nu juist de plaat die ik nog wat meer tijd moet geven. Plaat duurt ook vrij lang, dus je moet er ff voor gaan zitten.

Blijft een briljante band met zowel topmuzikanten als een zeer begenadigd riff- en songschrijver.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 07, 2013 10:57 pm

Overigens. Charly Steinhauer heeft de operatie goed doorstaan en is herstellende. Op Facebook staat de goede man alweer lachend op foto's. Hopen dat ie snel naar huis mag en dit keer wat langer goed in orde blijft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » vr jan 11, 2013 8:30 pm

Zo, Overkill laat even horen hoe het wel kan. Heerlijke plaat is dat geworden zeg. Toch één van de weinige thrash bands die constant goede platen weet af te leveren.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma jan 14, 2013 9:58 am

Over Kill heeft toch echt wel een hele rits nietszeggende albums afgeleverd hoor: "Immortalis", "reliXIV", "The Killing Kind", "From The Underground and Below", "I Hear Black", "Bloodletting"....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » ma jan 14, 2013 11:55 am

Daar kan ik mij goed in vinden; de albums tussen 'W.F.O.' en 'Ironbound' vind ik erg matig. De reacties op 'Ironbound' waren niet voor niets zo positief. Na bijna twintig jaar aan mindere releases, maar wel uitstekende optredens was de 'gunfactoor' van de pers voor Overkill ook erg groot.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » ma jan 14, 2013 3:18 pm

Inderdaad, slappe hap. Pas vanaf Ironbound is het weer écht vet. The Electric Age vind ik dan weer nog net iets beter dan Ironbound.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 14, 2013 7:15 pm

I Hear Black en ReliXIV vind ik persoonlijk best okay. De eerste is op en top groove metal. Op zich niet zo mijn ding, maar op die plaat werkt het voor mij wel. De andere ramt wel lekker door. De overige platen vind ik ook wel aardig, maar vergeleken met het oude werk of de laatste twee vallen ze in het niet. Immortalis is wat mij betreft de minste plaat. Mis em ook nog. Die gaat er puur voor de collectie nog wel een keer komen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 14, 2013 7:50 pm

Voor de liefhebbers:

Retrorecensie Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7523

Recensie heruitgave Cylcone Temple - My Friend Lonely/Building Errors In The Machine
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7522
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » di jan 15, 2013 2:24 pm

Overigens is het titelnr van Necroshine dan wel weer erg vet!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 15, 2013 3:48 pm

Idem.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » di jan 15, 2013 4:00 pm

Dat album staat hier in de kast, maar heb ik echt al 6 jaar niet gedraaid ofzo. Ga ik nu ook niet doen :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » di jan 15, 2013 6:58 pm

ok ok. Overkill heeft ook best wat mindere platen uitgegeven :P

maar ik vind ze de laatste tijd erg goed bezig.

Iemand trouwens al de nieuwe band van Souza gehoord? Hattriot? Ik nog niet, maar ga die plaat zeker eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo jan 16, 2013 10:21 pm

Nieuwe VOIVOD (even Enforcer-style bandnamen in kapitalen : ), 'Target Earth' klinkt na één luisterbeurt zeer onderhoudend. Wat langere nummers, met veel dynamiek. Een terugkeer naar het klassieke geluid van eind '80/ begin '90, maar met originele, progressieve elementen. Even een paar voorproefjes:




Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » wo jan 16, 2013 10:23 pm

En om even door te gaan: binnenkort komt Steve 'Zetro' Souza met het debuut van zijn solo-band HATRIOT. Kan wellicht wel eens érg leuk worden:


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo jan 20, 2013 4:29 pm

Goed nieuws! Hexenhaus is momenteel bezig met een nieuwe plaat. De band zoekt nog naar een label, maar er zijn al gesprekken gaande. Mike Wead heeft de boel dus nieuw leven ingeblazen. Mocht ook wel. Een van de origineelste Europese (Technische)thrashbands.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door MegaDood » vr jan 25, 2013 9:55 am

BILLY MILANO WASTES THE WORLD WITH “UNITED FORCES”

http://www.metalsucks.net/2009/11/18/bi ... ed-forces/

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr jan 25, 2013 10:57 pm

Liefhebbers die al enige tijd speuren naar het zeldzame debuut van Despair (History Of Hate) kunnen gerust ademhalen. In het kader van het vijfentwintigjarig bestaan heeft Century Media het album opnieuw uitgebracht in een dubbel-cd uitgave. Voor deze plaat is het label immers toen opgericht (labelbobo Robert Kampf was destijds zanger). Nog leuker is dat de dubbelaar voor een zacht prijsje te krijgen is. 10,99 bij Cosmox bijvoorbeeld. Techno-thrashfans slaan toe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma jan 28, 2013 8:15 pm

Nou, History Of Hate is een gave plaat! Qua stijl vergelijkbaar met Deathrow - Deception Ignored. Lekker technisch dus met voldoende punch, melodie en agressie. Heb nu alledrie de cd's van Despair in de cd-speler zitten, dus dat wordt een fijn avondje tech-thrash :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di feb 05, 2013 12:27 pm

Despair vind ik echt een mega nietszeggende band. Technisch in orde (maar zeker niet onovertroffen), goede muzikanten maar mijn god het blinkt echt nergens op uit, niet op de songwriting, niet op agressie, niet op imago helemaal niets. Ik ben meer benieuwd naar het nieuwe Sodom album met meneer Makka (ex-Despair) op drums en meneer Sorychta (ex-Despair) achter de knoppen ;-). Grinder is ook een beetje vergelijkbaar, echt zo'n Duitse B-band, muzikaal meer op de Amerikaanse leest geschroeid, technisch gezien misschien beter dan de teutonen Sodom/Destruction/Kreator maar het heeft gewoon niets bijzonders.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » di feb 05, 2013 8:46 pm

Wat vind men van de EP van Jason Newsted? Ik las ergens dat het alles wat Metallica na and Justice for all wegblaast, maar ik vind het maar een saaie EP. Niet echt geweldig.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door yowannuzz » di feb 05, 2013 9:58 pm

Als je naar mijn tekst in het NP-topic verwijst , Laurens, daar sprak ik over alles wat Metallica heeft uitgebracht de afgelopen 20 jaar.
Sinds 1993 dus.

En ik vind het een lekker wegluisterend plaatje.
Niet vernieuwend of revolutionair , maar het maakt me toch nieuwsgierig naar het full-album later dit jaar.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » di feb 05, 2013 10:18 pm

Lekkere plaat in het midden van moderne thrash en heavy metal. Qua zang doet hij het ook helemaal niet slecht. Hier luister ik liever naar dan naar al die neo-bandjes.
Dat geld ook overigens voor Zetro's HATRIOT: stukken beter dan de laatste Exodus-platen en net wat pakkender dat de laatste wapenfeiten van Testament.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » di feb 05, 2013 10:31 pm

Hatriot vind ik wel tof. Daar zit power in. Ik vind Newsted nogal inspiratieloos en saai klinken. Eigenlijk net als veel neo-thrash bandjes.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Johan » do feb 07, 2013 1:41 pm

Ik vind die EP van Newsted eigenlijk ook best gaaf. Hij zingt niet onverdienstelijk. Stukken beter dan ik me van een enkel livenummer van Metallica kan herinneren. Hij klinkt zelfs een beetje als Chuck Billy.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22268
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » do feb 07, 2013 3:50 pm

Orklord schreef:Wat vind men van de EP van Jason Newsted? Ik las ergens dat het alles wat Metallica na and Justice for all wegblaast, maar ik vind het maar een saaie EP. Niet echt geweldig.
Ik vind het een beetje Motörhead meets de meer rockende nrs van de (Re)Load era. Maar dan minder boeiend. Ik vind er eigenlijk helemaal niks aan. Vanochtend nog es de laatste OverKill beluisterd. Dát is geïnspireerde thrash anno 2012/2013, zonder vernieuwend óf gedateerd te klinken. Vet.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 07, 2013 4:06 pm

Met die laatste drie zinnen helemaal eens. Misschien zou je ook eens HATRIOT kunnen checken, die vind ik namelijk wel dezelfde charme hebben als de laatste twee platen van Overkill. Sowieso komt het stemgeluid van Zetro wel een beetje overeen met Blitz.


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za feb 23, 2013 9:25 pm

enforcer schreef:Despair vind ik echt een mega nietszeggende band. Technisch in orde (maar zeker niet onovertroffen), goede muzikanten maar mijn god het blinkt echt nergens op uit, niet op de songwriting, niet op agressie, niet op imago helemaal niets. Ik ben meer benieuwd naar het nieuwe Sodom album met meneer Makka (ex-Despair) op drums en meneer Sorychta (ex-Despair) achter de knoppen ;-). Grinder is ook een beetje vergelijkbaar, echt zo'n Duitse B-band, muzikaal meer op de Amerikaanse leest geschroeid, technisch gezien misschien beter dan de teutonen Sodom/Destruction/Kreator maar het heeft gewoon niets bijzonders.
Nu ik de cd's een aantal maal heb gedraaid, ben ik het daar niet mee eens. Hoewel ik zelf ook wel hoor dat History Of Hate hier en daar nog wat samenhang mist, vind ik het over de gehele linie genomen een prima band. Technisch sterk en met name de songs van de tweede en derde plaat steken goed in elkaar. De eerste vind ik dan weer gaaf vanwege de gestoorde complexe stukken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » wo mar 13, 2013 11:10 pm

Hee. Net gehoord op Rockexpress Rijssen: Mortillery. Toffe speedmetal met zangeres in de stijl van Huntress, Tyranex, Sacred Steel en Ignitor!

Laatst gewijzigd door Metalheank op do mar 14, 2013 12:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 13, 2013 11:34 pm

Ik kan die malloten van dat station onmogelijk serieus nemen, nadat ze vonden dat Pagan Altar de slechtste band ooit is. En dat terwijl ze zelfs het nummer vernaggeld hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » do mar 14, 2013 12:07 am

Naja, kom op: de gasten spreken Powervice uit als 'powerservice', Iced Earth als 'ais-set earth' en verwarren Napalm Death, Napalm Records, Nuclear Assault en Nuclear Blast met elkaar (in 1 uitzending) :wink: . Dat van Pagan Altar viel me ook flink tegen, máár ze draaien het wel en de setlist en commentaren vind ik erg vermakelijk. Ze citeren vaak metalfan! En ik leer er veel nieuw spul kennen.

Je kan de uitzendingen trouwens terugluisteren: http://www.radio350.nl/page/shows/rock_express
Laatste uitzending, helemaal aan het end... Volgens mij doelen ze op Dark Quarterer als 1na slechtste band ooit...
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do mar 14, 2013 10:03 am

Metalheank schreef:Naja, kom op: de gasten spreken Powervice uit als 'powerservice', Iced Earth als 'ais-set earth' en verwarren Napalm Death, Napalm Records, Nuclear Assault en Nuclear Blast met elkaar (in 1 uitzending) :wink: . Dat van Pagan Altar viel me ook flink tegen, máár ze draaien het wel en de setlist en commentaren vind ik erg vermakelijk. Ze citeren vaak metalfan! En ik leer er veel nieuw spul kennen.

Je kan de uitzendingen trouwens terugluisteren: http://www.radio350.nl/page/shows/rock_express
Laatste uitzending, helemaal aan het end... Volgens mij doelen ze op Dark Quarterer als 1na slechtste band ooit...

WTF Dark Quarterer is gaaf! Al is dat geen prog natuurlijk en volgens mij zeiden ze dat wel. Dat wat je verder noemt, is uitermate lollig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » do mar 14, 2013 10:25 pm

Jeroen schreef:
enforcer schreef:Despair vind ik echt een mega nietszeggende band. Technisch in orde (maar zeker niet onovertroffen), goede muzikanten maar mijn god het blinkt echt nergens op uit, niet op de songwriting, niet op agressie, niet op imago helemaal niets. Ik ben meer benieuwd naar het nieuwe Sodom album met meneer Makka (ex-Despair) op drums en meneer Sorychta (ex-Despair) achter de knoppen ;-). Grinder is ook een beetje vergelijkbaar, echt zo'n Duitse B-band, muzikaal meer op de Amerikaanse leest geschroeid, technisch gezien misschien beter dan de teutonen Sodom/Destruction/Kreator maar het heeft gewoon niets bijzonders.
Nu ik de cd's een aantal maal heb gedraaid, ben ik het daar niet mee eens. Hoewel ik zelf ook wel hoor dat History Of Hate hier en daar nog wat samenhang mist, vind ik het over de gehele linie genomen een prima band. Technisch sterk en met name de songs van de tweede en derde plaat steken goed in elkaar. De eerste vind ik dan weer gaaf vanwege de gestoorde complexe stukken.
Ik heb de cd History Of Hate pas gekocht (mooie rerelease met live cd), maar ben ik er toch niet zo enthousiast over.
Na enkele keren geluisterd te hebben ben ik het toch met enforcer eens.
Grinder vind ik dan stukken beter.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » vr mar 15, 2013 5:46 pm

Verrek, zit ik net op thepiratebay te kijken, kom ik dit tegen:



Meestal prijzen ze van die crappy indieshit in, maar dit is gewoon toffe thrash; vrijwel identiek aan het geluid van Dark Angel ten tijde van Darkness Descends.
Terrordome, nooit van gehoord. Maar eens wat van kopen.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Old Mhb » vr mar 15, 2013 7:41 pm

CoenV, Terrordome's enigste full album : We'll show you mosh, bitch is een leuk album maar de kwaliteit van het geluid is klote. Eerst maar es luisteren voor je koopt. Helaas weet ik niks over de ep en de 2 splitalbums.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mar 15, 2013 8:22 pm

@coenv, bij mij groeit die Despair nog behoorlijk. Grinder is ook gaaf, zoek die albums alledrie nog. Met name door die Russische bootlegs zijn de originele erg lastig te vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door CoenV » vr mar 15, 2013 8:32 pm

Ik heb van Grinder alleen Dawn For Living origineel. Die 99,9% identieke Russische bootlegs zijn tricky, vaak kan je alleen uit de prijs (en de 'verse' coverreuk en ingesealde jewelcase) afleiden dat je niet met het origineel te maken hebt. Ik heb Fatal Games van de Nederlandse Vulture als Russische bootleg, niet van de echte te onderscheiden, alleen miniscule details als een serienummer in de ring van de cd.
Ik heb op zich geen problemen met bootlegs bij OOP albums, maar identieke namaak staat me niet aan. Breng het dan uit zoals een label à la Reborn Classics, vaak ook nog met toffe extra's of een 2 op 1 CD versie.
Ik zal Despair morgen in een muisstille huiskamer op maximum volume nog maar eens een herkansing geven, al gaat bij mij de herhalingsvlieger vaak niet op, ik beslis meestal vrij vlot of een album me aanstaat of niet.

Edit: in de poll mag Reinhard Kruse van SDI ook wel toegevoegd worden, Satans Defloration Incorporated is zo'n lomp wereldalbum!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door !slayer! » wo mar 20, 2013 5:03 pm

Bootlegs zijn tegenwoordig een drama, ze zijn bijna al indentiek. Vulture, bestaan daar bootlegs van? Kun je een foto plaatsen van de matrix, ben wel nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mar 20, 2013 7:04 pm

Dawn For The Living is ook het zeldzaamste. Gave band, doet me erg aan Flotsam And Jetsam denken. Niet alleen qua stijl, maar ook qua ontwikkeling. Eerste plaat is enthousiaste thrash met een rauwe doch melodieuze vibe, tweede is een stuk intelligenter en technischer en Nothing Is Sacred is net als When The Storm Comes Down een ietwat kille en droge schijf. Overigens alledrie leuke albums.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » zo mar 24, 2013 6:34 pm

Realm - Suiciety voor 16 euro aangeschaft en deze is het geld dubbel en dwars waard. Lekker eigenzinnige en maniakale technische power/thrash zoals ik het graag mag horen, Endless War moet ik nu zeker ook kopen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » zo mar 24, 2013 7:32 pm

Godverdomme, Paradox - Electrify bevalt me nog meer! Ik had verwacht dat Realm van de aangeschafte cd's in Eindhoven de beste zou zijn, maar Electrify heeft minstens even spectaculaire songs en een topproductie om je vingers bij af te likken! Meer Paradox, MEEEEER!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo mar 24, 2013 8:02 pm

Een prima moment om 'ik zei het toch' erin te gooien.
Bij deze: IK ZEI HET TOCH! ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma mar 25, 2013 9:17 am

raar dat er nog niets over Epitome Of Torture gepost is, maar dan bijt ik de spits maar af ;-):

Afbeelding

Formed in 1982, Sodom have rightfully earned their place in the top 3 German thrash metal bands along with Destruction and Kreator. Destruction released Spiritual Genocide in Nov.2012 and Kreator preceded that with Phantom Antichrist in June. Both albums showed they were still on top form so it is left to Sodom to up the ante with their latest release Epitome Of Torture and they have certainly done so with all guns blazing!

The album will be released via SPV/Steamhammer on April 26th 2013 in Germany,April 29th in the rest of Europe and May 7th in USA/Canada. It will come in 4 formats. Jewel case cd, ltd edition digipak cd with 2 bonus tracks, dbl coloured vinyl with 3 bonus tracks with gatefold cover inc. printed inner sleves and digital download. The album was produced once again by Waldemar Sorychta who presided over their previous release War And Pieces in 2012. Original vocalist/bassist Tom Angelripper is delighted with the finished mixes of Epitome Of Torture and is quoted as saying the album is “Hard-as-nails and contemporary, without ignoring our tried-and-tested old-school attitude”.

My Final Bullet kicks off the album with an instrumental intro that most thrash metal bands use but Sodom combine it with a striding riff to great effect as the pace picks up into a classic Sodom groove. Tom’s vocal is surprisingly clean on this number with a hard but catchy chorus. The guitar solo midway is prime melodic thrash which builds into a flurry of notes as the song ends with numerous, pummelling time changes. The warp speed intro of S.O.D.O.M leads into frenetic thrash metal with the drums of Markus Freiwald hitting like a kick to the chest with a guitar solo that flows like molten lava.

The title track is next with marching tempos over Tom’s vicious vocal but the highlight is the chugging breakdown at the 2 minute mark. Stigmatized begins with a 100mph buzzsaw riff with the vocals varying from a thrash snarl to a death metal bark with yet more furious footwork from Markus and a razor sharp guitar solo midway from Bernd Kost. Cannibal has a slow, pounding intro which leads into a frenetic thrash workout with a snappy breakdown and heavy bass lines as another ott guitar solo adds to the mayhem.

Shoot Today, Kill Tomorrow is another hate filled song with the band driving the dizzying rhythms into dust. Invocating The Demons thudding bass intro is taken on by Bernd’s guitar and I thought it was going to be an instrumental but a gutteral vocal kicks in at the 1 minute mark as the music varies between thrash and hard rock. Katjuschka continues the war theme as it tells the tale of the Russian rocket launcher of the same name that has claimed thousands of lives from World War II to the present day. The Russian themed intro leads into turbo charged metal with an emotional vocal.

The final 2 tracks on the album surprisingly bring the pace down. Into The Skies Of War is mid paced thrash with mauling riffs alongside prominent bass work from Tom and is the nearest thing Sodom get to a commercial song on Epitome Of Torture. Final track Tracing The Victim is my personal highlight. It is another mid paced thrasher but with an almost Alice Cooper style vocal with punchy musical time changes and ripping guitar solos,a fitting end to an excellent album!



Sodom band line up :-

Tom Angelripper – Vocals/Bass guitar.

Bernd “Bernemann” Kost – Guitar. Band1

Markus “Makka” Freiwald – Drums.



Epitome Of Torture track listing :-

My Final Bullet.

S.O.D.O.M.

Epitome Of Torture.

Stigmatized.

Cannibal.

Shoot Today, Kill Tomorrow.

Invocating The Demons.

Katjuschka.

Into The Skies Of War.

Tracing The Victim.



I award the album 9/10!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma mar 25, 2013 9:58 am

Zeker van een goede contact van de band. Ik heb nog geen promo gezien namelijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie