Deze band uit Liverpool kreeg in de Aardschok een wat matige review. Hierdoor had ik het album bijna laten liggen. Maar toch las ik ergens een positieve reactie waardoor ik Dragged into sunlight toch een kansje heb gegund. Ik ben die persoon nog steeds dankbaar.
Dragged into sunlight mixt old school death metal met elementen uit black metal, doom, sludge en hier en daar zelfs wat thrash. Dit maakt het een wat lastige luister ervaring. De Aardschok viel nogal over de productie. Deze is inderdaad op z'n minst spartaans te noemen. Nog meer ongemak voor de luisteraar.
Maar deze Engelse heren zijn er duidelijk niet op uit om hun muziek aangenaam te maken. Dat moet ook niet als je je album Hatred for mankind noemt. Nee, dit album klinkt ziek, donker en haatvol. Vooral de geschifte vocalen, die wisselen tussen een diepe grunt en hysterisch gekrijs, zijn een dik pluspunt van deze band.
Hou je van goed geproduceerde muziek die makkelijk te verhapstukken is, dan moet je dit links laten liggen. Maar als je, net als ik, hard gaat op zieke shit dan kun je hier bijna niet omheen.
http://www.myspace.com/draggedintosunlight
Dragged into sunlight
- XnegativeX
- Contacteer:
Dragged into sunlight
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Dragged into sunlight
Zag inderdaad ook de negatieve reviews en liet hem daardoor links liggen, maar nieuwsgierig gemaakt door de bandnaam toch maar eens beluisterd en inderdaad een zeer lekker schijfje. Ziek is wel de perfecte omschrijving hiervoor.
Re: Dragged into sunlight
Ah, deze band heeft gewoon een eigen topic! Van de week een aantal keren Hatred For Mankind geluisterd, en dat is toch wel een lekkere freaky plaat. Had zelf iets minder gesproken samples niet erg gevonden, maar de vocalen zijn wel erg bruut en gevarieerd.