The Devil's Blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di feb 05, 2013 8:00 am

Juist, Jan! Juist!

Jeroen, modder-etertje van me, geef eens antwoord!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di feb 05, 2013 8:17 am

Orklord schreef:Allemaal prima en ik ben het grotendeels ook met je eens. Natuurlijk moet een band doen wat hun drijft, daarom zijn ze tenslotte een band begonnen. Ik vind alleen dat de meeste het allemaal prachtig vinden omdat het "occult" is. Is het een Christelijke band (met dezelfde gepassioneerde inzet) dan wordt er ook kritiek geleverd en het weggezet als onbenullig (Slechtvalk?). Terwijl het in wezen hetzelfde is met een andere invalshoek.
Hehe, ja daar heb je een punt. Als het Christelijk was geweest had ik wellicht ook meer moeite gehad het te luisteren...

Maar, het is metal. Mensen gaan metal luisteren vanwege het occulte, de bruutheid, of de glorie, dat is toch juist de aantrekkingskracht van metal? (De verlichte bands daargelaten.) Heeuuj, rebels zijn! Onbespreekbare thema's tóch bespreken! Alleen nu gaat het een keer over vreemde rituelen in plaats van over geweld, bier of vikingen. Maar raar vind ik het niet, dat sommige metalfans het occulte wel kunnen waarderen. Blijkbaar kunnen die mensen hun ei verder nergens kwijt en kwam deze band als geroepen. (Zijn er dan geen andere occulte bands?! Of die zijn gewoon niet gaaf genoeg ^^)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Satyr » di feb 05, 2013 10:02 am

Het zal ongetwijfeld iets persoonlijks zijn, maar bij TDB en Watain moet ik altijd aan dit plaatje denken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Lennert » di feb 05, 2013 10:59 am

Krimhild schreef:
Orklord schreef:Allemaal prima en ik ben het grotendeels ook met je eens. Natuurlijk moet een band doen wat hun drijft, daarom zijn ze tenslotte een band begonnen. Ik vind alleen dat de meeste het allemaal prachtig vinden omdat het "occult" is. Is het een Christelijke band (met dezelfde gepassioneerde inzet) dan wordt er ook kritiek geleverd en het weggezet als onbenullig (Slechtvalk?). Terwijl het in wezen hetzelfde is met een andere invalshoek.
Hehe, ja daar heb je een punt. Als het Christelijk was geweest had ik wellicht ook meer moeite gehad het te luisteren...

Maar, het is metal. Mensen gaan metal luisteren vanwege het occulte, de bruutheid, of de glorie, dat is toch juist de aantrekkingskracht van metal? (De verlichte bands daargelaten.) Heeuuj, rebels zijn! Onbespreekbare thema's tóch bespreken! Alleen nu gaat het een keer over vreemde rituelen in plaats van over geweld, bier of vikingen. Maar raar vind ik het niet, dat sommige metalfans het occulte wel kunnen waarderen. Blijkbaar kunnen die mensen hun ei verder nergens kwijt en kwam deze band als geroepen. (Zijn er dan geen andere occulte bands?! Of die zijn gewoon niet gaaf genoeg ^^)
Is The Devil's Blood metal is de vraag? Zonder hiermee een waardeoordeel te vellen, maar het kopje 'occult rock' staat op dit forum onder het non-metal gedeelte.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di feb 05, 2013 11:15 am

Dat zal per persoon verschillend zijn of TDB een metalband is of niet. Eerlijk gezegd heb ik hier geen seconde over nagedacht, terwijl bij het aanmaken van de occult rocktopic (vraag me af eigenlijk of ik daar nu de (mede)bedenker ben van de naam van het genre. Wist het zelf destijds ook niet hoe ik het moest noemen en ik ben de naam nooit in oudere berichten tegengekomen :mrgreen:) 'm bewust onder non-metal gezet heb, omdat de raakvlakken met seventies hardrock erg groot is. Led Zeppelin staat ook onder nonmetal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » di feb 05, 2013 11:24 am

Lennert schreef:Is The Devil's Blood metal is de vraag? Zonder hiermee een waardeoordeel te vellen, maar het kopje 'occult rock' staat op dit forum onder het non-metal gedeelte.
Hehe. Ik hoopte dat men daar overheen zou lezen ^^ Joh, laten we alles gewoon over 1 kam scheren. Rock, metal, ze zijn allemaal rebels!~

Strawberry fields forever.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: The Devil's Blood

Bericht door Mollusk » di feb 05, 2013 11:55 am

Inmiddels bijna meer posts over deze band nadat ze uit elkaar zijn gegaan t.o.v. de posts in hun actieve periode. Interessant.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » di feb 05, 2013 12:54 pm

Mollusk schreef:Inmiddels bijna meer posts over deze band nadat ze uit elkaar zijn gegaan t.o.v. de posts in hun actieve periode. Interessant.
ik was dus niet de enige die dat opgevallen was :P
Tullepetoanum Metallius

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door Oak » di feb 05, 2013 1:58 pm

En daaruit kun je welke conclusie trekken?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » di feb 05, 2013 2:08 pm

Dat de hype van de haters groter is dan de hype om de band.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » di feb 05, 2013 3:13 pm

ach.. slechte promotie is ook promotie :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: The Devil's Blood

Bericht door cataclysm child » di feb 05, 2013 6:39 pm

Ik zet nog wel wat Jex Thoth op 8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » di feb 05, 2013 7:13 pm

Hee Ruud, de term occult rock bestaat al een tijdje en wordt nu ook weer internationaal gebruikt voor het aanduiden van met name Ghost, Blood Ceremony en Jex Thoth. Misschien copyright aanvragen? :-) Gek genoeg wordt The Devil's Blood in die rijtjes niet zo vaak genoemd. Wat dat betreft hadden ze nog wel wat meer aandacht mogen genieten; met name in de VS zijn ze toch een beetje geruisloos voorbij gegaan, vooral in vergelijking met mede-Europeanen Ghost, die het hele concept toch duidelijk hebben afgekeken van Selim en consorten (volgens mij zijn het ook vrienden).

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » di feb 05, 2013 7:37 pm

Eru Iluvatar schreef:Hee Ruud, de term occult rock bestaat al een tijdje en wordt nu ook weer internationaal gebruikt voor het aanduiden van met name Ghost, Blood Ceremony en Jex Thoth. Misschien copyright aanvragen? :-) Gek genoeg wordt The Devil's Blood in die rijtjes niet zo vaak genoemd. Wat dat betreft hadden ze nog wel wat meer aandacht mogen genieten; met name in de VS zijn ze toch een beetje geruisloos voorbij gegaan, vooral in vergelijking met mede-Europeanen Ghost, die het hele concept toch duidelijk hebben afgekeken van Selim en consorten (volgens mij zijn het ook vrienden).
uhm... ghost was toch al een tijdje bezig voor TDB...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » di feb 05, 2013 8:12 pm

Ghost is in 2008 opgericht, eerste demo uit 2010. The Devil's Blood is in 2007 opgericht, in 2009 eerste LP op de markt, eerste mini-album (Come, Reap) in 2008 en eerste demo in 2007.
Misschien maar een jaartje na TDB opgericht, maar Ghost nam pas serieus muziek op toen TDB al vol op dreef was; Come, Reap en The Time of No Time Evermore waren toen al een poosje uit.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door lampje » wo feb 06, 2013 11:19 pm

The Devil's Blood is no more. As of the 22nd of January 2013 The Devil´s Blood has returned into nothingness.

It has been a while since the announcement of our disbanding was made and we feel now is the right time to convey our plans for the legacy that TDB will leave.

Our music and artwork will remain available through both our own website and that of Ván Records as well as any other medium that will prove suitable.

At the time of the group’s disbanding there were several projects ongoing, each in different evolutionary stages. These were the following:

1. “III: Tabula Rasa or Death and the Seven Pillars”
A new, full length album with 7 new songs, for which only demos were made. Originally intended for a winter 2013 release. Artwork by Manuel Tinnemans

2. “66:2”
An acoustic EP with one new piece of music and 2 covers. Studio recordings unfinished. Originally intended for a release at Roadburn 2013. Artwork TBA.

3. A live DVD. Not yet edited or mixed. Originally intended for a release somewhere 2013/2014

4. Several live recordings. Not yet edited or mixed. Originally intended for use as live records, B sides and compilation material.

It is our desire to make all of this material available as it is right now. These recordings will be mixed and mastered by Pieter G. Kloos at the Void Studios in Eindhoven, The Netherlands. Nothing will be altered, re-recorded or added to the music.

We are currently working towards realizing this goal and a release date for items 1 and 2 looks to be 30th of April. This is still tentative. For the other items no immediate plans have been made but they will be released when the time is deemed right.

Upon the release of the album and EP, SL will be giving a limited amount of interviews in which he will be answering questions regarding the end of the band, the current state and future of the legacy of The Devil’s Blood etcetera. This will be the last time SL will be available for comment on the subject of The Devil’s Blood. After this point he will only focus on his future spiritual and artistic path. Interested parties should get in touch through our record label, Ván Records. Only serious candidates need apply.

-SL & F

The Devil's Blood - 2007 / 2013

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 06, 2013 11:46 pm

Hmm, we weten nu natuurlijk niets extra over de reden(enen) voor het opheffen van de band, maar in ieder geval een mooie geste dat bovenstaande projecten, waaronder een derde LP in een enigszins ongepolijste staat zullen worden afgeleverd.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » do feb 07, 2013 12:26 am

Eru Iluvatar schreef:Ghost is in 2008 opgericht, eerste demo uit 2010. The Devil's Blood is in 2007 opgericht, in 2009 eerste LP op de markt, eerste mini-album (Come, Reap) in 2008 en eerste demo in 2007.
Misschien maar een jaartje na TDB opgericht, maar Ghost nam pas serieus muziek op toen TDB al vol op dreef was; Come, Reap en The Time of No Time Evermore waren toen al een poosje uit.
ik was niet op de hoogte :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » do feb 07, 2013 7:36 am

Cranial schreef:ik was niet op de hoogte :lol:
Geeft niet, dat was toch al het thema van dit topic.

=;')
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » do feb 07, 2013 10:29 am

Ik was al op de hoogte van het bestaan van die demo's en ben erg blij dat die alsnog uitgebracht gaan worden. Altijd zonde als zoiets voor altijd ergens op de plank blijven liggen. Ook fijn dat Selim wel verder gaat op het 'artistieke pad'.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door lampje » do feb 07, 2013 11:50 am

Sowieso wel prettig dat ie in elk geval voorlopig wil blijven leven.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » za feb 23, 2013 5:10 pm

https://www.facebook.com/pages/Selim-Le ... s-Enemies/

Nieuw project dus; 'psychedelic rock'.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » za feb 23, 2013 5:48 pm

link doet het niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » za feb 23, 2013 5:51 pm

https://www.facebook.com/pages/Selim-Le ... ts&fref=ts


Edit: nog niks op te zien eigenlijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » ma feb 25, 2013 5:17 pm

Nieuw nummer van Selim Lemouchi:


Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » ma feb 25, 2013 5:19 pm

Is dat niet gewoon een cover van Coil - Red Queen?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » ma feb 25, 2013 5:20 pm

Geen idee, nooit van gehoord. Waarschijnlijk heb je gelijk...

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » ma feb 25, 2013 5:22 pm

Ik was even te lui om in de 'geschiedenis-research'-rol te kruipen .. :-)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » ma feb 25, 2013 6:59 pm

heeft ie nou z'n haar geknipt? Op die foto op facebook lijkt hij nu wel die gast van dissection. dus wellicht is het toch een voorbode :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » ma feb 25, 2013 7:11 pm

Dat klopt. Hij is, afgezien van zijn baard, helemaal kaal.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » ma feb 25, 2013 7:33 pm

Te veel informatie Ruud....
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » ma feb 25, 2013 7:41 pm

:lol:

Dat is Selim he, vrij drastisch in zijn stappen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » ma feb 25, 2013 8:15 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik was even te lui om in de 'geschiedenis-research'-rol te kruipen .. :-)
:)
Took schreef:heeft ie nou z'n haar geknipt? Op die foto op facebook lijkt hij nu wel die gast van dissection. dus wellicht is het toch een voorbode :P
Hehe, ik dacht exact hetzelfde.

Gebruikersavatar
FinnTroll
Berichten: 255
Lid geworden op: do aug 25, 2011 11:58 am
Locatie: Dokkum, Fryslân!

Re: The Devil's Blood

Bericht door FinnTroll » do apr 11, 2013 8:30 pm

Misschien interessant voor de The Devil's Blood liefhebber?
Selim Lemouchi:

Following only one paradigm, freedom, Selim Lemouchi has, after being debriefed from his 6 year tenure as leader of The Devil’s Blood, started by returning to the oldest and most spiritual form of making music. To allow all emotions, all inspiration and all style figures that drive the artist to speak without censor. Be it the torture of love or the bliss of hate, all demons and all angels are allowed to speak.

Starting in February of 2013, as a mere concept in Selim’s mind, writing, channeling and exercising this new found freedom, he has his first harvest to pluck with the release of “Mens Animus Corpus” a three track EP which, while not in any way a blueprint for what is to come, serves as starting point for this brave new night.

The three songs vary from the subtly symphonic to the bluntly psychedelic and within a mere 30 minutes paint a wide and adventurous picture.

The Ep consists of the following titles:

I. Eschaton
2. Thistle
3. Your Way Down

The Enemies:

On this recording Selim was supported by his old bandmates Micha Haring and Oeds Beydals on Drums and Guitar. Also a guest appearance on Violin appears on Thistle courtesy of Marcin Hurkmans

Artwork for this release was photographed by Jerome Siegelaer (siegelaer.com), who will also be responsible for a video of Thistle which will be presented soon, and the lettering was done by hand, using old book printing gear, by Max Rovers who also designed the release. Many thanks go out to them both.

we present you here with the song “Thistle”.
Spread the fire,

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » do apr 11, 2013 9:11 pm

Hoe heet z'n nieuwe project dan? Dat mis ik even
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » do apr 11, 2013 9:18 pm

Selim Lemouchi & His Enemies


Ik vind het erg lekker klinken! Dromerig en uiterst sfeervol. Die EP gaat hier zeker komen!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Metalheank » do apr 11, 2013 9:20 pm

Verdomd lekker nummer trouwens. Boven verwachting. Blijft gelukkig ver van progrock, net niet tè Pink Floyd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 11, 2013 9:22 pm

Hij kan nu lekker dingetjes met Jacco Gardner gaan doen en met zijn kale hoofd bij Matthijs gaan zitten (no pun intended) :mrgreen:

Ik zeg er in ieder geval geen nee tegen, maar hoop wel dat die derde TDB-plaat nog een keer uitkomt, evenals die accoustische ep en live-dingetje. Dat zou toch in april gebeuren?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » do apr 11, 2013 9:25 pm

Metalheank schreef: net niet tè Pink Floyd.

Je begeeft je op glad ijs, Teun. :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Took » do apr 11, 2013 9:45 pm

Eru Iluvatar schreef:
Ik zeg er in ieder geval geen nee tegen, maar hoop wel dat die derde TDB-plaat nog een keer uitkomt, evenals die accoustische ep en live-dingetje. Dat zou toch in april gebeuren?

het lijkt wel of selim hier meeleest, want zojuist wordt dit geplaatst:

The Devil’s Blood - III: Tabula Rasa or Death and the Seven Pillars

Prior to our disbanding on the 22nd of January 2013 we had been active with the pre-production of what was to be our third album. 7 songs, the complete outline of the album, had been, in humble form, recorded in my home recording studio and these demos were supposed to be the template for our studio recordings. Obviously we would never make it that far and the initial shock of that fact saddened us greatly. After but a few days we listened to this material again and decided that even though the audio quality might not be what people have come to expect from a The Devil’s Blood release, the song material was and is the best we have ever done. We came to the conclusion that these songs deserve to become a part of The Canon and that we would release them as is.

I spent a few days gathering all the demo material together, made a very simple mix and gave the material to our friend and mentor Pieter G. Kloos to master in his studio. Here we present you with the titles of the material and the artwork which was done by Manuel Tinnemans.

The song we have chosen to release now is “White Storm of Teeth”. More so than the other material this song speaks to the completion and transubstantiation that always follows an Occult path. Not the end of a journey but the start of a completely new one. Built around thirteen stanzas in the first part and thirteen stanzas in the second part the process of inner enlightenment through confusion and entropy and the initiation through the Death of the lower self is illustrated. This theme is rampant throughout the record and its lyrics but here it culminates and completely devours itself. After this work no words are needed and, on the album, none are offered.

The Devil’s Blood has always been an entity that defied any fealty or thankfulness towards any earthly influence. But we as people need not hold to this paradigm any longer. We therefore wish to express our sincere thankfulness to all those who have supported this weird quest and have made the earthly woes to not work against us. You most definitely know who you are.

The record will be released by Ván Records in Europe and the rest of the World and by Metal Blade in North America. It will be available as digital download, CD and DLP starting the 30th of April in Europe and a date soon to be announced in the USA/CAN.

With thankfulness and a glad heart filled with the pride of a Work well done,
SL/.../AO

I. I was promised a Hunt
Part III - ...and the holy cunt spewed forth abomination...
Part II - ...wielding the hammer of the dead...
Part I - ...upon the aimless path...
II. The Lullaby of the Burning Boy
III. ...If not a Vessel?
IV. In the loving Arms of Lunacy’s secret Demons
V. Dance of the Elements
VI. White Storm of Teeth
VII. Tabula Rasa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mlyVA3bG ... e=youtu.be[/youtube]
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: The Devil's Blood

Bericht door Bleek No. 1 » do apr 11, 2013 9:56 pm

Ja, las het ook net :D Mooi nieuws!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: The Devil's Blood

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 11, 2013 10:04 pm

Intrigerend nummer, maar ik mis de bombastische gitaarlijnen. Dit gaat al duidelijk meer richting zijn eigen solo-project, zoals het nummer dat ook net is uitgebracht.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr apr 12, 2013 9:34 am

Goed nieuws, ja!
Helaas kan ik met beide nummers vrij weinig. Wellicht brengt de toekomst verlichting, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Dat wat er achteraan komt, 'The one end', vind ik dan weer wél interessant.
Laatst gewijzigd door Krimhild op vr apr 12, 2013 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: The Devil's Blood

Bericht door Dufniall » vr apr 12, 2013 10:20 am

White Storm Of Teeth klinkt best aardig, maar je mist inderdaad toch wel wat diepgang en gelaagdheid die de volle TDB producties hebben. Ik vraag me af of de prijs trouwens ook naar een demo gaat, of dat ze hem wel mooi verkopen als full-length.

Bij Thistle moet ik vooral wennen aan de zang, maar ik luisterde hem wel met een duidelijke Devil's Blood insteek, wat je eigenlijk niet moet doen. Zingt Selim trouwens zelf hier?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr apr 12, 2013 10:35 am

Ik denk het wel. Op een ander nummer zingt hij in elk geval, al heeft het meer weg van geschreeuw op de achtergrond. Als ik het goed begrepen heb, was dat dan ook onder invloed van LSD.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr apr 12, 2013 10:45 am

Wat voor kleur onderbroek heeftie vandaag aan? Weet je dat ook? :P
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22677
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Devil's Blood

Bericht door innuendo » vr apr 12, 2013 10:51 am

Van de afgelopen dagen weet ik dat wel, maar mijn informatie is niet zo snel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: The Devil's Blood

Bericht door Krimhild » vr apr 12, 2013 11:06 am

Als ze niet varkensbloedrood zijn dan hoeft het van mij niet
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: The Devil's Blood

Bericht door Cranial » vr apr 12, 2013 12:25 pm

ik vind dat nieuwe nummer van Selim net een satanistische versie van de Ventures (surf muziek dus !)
de nieuwe TDB vind ik dan weer wel erg lekker klinken
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: The Devil's Blood

Bericht door ketter » zo apr 14, 2013 10:44 am

http://thedevilsblood.com/

Nieuw interview over het ontbinden van de band.

Plaats reactie