Mooi, Solefald ook een uur speeltijd. Maar snel In Vain checken - de nieuwe Vreid bevalt in ieder geval. Heerlijk, melodieus gitaarspel en aanhoorbare zang.
debuut album en het nieuwe in Vain album zijn geweldig (2e album 'Mantra' kon me iets minder overtuigen), alhoewel ik er sinds kort wel op gewezen ben dat de cleane vocalen een exacte kopie zijn van trivium tegenwoordig (kjetil nordhus, ex Green carnation deed oa nog aardig wat vocalen op het debut dus toen viel het me misschien niet op). de halve live band van Solefald bestaat trouwens tegenwoordig uit In Vain leden, dus die combo is wel vrij logisch
behoorlijk meloblack achtige opener van het nieuwe album:
Tamelijke line-up, maar wat een lokatie! Enigszins onbereikbaar, dus dat wordt 'm niet voor mij.
En inderdaad, r1Co, het debuut van In Vain was erg sterk en Mantra wat minder (soms saaie, te lang uitgesponnen stukken); hun derde telg moet ik nog goed beluisteren, maar dit nummer is in ieder geval veelbelovend.
Dank, maar het is gecanceld volgens last.fm (en Vreid's Facebook). 7 april staan ze overigens ook nog in Roermond, voor de geïnteresseerden. Maar op zondagavond is dat voor mij ook weer niet te doen...
Aanwezig; wel om 23.00 weer weg om de laatste bus naar Groningen-Stad te halen en dus Vreid missen, maar dat mag de pret niet drukken!
In Vain's nieuwe album is absoluut de moeite waard; Noors progressief spul in de lijn van ICS Vortex, Borknagar, Enslaved en Solefald. En die laatste band eindelijk eens live zien: ben benieuwd!
Zo, dat was me een potje gaaf! In Vain was verrassend goed, met Sindre Nedland, het broertje en jongere versie van Solefald's Lazare Nedland op zang. Hij viel ook in bij Solefald. Denderende show zeg! 4e live-optreden sinds 1999: intens en zeer memorabel. Zie maar: