Neurotic Deathfest 2013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Tho » ma mei 06, 2013 11:25 pm

MetalJan schreef:Vrijdag

Daarna naar de volle kleine zaal gegaan voor Bodyfarm. Prima uitgevoerde old school deathmetal. Ook de vocalen waren prima en hoewel het laatste nummer een beetje ‘cheesy’ klonk wel een prima set gezien van deze Nederlanders.
Ik ben heel erg blij met die feedback, MetalJan. Bedankt! Wij hebben in ieder geval een fantastische tijd gehad. Stampvolle zaal ook! Met dat 'cheesy' stukje bedoel je waarschijnlijk het een-na-laatste nummer: I Am The War. Daar zit een Amon Amarth-achtige passage in :wink:

Achrome Moments: Die laatste foto in het album van mij en de andere gitarist is gigantisch gaaf. Zou je die mij toe kunnen sturen? Dan plak ik hem op de facebook met een linkje naar je site. Zo ja, graag een PM.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Gilbert » di mei 07, 2013 12:22 am

Voor mij waren de hoogtepunten The Monolith Deathcult, Unleashed, Carcass, Death To All, Possessed, Necrophagia, Vader, Vallenfyre en de persoonlijke ontdekkingen Tribulation en Bodyfarm. Andere bands als Decapitated, Morbid Saint, Immolation, Incantation en Repulsion waren best leuk, doch konden niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoen. Zo vond ik Decapitated hier niet zo sterk als op het Distortion Fest en werd het optreden van Incantation geplaagd door technische problemen. Halverwege de derde dag kwam een aanval van deathmetalmoeheid opzetten, maar Possessed sleepte me daar gelukkig doorheen, waarna het wachten was op de helden van Unleashed.

Van mij persoonlijk mogen er volgend jaar wat meer van zulke (vooral Zweedse) melodieuzere bands op het programma staan, die zowaar een pakkende deathmetalsong kunnen schrijven. Al begrijp ik natuurlijk dat acts als Unleashed en Possessed op het randje zitten van wat nog binnen het concept van Neurotic Deathfest past. Mijn eerste bezoek aan dit festival was in elk geval de moeite waard. Ik ben alvast benieuwd wat er volgend jaar allemaal op het programma zal staan. Het wordt onderhand tijd dat Morbid Angel een keertje naar Neurotic komt en gezien de uitslag van een recente poll op de frontpage van Metalfan.nl en de vele verzoekjes op Facebook ben ik niet de enige die Bolt Thrower in 2014 eveneens graag als een van de hoofdacts zou verwelkomen. Doe bijvoorbeeld Benediction, Grave en Kataklysm er nog bij en ik koop zeker weer een kaartje. :)

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Merciless_Death » di mei 07, 2013 6:40 pm

Drie (slopende) dagen genoten!
Hoogtepunten: qua bands Vallenfyre (met stip op 1), Vader, Death To All, Tribulation, Possessed, Carcass (in een random volgorde).
Verder: de gezellige mensen (stuk voor stuk echte death-liefhebbers, ik heb geen 'modern' shirt gezien), het mooie weer en mijn fantastische bed & breakfast.

Als ik dan toch wat dieptepuntjes moet noemen, dan zijn dat mensen die niet even twee minuutjes hun bek kunnen houden tijdens de Dodenherdenking, de prijs voor de muntjes en sowieso dat Dommelsch 'bier' (aangelengde troep).

Complimenten aan de organisatie voor een fantastisch weekend en hopelijk tot volgend jaar (dan graag mét Bolt Thrower)!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door MetalJan » di mei 07, 2013 7:33 pm

Tho schreef:
MetalJan schreef:Vrijdag

Daarna naar de volle kleine zaal gegaan voor Bodyfarm. Prima uitgevoerde old school deathmetal. Ook de vocalen waren prima en hoewel het laatste nummer een beetje ‘cheesy’ klonk wel een prima set gezien van deze Nederlanders.
Ik ben heel erg blij met die feedback, MetalJan. Bedankt! Wij hebben in ieder geval een fantastische tijd gehad. Stampvolle zaal ook! Met dat 'cheesy' stukje bedoel je waarschijnlijk het een-na-laatste nummer: I Am The War. Daar zit een Amon Amarth-achtige passage in :wink:
Ah ja, klopt hehe.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Orklord » di mei 07, 2013 7:52 pm

Merciless_Death schreef: Verder: de gezellige mensen (stuk voor stuk echte death-liefhebbers, ik heb geen 'modern' shirt gezien)
Dus als je een modern shirt aan heb dan ben je niet gezellig?

Ik heb mij trouwens prima vermaakt. Hoogtepunt vond ik Vallenfyre, maar ook Morbid Saint, Possessed, Devourment, Repulsion, Bodyfarm, Cattle Decapitation, Cryptopsy waren zeer goed.
De kleine zaal was vooral zaterdag behoorlijk druk. Dat mag van mij wel anders. Op zondag was het echter wel weer goed te doen.

Exhumed viel mij wat tegen, die hebben ook wat bezettingswisselingen gehad? :P En Death to All was instrumentaal top, maar ik vond de zanger er nou niet bij passen. Blijft zo toch een beetje een cover band en ik heb nou ook niet het gevoel Death gezien te hebben. Leuk was het wel.

Gebruikersavatar
Merciless_Death
Berichten: 62
Lid geworden op: di mar 26, 2013 9:03 am

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Merciless_Death » di mei 07, 2013 10:38 pm

Dus als je een modern shirt aan heb dan ben je niet gezellig?
Ik refereerde naar echte death-liefhebbers (daarom staat het daar ook achter). Ik vond er een vriendelijke sfeer hangen en met zo veel mensen en met zulke agressieve muziek is dat toch wel fijn. Ook de mensen die een kamer hadden in hetzelfde bed & breakfast als ik waren stuk voor stuk erg gezellig!

Wat ik met 'moderne shirts' bedoelde: geen enkel shirt van iets als Bullet for My Valentine, Rammstein en al dat soort bands, waar je normaal gesproken mee wordt doodgegooid bij grote metalconcerten. Het viel me gewoon op, in een positieve zin. Vaak zijn dat toch de typetjes die als een helikopter moeten dansen, het liefst zo laag mogelijk bij de grond en in een krab-houding, terwijl ze totaal geen ritme kunnen houden en dus maar wat doen met hun rare flipkapsels. Dat zijn gewoon niet de mensen die ik graag bij een concert zie als ik eerlijk ben.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Tox » di mei 07, 2013 11:37 pm

Mijn favorieten dit jaar:

1. Cock and Ball Torture
2. Death to All
3. Immolation
4. Defeated Sanity
5. Strong Intention

En de rest was ook wel de moeite waard, maar niet zo indrukwekkend/leuk/vet als de bovenstaande bands.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door DORSTIG » wo mei 08, 2013 8:09 am

Favoriete bands:

1. Malignant tumour
2. Carcass
3. Vallenfyre
4. Unleashed
5. Cryptopsy

Verder waren Cliteater, Cock and ball torture, immolation, decrepith birth. prima te pruimen.
Tegenvallers waren voor mij toch wel Necrophagia, Repulsion en exhumed.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door KoenM » wo mei 08, 2013 8:40 am

Merciless_Death schreef:
Dus als je een modern shirt aan heb dan ben je niet gezellig?
Ik refereerde naar echte death-liefhebbers (daarom staat het daar ook achter). Ik vond er een vriendelijke sfeer hangen en met zo veel mensen en met zulke agressieve muziek is dat toch wel fijn. Ook de mensen die een kamer hadden in hetzelfde bed & breakfast als ik waren stuk voor stuk erg gezellig!

Wat ik met 'moderne shirts' bedoelde: geen enkel shirt van iets als Bullet for My Valentine, Rammstein en al dat soort bands, waar je normaal gesproken mee wordt doodgegooid bij grote metalconcerten. Het viel me gewoon op, in een positieve zin. Vaak zijn dat toch de typetjes die als een helikopter moeten dansen, het liefst zo laag mogelijk bij de grond en in een krab-houding, terwijl ze totaal geen ritme kunnen houden en dus maar wat doen met hun rare flipkapsels. Dat zijn gewoon niet de mensen die ik graag bij een concert zie als ik eerlijk ben.
Volgende keer doe ik voor jou speciaal mijn Parkway Drive shirt en All Shall Perish short aan. Wat een beperkt gedoe zeg.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Sgapekop » wo mei 08, 2013 9:07 am

:lol:

Wat was het gaaf trouwens, ik heb een hoop gave bands gezien in die drie dagen. Cryptopsy, Vallenfyre, Death To All, Rectal Smegma, Centurian, Cliteater, Decrepit Birth, Necrophagia, Buried, Morbid Saint en Immolation waren geweldig.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door MK » wo mei 08, 2013 9:53 am

KoenM schreef: Volgende keer doe ik voor jou speciaal mijn Parkway Drive shirt en All Shall Perish short aan. Wat een beperkt gedoe zeg.
Psst, dat ziet ie toch niet Koen. Ik had dag twee namelijk mijn All Shall Perish shirt aan!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

iron_dennis
Berichten: 471
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 2:14 am

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door iron_dennis » wo mei 08, 2013 1:14 pm

Ben alleen de zaterdag geweest. Na 4 dagen Roadburn toch wat meer op de knaken moeten passen.

Uiteindelijk blij dat Tribulation speelde. Gewaagd dat ze bijna alleen maar nummers speelden van het fantastische nieuwe album the Formulas of Death. Mooi begin dus.

Vervolgens viel Pig Destroyer enorm tegen. Ik ben al niet zo'n liefhebber van deze band maar dit vond ik in de grote zaal ook echt niet overkomen.
Vlug maar wat gaan eten in de Ierse Pub en op tijd terug voor Immolation Zoals altijd een solide band. Het nieuwe nummer wat gebracht werd klonk zeer interessant. Te gênant voor woorden waren de mongolen die meenden hun bek open te moeten trekken tijdens de twee minuten stilte. Waar zit je verstand?????
Repulsion was vervolgens leuk. Horrified blijft 1 van de eerste grindcore albums. Dus fijn eens gezien te hebben.
Carcass maakte nu live eindelijk wel eens indruk! De laatste paar keren dat ik ze gezien heb had ik er steeds meer van verwacht. Nu werden de verwachtingen wel waar gemaakt. Misschien komt dit mede door de nieuwe bandleden die sinds kort deel uit maken van Carcass. Jammer dat we om 23.15uur moesten vertrekken om de trein te halen.

Dit jaar had ik wel sterk het idee dat het allemaal wat langzaam op gang kwam met het boeken van bands en vaststellen van een datum. Als ik de verslagen zo lees dan is het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen en drie dagen gezellig geweest. Nog 1x zou ik echter willen zeggen dat er op dit moment ook genoeg nieuwere bands rondlopen met een old school geluid. Tribulation vond ik dan ook een mooie "last minute" toevoeging. Hopelijk wordt die trend volgend jaar voortgezet. En wat betreft Bolt Thrower? Ik hoop ook dat ze komen!
Dominion of Darkness.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Orklord » wo mei 08, 2013 1:47 pm

Wat betreft nieuwe bandjes ben ik het wel eens. Er was nu wat teveel slam.

Maar waarom miept iedereen elke keer over Bolt Thrower? Die stonden er in 2010. (en ja het was super!) maar het is niet zo dat ze al jaren niet meer geweest zijn.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door Cranial » wo mei 08, 2013 2:59 pm

ligt er maar aan hoe je dat bekijkt, de meesten zijn niet al te happig op BT gigs in groningen en essen, en waren dus meer dan blij dat ze eindelijk eens in het zuiden des land te bewonderen waren :wink:
Tullepetoanum Metallius

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Neurotic Deathfest 2013

Bericht door MetalJan » wo mei 08, 2013 8:07 pm

Orklord schreef:
Merciless_Death schreef: Verder: de gezellige mensen (stuk voor stuk echte death-liefhebbers, ik heb geen 'modern' shirt gezien)
Dus als je een modern shirt aan heb dan ben je niet gezellig?
Dat shirt wat je zondag aanhad kon echt niet hoor :P

Plaats reactie